Εμφανής βελτίωση παροχής υπηρεσιών μέσω Δήμου Πύργου – Σημαντικά παραδείγματα

Παρ, 07/31/2020 - 17:33

Ικανοποίηση σε ότι αφορά την παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες για εξυπηρέτηση θεμάτων τους, προκαλεί το γεγονός παραδειγμάτων στη λειτουργία υπηρεσιών του Δήμου Πύργου. 

- Ένα παράδειγμα, μεταξύ άλλων, αποτελεί η προσπάθεια αλλά και επίτευξη για όσο το δυνατόν νωρίτερα με βάση τα δεδομένα, που έγινε στην ολοκλήρωση της διαδικασίας για τη λειτουργία των καντινών στις παραλίες του Δήμου.

Αρχικά, το δικαίωμα παραχώρησης στους Δήμους από το Υπουργείο Οικονομικών λόγω της κατάστασςης με τον covid 19 καθυστέρησε αρκετά. Ο Δήμος στη συνέχεια κινήθηκε γρήγορα για να υλοποιήσει μια σειρά απαραίτητων ενεργειών με την Κτηματική Υπηρεσία (η οποία μεσολαβούσε στο στάδιο διαδικασίας) να έχει την τελική έγκριση των σχετικών όρων. Μετά κι από την σχετική έγκριση ο Δήμος άμεσα προχώρησε στην σχετική δημοπρασία, κι ακολούθησε η λειτουργία των καντινών.

Να σημειωθεί ότι ήταν από τους πρώτους Δήμους γενικότερα, που κατάφερε να καθορίσει όσο δυνατόν νωρίτερα με βάση τα δεδομένα, την ημερομηνία των απαραίτητων σχετικών δημοπρασιών.

Στην προσπάθεια αυτή, πολύ σημαντικό ρόλο έπαιξαν τα υπηρεσιακά εμπλεκόμενα άτομα καθώς και ο Παναγιώτης Αναγνωστόπουλος (ειδικός συνεργάτης του Δημάρχου), αφού χρειάστηκε να επιτελεστεί όγκος εργασιών – διαδικαστικών για το καλό αποτέλεσμα. Το οποίο και κατάφεραν έγκαιρα.

- Άλλο παράδειγμα, επίσης μεταξύ άλλων, είναι η τεράστια βελτίωση που έχει επιτευχθεί όσον αφορά το τέλος ακίνητης περιουσίας (ΤΑΠ), με την πολύ γρήγορη πλέον παροχή στη χορήγηση βεβαιώσεων προς τους αιτούμενους πολίτες.

Μια διαδικασία που για χρόνια, χρειαζόταν ...καθυστέρηση αρκετών μηνών για την υλοποίηση της!

Με αποτέλεσμα παλιότερα να υπήρχε δικαιολογημένη αγανάκτηση στους πολίτες που δεν μπορούσαν να εξυπηρετηθούν.

Πλέον η εξυπηρέτηση από την εν λόγω υπηρεσία έχει χρονικά βελτιωθεί πάρα πολύ, κι οι βεβαιώσεις ΤΑΠ δίνονται πολύ γρήγορα (όπως διαπιστώθηκε και σε πρόσφατο ρεπορτάζ). 

- Ακόμα, πρέπει να σημειωθεί (με την ευκαιρία αυτή, για μια ακόμα φορά), η σημαντική λειτουργία με εξαιρετικό τρόπο προσφοράς του Κέντρου Κοινότητας Δήμου Πύργου. Που καθημερινά καλείται να εξυπηρετήσει δεκάδες πολίτες, δικαιούχους Κοινωνικών επιδομάτων και διαφόρων σχετικών θεμάτων, κι επιτελεί πολύ σωστή λειτουργία εξυπηρέτησης και έργου (όπως κι οι ίδιοι έχουμε διαπιστώσει σε διάφορες χρονικές συγκυρίες επίσης μέσα από επιτόπια ρεπορτάζ).

Τα άτομα που το απαρτίζουν, εκπαιδευμένοι υπάλληλοι Κοινωνικής Πολιτικής, είναι ευσυνείδητοι, εξυπηρετικοί, και επίσης καταρτίζονται στα θέματα αυτά, αφού ενημερώνονται διαρκώς.
Έχουν τη θέληση αλλά και τη γνώση, ώστε μέσω ευελιξίας να λύνουν και γραφειοκρατικές διαδικασίες (οι οποίες περιλαμβάνουν είτε απαίτηση κατάθεσης υπερβολικών στοιχείων και δικαιολογητικών, είτε υποχρεωτικής επικαιροποίησης τους σε συγκεκριμένα, μικρά χρονικά διαστήματα όλων των δικαιούχων των επιδομάτων, κ.τ.λ.).

Εξυπηρετούν, και γρήγορα και έγκυρα, κάθε έναν, είτε για να ενημερώσει ηλεκτρονικά το φάκελο του, είτε για να τον πληροφορήσουν για την ένταξη του στα προαναφερόμενα προγράμματα - με την παροχή υποστήριξης κατά τη διαδικασία υποβολής της αίτησης, κ.τ.λ. 

- Σαφώς σημαντική κι η παρουσία που ο Δήμος Πύργου έχει αναφορικά με το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι», με μια από τις αντίστοιχες μεγαλύτερες δομές στη χώρα (ήταν άλλωστε από τους πρώτους Δήμους που ξεκίνησε στην Ελλάδα την διαχείριση του προγράμματος, το 2004, και καταγράφεται κι αυτό με την ευκαιρία).

Το «Βοήθεια στο Σπίτι» του Δ. Πύργου είναι σε θέση να παρέχει τις υπηρεσίες που προβλέπει η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία προς τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες και όχι μόνο, επίσης με σωστή και σημαντική λειτουργία. 

Ευρύτερα στους τομείς αυτούς, ο Δήμος Πύργου λειτουργεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, σημαντικού έργου, ένα πολυδύναμο “Κέντρο κοινότητας”, και στην προκειμένη περίπτωση υπό την εποπτεία του αρμόδιου αντιδήμαρχου Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Ανδρέα Βγενόπουλου, αποτελεί εξυπηρετικό φορέα σε “νευραλγικούς” τομείς (ειδικά λόγω των συγκεκριμένων αναγκών και καταστάσεων των εμπλεκόμενων πολιτών σε αυτό, και μάλιστα σε τέτοιες δύσκολες εποχές που διανύουμε). 

ΥΓ. 1 Ευχές σε όλους τους αρμόδιους και εμπλεκόμενους, για ανάλογη συνέχεια πάντα υπέρ του κοινού. 

ΥΓ. 2 Περιπτώσεις κι άλλων υπηρεσιών που εντάσσονται στη παραπάνω κατηγορία καλής λειτουργίας και σωστής εξυπηρέτησης, θα καταγραφούν σε επόμενο ρεπορτάζ.

ΥΓ. 3 Περιπτώσεις άλλων υπηρεσιών που δεν ακολουθούν, για οποιοδήποτε λόγο, ανάλογους ρυθμούς, όπου τυχόν υπάρχουν, θα καταγραφούν (επίσης) σε άλλο σχετικό ρεπορτάζ.

Share