Γράφει ο Γιάννης Αγγελίδης, οικονομολόγος
Η πλειοψηφία των Ελλήνων είναι θυμωμένη με την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα. Οι πιο ψύχραιμοι προσπαθούν να σταθμίσουν τα αίτια που οδήγησαν στο σημερινό σαθρό μας οικοδόμημα.
Προσπαθούν να βρουν τα αίτια που οδήγησαν στην εγκατάλειψη της υπαίθρου, στην ελάχιστη βιομηχανική παραγωγή, στους υπεράριθμους και στην πλειοψηφία τους όχι άριστους δημοσίους υπαλλήλους.
Προσπαθούν να καταλάβουν γιατί οι Έλληνες ξενιτεύονται για άλλη μία φορά.
Η φαύλη πολιτική ενός άκρατου πελατειακού κατεστημένου είναι η κορυφή της γενεσιουργού αιτίας.
• ‘Όταν έπαιρνε ένα παιδί που είχε δυνατότητες να παράγει και να επιχειρήσει στην επαρχία για να τον διορίσει στο δημόσιο στην Αθήνα, μόνο και μόνο για να τον κάνει πελάτη του-ψηφοφόρο του.
• Όταν έδινε επιδόματα τύπου ¨έγκαιρης προσέλευσης¨, ¨κυλικείου¨, κλπ, μόνο και μόνο για να είναι οι πελάτες ευχαριστημένοι.
• Όταν ο ιδιώτης που ήθελε να επενδύσει αντιμετωπιζόταν με καχυποψία από τους καρεκλοκένταυρους.
ήταν προδιαγρεγραμμένη η τροxιά της οικονομίας μας και της κοινωνίας μας.
Βέβαια πολλοί ιδιώτες επιχειρηματίες όλα αυτά τα χρόνια αντί να έχουν κίνητρο την δημιουργία και την επανεπένδυση, μετέτρεπαν τα κέρδη τους σε πολυτελή αυτοκίνητα, γιοτ και λουλούδια στα μπουζούκια.
Αλλά πολλοί σοβαροί επιχειρηματίες που ήθελαν να επενδύσουν στη χώρα μας, αντιμετώπισαν την άρνηση που αποπνέουν προς τον ιδιωτικό τομέα οι κυβερνώντες (πολλοί εκ των οποίων δεν έχουν διοικήσει ούτε περίπτερο).
Πώς να κατανοήσουν οι ανεπάγγελτοι πολιτικοί πώς λειτουργεί μια επιχείρηση και πώς κινείται η αγορά όταν οι ίδιοι είναι παιδιά του κομματικού σωλήνα και πολλοί με κληρονομικό δικαίωμα;
Είναι γνωστό ότι όταν ο πρόεδρος της Nissan επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις στον Βόλο όπου συναρμολογούνταν τότε τα Sunny στο πλαίσιο αναζήτησης κατάλληλης τοποθεσίας για την δημιουργία μεγάλης μονάδας, το περήφανο Ελληνικό Κράτος αξίωσε να έχει αυτό το Management του εργοστασίου. Έφυγαν τότε τρέχοντας οι Ιάπωνες και πήγαν στο Sanderland της Αγγλίας όπου εκεί τους έδωσαν στην κυριολεξία ¨γη και ύδωρ¨.
Ας το καταλάβουμε καλά ότι ακόμα και με χαμηλά ημερομίσθια στην Ελλάδα δεν πρόκειται να έρθουν επενδύσεις όταν το περιβάλλον είναι εχθρικό (γραφειοκρατία, συνεχώς μεταβαλλόμενο φορολογικό σύστημα κλπ.)
Τί ελπίδες, λοιπόν, μπορεί να έχει ο επιβάτης του ποίου ¨ΕΛΛΑΣ¨ που βυθίζεται και παρακολουθεί τους επιβάτες και το πλήρωμα να τσακώνονται αν θα αδειάσουν τα νερά ή θα πάνε προς τη στεριά.
Και ενώ η στάθμη του νερού ανεβαίνει και το πλοίο βυθίζεται, έχεις τους γραφικούς που βλέπουν καλή την ιδέα να ανοίξουν μια μεγάλη τρύπα στα ύφαλα του πλοίου για να πάμε πιο γρήγορα στον πάτο. Ακόμα και στο τοπίο με πνιγμένους τους επιβάτες αυτοί θα διαπληκτίζονται μέσω εκλογών, ύβρεων, αντιπαραθέσεων κλπ.
Γι΄ αυτό πιάσαμε πάτο και δεν πρόκειται να σηκωθούμε.
Οι αίτιοι είναι εδώ και έχουν ονοματεπώνυμο.
Και οι ευθύνες τους επίσης είναι εδώ και κάποτε πρέπει να αναζητηθούν και να αποδοθούν.