Ο Γ.Λυμπέρης για Πατρών – Πύργου, ΚΕΔΕ και Σχολή Γεωπονίας-Αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για να λυθεί «ειρηνικά» το θέμα με τους εργολάβους

Παρ, 01/24/2020 - 11:38

Εξελέγη μέλος του Συμβουλίου Ευρωπαϊκών Δήμων και Περιφερειών και πρόεδρος της Επιτροπής Υγείας της ΚΕΔΕ.

«Για να πάρουν από την Αμαλιάδα το Τμήμα Γεωπονίας θα πρέπει να περάσουν πρώτα, «πάνω από το πτώμα μου» είπε ο Δήμαρχος Ήλιδας

Πρωτοβουλίες, με στόχο να λυθεί «ειρηνικά» το θέμα της διάλυσης των υφιστάμενων συμβάσεων ώστε οι ανάδοχοι του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος να μην κινηθούν δικαστικά, αλλά να λάβουν τις αποζημιώσεις τους και το έργο να κατασκευαστεί από την Ολυμπία Οδό και εντός των προθεσμιών που ανακοίνωσε ο Υπ. Υποδομών, αναλαμβάνει ο Δήμαρχος Ήλιδας κ. Γιάννης Λυμπέρης.

Για το σκοπό αυτό, θα συναντηθεί με τους Δημάρχους όλης της Ηλείας αλλά της Δυτικής Αχαΐας σε συνεργασία με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας κ Νεκτάριο Φαρμάκη, ώστε να δημιουργηθεί κοινό μέτωπο, το οποίο θα ζητήσει από τις εταιρείες που έχουν πάρει τις 8 εργολαβίες να μην κινηθούν νομικά αλλά να επιτρέψουν στο νομό μας να αποκτήσει ένα σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο.

Ακόμα και μια μέρα καθυστέρησης, στην παράδοση του  αυτοκινητόδρομου,  μπορεί να κοστίσει τη ζωή ενός συνανθρώπου μας. Αυτό θα τονίσουμε εκ μέρους του μετώπου στις συναντήσεις με τους εκπροσώπους των εταιρειών.

Οι δηλώσεις του Δημάρχου έγιναν το μεσημέρι της Πέμπτης στη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησε στο γραφείο του, σχετικά με το θέμα του αυτοκινητόδρομου, αλλά και την συνάντηση που έχει προγραμματιστεί στην Πάτρα το απόγευμα της Πέμπτης με τον Περιφερειάρχη  Νεκτάριο Φαρμάκη, για τον χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ηλεία.  «Για να πάρουν από την Αμαλιάδα το Τμήμα Γεωπονίας θα πρέπει να περάσουν πρώτα, «πάνω από το πτώμα μου», δήλωσε σχετικά ο Γιάννης Λυμπέρης. Στην ίδια συνέντευξη  ανακοίνωσε επίσης, πως εξελέγη μέλος του Συμβουλίου Δήμων και Περιφερειών Ευρώπης και πρόεδρος της Επιτροπής Υγείας της ΚΕΔΕ.

 

«Αυτοκινητόδρομος σε 8 κομμάτια και με έναν εργολάβο έκπτωτο δεν γίνεται»

 

