Με αφορμή το γεγονός ότι την Παρασκευή (ώρα 7.30 μμ.) συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο Πύργου, με κύριο θέμα τη λήψη απόφασης για την εφαρμογή ελεγχόμενης στάθμευσης στην πόλη, το “iliaoikonomia” εκφράζει δημόσια κάποιες θέσεις για το σημαντικό αυτό θέμα.
Καταρχήν, η ελεγχόμενη στάθμευση δεν είναι τίποτε άλλο από την …πληρωμένη στάθμευση. Ο δρόμος κοντά στα πεζοδρόμια χωρίζεται, και για να παρκάρεις το όχημα πληρώνεις με τον έναν ή τον άλλον τρόπο.
Η λογική είναι να σε αποτρέπει να το αφήνεις για πολλή ώρα, ώστε αυτές οι θέσεις να χρησιμοποιούνται από περισσότερα από ένα αυτοκίνητα, δίνοντας έτσι μια λύση στο παρκάρισμα, κυρίως στο κέντρο της πόλης.
Σαφώς κι αυτό έχει θετικά στοιχεία. Με τα αυτοκίνητα να αδειάζουν τις θέσεις κάθε (κάποιο) χρονικό διάστημα, η πιθανότητα να βρεις να παρκάρεις για να κάνεις τη δουλειά σου είναι μεγαλύτερη, ενώ ο έλεγχος της πληρωμής από τη δημοτική αστυνομία ελέγχει με πιο συστηματικό τρόπο τη σωστή εφαρμογή (π.χ. διπλοπαρκαρίσματα και παράνομη στάθμευση).
Είναι ένα μέτρο που ισχύει σε πολλές πόλεις της χώρας (αλλά και στο εξωτερικό), ώστε οι δρόμοι να είναι λειτουργικοί και να υπάρχει χώρος στάθμευσης.
Για τον Πύργο, η κοινοπραξία των «Ασύρματες Επικοινωνίες ΕΠΕ» και Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου εφαρμόζουν το συγκεκριμένο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, το mobiPARK, κι έχουν πάρει το συγκεκριμένο έργο.
Ο τρόπος και το κόστος είναι το θέμα.
Το “κλειδί” βέβαια είναι ο τρόπος εφαρμογής του στην πράξη!
Έτσι λοιπόν, ο τρόπος που θα εφαρμοστεί καθώς και τα οικονομικά κόστη είναι τα επίμαχα σημεία, ώστε να μη μεταβληθεί σε φοροεισπρακτικό μέτρο, αλλά πραγματικά σε μέτρο διευκόλυνσης της κυκλοφορίας. Ειδικότερα τη στιγμή αυτή που η πόλη μαστίζεται από την οικονομική κρίση κι από ανεργία και που τα χαμηλά εισοδήματα των εργαζομένων πλήττουν και τον εμπορικό κόσμο, δεν πρέπει για κανένα λόγο να επιδεινώνει περισσότερο την ήδη κακή οικονομική κατάσταση της μεγάλης πλειοψηφίας των δημοτών!
Η ελεγχόμενη στάθμευση δε μπορεί π.χ. να εφαρμόζεται χωρίς να ληφθεί καμία άλλη παράμετρος υπόψη όπως: η συνολική αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος και η Κατασκευή Δημοτικών χώρων στάθμευσης.
Η εφαρμογή της δεν πρέπει να είναι άδικη και δεν πρέπει στην ουσία να …τιμωρεί με πρόστιμο τους μόνιμους κατοίκους, χωρίς μάλιστα να τους εξασφαλίζει θέση στάθμευσης, γιατί απλά έτυχε να διαμένουν μέσα στα όρια που καθόρισε η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου!
Και τα οποία όρια, στο μέλλον θα μπορούν και να διευρυνθούν περαιτέρω. Πιστεύουμε λοιπόν ότι το Δημοτικό Συμβούλιο πρέπει:
1. Να προχωρήσει στη ΜΗ ΕΠΙΒΟΛΗ του τέλους ελεγχόμενης στάθμευσης (και να δοθεί κάρτα μηδενικού κόστους) για τους μόνιμους κατοίκους και επαγγελματίες τουλάχιστον για ένα αυτοκίνητο ανά οικογένεια.
2. Να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στο κόστος ανά ώρα κλπ. που πιθανόν δεν πρέπει να είναι παντού το ίδιο (π.χ. λιγότερο εκτός κέντρου πόλης), δηλαδή το κόστος να διαφοροποιηθεί ανά ζώνη.
3. Να έχει στη διάθεσή του ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη, που θα λαμβάνει υπόψη την κίνηση αυτοκινήτων, δικύκλων, πεζών, ατόμων ΑΜΕΑ, χώρων στάθμευσης κλπ. με τη συγκεκριμένη πρόβλεψη ύπαρξης ΚΑΙ Δημοτικού (ή και περισσότερων του ενός) πάρκινγκ.
4. Να δοθεί πολύ πρακτική και προσιτή στον καθένα λύση, στο θέμα της χρήσης τεχνολογίας σε όλη αυτή την ιστορία. Δεν είναι όλοι οι …κατέχοντες την τεχνολογία. Ενώ ακόμα και αυτό το ποσοστό των χρηστών που την κατέχουν, εφόσον η δυνατότητα αυτή παρέχεται, να μπορεί να τη χρησιμοποιεί με πρακτικούς και ρεαλιστικούς όρους.
5. Να δοθούν στη δημοσιότητα και προς ενημέρωση όλων των δημοτών, όλα τα οικονομικά στοιχεία του θέματος, με πλήρη διαφάνεια.
ΗΛΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ www.Iliaoikonomia.gr