Ο συγκοινωνιακός (και όχι μόνο..) αποκλεισμός του Νομού Ηλείας

Τρί, 01/10/2012 - 00:13

Μετά την σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την 2-8-2011 στο Υπουργείο Υποδομών και Δικτύων, με αντικείμενο την πορεία υλοποίησης του έργου της Ολυμπίας Οδού, διαπιστώθηκε ότι η προοπτική κατασκευής της παραμένει εντελώς «θολή» και αμφίβολη  και ιδιαίτερα για το τμήμα Πάτρα - Πύργος - Καλό Νερό  - Τσακώνα, για το οποίο ολοένα πληθαίνουν οι ενδείξεις ότι εγκαταλείπεται και ματαιώνεται.

Αν και το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών για μια ακόμα φορά απέφυγε να πάρει ευθέως θέση και μετέθεσε το θέμα για μελλοντικές συζητήσεις και αποφάσεις, είναι αποκαλυπτικά όσα καθημερινά βλέπουν το φως της δημοσιότητας και πλέον διαπιστώνεται ότι μόνο ένα θαύμα μπορεί να σώσει την προοπτική του έργου.

Για το θέμα αυτό είναι αποκαλυπτικές οι ασαφείς, αόριστες και παράλληλα απαισιόδοξες δηλώσεις των τοπικών παραγόντων. Ιδιαίτερα αποκαλυπτική είναι και η τοποθέτηση του αρμόδιου Υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη, η οποία καθόλου δεν διαφώτισε τα πράγματα.

Οι επιπτώσεις στην προοπτική και στην ανάπτυξη του Νομού Ηλείας, από την ματαίωση του έργου αυτού, θα είναι μακροπρόθεσμες και εξαιρετικά δυσμενείς για την περιοχή.

Ο Νομός Ηλείας πρόκειται να παραμείνει ο μοναδικός Νομός της Πελοποννήσου, που δεν θα διαθέτει σύγχρονο και ικανοποιητικό οδικό δίκτυο διεθνών προδιαγραφών.

Μετά την ολοκλήρωση, σε σύντομο χρονικό διάστημα, του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου Κόρινθος / Τρίπολη / Καλαμάτα και Λεύκτρο / Σπάρτη, καθώς και την ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού, στο τμήμα Κόρινθος / Πάτρα, ο Νομός Ηλείας θα έχει υποστεί το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα πλήγμα συγκοινωνιακού αποκλεισμού και όχι μόνο.

Όσοι κινήθηκαν πρόσφατα στα νέα τμήματα του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος / Τρίπολη / Καλαμάτα, ασφαλώς θα διαπίστωσαν την διαφορά και θα έκαναν αναπόφευκτα την σύγκριση με τον δρόμο Πάτρα / Πύργος.

Ένας κατ' ευφημισμό «Εθνικός» δρόμος, με δέκα (10) φωτεινούς σηματοδότες, σε απόσταση ενενήντα (90) χιλιομέτρων, με όριο ταχύτητας 60 χλμ. την ώρα!!! στην μισή περίπου διαδρομή, με εκατοντάδες ισόπεδες μικρές και μεγάλες διασταυρώσεις, με πλήθος γεωργικών μηχανημάτων να κινούνται στο οδόστρωμα και τόσα άλλα.

Και όλα αυτά έρχονται να προστεθούν σε μια σειρά άλλων δυσμενών εξελίξεων, που αφορούν την συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση του Νομού.

  • Ο δρόμος Αρχαία Ολυμπία / Τρίπολη, ο οποίος θα μπορούσε να αποτελέσει διέξοδο και δίοδο επικοινωνίας με την κεντρική και ανατολική Πελοπόννησο, στην οποία ευρίσκονται οι υψηλής ελκτικότητας τουριστικοί πόροι της Αργολίδας, κατά την θερινή περίοδο και της Αρκαδίας, κατά την χειμερινή περίοδο, σταμάτησε στην Λιναριά και εγκαταλείφθηκε μάλλον οριστικά.
  • Η σιδηροδρομική σύνδεση, μετά από δεκαετίες διαρκούς υποβάθμισης και απαξίωσης του σιδηροδρόμου, στο τμήμα του μετά την Πάτρα και έλλειψης οποιασδήποτε παρέμβασης στον τομέα της υποδομής και της οργάνωσης καταργήθηκε, χωρίς να υπάρξει οποιαδήποτε φωνή διαμαρτυρίας και αντίδρασης. Έμεινε μόνο το τραινάκι Πύργου / Κατακόλου να πηγαινοέρχεται άδειο και χωρίς καμία προοπτική.
  • Η αεροπορική εξυπηρέτηση του Νομού και η κατασκευή του αεροδρομίου της Ανδραβίδας κατάντησε ένα διαχρονικό παραμύθι, κατάλληλο μόνο για τους πολιτικάντηδες. Πέρασαν δεκαετίες με υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα και εμπόριο ελπίδων.
  • Όσο για το λιμάνι Κατακόλου και το μέλλον  της κρουαζιέρας για την περιοχή, τα πράγματα δεν διαγράφονται ευοίωνα. Η μακροχρόνια έλλειψη παρέμβασης και δημιουργίας σύγχρονων υποδομών εξυπηρέτησης στο λιμάνι και στην περιοχή, ίσως σύντομα οδηγήσει στην ανάγκη το νέο λιμάνι της Πάτρας να λειτουργήσει ως εναλλακτική λύση.

 

Είναι αυτονόητο και αυταπόδεικτο ότι ο σταδιακός αυτός αποκλεισμός του Νομού, θα έχει μεγάλες και ανυπολόγιστες συνέπειες στην αναπτυξιακή του πορεία και εξέλιξη. Σύμφωνα με όσα προαναφέρθηκαν, θα παραμείνει ο μοναδικός Νομός της Πελοποννήσου, χωρίς ευχερή και επαρκή πρόσβαση, με ότι συνεπάγεται αυτό.

Άλλωστε, όπως προκύπτει ήδη, από τα πρώτα στοιχεία της πρόσφατης απογραφής, η μακροχρόνια αναπτυξιακή υστέρηση του Νομού και η πολυετής παραμονή του στις τελευταίες θέσεις του ΑΕΠ και της ανάπτυξης, εμφανίζεται ανάγλυφα στα πληθυσμιακά μεγέθη και την μεγάλη πληθυσμιακή καθίζηση που σημειώθηκε κατά τα έτη 2001 έως 2011.

Είναι προφανές ότι η αντιστροφή του κλίματος και των πραγμάτων θα απαιτήσει την έντονη και αποφασιστική ενεργοποίηση των τοπικών φορέων, καθώς και των πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων, με ανάληψη πρωτοβουλιών και αποτελεσματικών παρεμβάσεων.

Ακούει κανείς ;;;;;

 

 

Share