Αυτή είναι η πραγματικότητα. ΕΚΤΟΣ Εθνικού σχεδιασμού αυτοκινητοδρόμων η Ηλεία!

Δευ, 08/27/2018 - 08:40

 

Φαίνεται λοιπόν ότι όσα λέγονται και όσα γράφονται για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα - Πύργος δεν έχουν κανένα αντίκρυσμα. 

Σύμφωνα με έγκυρα δημοσιεύματα που βλέπουν το φως της δημοσιότητας η Ηλεία δεν περιλαμβάνεται στον Εθνικό σχεδιασμό των αυτοκινητοδρόμων.

Το σχεδιάγραμμα που δημοσιεύουμε σήμερα είναι ενδεικτικό των προθέσεων που υπάρχουν.

Όλα τα άλλα είναι για λαική κατανάλωση.

Διαβάστε το κείμενο που ακολουθεί:

Όταν στις αρχές Αυγούστου 2017 παραδιδόταν και το τελευταίο τμήμα της Ιόνιας Οδού στην κυκλοφορία, ένα πολύ σημαντικό γεγονός συνέβη στη χώρα. Εκτός από την πολυπόθητη ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας Οδού, ενός δρόμου που ήταν πόθος για την Αιτωλοακαρνανία και την Ήπειρο, ήταν και το τελευταίο κομμάτι ενός πάζλ που πήρε την τελική του μορφή.

Με την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, ξεκίνησε ταυτόχρονα και η λειτουργία του Μεγάλου Οδικού Δακτυλίου της χώρας. Πρόκειται για την ταυτόχρονη λειτουργία 8 αυτοκινητόδρομων που αλληλοτροφοδοτούνται και "κυκλώνουν" την χώρα καλύπτοντας τα περισσότερα αστικά κέντρα, λιμάνια και αεροδρόμια. 

Ο Μεγάλος Όδικός Δακτύλιος ξεκινά από την Αθήνα (στην πραγματικότητα μπορεί να ξεκινήσει από οποιοδήποτε σημείο επιλεγεί μέσα στον δακτύλιο και να τον ορίσει όπως θέλει γεωγραφικά) φτάνει μέχρι τη Θεσσαλονίκη (με τη χρήση της Νέας Οδού, της Κεντρικής Οδού και του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου), συνεχίζει δυτικά και μέσω της Εγνατίας Οδού φτάνει στα Ιωάννινα. Από εκεί συνεχίζει νότια και μέσω της Ιόνιας Οδού (και της Γέφυρας) φτάνει στο Ρίο και την Πάτρα και κλείνει τον δακτύλιο οδεύοντας ανατολικά προς Κορινθία και μέσω της Ολυμπίας Οδού τελικά μέχρι την Αθήνα με τη βοήθεια της Αττικής Οδού.

Μέσα σε αυτόν τον δακτύλιο πέρα από τις παραπάνω πόλεις έχουμε τα αστικά κέντρα της Λαμίας, του Βόλου, της Λάρισας, της Κατερίνης, της Βέροιας, της Κοζάνης, των Γρεβενών, της Άρτας, του Αγρινίου, του Μεσολογγίου, του Αιγίου, της Κορίνθου και της Ελευσίνας και μέσα από τις Περιφέρειες Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου.

Όπως αναφέραμε και παραπάνω απαρτίζεται από 8 οδικούς άξονες και αντίστοιχες εταιρείες παραχώρησης. Πρόκειται για τις: Αττική Οδός (στο τμήμα Ελευσίνα-Μεταμόρφωση), Νέα Οδός (Μεταμόρφωση-Σκάρφεια Φθιώτιδας), Κεντρική Οδός (Σκάρφεια Φθιώτιδας-Ράχες Φθιώτιδας), Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Ράχες Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας), Εγνατία Οδός (στο τμήμα Κλειδί Ημαθίας-Ιωάννινα), Ιόνια Οδός (Ιωάννινα-Αντίρριο), Γέφυρα Αντιρρίου-Ρίου και Ολυμπία Οδός (στο τμήμα Ρίο-Ελευσίνα). Οι αυτοκινητόδρομοι συνδέονται με ανισόπεδους κόμβους, κάνοντας την κίνηση των οχημάτων συνεχή και χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να εξέλθει από κάποιον από αυτούς.

Το μήκος του Δακτυλίου είναι περίπου 1.250χλμ. και στο σύνολο του είναι πλήρως κλειστός αυτοκινητόδρομος που εξυπηρετείται από Ανισόπεδους Κόμβους, Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων, έχει οδική βοήθεια, τηλέφωνο έκτακτης ανάγκης κ.α. Αν κάποιος θέλει να διανύσει αυτόν τον Δακτύλιο θα μπορούσε να το κάνει στο χρόνο ρεκόρ των 10 ωρών (με μία θεωρητική μέση ταχύτητα 120χλμ και αν υπολογίσουμε ότι δεν θα κάνει καμία στάση), πράγμα αδιανόητο μέχρι και λίγους μήνες πριν. Στην ουσία μιλάμε για το γύρο της χώρας σε αυτόν τον χρόνο.

Η λειτουργία του εξυπηρετεί επίσης τα Αεροδρόμια Ελ.Βενιζέλος, Νέας Αγχιάλου, Μακεδονία, Κοζάνης, Ιωαννίνων, Ακτίου, και τα Λιμάνια του Πειραιά, του Βόλου, της Θεσσαλονίκης, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Κορίνθου και της Ελευσίνας.

Η σπουδαιότητα του έγκειται στο γεγονός της συνεχούς ροής χωρίς έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο αλλά και η εγγύτητα του σχεδόν σε όλη τα σημεία της Ηπειρωτικής Ελλάδας. Εξασφαλίζει την εύκολη μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα, του τουρισμού, των υπηρεσιών και του πολιτισμού. Είναι επίσης προφανές ότι η οδική μετακίνηση από πόλη σε πόλη γίνεται εύκολη υπόθεση ενώ τα επίπεδα οδικής ασφάλειας  έχουν αυξηθεί και ήδη έχουμε τα πρώτα αποτελέσματα μείωσης σε τροχαία και θανατηφόρα ατυχήματα. 

 

ΠΗΓΗ: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Share