Δρόμος Πάτρα – Πύργος : «Ορατότης μηδέν…..»

Θα θέλαμε να ξαναρωτήσουμε αν θυμάται κανείς εδώ κάτω, κάτι που λέγαμε για την κατασκευή ενός σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Πάτρα – Πύργος;

Αλλά, αντί για άλλη απάντηση, ας δούμε, για μια ακόμα φορά, τι γίνετε γύρω μας (μιλάμε μόνο για την Πελοπόννησο και την Δυτική Ελλάδα) :

  • Ο δρόμος Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα ολοκληρώθηκε.
  • Ο δρόμος Λεύκτρο – Σπάρτη, που συνδέει την Σπάρτη με τον παραπάνω αυτοκινητόδρομο, ολοκληρώθηκε.
  • Ήδη δόθηκαν στην κυκλοφορία το τμήμα Κόρινθος – Κιάτο και οι σήραγγες στο Δερβένι.
  • Σύντομα παραδίδεται το τμήμα Κιάτο – Ξυλόκαστρο.
  • Μέχρι το Μάρτιο του 2017 θα παραδοθεί στην κυκλοφορία ολόκληρος ο δρόμος Κόρινθος – Πάτρα.
  • Στην Ιόνια Οδό, ολοκληρώθηκε ήδη ένα τεράστιο έργο, όπως είναι η διάνοιξη της σήραγγας  «Κλόκοβας», ενώ έχουν δοθεί στην κυκλοφορία μεγάλα τμήματα του δρόμου.
  • Μέχρι το Μάρτιο του 2017 θα έχει ολοκληρωθεί η Ιόνια Οδός (Αντίρριο – Μεσολόγγι – Αγρίνιο – Αμφιλοχία – Άρτα – Ιωάννινα και η σύνδεση με την Εγνατία Οδό).

Γιατί τα γράφουμε αυτά ;

Για να δείξουμε πόσο γρήγορα δικαιωθήκαμε, όταν γράφαμε ότι πολύ σύντομα ο Πύργος και η Αμαλιάδα θα είναι οι μοναδικές πόλεις της Πελοποννήσου, αλλά και της  Δυτικής Ελλάδας, που δεν θα συνδέονται με σύγχρονο αυτοκινητόδρομο με την υπόλοιπη Ελλάδα.

Κάτι ακούσαμε τις τελευταίες ημέρες, από πολύ επίσημα χείλη, για ένα δρόμο που θα αποκτήσει η Ηλεία το 2021.

Ας θυμηθούμε ακόμα τι λέει ένας Νόμος  του Κράτους, για το έργο αυτό :

Στις 11-12-2013 δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο Νόμος 4219/2013. Στο άρθρο 5 του Νόμου αυτού ορίζεται, μεταξύ άλλων, ότι :

«Ο οδικός άξονας «Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα» χαρακτηρίζεται ως έργο υποδομής άμεσης προτεραιότητας, προκειμένου, αμέσως μετά την εξαίρεσή του από τη Σύμβαση Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας. Συντήρησης και εκμετάλλευσης του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα- Κόρινθος- Πύργος- Τσάκωνα (η Σύμβαση Παραχώρησης), όπως αυτή θα ισχύσει μετά την τροποποίησή της σύμφωνα με τα προβλεπόμενα άρθρα τέταρτο του παρόντος νόμου, να δημοπρατηθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του έτους 2014».

Θα αναρωτηθείτε: Τι έχει γίνει μέχρι σήμερα;

Τελικά όλα δείχνουν ότι βρισκόμαστε ακόμα στο σημείο «μηδέν».

-Βρισκόμαστε στις αρχές Σεπτεμβρίου 2016 και έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι τώρα μόνο τρεις, από τις οκτώ συνολικά εργολαβίες που προβλέπονται συνολικά.

