Μ. Κατρίνης: Καταψήφιση και καταγγελία τροπολογίας

Παρ, 08/05/2011 - 00:08

Την αντίθεσή του σε ρύθμιση που αφορά την απελευθέρωση των υπηρεσιών υγείας, εξέφρασε ο βουλευτής Ηλείας του ΠΑΣΟΚ, Μιχάλης Κατρίνης, δηλώνοντας πως την καταψηφίζει. Η επίμαχη ρύθμιση, καταργεί τις προθεσμίες έκδοσης προεδρικών διαταγμάτων, με τις οποίες θα ρυθμιζόταν η αγορά ιατρικών υπηρεσιών: "Πιστεύω πως πίσω από τις δεκατρείς λέξεις της παραγράφου, καραδοκούν μεγάλα συμφέροντα στο χώρο της υγείας, τα οποία περιμένουν αυτή τη διάταξη" ανέφερε ο βουλευτής.

"Ενώ ο ίδιος ο υπουργός Υγείας, είχε δεσμευθεί ότι ο νόμος 3919 για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων, δεν αφορά τα διαγνωστικά κέντρα και το 51% μετοχικής σύνθεσης στο χώρο της υγείας (σ.σ. ποσοστό που έπρεπε να κατέχεται από ιατρούς) και προέβλεψε στο δικό του νομοσχέδιο και τρίμηνη παράταση για την έκδοση προεδρικού διατάγματος που θα ρύθμιζε την αγορά υπηρεσιών υγείας, βλέπουμε εδώ, ότι αυτό αιφνιδίως αλλάζει".

Επίσης, σε ομιλία του στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων για τα επαγγέλματα υγείας, ο Ηλείος βουλευτής έχει επισημάνει:

"Ήρθε την προηγούμενη Τετάρτη στη συζήτηση επί της αρχής ο κ. Οικονόμου και μας διάβασε μία σειρά προσθηκών και αναδιατυπώσεων. Μία από αυτές, η νούμερο 36 λέει ότι η παράγραφος 21 του άρθρου 66 του νόμου 3984 καταργείται από τότε που ίσχυσε. Θέλω να πω καταρχάς, ότι το θεωρώ απαράδεκτο όταν υπάρχει μία ουσιαστική νομοθετική παρέμβαση να χαρακτηρίζεται αναδιατύπωση και να μην υπάρχει αιτιολογική έκθεση. Όπως, επίσης, θεωρώ νομοτεχνικά απαράδεκτο όταν μιλάμε για καταργούμενη διάταξη, αντί να εντάσσεται στις καταργούμενες διατάξεις, να περιλαμβάνεται ως μία υπό παράγραφος σε άσχετο άρθρο νόμου.

Θέλω να πω κυρία Πρόεδρε, και κύριε Υπουργέ, για το νόμο 3919, ο οποίος είναι και επίκαιρος λόγω του θέματος των ταξί, ότι προέβλεπε 4 μήνες μετά τη δημοσίευση, απελευθερώνονται όλα τα επαγγέλματα, εκτός εάν ο συναρμόδιος Υπουργός με τον Υπουργό Οικονομικών εκδώσουν π.δ., για να υπάρχει ένας περιορισμός στο άνοιγμα του επαγγέλματος. Θέλω να θυμίσω για τα επαγγέλματα υγείας που αφορά η κατάργηση αυτής της διάταξης, η οποία κατά την προσωπική μου άποψη, έρχεται με πραξικοπηματικό τρόπο στην Επιτροπή και δεν εξηγήθηκε ευθέως το τι αφορά. Αμέσως μετά τιε εκλογές του 2009, ένα ανάλογο π.δ. που είχε υπογράψει ο κ. Αβραμόπουλος, η Υπουργός Υγείας κυρία Ξενογιαννακοπούλου, το απέσυρε. Το π.δ. του κ. Αβραμόπουλου ήρε κάθε περιορισμό, τόσο στη μετοχική σύνθεση, όσο και στην δυνατότητα δημιουργίας παραρτημάτων σε ιδιωτικούς φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας.

