Ακολουθήστε μας:
Πέμπτη, 25 Φεβρουαρίου, 2021
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result
Home Τοπικά

Ολυμπία Οδός: Μπλοκαρισμένα στο ΣτΕ 25 χιλιομέτρα στον υγροβιότοπο Καϊάφα και 18 χιλιόμετρα στο τμήμα Μιντιλόγλη – Αχαγια

31 Δεκεμβρίου 1969
Ολυμπία Οδός: Μπλοκαρισμένα στο ΣτΕ 25 χιλιομέτρα στον υγροβιότοπο Καϊάφα και 18 χιλιόμετρα στο τμήμα Μιντιλόγλη – Αχαγια
ShareTweetPin

Οξυγόνο για τον κλάδο των κατασκευαστών είναι έναρξη των έργων στους αυτοκινητόδρομους μέσα στις επόμενες μέρες. Οι ειδικοί θεωρούν ότι θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και σε κλάδους που αφορούν την παραγωγή υλικών αλλά και υπηρεσιών.

Από το υπουργείο Ανάπτυξης, έγινε γνωστό ότι με την έναρξη των έργων, μέχρι το Πάσχα θα δημιουργηθούν 25.000 νέες θέσεις εργασίας. Πηγές του υπουργείου παραδέχονται ότι μέσα στα 2,5 χρόνια που έχουν παγώσει τα έργα έχουν χαθεί πάνω από 20.000 θέσεις εργασίας.

«Ένας στους δυο μηχανικούς και εργοδηγούς έχουν χάσει τη δουλειά τους το διάστημα που τα έργα είναι παγωμένα», αναφέρει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Διπλωματούχων Μηχανικών Δημοσίων Έργων Γιώργος Ρωμοσιός.

« Η δική μας εκτίμηση είναι ότι στον κατασκευαστικό κλάδο θα δημιουργηθούν άμεσα 30.000 νέες θέσεις εργασίας και γύρω στις 50.000 νέες θέσεις σε άλλους κλάδους όπως είναι η παραγωγή υλικών και οι υπηρεσίες. Τα οφέλη ωστόσο είναι πολλαπλασιαστικά σε βάθος χρόνου αφού αυτοκινητόδρομοι σημαίνει καλύτερες υποδομές για όλη τη χώρα».

20% μείωση στο σχεδιασμο των έργων

Υπενθυμιζεται ότι σε αυτή τη φάση, όπως έγινε άλλωστε γνωστό από το υπουργείο Ανάπτυξης, το φυσικό αντικείμενο του σχεδιασμού των έργων θα είναι κατά 20% λιγότερο. Ετσι, μένουν εκτός σχεδιασμού 153 χιλιόμετρα.

Πρόκειται για τμήματα των αυτοκινητόδρομων για τα οποία είτε υπάρχει προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας -μετά από προσφυγή κατοίκων- είτε δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμη ο τρόπος που θα κατασκευαστούν.

Πρόκειται για τα οδικά τμήματα Εγνατία -Τρίκαλα και Λαμία -Ξυνιαδα στον αυτοκινητόδρομο Ε65.

Στην Ολυμπία Οδό (κομμάτι Πάτρα- Πύργος-Τσακωνα) έχει μπλοκαριστεί από το Συμβούλιο Επικρατείας μια έκταση 25 χιλιομέτρων στον υγροβιότοπο Καϊάφα και 18 χιλιόμετρα στο τμήμα Μιντιλόγλη -Κάτω Αχαγια.

Στην Ιόνια Οδό δεν έχει ακόμη ξεκαθαριστεί αν θα γίνει σήραγγα στη θέση Κλόκοβα.

Ο χρόνος κυλάει αντίστροφα

Όλες οι νέες τροποιημένες συμβάσεις θα πρέπει να πάνε για επικαιροποιηση στη Βουλή. Όμως επειδή ο χρόνος έχει αρχίσει να κυλάει αντίστροφα- αφού εάν τα έργα δεν ολοκληρωθούν έως το 2015 θα χαθούν χρήματα από το ΕΣΠΑ- έγιναν ιδιωτικές συμφωνίες με τους κατασκευαστές.

Οι δυο πλευρές κατέληξαν σε συμφωνία αποζημίωσης των κατασκευαστών ύψους 350 εκατομμυρίων ευρω. Οι κατασκευαστές ζητούσαν αρχικά 719 εκατομμύρια ευρω. Διευκρινίζεται ότι αν τα έργα δεν γίνουν, τότε, το Δημόσιο θα πρέπει να καταβάλλει ως αποζημίωση στους κατασκευαστές 2,5 δις. ευρω.

Εχουν εξασφαλιστεί 650 εκατομμύρια  για το «κακό σενάριο»

Όπως επισημαίνουν από το υπουργείο Ανάπτυξης, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι τα έργα θα γίνουν, έχει εξασφαλιστεί -από την ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων- το ποσό των 650 εκατομμυρίων ευρω « για την περίπτωση που κάτι πάει στραβά».

Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη η διαπραγμάτευση με τις 43 ελληνικές και ξένες τράπεζες, αλλά μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει κάποιο αποτέλεσμα. Οι τράπεζες έχουν διακόψει τη χρηματοδότηση -από τον Νοέμβριο του 2010-. Σύμφωνα με πηγές από τις κοινοπραξίες ζητούν αύξηση των επιτοκίων δανεισμού (τα αρχικα ηταν3,5%) και ζητούν εγγυήσεις ότι δεν θα χάσουν τα λεφτά τους. Μάλιστα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, επικαλούνται τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στους αυτοκινητόδρομους που κυμαίνεται από 10% έως 30%.

Ο δρόμος για την ανάπτυξη των εργασιών σε όλα τα εργοτάξια σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους δεν είναι χωρίς προβλήματα. Εκτός από τις τράπεζες υπάρχει και προσφυγή στην ΕΕ από κατασκευαστική εταιρεία. Πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης έλεγαν ότι για το θέμα αυτό υπάρχει επαφή με την Task Force

Πολλαπλασιαστικά τα οφέλη

«Μας ενδιαφέρει η αναζωογόνηση των τοπικών κοινωνιών απ’ όπου διέρχονται οι άξονες παραχώρησης. Τοπικές κοινωνίες και περιοχές που τα προηγούμενα χρόνια είχαν υποφέρει», επισημαίνει ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Σταύρος Καλογιάννης.

«Στα μικρότερα ή μεσαίου για τα οποία είτε δημοπρατήσαμε το προηγούμενο διάστημα είτε έχουμε αποφασίσει να δημοπρατήσουμε αμέσως μετά -συνολικού προυπολoγισμού περίπου 2,5 δις. ευρω-, προστίθενται και οι τέσσερις συμβάσεις παραχώρησης. Τα οφέλη για την οικονομία και για την κοινωνία θα είναι πολλαπλασιαστικά».

Υπέρβαση στον προϋπολογισμό των έργων

«Ήδη μιλάμε για υπέρβαση 350 εκατομμυρίων στον προϋπολογισμό των έργων», επισημαίνει ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) Χρήστος Σπίρτζης.

«Αν λάβουμε μάλιστα υπόψη ότι οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες συνεχίζονται, χωρίς μέχρι στιγμής αποτέλεσμα, και οι συμβάσεις δεν έχουν περάσει για κύρωση στη Βουλή, τότε, θεωρώ ότι πρόκειται για τη γνωστή επικοινωνιακή πολιτική της κυβέρνησης.

Μιλαμε για 25.000 νέες θέσεις εργασίας αλλά γύρω στις 30.000 θέσεις έχουν ήδη χαθεί τα χρόνια που είναι παγωμένα τα έργα. Αν μάλιστα αναγκαστούν να πάρουν λεφτά από το ΕΣΠΑ αυτό δεν θα είναι καθόλου καλό για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις».

Αναλυτικά οι αποζημιώσεις των κατασκευαστών (τι ζήτησαν και τι έλαβαν

Oλυμπία Οδός

Zήτησε 206,2 εκατ. ευρώ

O ανεξάρτητος μηχανικός πρότεινε 151,94  εκατ. ευρώ

Tο Δημόσιο θα δώσει 130 εκατ. ευρώ

Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου

Η εταιρεία ζήτησε 160,83 εκατ. ευρώ

Ο ανεξάρτητος μηχανικός πρότεινε 98 εκατ. ευρώ

Το Δημόσιο θα καταβάλλει 59,50 εκατ. ευρώ

Νέα Οδός

Αρχική διεκδίκηση 193,41 εκατ. ευρώ

Πρόταση ανεξάρτητου μηχανικού 125,51 εκατ. ευρώ

-το Δημόσιο θα καταβάλει 90,5 εκατ. ευρώ

Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65)

Από την εταιρεία διεκδίκησαν 159,58 εκατ. ευρώ

Ο ανεξάρτητος μηχανικός πρότεινε 98,56 εκατ. ευρώ

Το Δημόσιο θα καταβάλει 73,50 εκατ. ευρώ

Συνολικά: Οι κατασκευαστές διεκδίκησαν προκειμένου να ξεκινήσουν τα έργα 719,9 εκατομμύρια ευρώ.

Ο Ανεξάρτητος Μηχανικός που ορίστηκε για να βρει μια συμβιβαστική λύση πρότεινε να αποζημιωθούν με το ποσό των 473,9 εκατομμυρίων ευρώ.

Τελικά με τη συμφωνία που επετεύχθη το Δημόσιο, όπως λένε από το υπουργείο Ανάπτυξης, θα καταβάλλει 353,3 εκατομμύρια ευρώ

Η πορεία των έργων μέχρι σήμερα

Κόρινθος -Τρίπολη- Καλαμάτα και Λεύκτρο -Σπάρτη: 86%

Μαλλιακος -Κλειδί: 75%

Πάτρα -Πύργος -Τσακώνα: 25%

Κόρινθος – Πάτρα: 30%

Ε65 (ο αυτοκινητόδρομος που συνδέει την ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό): 18%

Τα τμήματα στα οποία δεν ξεκινούν τώρα τα έργα

Ε65

Από Εγνατία έως Τρίκαλα και από Λαμία έως Ξυνιαδα (συνολικά 100 χλμ.)

