Δρόμος Πάτρα-Πύργος: Πέρασε και το 2017 χωρίς να γίνει ούτε καν η δημοπράτηση του έργου. Το «εμπόριο ελπίδων» συνεχίζεται.

Τρί, 12/12/2017 - 21:07

 

Βρε πόσο γρήγορα περνάει ο καιρός! Με «τούτα και με τ’ άλλα» το 2017 πέρασε, αλλά έργο δεν φαίνεται στον ορίζοντα .

Τον Μάρτιο του 2016 το ΗΛΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ είχε δημοσιεύσει ένα άρθρο με τίτλο: « Όλα δείχνουν ότι ούτε το 2017 θα ξεκινήσει ο δρόμος Πάτρα-Πύργος». Αλλά και σε αυτό φαίνεται ότι πέσαμε έξω. Γιατί όχι μόνο δε ξεκίνησε το έργο, αλλά ούτε καν ολοκληρώθηκε η δημοπράτησή του.

Το περιβόητο όγδοο τμήμα από το Μιντιλόγλι έως τη Βιομηχανική Περιοχή Πατρών δεν έχει ακόμα δημοπρατηθεί και ούτε καν έχει προσδιοριστεί η ημερομηνία της δημοπρασίας, λόγω των γνωστών απαιτήσεων της Αχαΐας για νότια χάραξη.

Όσο για την έγκριση των υπόλοιπων επτά δημοπρασιών είναι άγνωστο πότε θα γίνει και παραμένουν πάντα στα συρτάρια του Υπουργείου.

Να θυμίσουμε ότι η πρώτη δημοπρασία έχει γίνει στις 17/05/2016. Όσο για την έναρξη των εργασιών ούτε λόγος να γίνεται. Θέλετε να αποτολμήσουμε να γίνουμε για μια ακόμα φορά «μάντεις κακών»: Όλα δείχνουν ότι μάλλον ούτε το 2018 θα ξεκινήσει το έργο.

Αλλά το εμπόριο των ελπίδων καλά κρατεί, ο καιρός περνάει και όπως έχουμε πει πολλές φορές ο Νομός Ηλείας σε ολόκληρη την Πελοπόννησο και τη Δυτική Ελλάδα έμεινε ο μοναδικός νομός χωρίς σύγχρονο αυτοκινητόδρομο. Πλησιάζουν δύο χρόνια από τότε που έγινε η πρώτη δημοπρασία, τον Μάϊο του 2016, αλλά έγκριση και συμβασιοποίηση δε φαίνεται στον ορίζοντα.

Είπαμε πολλές φορές τους λόγους για τους οποίους το έργο δεν πρόκειται να ξεκινήσει στο άμεσο μέλλον και οι οποίοι εξακολουθούν να ισχύουν:

*  Σε λίγες μέρες μπαίνουμε στο 2018 και έχουν πραγματοποιηθεί επτά από τις οκτώ δημοπρασίες που προβλέπονται συνολικά, χωρίς ακόμα η όγδοη να έχει προσδιοριστεί χρονικά.

*  Αλλά και γι’ αυτές που έχουν πραγματοποιηθεί δεν υπάρχει ορατή πρόβλεψη για την υπογραφή συμβάσεων και την έναρξη εργασιών.

*  Είναι άγνωστο εάν μετά τις πιέσεις και τις παρεμβάσεις των παραγόντων της Αχαΐας για το τμήμα Μιντιλόγλι- ΒΙΠΕ θα επιλεγεί ή όχι νέα χάραξη.

*  Είναι άγνωστο τι συμβαίνει με την έγκριση του φακέλου του έργου από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την χρηματοδότησή του.

*  Οι εκπτώσεις που έχουν δοθεί στις μέχρι τώρα δημοπρατήσεις και φτάνουν έως και 57% και είναι αμφίβολο εάν εξασφαλίζουν τη σωστή εκτέλεση και ολοκλήρωση του έργου.

 

Έχουμε ξαναπεί: ο δρόμος έγινε κυριολεκτικά και μεταφορικά «μακρύς» και «δύσβατος» και μετατρέπεται σ’ ένα «κατασκευαστικό δράμα».

 

 

 

ΗΛΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Share