Πώς να αποφύγετε τις «κρυμμένες» θερμίδες

Κυρ, 07/08/2012 - 07:25

Πρόκειται για απλά μαθηματικά. Αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος, ο αριθμός των θερμίδων που προσλαμβάνετε πρέπει να είναι μικρότερος από αυτόν που καίτε. Με άλλα λόγια, πρέπει να προσλαμβάνετε λιγότερη ενέργεια από αυτή που ξοδεύετε. Και για να διατηρηθείτε στα κιλά σας, αυτά τα δυο πρέπει να ισοδυναμούν.

Ωστόσο, πολλές φορές παρά τις καλές προθέσεις το βάρος αυξάνεται. Αν αυτή είναι η περίπτωσή σας, αιτία μπορεί να είναι οι κρυμμένες θερμίδες που καταναλώνονται εύκολα και συμβάλλουν σε μεγάλο ποσοστό στη συνολική πρόσληψη θερμίδων.

Όλοι γνωρίζουμε ότι ορισμένες τροφές έχουν υψηλή ποσότητα θερμίδων. Τέτοιες τροφές είναι τα τσιπς, η πίτσα και τα μπισκότα αλλά και άλλες τροφές που δεν φαίνεται ότι περιέχουν πολλές θερμίδες. Αυτές οι τροφές περιέχουν «κρυμμένες» θερμίδες, που δεν γίνονται αντιληπτές από το μη εκπαιδευμένο μάτι. «Επικίνδυνες» θερμίδες κρύβονται στις παρακάτω τροφές:

Γλυκά

Αυτό δεν θα σας εκπλήξει, καθώς όταν φτιάχνετε τα δικά σας γλυκά στο σπίτι γνωρίζετε την αναλογία αλευριού και λιπαρών. Ένα γλυκό τύπου κρουασάν περιέχει 430 θερμίδες, ενώ μια φέτα τοστ μόνο 73.

Κρεμώδεις σάλτσες ζυμαρικών

Η κρέμα σε αυτές τις σάλτσες αυξάνει τις θερμίδες. Η καρμπονάρα μπορεί να περιέχει έως και 600 θερμίδες παραπάνω σε σχέση με μια σάλτσα με βάση τη ντομάτα (1.000 έναντι 400).

Πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα

Θερμίδες σε τροφές όπως τα παγωτά, οι κρέμες, το πλήρες τυρί και το γιαούρτι αθροίζονται. Μια μπάλα παγωτού σοκολάτα, χωρίς σος, έχει περίπου 125 θερμίδες, ενώ ένα γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά μπορεί να έχει 60.

Ξηροί καρποί

Έχουν πολλά λιπαρά. Ένα σακουλάκι 50 γρ. φιστίκια περιέχει περίπου 300 θερμίδες. Όμως, πρέπει να θυμάστε ότι τα λιπαρά στους ξηρούς καρπούς είναι υγιεινά και μπορούν να βοηθήσουν την καρδιά σας. Γι αυτό μην παραλείπετε τους ξηρούς καρπούς τελείως αλλά διαλέξτε ανάλατες ποικιλίες τρώγοντας μικρές μερίδες.

Μαγιονέζα

Αν φτιάχνετε μόνοι σας μαγιονέζα, γνωρίζετε πόσο λάδι περιέχει. Ένα κουταλάκι μαγιονέζας περιέχει περίπου 100 θερμίδες. Γι αυτό καλό θα είναι να χρησιμοποιείτε μαγιονέζα λάιτ ή να την παραλείπετε εντελώς.

Αναψυκτικά-χυμοί

Αναψυκτικά τύπου κόλα περιέχουν 135 θερμίδες το κουτί, ενώ ορισμένοι χυμοί με ζάχαρη περιέχουν μέχρι 630 θερμίδες το κουτί. Αντί για αναψυκτικά με ζάχαρη προτιμήστε νερό. Είναι άφθονο, φτηνό και -το καλύτερο από όλα -χωρίς θερμίδες.

Καφές-ζεστά ροφήματα

Ένα φλιτζάνι ζεστή σοκολάτα με κρέμα ή ο καφές με κρέμα φτάνει μέχρι τις 500 θερμίδες. Αντί γι? αυτά προτιμήστε τσάι ή παραλείψτε την κρέμα.

Αλκοόλ

Ένα μεγάλο ποτήρι κρασί περιέχει περίπου 135 θερμίδες.

Αλλαντικά

Ένα λουκάνικο μπορεί να περιέχει 270 θερμίδες, ενώ μια λεπτή φέτα κρέατος μπορεί να περιέχει 50 θερμίδες.

Έτοιμες σαλάτες και σάντουιτς

Όταν προμηθεύεστε έτοιμα προϊόντα, ένα μεγάλο σάντουιτς με κοτόπουλο μπορεί να περιέχει και 500 θερμίδες. Φτιάξτε το δικό σας σάντουιτς με ζαμπόν και λαχανικά και θα καταλήξετε με λιγότερες από 300 θερμίδες. Οι σαλάτες δεν είναι πάντα υγιεινές. Μια σαλάτα με πράσινα λαχανικά είναι καλή ιδέα. Αν όμως προσθέσετε κοτόπουλο με την πέτσα του, μπέικον, ζυμαρικά, τυρί, κρουτόν και ντρέσιγκ θα έχετε ένα γεύμα γεμάτο θερμίδες.

Όπως μπορείτε να δείτε, οι περισσότερες θερμίδες κρύβονται σε έτοιμα φαγητά. Φτιάξτε γεύματα από την αρχή και θα έχετε καλύτερο έλεγχο των θερμίδων. Το μέγεθος της μερίδας παίζει επίσης ρόλο στη διαφορά. Διαλέξτε ένα μικρό μπέργκερ αντί για μεγάλο και θα γλιτώσετε περίπου 200 θερμίδες.
Η μέση γυναίκα χρειάζεται περίπου 2.000 θερμίδες την ημέρα για να διατηρηθεί στα κιλά της, ενώ ο άντρας 2.500 θερμίδες.

ΠΗΓΗ: iatronet.gr

Share