Ολυμπία Οδός

Πάτρα -Πύργος-Τσακωνα

Δεν θα γίνουν έργα στον υγροβιότοπο Καϊάφα σε μια έκταση 25 χιλιομέτρων και στο τμήμα Μιντιλόγλη -Κάτω Αχαγια (18 χλμ.)

Ιόνια Οδός

Στη θέση Κλόκοβα (στην περιοχή του Αντιρρίου). Δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμη αν θα γίνει σήραγγα. Δεν έχει προβλεφτεί εναλλακτικό οδικό δίκτυο. Μήκος έργων 10 χιλιόμετρα.

 

Η μείωση των αποστάσεων όταν οκληρωθούν τα έργα

Στον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας (Ε65): .Η διαδρομή Αθήνα -Ράχες από 2.45’που είναι σήμερα θα γίνεται σε δύο ώρες. Η διαδρομή Λαμία -Εγνατία Οδός από 3.15′ που είναι σήμερα σε 1.40′.

Στην Ολυμπία Οδό: Η διαδρομή Κόρινθος -Πάτρα από μια ώρα που είναι σήμερα θα γίνεται σε 45 λεπτά

Στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου: Η διαδρομή Λάρισα -Πλαταμώνας από μια ώρα που είναι σήμερα θα γίνεται σε 30 λεπτά.

tanea.gr

ShareTweetPin
Επόμενο Άρθρο

Τι προβλέπει ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος

Σχετικά Άρθρα

Κορωνοϊός: 1.784 νέα κρούσματα (16 η Ηλεία) – 39 ακόμα θάνατοι – 367 οι διασωληνωμένοι (25/2)
Υγεία

Κορωνοϊός: 1.784 νέα κρούσματα (16 η Ηλεία) – 39 ακόμα θάνατοι – 367 οι διασωληνωμένοι (25/2)

25 Φεβρουαρίου 2021
Ανέκδοτο: Ένας τύπος συναντάει τυχαία έναν πειρατή….
Life Style

Ανέκδοτο: Ένας τύπος συναντάει τυχαία έναν πειρατή….

25 Φεβρουαρίου 2021
ΟΠΕΚΑ: Άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων Α21 για το επίδομα παιδιού
Ελλάδα

ΟΠΕΚΑ: Άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων Α21 για το επίδομα παιδιού

25 Φεβρουαρίου 2021
Έρημη η αγορά του Πύργου στην Κυριακάτικη πρεμιέρα του click away
Ελλάδα

Έρχεται η ηλεκτρονική μεταβίβαση ακινήτων – Πότε θα λειτουργήσει η πλατφόρμα

25 Φεβρουαρίου 2021
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

ΟΠΕΚΑ: Άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων Α21 για το επίδομα παιδιού
Ελλάδα

ΟΠΕΚΑ: Άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων Α21 για το επίδομα παιδιού

25 Φεβρουαρίου 2021
Έρημη η αγορά του Πύργου στην Κυριακάτικη πρεμιέρα του click away
Ελλάδα

Έρχεται η ηλεκτρονική μεταβίβαση ακινήτων – Πότε θα λειτουργήσει η πλατφόρμα

25 Φεβρουαρίου 2021
Συνάντηση Δημάρχου Παναγιώτη Αντωνακόπουλου με το σωματείο εστίασης “Διόνυσος” Πύργου
Τοπικά

Συνάντηση Δημάρχου Παναγιώτη Αντωνακόπουλου με το σωματείο εστίασης “Διόνυσος” Πύργου

25 Φεβρουαρίου 2021
Ελεύθερη πρόσβαση στο Διαδίκτυο, στο Διοικητήριο της Π.Ε Ηλείας
Τοπικά

Ελεύθερη πρόσβαση στο Διαδίκτυο, στο Διοικητήριο της Π.Ε Ηλείας

25 Φεβρουαρίου 2021
Επόμενο Άρθρο

Τι προβλέπει ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος

Χάσαμε το ...δρόμο! Στοπ...

Αρίστευσε και ως πρόσωπο της χρονιάς - Ραφαήλ Παπαδόπουλος.

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Να μην ξαναεμφανιστεί.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

Ηλεία Οικονομία
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορούμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα πρέπει να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookie.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

Cookie Διάρκεια Χρήση
_ga 2 Έτη Αναγνώριση χρηστών
_gid 24 Ώρες Αναγνώριση χρηστών
_gat 1 Λεπτό Ρύθμιση ρυθμού αιτήματος

Ενεργοποιήστε πρώτα τα απαραίτητα cookie για να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!