Είναι κοινός ο προβληματισμός μας γιατί η Ηλεία είναι ο μοναδικός νομός που δεν έχει σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, ανέφερε ο Δήμαρχος. Δεν φταίει το αν είμαστε ή όχι αγωνιστικοί, δεν φταίει το ότι  θεωρούμαστε ίσως δεδομένοι σε κόμματα και Κυβερνήσεις. Φταίει κυρίως, το ότι από μόνοι μας ποτέ δεν μπορέσαμε ενοποιημένοι να ξεκαθαρίσουμε τους στόχους μας.
Ο κόσμος ακούει από αυτοδιοικητικούς – τους θεσμικούς παράγοντες που τον εκπροσωπούν- ότι η μοναδική λύση για να κατασκευαστεί ο αυτοκινητόδρομος είναι να παραμείνει η κατάσταση ως έχει σήμερα, δηλαδή με τις 8 εργολαβίες. Άλλοι εκπρόσωποι του λένε ότι με τη σημερινή κατάσταση δεν πρόκειται να γίνει, οπότε θα πρέπει να αλλάξουν οι όροι κατασκευής του. Άλλοι προτείνουν να συγκεντρωθούμε στο Σύνταγμα και να διαμαρτυρηθούμε γιατί δεν γίνεται ο δρόμος. Οι ίδιοι άνθρωποι που τα τελευταία πέντε χρόνια δεν μιλούσαν και τώρα ξαφνικά επαναστατούν. Θα το πω για μια ακόμη φορά: Εμείς το μόνο που θέλουμε είναι ο δρόμος».

Και ο κ Λυμπέρης συμπλήρωσε: «Εδώ και ένα χρόνο που έχουν εγκατασταθεί τα εργοτάξια για τις 8 εργολαβίες, στο τμήμα των 9 χιλιομέτρων, δηλαδή στο κομμάτι της Αμαλιάδας, έχει κατασκευαστεί μόνο το 4% του έργου. Στα υπόλοιπα τμήματα όπου ήδη έχουν μπει οι ανάδοχοι, έχει ολοκληρωθεί από 0,1 έως 0,14% του έργου που έχουν αναλάβει. Σας ρωτώ: Υπάρχει νοήμων άνθρωπος στην Ηλεία και μάλιστα Δήμαρχος – το λέω για τον φίλο μου Τάκη Αντωνακόπουλο – που να πιστεύει πως με σημερινά δεδομένα μπορεί να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος;»

Αναφερόμενος στην προχθεσινή σύσκεψη στο Υπ. Υποδομών, στην οποία και ο ίδιος συμμετείχε, επεσήμανε :  «Μόλις προχθές ο Υπουργός μας έδειξε τη σύμβαση με την Ευρωπαϊκή Ένωση η οποία προέβαλε σοβαρές αντιρρήσεις για την κατακερμάτιση του έργου, αλλά τελικά μετά από ισχυρές πιέσεις της τότε Κυβέρνησης, συμφώνησε υπό τον όρο πως εάν μέχρι το 2023 το έργο δεν θα παραδοθεί, τότε τα χρήματα που έχουν δοθεί θα πρέπει να τους τα επιστρέψουμε έως το 2025».

 Εμείς όμως, είπε ο κ Λυμπέρης «θέλουμε να τους τρελάνουμε. Ξεκινήσαμε με παραχώρηση το 2009 για γίνει η Ολυμπία Οδός. Φτάσαμε στην κρίση το 2012 και αποφασίστηκε ο δρόμος να φτάσει έως την Πάτρα και στη συνέχεια να δούμε τι θα γίνει μέχρι τον Πύργο. Βρήκαμε τον Μάρτη του 2015 με δικά μας χρήματα να κατασκευάσουμε το Πάτρα – Πύργος και αργότερα να έρθουν πόροι από την ΕΕ. Ήρθε, στη συνέχεια η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και είπε πως δεν πρέπει το έργο να δοθεί στους «εθνικούς εργολάβους» αλλά να το πάρουν περισσότεροι. Πάμε πάλι στην ΕΕ,  μας λένε όχι, αλλά η Κυβέρνηση επιμένει και τελικά συμφωνείται να πάμε με αυτό τον τρόπο. Τώρα πάμε πάλι να ζητήσουμε το έργο να επιστρέψει στην παραχώρηση. Τους έχουμε τρελάνει. Πιστεύω όμως,  ότι τώρα που επιτέλους επικρατεί η λογική, δεν θα υπάρξει εμπλοκή με την ΕΕ».

