Ομιλία της Προέδρου της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος, δρ. Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου στην Ημερίδα για το «Εθνικό Στρατηγικό Πρόγραμμα Πρόληψης Παραγωγής Αποβλήτων και Αναθεώρηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων»
Ομιλία για το μείζον περιβαλλοντικό ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων πραγματοποίησε σήμερα η Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής, Δρ. Διονυσία Θεοδώρα Αυγερινοπούλου στην ημερίδα του ΥΠΕΚΑ με θέμα: «Εθνικό Στρατηγικό Πρόγραμμα Πρόληψης Παραγωγής Αποβλήτων και Αναθεώρηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων, στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για τα Εθνικά Σχέδια Διαχείρισης Αποβλήτων και Πρόληψης.
Στην Ημερίδα ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης εξέφρασε τις θέσεις του ΥΠΕΚΑ, ενώ, παραβρέθηκαν και τοποθετήθηκαν μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Κωστής Χατζηδάκης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας και Περιφερειάρχης Αττικής, Γιάννης Σγουρός, ο Αντιπρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και Δήμαρχος Ηρακλείου, Γιάννης Κουράκης, καθώς και εκ μέρους της Γενικής Διεύθυνσης Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο Γιώργος Κρεμλής.
Στην ομιλία της, η Δρ. Αυγερινοπούλου εκπροσωπώντας την Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής των Ελλήνων επεσήμανε ότι η διαχείριση απορριμμάτων στη χώρα μας αποτελεί μείζον περιβαλλοντικό πρόβλημα, καθώς έως τώρα, έχει ακολουθηθεί λανθασμένη ιεράρχηση, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος των απορριμμάτων μας εξακολουθεί να μην επαναχρησιμοποιείται, να μην ανακυκλώνεται, αλλά να καταλήγει σε ΧΑΔΑ, ΧΥΤΑ ή δεματοποιητές. Η Δρ. Αυγερινοπούλου σχολίασε παραβατικές συμπεριφορές, οι οποίες πολλές φορές είχαν την ανοχή ή και την εμπλοκή της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και την έλλειψη σχετικών υποδομών για τη διαχείριση των επικίνδυνων και των νοσοκομειακών απορριμμάτων επισημαίνοντας τους δυνητικούς κινδύνους στη δημόσια υγεία.
Η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος εξήγησε ότι τα μέλη της Επιτροπής Περιβάλλοντος ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για την πολιτική πρόληψης και διαχείρισης ξεχωριστά για κάθε είδος αποβλήτου (ρεύμα αποβλήτου) και ζήτησε να επαναξιολογηθούν τα περιφερειακά σχέδια διαχείρισης στερεών αποβλήτων, προκειμένου να προωθηθεί η προσαρμογή τους στην ιεράρχηση που θέτουν οι ευρωπαϊκές οδηγίες, αλλά και η νέα επιστημονική γνώση.
Η Δρ. Αυγερινοπούλου εξέφρασε την αισιοδοξία της ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να δαμάσει το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων, καθώς η Κυβέρνηση, το ΥΠΕΚΑ, η Επιτροπή Περιβάλλοντος, αλλά και οι μη κυβερνητικές οργανώσεις, καθώς και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς είναι αποφασισμένοι να συμβάλουν στον διάλογο για τον Εθνικό Σχεδιασμό.
«Η εκπόνηση του Εθνικού Σχεδιασμού και του Προγράμματος Πρόληψης, ας ελπίσουμε, ότι θα αποτελέσει μια σημαντική ευκαιρία για την αναβάθμιση, επέκταση και τον επαναπροσδιορισμό των διαδικασιών διαχείρισης αποβλήτων στη χώρα μας» κατέληξε.