Έγινε, λοιπόν, ο νόμος της απελευθέρωσης, ο οποίος εξαρχής κυρία Πρόεδρε, είχε 6 επαγγέλματα τα οποία τα εξαιρούσε μηχανικούς, δικηγόρους, συμβολαιογράφους, ορκωτούς λογιστές, συν φαρμακοποιούς και οδηγούς εμπορικών μεταφορών, οι οποίοι είχαν ήδη ρυθμιστεί με προηγούμενα νομοσχέδια. Στη συζήτηση τότε στην Επιτροπή, όπως καλά θυμάστε, είχα εκφράσει επιφυλάξεις, για την διαφορετική αντιμετώπιση των επαγγελμάτων υγείας, σε σχέση τόσο με τους δικηγόρους, όσο με τους φαρμακοποιούς και συμβολαιογράφους. Δηλαδή, γιατί η δικηγορική εταιρεία  μπορεί να φτιάξει δύο ή περισσότερους δικηγόρους ή γιατί την άδεια φαρμακείου μπορεί να την έχουν μόνο οι φαρμακοποιοί, που κατά την άποψή μου είναι σωστό. Την ίδια στιγμή σε φορέα παροχής υπηρεσιών υγείας, μπορεί ο οποιοσδήποτε να ιδρύσει, να λειτουργήσει φορέα παροχής υπηρεσιών υγείας. Ήθελα, λοιπόν, και ζήτησα και ζητάω το ίδιο που ισχύει και στα άλλα επαγγέλματα τα επιστημονικά, να ισχύει και για τα επαγγέλματα υγείας.

Την ίδια εβδομάδα με την συζήτηση στην Επιτροπή, θυμάμαι χαρακτηριστικά τον Υπουργό Υγείας, στην συζήτηση του νομοσχεδίου από το βήμα της Βουλής για τον ΕΟΠΥ, να δεσμεύετε και να λέει ότι θα ισχύσει το 51% και ότι δεν πρόκειται να αλλάξει και θα ρυθμιστεί με π.δ.. Επειδή, λοιπόν, η ημερομηνία της 2ας Ιουλίου εξέπνευσε και ήταν ελαστική και επειδή το θέμα αυτό δεν είχε ρυθμιστεί με π.δ., ο Υπουργός Υγείας ορθά κατά την άποψή μου και αφού συζήτησε με τους αρμόδιους, στο νομοσχέδιο με τις μεταμοσχεύσεις, προέβλεψε μία διάταξη που έδινε τρίμηνη παράταση δυνατότητας έκδοσης π.δ., όπου θα ρύθμιζε τους όρους και τον τρόπο της απελευθέρωσης των επαγγελμάτων υγείας.

Αυτό το νομοσχέδιο, πήρε ΦΕΚ στις 27/6, δεν γνωρίζω ποιος Υπουργός Οικονομικών ήταν συναρμόδιος, ούτε γνωρίζω, εάν ο Υπουργός Υγείας, συνεννοήθηκε με τον Υπουργό Οικονομικών όταν πρότεινε στην Ολομέλεια και στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων την ψήφιση αυτής της ρύθμισής. Βλέπω, όμως, ότι τώρα με την «αναδιατύπωση» που έρχεται σε αυτό το νομοσχέδιο καταργείται αυτή η διάταξη. Εγώ, ως όφειλα, ενημέρωσα τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και Υπουργό Οικονομικών, ο οποίος γνώριζε το θέμα. Έδωσα τις διαστάσεις της διαφορετικής αντιμετώπισης και βεβαίως της ασυνέπειας και ασυνέχειας της Κυβέρνησης στο πολύ σημαντικό αυτό θέμα, της εμπορευματοποίησης του αγαθού της υγείας. Νομίζω, ότι ακόμη κυρία Πρόεδρε και με την χθεσινή επιστολή ? παρατήρηση της κομισιόν για το θέμα των δικηγόρων, θίγει το θέμα των παραρτημάτων, αλλά δεν θίγει όμως το ζήτημα, ότι οι μη δικηγόροι, πρέπει να μπορούν να ανοίγουν δικηγορικές εταιρείες.

