Ακολουθήστε μας:
Κυριακή, Απρίλιος 11, 2021
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result
Home Life Style

Πάολα – Τάμτα: Στόμα με στόμα

31 Δεκέμβριος 1969
Πάολα – Τάμτα: Στόμα με στόμα
ShareTweetPin

Το ντουέτο των δύο τραγουδιστριών στο νυχτερινό κέντρο όπου εμφανίζονται και, κυρίως, η κορύφωσή του με την ανταλλαγή ενός ηδυπαθούς φιλιού κατάφερε -χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια- να γίνει viral. Μάθαμε γιατί

Η μία φορά ένα υπερμέγεθες λευκό πουκάμισο και κόκκινες γόβες. Η άλλη μαύρο τοπ και αποδομημένη φούστα έτοιμη να φλερτάρει με το αγιάζι που σηκώνει ο εξαερισμός του μαγαζιού και μαύρες μπότες με τρουκς. Είναι λίγο πριν από το γλυκό χάραμα, πέντε παρά το πρωί. Η ώρα που η μέθεξη των μυστών του προγράμματος «Πάολα-Παντελίδης-Τάμτα-Σταν» στο «Teatro Music Hall» (aka κόσμημα πολιτισμού της περιοχής των Τζιτζιφιών) τείνει να υπερκεράσει την έννοια του μασίφ κεφιού και ταυτίζεται με εκείνο που οι αρχαίοι ημών πρόγονοι αποκαλούσαν διονυσιασμό.

Εκείνη ακριβώς τη σχεδόν ιερή για θαμώνα μπουζουκιών στιγμή, η Πάολα και η Τάμτα ανεβαίνουν στο υπερυψωμένο από την πίστα στρογγυλό πόντιουμ, στριφογυρίζουν σαν αέρινες, λεπτεπίλεπτες μπαλαρίνες ή, έστω, ως άλλα ζουμερά αμνοερίφια την περίοδο του Πάσχα ελέω αποκαλυπτικής περιβολής (και ξεροψημένου από τον ήλιο δέρματος της Πάολας), και αποδίδουν στην ανθρωπότητα τη δική τους άποψη περί ηδυπάθειας. Σε απλά ελληνικά, αποφασίζουν να δώσουν σάρκα και οστά στο κατά το κοινώς λεγόμενο «δώσε πόνο» – και μάλιστα αλά γαλλικά. H αναφορά στην πατρίδα του Ναπολέοντα, του beaujolais nouveau και της τηγανητής πατάτας αποδεικνύεται μάλιστα διττή. Από τη μία είναι η ερμηνεία του «Je suis malade» (σ.σ.: «Είμαι άρρωστη») του Ζακ Μπρελ, από την άλλη το γαλλικό φιλί που κορυφώνει τη συνύπαρξη των δύο κυριών στο στριφογυριστό πόντιουμ. Γρήγορο συμπέρασμα: ο σκηνοθέτης του ηδυπαθούς ντουέτου Κωνσταντίνος Ρήγος πάλι μεγαλούργησε.

Κόκκινα χείλη φίλησα

Η δημοσίευση των φωτογραφιών με τις δύο καλλιτέχνιδες να ολοκληρώνουν τη σκηνική συνύπαρξή τους με ένα παθιασμένο φιλί ξάφνιασε πολλούς την προηγούμενη εβδομάδα. Ωστόσο, δεν επρόκειτο για κάτι καινοφανές, αλλά για μια σκηνική πράξη που επαναλαμβάνεται το γλυκοχάραμα κάθε Παρασκευής και Σαββάτου, ημέρες κατά τις οποίες λειτουργεί το νυχτερινό κέντρο όπου εμφανίζονται. Είναι το μεγάλο φινάλε, όπως παλιά στο τσίρκο οι ακροβάτες κρατούσαν το καλύτερο νούμερό τους για το τέλος.

Μπορεί και οι δύο μαζί να μη ζυγίζουν περισσότερο απ? όσο μια μέση μεσογειακή γυναίκα, ωστόσο η Πάολα και η Τάμτα ενσαρκώνουν μια μεταμοντέρνα εκδοχή της περίφημης «χοντρής κυρίας» της όπερας, που αν δεν βγει στη σκηνή η παράσταση δεν ολοκληρώνεται. Μάλιστα η ερμηνεία του τραγουδιού ανήκει εξ ολοκλήρου στην Τάμτα -δυστυχώς, η ανθρωπότητα δεν θα γνωρίσει ποτέ τη δεινότητα της Πάολας στη γαλλική προφορά-, ενώ η συνάδελφός της τη συνοδεύει με κινησιολογική μαεστρία τόσο ευφάνταστη που θα τη ζήλευε και ο Ρουβάς-Διόνυσος στις «Βάχκες» του Λιγνάδη. «Δεν καπνίζω, δεν ονειρεύομαι, είμαι μόνη χωρίς εσένα, είμαι άσχημη χωρίς εσένα», τραγουδά η Τάμτα και η Πάολα πέφτει στα πατώματα. Ερπει προς το μέρος της, της ακουμπά και της φιλά το γόνατο (πρόδηλη αναφορά στον Ομηρο), χώνεται ανάμεσα στα πόδια της γονατισμένης Τάμτας. Με μία λέξη, υποφέρει.

