Δρόμος Πάτρα - Πύργος: Ο Γενάρης πέρασε, αλλά οι μπουλντόζες, που μας είχαν υποσχεθεί, δεν φάνηκαν…

Παρ, 02/01/2019 - 09:55

 Όσοι παράγοντες (Υπουργοί, Βουλευτές, Περιφερειάρχες, Αντιπεριφερειάρχες, Δήμαρχοι, κλπ), μετείχαν στο τέλος του περασμένου Οκτωβρίου, στη σύσκεψη που έγινε στο Υπουργείο Υποδομών για την πορεία του έργου, μετά τη λήξη της προέβησαν, ως συνήθως, σε θριαμβευτικές δηλώσεις και στην διαβεβαίωση ότι τον Ιανουάριο του 2019 στήνονται τα εργοτάξια, του έργου Πάτρα- Πύργος.

Όμως, προς μεγάλη απογοήτευση όλων, ο Ιανουάριος ήδη πέρασε, αλλά τα εργοτάξια δεν στήθηκαν.

Δείτε στο τέλος του κειμένου και τις σχετικές δηλώσεις, όπως δημοσιεύτηκαν στον τοπικό τύπο.

Κάπως έτσι λοιπόν περνούν οι μήνες και τα χρόνια, χωρίς να γίνεται τίποτα.

 

Ας ξαναδούμε λοιπόν που βρισκόμαστε σήμερα.

•          Συμπληρώθηκαν ήδη περισσότερα από πέντε χρόνια, από τότε (2013), που το έργο Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, απεντάχθηκε από την σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας οδού και άρχισε το «κατασκευαστικό του δράμα». Μια απόφαση που αποδείχτηκε τραγική και καταστροφική για την πορεία του έργου.

•          Συμπληρώνονται σε λίγο τέσσερα χρόνια από την άνοιξη του 2015, όταν ο νέος τότε (και σημερινός) Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, αποφάσισε την ακύρωση της δημοπράτησης του έργου ως ενιαίου και την επαναδημοπράτησή του με 8 εργολαβίες.

•          Κοντεύουν ήδη να συμπληρωθούν σχεδόν τρία χρόνια (17/5/2016 ) από την διενέργεια της πρώτης δημοπρασίας του έργου, από τις οχτώ συνολικά. Για τις δημοπρασίες που έγιναν από τότε καμιά σύμβαση δεν έχει υπογραφεί μέχρι σήμερα.

•          Σε λίγες ημέρες συμπληρώνεται ένας χρόνος (6/2/2018) από την εξαγγελία του ίδιου του Πρωθυπουργού, στο Αναπτυξιακό Συνέδριο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, ότι «το έργο ξεκινάει άμεσα».Το έργο  όμως, όχι μόνο δεν ξεκίνησε, αλλά αναζητούμε ακόμα το ξεκίνημά του.

 

Αλήθεια, το παρατηρητήριο που συγκρότησε το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας, μήπως παρατήρησε κάτι για το έργο;

Έτσι λοιπόν :

  • Η απένταξη του έργου από την σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού
  • Η κατάτμηση του ενιαίου έργου σε οκτώ εργολαβίες
  • Η έλλειψη επαρκούς πολιτικής βούλησης για την κατασκευή του
  • Η αδιαφορία του συνόλου σχεδόν των παραγόντων του Νομού, οι οποίοι ποτέ δεν αντιλήφθηκαν την σοβαρότητα της κατασκευής του έργου αυτού,

οδήγησαν το έργο χρόνια μετά, να βρίσκεται σε κατασκευαστικό αδιέξοδο με αβέβαιο μέλλον.

Οι διαβεβαιώσεις όμως και τα μεγάλα λόγια, κάθε φορά, περισσεύουν.

 

 

 

 

 

Share