Θεωρώ λοιπόν ότι πρέπει να γίνει μία πολύ σοβαρή συζήτηση πάνω σε αυτό το ζήτημα. Νομίζω, ότι αυτή η διάταξη, θα πρέπει αν όχι να αποσυρθεί, που το έχω ζητήσει από τον κύριο Υπουργό πολύ προσεχτικά, να επαναδιατυπωθεί στη συζήτηση για την Ολομέλεια. Δημιουργούμε μεγάλη σύγχυση και άνιση αντιμετώπιση κακού προηγούμενου και υπάρχει παράλληλα και το θέμα των ταξί, που με ανάλογες διατάξεις θα πρέπει να ρυθμιστεί. Νομίζω, ότι ο χώρος της υγείας και το αγαθό της υγείας, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται, ως δεύτερης και τρίτης κατηγορίας και δεν μπορεί να δίνεται στους ιδιώτες, στα καρτέλ με δυνατότητα δημιουργίας παραρτημάτων και εκμετάλλευσης από μη υγειονομικούς. Αυτό, είναι ένα θέμα συνέπειας και συνέχειας του κράτους όπως εκφράζεται ? το ανέφερα εγώ νομίζω με την τοποθέτησή μου ? από τον Οκτώβριο του 2009 μέχρι και τώρα από όλους ανεξαιρέτους τους Υπουργούς Υγείας με βάση του νόμου 3919, είναι συναρμόδιοι και συνυπεύθυνοι για το πώς θα ρυθμίσουν το άνοιγμα, τον τρόπο, τους κανόνες, το μοντέλο της απελευθέρωσης των επαγγελμάτων της αρμοδιότητάς τους.

Θεωρώ, λοιπόν, ότι πρέπει να υπάρχει απελευθέρωση των επαγγελμάτων της αρμοδιότητάς τους. Θεωρώ, λοιπόν, ότι πρέπει να υπάρχει κύριε Υπουργέ, μία προσεχτική προσέγγιση αυτού του ζητήματος, ενόψει της συζήτησης στην Ολομέλεια και νομίζω κυρία Πρόεδρε, ότι πάνω από όλα θα πρέπει και νομοτεχνικά, να είμαστε πιο προσεχτικοί στο πως φέρνουμε διατάξεις που είναι πολύ κρίσιμες. Να μην τις κρύβουμε κάτω από τον τίτλο «νομοτεχνικές βελτιώσεις και διατυπώσεις», διότι πολύ απλά όλοι οι Βουλευτές που τους ζητείται να τοποθετηθούν στις συγκεκριμένες διατάξεις, εκτίθενται μη γνωρίζοντας τι ακριβώς αφορούν αυτές οι διατάξεις".

Υπερψηφίστηκε κατά τ' άλλα, στην Ολομέλεια της Βουλής, το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, που αφορά σε συνταξιοδοτικά θέματα, προώθηση του τουρισμού, φορολογικές διατάξεις, τυχερά παιχνίδια, καθώς και θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου (μισθώματα, ανάκτηση παρανόμων κρατικών ενισχύσεων, ελεγκτικές εταιρείες εντοπισμού περιουσιακών στοιχείων, κλπ).

Στο νομοσχέδιο συμπεριελήφθησαν και τροπολογίες, μεταξύ των οποίων αυτές που αφορούν στις συγχωνεύσεις και καταργήσεις φορέων του Δημοσίου και της περικοπής των επιδομάτων των δημοσίων υπαλλήλων.

Η 153σέλιδη τροπολογία για τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις οργανισμών, συνάντησε μονάχα την συμφωνία των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ - πλην εκείνης του βουλευτή Ζακύνθου, Δημήτρη Βαρβαρίγου, ο οποίος χαρακτήρισε "απαράδεκτες" τις απολύσεις του "πλεονάζοντος προσωπικού", δηλώνοντας πως "δεν πρόκειται να γίνω κανίβαλος εργαζομένων και με την ψήφο μου να οδηγήσω εργαζομένους στον καιάδα της ανεργίας, για λόγους δημοσιονομικού κόστους", καθώς μάλιστα, "λεφτά υπάρχουν, αλλά δεν τα αναζητήσαμε εκεί που υπάρχουν".

Share