Αυτοκινητόδρομος σε 8 κομμάτια και έναν εργολάβο έκπτωτο δεν γίνεται, τόνισε ο κ Λυμπέρης για να συνεχίσει λέγοντας «Ξεκαθάρισα από την πρώτη στιγμή πως δεν με ενδιαφέρουν οι εταιρείες που έχουν πάρει τις εργολαβίες. Το μόνο που λέω είναι αυτό που επιτάσσει η λογική. Το βήμα που έκανε ο Υπουργός να συμφωνήσει με τους παραχωριουσιούχους, οι οποίοι αποδεδειγμένα μπορούν να ολοκληρώσουν το έργο και επειδή θα βάλουν από την τσέπη τους 80 εκ ευρώ, θα τρέξουν  να τον παραδώσουν νωρίτερα, είναι στη σωστή κατεύθυνση».

Μιλώντας για τον σκόπελο που τώρα οφείλουν οι Ηλείοι να περάσουν, ο Δήμαρχος τόνισε: «Ο μεγάλος κίνδυνος όμως είναι άλλος. Εάν οι ανάδοχοι προσφύγουν στα δικαστήρια. Εκεί πρέπει όλοι μας να στρέψουμε την προσοχή μας. Θα πρέπει όλοι εμείς που εκπροσωπούμε τους κατοίκους της Ηλείας, να βρούμε τους εκπροσώπους των εταιρειών που έχουν πάρει και τις 8 εργολαβίες και να τους ζητήσουμε να τα βρουν με την Κυβέρνηση, ώστε να μην «κολλήσει» το έργο στα δικαστήρια. Να τους εξηγήσουμε πως η μόνη λύση για να μην χαθεί ακόμα μια ζωή είναι να κλείσει το θέμα ειρηνικά. Να δημιουργηθεί λοιπόν ένα μέτωπο στο οποίο θα συμμετάσχουν εκτός των Δημάρχων της Ηλείας, ο Περιφερειάρχης και οι Δήμαρχοι της Δυτικής Αχαΐας, για  να συναντηθούμε με τους εκπροσώπους των αναδόχων που ήδη έχουν πάρει τις εργολαβίες και να τους ζητήσουμε να τα βρουν με την Κυβέρνηση. Σε αυτό το πλαίσιο θα κινηθώ άμεσα, προκειμένου να ξεπεράσουμε και αυτόν τον σκόπελο και επιτέλους η Ηλεία να αποκτήσει σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο».

Στην επιτροπή Δήμων και Περιφερειών Ευρώπης και πρόεδρος της Επιτροπής Υγείας

Ακολούθως ο κ Λυμπέρης ανέφερε τις θέσεις στις οποίες τον όρισε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ στη διάρκεια της πρόσφατης συνεδρίασής του. Εκλέχθηκα από το Δ.Σ, είπε ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης της ΚΕΔΕ,  « εκπρόσωπος στο Συμβούλιο Δήμων και Περιφερειών Ευρώπης. Έχω την τιμή να είμαι ο πρώτος Ηλείος αιρετός που θα συμμετάσχω στο σημαντικό αυτό Συμβούλιο και σας υπόσχομαι πως θα παλέψω, μαζί με τους συναδέλφους μου για την τήρηση όλων των νόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

