Ακολουθήστε μας:
Σάββατο, 27 Φεβρουαρίου, 2021
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result
Home Τοπικά

Δώσαμε 700 εκατ. ευρώ για την Ολυμπία Οδό – Κατασκευάστηκε μόνο το 30% του έργου

31 Δεκεμβρίου 1969
Δώσαμε 700 εκατ. ευρώ για την Ολυμπία Οδό – Κατασκευάστηκε μόνο το 30% του έργου
ShareTweetPin

Σε τελματώδη κατάσταση βρίσκονται τα έργα των πέντε μεγάλων οδικών αξόνων της  χώρας, παρότι ελληνικό Δημόσιο και Έλληνες πολίτες έχουν βάλει αρκετά βαθιά το  χέρι στην τσέπη πληρώνοντας συνολικά  περίπου 1,5 δισ. ευρώ από το 2008 έως  σήμερα.

Όπως προκύπτει από σημερινό ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινή», οι  κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει την κατασκευή των μεγάλων οδικών έργων σε  κάποιες περιπτώσεις έχουν εισπράξει -από δημόσιο και διόδια- περισσότερα από όσα  προβλεπόταν να πάρουν από το κράτος χωρίς ωστόσο να έχουν προχωρήσει όσο θα  περίμενε κανείς στην εκτέλεση του έργου.

Για παράδειγμα, διαβάζουμε στο δημοσίευμα της Καθημερινής, η κοινοπραξία που  έχει αναλάβει την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος-Τσάκωνα) έχει σταματήσει τις εργασίες από τον Ιούνιο του 2011 με το έργο να έχει κολλήσει  στο 28,9% της αποπεράτωσής του. Για όλο το έργο, το ελληνικό δημόσιο προβλεπόταν  να πληρώσει στην εν λόγω κοινοπραξία συνολικά 607,6 εκατ. ευρώ. Από αυτήν τη  συμμετοχή του δημοσίου, η κοινοπραξία έχει εισπράξει ήδη 242 εκατ. ευρώ. Παράλληλα όμως έχει εισπράξει:

  • 91,1 εκατ. ευρώ ως «αποζημίωση για την καθυστέρηση στην έναρξη της  παραχώρησης του έργου»
  • 1,6 εκατ. ευρώ ως τόκους υπερημερίας
  • 9,1 εκατ. ευρώ για συμπληρωματικές αρχαιολογικές εργασίες.
  • 366,8 εκατ. ευρώ από τα διόδια

Δηλαδή, για ένα έργο που δεν βρίσκεται ούτε καν στο 30%, η κοινοπραξία έχει  λάβει συνολικά από δημόσιο και πολίτες: 242+91,1+1,6+9,1+363,8 = 707,6 εκατ. ευρώ. Δηλαδή περισσότερα και από την συνολική συμμετοχή του Δημοσίου σε ένα έργο  που απέχει πολύ από το να παραδοθεί. Επιπλέον, έχουν καταβληθεί και 201 εκατ. ευρώ για απαλλοτριώσεις.

Αντίστοιχη είναι και η κατάσταση στα υπόλοιπα έργα:

Στην Νέα Οδό (Ιονία Οδός και Μεταμόρφωση-Σκάρφεια), το έργο έχει κολλήσει από  τον Ιούνιο του 2011 στο 30,5%. Το Δημόσιο έχει καταβάλει ήδη 139,5 εκατ. ευρώ  από το σύνολο των 360 εκατ. ευρώ της συμβολής του. Παράλληλα έχουν καταβληθεί 56,1 εκατ. ευρώ για απαλλοτριώσεις, ενώ από το 2008 η κοινοπραξία έχει εισπράξει  ακόμα 374 εκατ. ευρώ από τα διόδια. Συνολικά, έχει λάβει παραπάνω από μισό δισ  ευρώ ενώ έχει κατασκευάσει μόλις το ένα τρίτο του έργου…

Στον Μορέα (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα) τα πράγματα φαίνονται καλύτερα. Με  ποσοστό ολοκλήρωσης στο 70%, έχουν δοθεί 271,7 εκατ. ευρώ ως συμμετοχή του  Δημοσίου, 68,44 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για την καθυστέρηση στην έναρξη  παραχώρησης, 1,3 εκατ. ευρώ για αρχαιολογικές εργασίες, και 114,5 εκατ. ευρώ από  τα διόδια. Συνολικά, η κοινοπραξία έχει λάβει από το δημόσιο και τους πολίτες 467,6 εκατ. ευρώ, ενώ η συμμετοχή του δημοσίου στο έργο θα ήταν 341,9 εκατ…Παράλληλα δόθηκαν και 70 εκατ. ευρώ για απαλλοτριώσεις. Δεν υπάρχουν  στοιχεία για τα διόδια, ενώ οι εργασίες συνεχίζονται.