Οχι, μη βιαστείτε να υποθέσετε πως το ίδιο ρήμα θα ταίριαζε και στην ψυχική διάθεση των θαμώνων του νυχτερινού κέντρου. Μπορεί σε μια πρώτη ανάγνωση ο ύμνος στον έρωτα που πρωτοτραγούδησε ο Βέλγος Μπρελ και διασκεύασε η ομοεθνής του Λάρα Φαμπιάν να μοιάζει παράταιρος για το πρόγραμμα ενός σκληροπυρηνικού ελληνικού νυχτερινού κέντρου διασκέδασης (πες το και μπουζούκια), στην πραγματικότητα, όμως, το ντέρτι είναι μια έννοια οικουμενική, που σε όποια γλώσσα κι αν το τραγουδήσεις πάντα το ασυνείδητο θα σκιρτά σαν να δέχεται ηχητικά κύματα από τον θεσμό «Αντζελα Δημητρίου» να τραγουδά «Οι χωρισμένοι δε γιορτάζουνε ποτέ».

Κόκκινα, ροζ παλ και λευκά γαρίφαλα ραίνουν τις δύο ερμηνεύτριες παρά το προχωρημένο της ώρας. Το κοινό του «Teatro» -άλλοι γλαρωμένοι από τη νύστα, άλλοι παραδομένοι στη γλυκιά μέθη της νύχτας της ξελογιάστρας- φαντάζει σαν το ποίμνιο μιας εκκλησίας που περιμένει με καρτερία ένα λυτρωτικό κήρυγμα. Η Πάολα και η Τάμτα μεταμορφώνονται σε ιεροκήρυκες της ανόθευτης και άδολης αγάπης. Μάλιστα για να επιστεγάσουν ό,τι χτίζουν με τις συμπαραδηλώσεις του κορμιού τους στα τρία λεπτά που διαρκεί το τραγούδι, στο άκουσμα της τελευταίας νότας ανταλλάσσουν ένα παθιασμένο φιλί – για την ακρίβεια, η Πάολα αρπάζει με δύναμη την Τάμτα από τις παρειές (εύκολο κάταγμα κάτω γνάθου) και ακουμπάει σβουρηχτά τα χείλη της σε εκείνα της ομότεχνής της. Χρήσιμο τιπ: το φιλί δεν αποτελεί εκ των ων ουκ άνευ μέρος της σκηνοθεσίας του Κωνσταντίνου Ρήγου, οπότε δεν επαναλαμβάνεται μανιερίστικα σε κάθε παράσταση. Αντιθέτως, πρόκειται για μια αυθόρμητη, πηγαία διάδραση που άλλοτε συμβαίνει και άλλοτε όχι ανάμεσα στις δύο θεραπαινίδες της Ευτέρπης (βλ. μούσα της Μουσικής).

«Συμβαίνουν και εις Παρισίους»

Η περίφημη φράση του επί Οθωνος πρωθυπουργού της Ελλάδος Ιωάννη Κωλέττη θα ταίριαζε γάντι στην περίπτωση του πολυσυζητημένου φιλιού Πάολας – Τάμτας. Αλλωστε μόνο ένας κοντόφθαλμος, στενόμυαλος πουριτανός -και ίσως με τάση στρουθοκαμηλισμού νους- θα παράβλεπε πως ανάλογα φιλιά μεταξύ γυναικών έχουν πολλάκις εξυπηρετήσει τους σκοπούς της τέχνης.

