Δρόμος Πάτρα-Πύργος: Το σύγχρονο ‘’Γεφύρι της Άρτας…’’ ή «πωλούνται ελπίδες».

Με τούτα και με τα’ άλλα πέρασε λοιπόν και το καλοκαίρι. Φτάσαμε ήδη στον Νοέμβρη.

Γύρω μας και κοντά μας, μεγάλα έργα εγκαινιάζονται και παραδίδονται σε λειτουργία, με πανηγυρικές τελετές και μεγάλους λόγους. Την περασμένη εβδομάδα ο Πρωθυπουργός εγκαινίασε το σύνολο της Ιόνιας Οδού (Αντίρριο, Μεσολόγγι, Αγρίνιο, Άρτα, Ιωάννινα και σύνδεση με την Εγνατία Οδό).

Μήπως όμως άκουσε κανείς κάτι για τον δρόμο Πάτρα-Πύργος; Εμείς πάντως όχι. Μόνο οι «έμποροι ελπίδων» κάθε τόσο πιάνουν δουλειά; «Εγκρίνεται», «δημοπρατείται», «χρηματοδοτείται», «κατασκευάζεται»

Αλλά μάταια.    

Και κάπως έτσι ο Πύργος και η Αμαλιάδα έμειναν οι μοναδικές πόλεις σε ολόκληρη την Πελοπόννησο και ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα μέχρι την Ήπειρο, χωρίς να συνδέονται με σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.

Από τις οκτώ εργολαβίες του «σαλαμοποιημένου» έργου έχουν πραγματοποιηθεί οι επτά, το αποτέλεσμα των οποίων παραμένει σε κάποια συρτάρια.

Να θυμίσουμε ότι η πρώτη δημοπρασία έγινε στις 17-05-2016.

Για την όγδοη εργολαβία, που αφορά το τμήμα του δρόμου από Μιντιλόγλι έως Β.Ι.Π.Ε., ο Υπουργός Υποδομών κ. Χρ. Σπίρτζης στις τελευταίες του δηλώσεις, δήλωσε ότι θα δημοπρατηθεί, αφού προηγουμένως προηγηθεί «διαβούλευση» με τις τοπικές κοινωνίες.

Τι ακριβώς σήμαίνει «διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες», σας το έχουμε εξηγήσει πολλές φορές: Η Αχαΐα, αφού πρώτα εξασφάλισε την κατασκευή των δρόμων Κόρινθος-Πάτρα και Αντίρριο-Ιωάννινα (σύνδεση με την Εγνατία Οδό), πολέμησε και εξακολουθεί να πολεμά την κατασκευή του δρόμου Πάτρα-Πύργος.

Πρωτοστάτησαν και πρωτοστατούν ο Δήμος Πατρέων, ο Δήμος Δυτικής Αχαΐας, ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Αχαΐας, το Τεχνικό Επιμελητήριο, τα τοπικά μέσα ενημέρωσης και πολλοί άλλοι που αντιτάχθηκαν κρυφά ή φανερά. Και τελικά πέτυχαν τον σκοπό τους, που ήταν σε πρώτο στάδιο η αναβολή και σε δεύτερο η ματαίωση του έργου. Το πρόβλημα των αντιδράσεων το είχαμε επισημάνει έγκαιρα, αλλά από κανέναν σε δόθηκε σημασία.

Έτσι λοιπόν είναι βέβαιο ότι ούτε το 2017 θα γίνει έναρξη (για την ακρίβεια επανέναρξη), αφού έχει εκτελεστεί το 25% του έργου.

Για το 2018 θα δούμε. Ίσως... Προς το παρόν ...«πωλούνται ελπίδες». 

 

ΗΛΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Share