Στην Κεντρική Οδό (Ε65 και Σκάρφεια-Ράχες) το έργο βρίσκεται  μόλις στο 17%. Και εδώ οι εργασίες διακόπηκαν από τον Ιανουάριο του 2011. Ωστόσο, η κοινοπραξία  έχει λάβει 139,5 εκατ. ευρώ από το δημόσιο (σε σύνολο 517 εκατ. ευρώ), και ακόμα 5 εκατ. ευρώ για την καθυστέρηση στην καταβολή των χρημάτων. Το Νοέμβριο του 2012, πήρε ακόμα 20,68 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για τη μη έγκαιρη παράδοση των  προβλεπόμενων χώρων.

Στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Ράχες-Κλειδί) οι εργασίες έχουν σταματήσει στο 75% εδώ και ενάμιση χρόνο. Ωστόσο, το δημόσιο έχει καταβάλλει ήδη όλο το ποσό  της συμβολής που προβλεπόταν να έχει στο έργο (296,4 εκατ. ευρώ) ενώ με μια «χαριστική» -σύμφωνα με την «Καθημερινή»- συμπληρωματική σύμβαση δόθηκαν ακόμα 160 εκατ. ευρώ για να προστεθεί λωρίδα έκτακτης ανάγκης στις σήραγγες. Δηλαδή η  κοινοπραξία έχει λάβει ήδη κάτι λιγότερο από μισό δισ. ευρώ ενώ το έργο είναι  στο 75%

Πηγή: www.iefimerida.gr

ShareTweetPin
Επόμενο Άρθρο

Τι προβλέπει ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος

Σχετικά Άρθρα

“Πράσινα” δάνεια άνω των 20 δισ. σε επιχειρήσεις και ιδιώτες από τις τράπεζες το 2021
Επενδύσεις

“Πράσινα” δάνεια άνω των 20 δισ. σε επιχειρήσεις και ιδιώτες από τις τράπεζες το 2021

27 Φεβρουαρίου 2021
Δάνεια: «Δώρο» οι τόκοι του α’ τριμήνου της χρονιάς σε μικρές επιχειρήσεις – Ποιοι επιδοτούνται
Οικονομία

Δάνεια: «Δώρο» οι τόκοι του α’ τριμήνου της χρονιάς σε μικρές επιχειρήσεις – Ποιοι επιδοτούνται

27 Φεβρουαρίου 2021
Όλα τα “πακέτα” επιδοματικής ενίσχυσης  των ανέργων έως τέλος του έτους
Ελλάδα

Προκαταβολή σύνταξης: Στις 10 Μαρτίου ανοίγει η πλατφόρμα – Οι όροι και η διαδικασία

27 Φεβρουαρίου 2021
Το μουσείο Madame Tussauds πρόσθεσε κέρινα ομοιώματα σε εστιατόριο, για να βοηθήσει στο social distancing
Life Style

Το μουσείο Madame Tussauds πρόσθεσε κέρινα ομοιώματα σε εστιατόριο, για να βοηθήσει στο social distancing

26 Φεβρουαρίου 2021
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Όλα τα “πακέτα” επιδοματικής ενίσχυσης  των ανέργων έως τέλος του έτους
Ελλάδα

Προκαταβολή σύνταξης: Στις 10 Μαρτίου ανοίγει η πλατφόρμα – Οι όροι και η διαδικασία

27 Φεβρουαρίου 2021
Το μουσείο Madame Tussauds πρόσθεσε κέρινα ομοιώματα σε εστιατόριο, για να βοηθήσει στο social distancing
Life Style

Το μουσείο Madame Tussauds πρόσθεσε κέρινα ομοιώματα σε εστιατόριο, για να βοηθήσει στο social distancing

26 Φεβρουαρίου 2021
Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος: Μόνο 1.100 επιχειρήσεις από τις 7.500 που υπέβαλαν αίτηση θα επιχορηγηθούν από το ΕΣΠΑ σαν πληγείσες από την πανδημία
Τοπικά

Δείτε τι έλεγε ο Περιφερειάρχης Ν. Φαρμάκη για τις Πανεπιστημιακές Σχολές στην Ηλεία

27 Φεβρουαρίου 2021
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥ: Δεν έρχονται νέοι γιατροί αλλά φεύγουν και οι παλιοί!!!
Τοπικά

ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥ: Δεν έρχονται νέοι γιατροί αλλά φεύγουν και οι παλιοί!!!

27 Φεβρουαρίου 2021
Επόμενο Άρθρο

Τι προβλέπει ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος

Χάσαμε το ...δρόμο! Στοπ...

Αρίστευσε και ως πρόσωπο της χρονιάς - Ραφαήλ Παπαδόπουλος.

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Να μην ξαναεμφανιστεί.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

Ηλεία Οικονομία
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορούμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα πρέπει να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookie.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

Cookie Διάρκεια Χρήση
_ga 2 Έτη Αναγνώριση χρηστών
_gid 24 Ώρες Αναγνώριση χρηστών
_gat 1 Λεπτό Ρύθμιση ρυθμού αιτήματος

Ενεργοποιήστε πρώτα τα απαραίτητα cookie για να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!