-Αλλά και για αυτές τις τρεις που έχουν πραγματοποιηθεί δεν υπάρχει ορατή πρόβλεψη για την υπογραφή συμβάσεων και έναρξη εργασιών, κάτι που τοποθετείται για τα μέσα του 2017.

-Όλα δείχνουν ότι μετά τις πιέσεις και παρεμβάσεις των παραγόντων της Αχαΐας, για το τμήμα Μιντιλόγλι- Κάτω Αχαΐα, έχει επιλεγεί νέα χάραξη, χωρίς να έχει γίνει οποιαδήποτε προετοιμασία για κάτι τέτοιο.

-Η τέταρτη εργολαβία έχει προγραμματιστεί για τις 27-9-2016, ενώ για τις τέσσερις που απομένουν δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη.

-Δεν έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Ένωση και δεν έχει καν υποβληθεί μέχρι σήμερα η αίτηση έγκρισης της χρηματοδότησης και έγκρισης του έργου.

-Δεν έχει συνταχθεί η μελέτη κόστους- οφέλους, στοιχείο απολύτως απαραίτητο για την χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

-Η κατάτμηση του έργου σε οκτώ (8) εργολαβίες δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα γίνει δεκτή και θα εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Άλλωστε η κατάτμηση των έργων, όπως είναι γνωστό, απαγορεύεται ρητά και από την Εθνική νομοθεσία. Το έργο αυτό επιλέχτηκε να αποτελέσει «το πειραματόζωο», για τέτοιες περιπτώσεις.

-Γενικά όλες οι ενέργειες είναι αποσπασματικές και δεν έχουν ολοκληρωμένη μορφή, ούτε σαφή χρονικό ορίζοντα, ενώ βρίσκονται έξω από κάθε χρονοδιάγραμμα , όπως αυτό εξαγγέλλεται εδώ και χρόνια.

Μπήκαμε στον Σεπτέμβριο του 2016 και δρόμος μέχρι στιγμής δε φαίνεται στον ορίζοντα.

Μέχρι τότε μπορείτε να «κάνετε το σταυρό σας» και να κυκλοφορείτε σε έναν «Εθνικό» δρόμο:

  • Με δώδεκα (12) φωτεινούς σηματοδότες, σε διαδρομή ενενήντα (90) χιλιομέτρων, δηλαδή κατά μέσω όρο κάθε 7,5 χιλιόμετρα.
  • Με όριο ταχύτητας 60 χλμ την ώρα!!! στην μισή περίπου διαδρομή του.
  • Μ ε εκατοντάδες ισόπεδες μικρές και μεγάλες διασταυρώσεις.
  • Με πεζούς  και ποδηλάτες να κυκλοφορούν στο οδόστρωμα
  • Με ανύπαρκτο φωτισμό, ακόμα και στις πιο επικίνδυνες διασταυρώσεις.
  • Με πλήθος γεωργικά μηχανήματα να κινούνται στο οδόστρωμα.
  • Με τεράστιες λακκούβες και κατεστραμμένο ασφαλτοτάπητα.
  • Με ανύπαρκτη διαγράμμιση που έχει προ πολλού ξεθωριάσει.(μάλλον γίνεται με ασβέστη)
  • Με ελλιπέστατη σήμανση ακόμα και στα πιο επικίνδυνα σημεία του.
  • Με δεκάδες νταλίκες να πηγαινοέρχονται μέρα και νύκτα.
  • Με όλη την κίνηση των νησιών του Ιονίου Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς και Ιθάκης να εξυπηρετείται από το δρόμο αυτό, με προδιαγραφές κατώτερες από έναν από Δημοτικό δρόμο.

Το 2021, για το οποίο τώρα μας μιλούν, είναι μια μακρινή (και αβέβαιη) εποχή. Ο καιρός να περνάει, χρόνο να κερδίζουμε.

Όπως έχουμε ξαναπεί, ο δρόμος θα είναι κυριολεκτικά και μεταφορικά «μακρύς» και «δύσβατος»

 

 ΗΛΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

 

Share