«Σ’ αυτή τη θητεία», συμπλήρωσε, « θα είμαι πρόεδρος της Επιτροπής Υγείας της ΚΕΔΕ, ενώ Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Πολιτισμού εξελέγη – μετά από μάχη που δώσαμε - ο Δήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας κ Γιώργος Γεωργιόπουλος. Για πρώτη φορά στην ιστορία της Αυτοδιοίκησης της Χώρας, η Αρχαία Ολυμπία, μπαίνει με τον εκπρόσωπό της στην ανώτατη βαθμίδα της κεντρικής εκπροσώπησης των Δήμων της Ελλάδας. Από τη μεριά μου, ως πρόεδρος της Επιτροπής Υγείας θα είμαι σε συχνή επαφή με τον Υπουργό Υγείας. Να αναφέρω, πως σύμφωνα με τον ψηφισμένο νόμο του Κράτος, η διοίκηση των Κέντρων Υγείας, υπάγεται στους Δήμους και των Νοσοκομείων στις Περιφέρειες. Την εφαρμογή του νόμου θα ζητήσω στην συνάντησή μου με τον Υπουργό, ώστε επιτέλους οι μονάδες Υγείας να ξεφύγουν από τη μιζέρια που σήμερα επικρατεί. Θα πρέπει επιτέλους το διαλυμένο ΕΣΥ να αλλάξει και οι κάτοικοι όλης της χώρας, όταν πηγαίνουν σε κάποιο νοσηλευτικό ίδρυμα να ξέρουν πως θα λύσουν το πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζουν».

Τέλος, μιλώντας για τα όσα συζητήθηκαν στην συνεδρίαση της ΚΕΔΕ, είπε : «στην πρόσφατη συνεδρίαση, μας απασχόλησε το θέμα του μεταναστευτικού, ο προϋπολογισμός του Κράτους και το νέο ΕΣΠΑ. Η Κυβέρνηση και πάλι άφησε την Τοπική Αυτοδιοίκηση εκτός. Η δική μας πρόταση είναι πως πρέπει να πάμε σε μια πραγματική αυτοδιοίκηση – αυτονομία και αποκέντρωση εξουσιών. Το κράτος θα πρέπει να είναι επιτελικό και η αυτοδιοίκηση να έχει σαφή ρόλο και αρμοδιότητες. Η πρόταση που έκανα, ήταν να αναλάβουν οι δήμοι, μαζί με τις εισπράξεις για τους φόρους που τους αναλογούν και την ευθύνη να ανταπεξέλθουμε και στις υποχρεώσεις μας ώστε στο τέλος της θητείας μας να κριθούμε από το Λαό. Επομένως, από τη στιγμή που θα είμαστε υπεύθυνοι ως Δήμοι, να έχουμε έσοδα και στη συνέχεια να δρομολογήσουμε τα έργα μας, τότε θα μπορεί ο Λαός να μας κρίνει με βάση αυτά που κάναμε. Αυτό εφαρμόζει η υπόλοιπη Ευρώπη. Αποκέντρωση εξουσιών».

«Το μόνο που πρέπει να κάνουν είναι να εκσυγχρονίσουν το τμήμα»

Ολοκληρώνοντας τη συνέντευξή του, ο Δήμαρχος Ήλιδας αναφέρθηκε στη σύσκεψη στην οποία συμμετέχει και έχει θέμα το χάρτη της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στο νομό μας λέγοντας : «Σήμερα έχουμε συνάντηση με τον Περιφερειάρχη και την Πρύτανη Πατρών. Για να πάρουν από την Αμαλιάδα το Τμήμα Γεωπονίας θα πρέπει να περάσουν πρώτα, «πάνω από το πτώμα μου». Έχουμε κάνει αγώνες, έχουμε δώσει από το υστέρημά μας, έχουμε υπογράψει συμβόλαια και έχουμε δώσει Δημοτική περιουσία για να δημιουργήσουμε όλες αυτές τις υποδομές. Έχουμε με το μέρος μας τους αριθμούς που δείχνουν ξεκάθαρα πως η γεωργική παραγωγή της Ηλείας είναι δεκαπενταπλάσια από αυτή της Αιτωλοακαρνανίας. Αυτός ο τόπος δικαιούται τα τμήματα που είχε ως ΤΕΙ στο Πανεπιστήμιο που τώρα συστήθηκε.  Το μόνο που μπορούν  και πρέπει να κάνουν, είναι να τα εκσυγχρονίσουν και να τα διασυνδέσουν με την τοπική επιχειρηματικότητα».

Share