Αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος: Στην προβληματική εταιρεία "Τοξότης" του Καλογρίτσα η πρώτη εργολαβία "Πύργος - Δουνέικα"

Πέμ, 10/11/2018 - 08:11

 

Με προσωρινό μειοδότη τον όμιλο «ΤΟΞΟΤΗ» του Καλογρίτσα θα πάει εντός των ημερών η πρώτη εργολαβία «Πύργος-Δουνέικα» του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο. 

H Επιτροπή Διεξαγωγής Διαγωνισμού, έκρινε ότι η κοινοπραξία ΤΟΞΟΤΗΣ-ΟΜΑΔΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ κατέθεσε προσφορά με έκπτωση 53,05%, η οποία κρίθηκε επαρκώς αιτιολογημένη.

Η απόφαση που δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια με υπογραφή του κ. Σπίρτζη, και μεταξύ άλλων αναφέρει ότι η κοινοπραξία ΤΟΞΟΤΗΣ-ΟΜΑΔΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ θεωρείται νόμιμη και ικανή να υλοποιήσει το έργο.

Ο υπουργός υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, υπέγραψε την σχετική απόφαση μετά από την απόρριψη ένστασης που υπέβαλε ο δεύτερος μειοδότης, η κυπριακή εταιρεία Cyfield Development.

Σύμφωνα με την ένσταση, η προσφορά των εταιρειών του Χρήστου Καλογρίτσα ήταν αθέμιτη διότι ήταν "υπερβολικά χαμηλή σε σχέση με την προϋπολογιζόμενη δαπάνη του έργου και μάλιστα κάτω του εκτιμώμενου κόστους κατασκευής του".

Ωστόσο, η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του υπουργείου υποδομών έκανε δεκτές τις εξηγήσεις που υπέβαλε η κοινοπραξία συμφερόντων Καλογρίτσα σχετικά με τις υψηλές εκπτώσεις, διαπιστώνοντας μεταξύ άλλων πως "η ενιστάμενη προσφέρει ποσοστά έκπτωσης παραπλήσια με τα αντίστοιχα ποσοστά έκπτωσης του μειοδότη".

Ο αρχικός προϋπολογισμός για την κατασκευή του τμήματος Δουναίικα - Πύργος, μήκους 8 χιλιομέτρων, ανήλθε σε 67,2 εκατομμύρια ευρώ, με τις εταιρείες του ομίλου Καλογρίτσα να προσφέρουν έκπτωση ύψους 53%.

Πλέον, μετά την ανάθεση του τμήματος στην κοινοπραξία συμφερόντων Καλογρίτσα, η συνολική δαπάνη του έργου μαζί με το ΦΠΑ ανέρχεται σε 32 εκατομμύρια ευρώ.

Το μεγάλο ερώτημα πλέον είναι από ποιο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα θα εξασφαλίσει εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης ο όμιλος Καλογρίτσα, δεδομένου πως έχει δανεισμό κοντά στα 100 εκατομμύρια ευρώ από την τράπεζα Αττικής, η οποία στις αρχές του 2017 απείλησε να τον θέσει σε καθεστώς εποπτείας. Η τράπεζα μάλιστα έχει διαμηνύσει στην οικογένεια Καλογρίτσα πως δεν προτίθεται να εκδώσει για λογαριασμό της νέες εγγυητικές επιστολές.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε πρόσφατα στη Βουλή ο Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος είναι κουμπάρος του γιου του Χρήστου Καλογρίτσα, Γιάννη, στην κοινοπραξία Τοξότης - Ομάδα Κατασκευών, αναμένεται να κατακυρωθεί και το τέταρτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος, από την Κυλλήνη έως τη Βάρδα. Ο υπουργός υποδομών υποστήριξε πως ο όμιλος Καλογρίτσα έχει αιτιολογήσει τις υψηλές εκπτώσεις που έχει προσφέρει, οι οποίες υπερβαίνουν το 50%, για το τέταρτο τμήμα.

Παρά τους ισχυρισμούς του υπουργού υποδομών, ο οποίος είχε εκτιμήσει πως τα έργα στον αυτοκινητόδρομο θα είχαν ξεκινήσει το φθινόπωρο του 2018, αυτό δεν αναμένεται να συμβεί έως το τέλος του έτους. Είναι ενδεικτικό πως τέσσερις φορές η αναθέτουσα αρχή έχει ζητήσει από τους συμμετέχοντες να παρατείνουν τις οικονομικές τους προσφορές και κατ' επέκταση τις εγγυητικές επιστολές συμμετοχής.

Η απόφαση γεννά σοβαρά ερωτηματικά καθότι η εταιρεία "Τοξότης" του Καλογρίτσα αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα και έχει αναθέσει σε άλλες εταιρείες την κατασκευή διαφόρων έργων που είχε αναλάβει.

Ρωτάμε τον κ. Σπρίτζη που υπέγραψε την απόφαση:

Πόσο σίγουρος είναι ότι η συγκεκριμένη εταιρεία θα βρει εγγυητική επιστολή και τελικά θα εκτελεσθεί το έργο;

 

 

Share