Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος ή δρόμος Πύργος – Δουνέικα. Οι επιφυλάξεις για το μέλλον και την τύχη του έργου

Τετ, 01/20/2016 - 18:03

 

Το ΗΛΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ απέφυγε μέχρι σήμερα να σχολιάσει την τελευταία επικοινωνιακή φιέστα (μια ακόμα….) που πραγματοποιήθηκε στις 23-12-2015 στο Διοικητήριο, για το θέμα του «πολύπαθου» δρόμου Πάτρα – Πύργος, που όλο γίνεται, αλλά ποτέ δεν ξεκινάει.
Είναι γνωστό ότι, κατ’ επανάληψη, με τεκμηριωμένα άρθρα μας, εκφράσαμε πολλές και βάσιμες επιφυλάξεις για το μέλλον και την τύχη του κρισιμότερου για τον Νομό μας έργου. Και δυστυχώς οι επιφυλάξεις μας αυτές βγήκαν αληθινές.
Δύο και πλέον χρόνια τώρα, από τις 11-12-2013, οπότε δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο Νόμος 4219/2013, με τον οποίο το τμήμα της Ολυμπίας οδού «Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα» εξαιρέθηκε από την σύμβαση παραχώρησης της Ολύμπιας Οδού, άρχισαν οι περιπέτειες του έργου, οι οποίες δεν λένε να τελειώσουν.

Ας δούμε λοιπόν σε συντομία, τί έγινε στην παραπάνω τελευταία συνάντηση στις 23-12-2015 και ποια αναπάντητα και κρίσιμα ερωτήματα προκύπτουν :

α) Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Υπουργού Υποδομών, «ανά μήνα θα δημοπρατείται ένα κομμάτι». Αν ληφθεί υπόψη ότι το έργο έχει κατατμηθεί σε 10 τμήματα, σημαίνει ότι στο τέλος Οκτωβρίου του 2016 θα δημοπρατηθεί το τελευταίο κομμάτι, χωρίς να μπορεί να προβλεφθεί πότε θα γίνεται υπογραφή σύμβασης για κάθε κομμάτι.

β) Στις 24-12-2015 δημοσιεύτηκε η περίληψη της διακήρυξης του πρώτου τμήματος του έργου «Πύργος – Δουνέικα», μήκους 8 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 67.200.000 ευρώ (δηλαδή 8.400.000 ευρώ το χιλιόμετρο). Κανείς όμως δεν θέλησε να προσέξει την προθεσμία εκτέλεσης των εργασιών του τμήματος αυτού, η οποία ορίζεται σε σαράντα δύο (42) μήνες, (δηλαδή τρισήμισυ χρόνια), από την υπογραφή της σύμβασης. Αν ληφθεί υπόψη ότι η δημοπρασία, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα γίνει στις 8-3-2016, καθώς και τις διαδικασίες που απαιτούνται (αξιολόγηση προσφορών, ενστάσεις, προσφυγές κλπ.) μέχρι την υπογραφή της σύμβασης, τότε στην καλύτερη περίπτωση, το πρώτο τμήμα Πύργος – Δουνέικα, δεν προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί, πριν από το 2020 !!! Αν και τα υπόλοιπα τμήματα έχουν ανάλογες προθεσμίες κατασκευής, τότε υπολογίστε μόνοι σας πότε θα ολοκληρωθεί το σύνολο του έργου.

γ) Η διακήρυξη του έργου αυτού ορίζει ρητά ότι : «Η ανάληψη νομικής δέσμευσης για το υπόψη έργο θα γίνει μετά την οριστική έγκριση του φακέλου μεγάλου έργου από την Ε.Ε.» Αυτό, σε απλά ελληνικά, σημαίνει ότι καμία έγκριση δεν υπάρχει σήμερα για το έργο, από την οποία βέβαια εξαρτάται και η χρηματοδότησή του, η οποία ούτε και αυτή υπάρχει.
Ας ελπίσουμε ότι θα δοθεί.

δ) Σύμφωνα με τις παραπάνω εξαγγελίες και δεσμεύσεις, σε λίγες μέρες συμπληρώνεται ένας μήνας από την δημοσίευση της διακήρυξης του πρώτου τμήματος και θα πρέπει να ακολουθήσει η εξαγγελία της δημοπράτησης του δεύτερου.
Θα είμαστε εδώ για να το δούμε.¨

Το έχουμε ξαναγράψει και το επαναλαμβάνουμε
Η εξαγγελθείσα «σαλαμοποίηση» του έργου σε 8 έως 10 !!! τμήματα, δεν συμβάλλει στην ομαλή εξέλιξή του. Ο ισχυρισμός ότι πρέπει να συμμετέχουν περισσότερες και μικρότερες εταιρείες δεν είναι πειστικός. Άλλωστε γιατί η εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου, πρέπει να γίνει από το έργο αυτό;
Επίσης η εξαγγελία ότι το έργο θα ξεκινήσει με κατεύθυνση από Πύργο προς Πάτρα, δεν είναι καθόλου αθώα. Γίνεται μόνο και μόνο για να δοθεί χρόνος στους φορείς της Αχαΐας να προωθήσουν τα σχέδιά τους για νέα χάραξη του δρόμου, στο τμήμα Μιντιλόγλι – Κάτω Αχαΐα.

Και κάτι τελευταίο : Δεν επιθυμούμε να είμαστε «μάντεις κακών ειδήσεων». Αλλά λίγος ρεαλισμός δεν βλάπτει. Ακόμα και από εκείνους που χρόνια τώρα, επιμένουν, για τους δικούς τους λόγους, να ωραιοποιούν τα πράγματα.

 

Διαβάστε επίσης:
1. Ηλεία: Ο «φτωχός συγγενής» της Πελοποννήσου…
2. Η κατασκευή του δρόμου Πάτρα-Πύργος και η τεράστια ευθύνη των τοπικών παραγόντων.
3. Δρόμος Πάτρα-Πύργος: Το έργο σε νέες περιπέτειες ή «Ζήσε Μάη μου…»
4. Ο δρόμος Πάτρα-Πύργος, οι εξαγγελίες του Υπουργού και οι πιθανότητες κατασκευής του έργου.
5. Δρόμος Πάτρα-Πύργος: Η κοροϊδία συνεχίζεται και η ταλαιπωρία καλά κρατεί..

6. Δρόμος Πάτρα-Πύργος. Το κρίσιμο ερώτημα: Υπάρχει πολιτική βούληση για την κατασκευή του;

Share