Η Καλιφορνέζα Κέιτι Πέρι φίλησε ένα κορίτσι και όχι μόνο της άρεσε, αλλά της χάρισε αναγνωρισιμότητα, φήμη και δόξα σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης (σ.σ.: πρόκειται για το σούπερ χιτ του 2008 «I kissed a girl»). Και δεν ήταν η μόνη. Ποιος μπορεί να ξεχάσει το αβρό φιλί Τζένιφερ Ανιστον – Κόρτνεϊ Κοξ στην τηλεοπτική σειρά «Dirt», την κινηματογραφική ανταλλαγή στοματικών υγρών μεταξύ Σαρλίζ Θερόν και Πενέλοπε Κρουζ στην ταινία «Head in the clouds» ή τα σαν κολλημένα με κόλλα Logo Στιγμής χείλια της Ναόμι Γουότς σε εκείνα της Λόρα Χάρινγκ στο «Mulholland Drive»; Για να μη θυμηθούμε την Μπρίτνεϊ Σπίαρς που παρέδωσε άνευ όρων τη στοματικολαρυγγική κοιλότητά της στη Μαντόνα σε πάλαι ποτέ απονομή των MTV Awards, το περσινό προσκύνημα της Βάνας (Μπάρμπα) στην Αννα (Βίσση) -τότε που η δεύτερη έκανε ακόμη κέφι και μπουζούκια- ή το ακτιβιστικό φιλί της Ελενας Παπαρίζου στην Courtney σε περσινό εξώφυλλο της «LiFo». Εννοείται πως η Αντέλ Εξαρχόπουλος και η Λεά Σεϊντού τις βάζουν όλες κάτω με τη δική τους εκδοχή στη «Ζωή της Αντέλ».

Στην περίπτωση της Πάολας και της Τάμτας ο Κωνσταντίνος Ρήγος δεν ανακάλυψε την Αμερική ως άλλος Κολόμβος (ούτε καν ως τις Δυτικές Ινδίες δεν έφτασε), ομοίως και οι ίδιες. Τουλάχιστον απέδειξε ότι η κλασική ανδρική φαντασίωση (βλ. δύο κορίτσια φιλιούνται χωρίς αύριο) είναι βαθιά ριζωμένη στο συλλογικό ασυνείδητο. Η εποχή που ο Κωνσταντίνος Ρήγος σκηνοθετούσε την Πέγκυ Ζήνα στον πάλαι ποτέ «Απόλλωνα» τοποθετώντας ένα πελώριο ενυδρείο επί σκηνής μοιάζει ήδη πολύ ξεπερασμένη. Για την ιστορία, αξίζει να σημειώσουμε πως μετά το φιλί Πάολας – Τάμτας η βραδιά (ή μάλλον το ξημέρωμα) απεκδύεται τη γαλλομάθεια και συνεχίζεται με ατόφιο λαϊκό πρόγραμμα από τον ντούρασελ Παντελή Παντελίδη. Γίνεται; Στη νύχτα της Αθήνας όλα γίνονται.

Protothema.gr

ShareTweetPin
Επόμενο Άρθρο

Τι προβλέπει ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος

Σχετικά Άρθρα

Το ανέκδοτο της ημέρας :   Η μάρτυς
Life Style

Το ανέκδοτο της ημέρας

11 Απρίλιος 2021
Κορωνοϊός: 1718 νέα κρούσματα (23 η Ηλεία) – 52 ακόμα θάνατοι – 780 οι διασωληνωμένοι (11/4)
Υγεία

Κορωνοϊός: 1718 νέα κρούσματα (23 η Ηλεία) – 52 ακόμα θάνατοι – 780 οι διασωληνωμένοι (11/4)

11 Απρίλιος 2021
Παγκόσμια Ημέρα για την νόσο του Πάρκινσον
Ελλάδα, Υγεία

Παγκόσμια Ημέρα για την νόσο του Πάρκινσον

11 Απρίλιος 2021
Εκκλησίες: Χαλαρώνουν μέτρα για την παρουσία πιστών
Ελλάδα

Εκκλησίες: Χαλαρώνουν μέτρα για την παρουσία πιστών

11 Απρίλιος 2021
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Παγκόσμια Ημέρα για την νόσο του Πάρκινσον
Ελλάδα, Υγεία

Παγκόσμια Ημέρα για την νόσο του Πάρκινσον

11 Απρίλιος 2021
Εκκλησίες: Χαλαρώνουν μέτρα για την παρουσία πιστών
Ελλάδα

Εκκλησίες: Χαλαρώνουν μέτρα για την παρουσία πιστών

11 Απρίλιος 2021
Νέα Γ’ Εθνική: Τα ματς των ηλειακών ομάδων και του 9ου Ομίλου – Αποτελέσματα 5ης μέρας – Βαθμολογία και συνέχεια
Αθλητικά

Νέα Γ’ Εθνική: Τα ματς των ηλειακών ομάδων και του 9ου Ομίλου – Αποτελέσματα 5ης μέρας – Βαθμολογία και συνέχεια

11 Απρίλιος 2021
Κορωνοϊός – Σκέρτσος: 35 θετικοί μαθητές και καθηγητές μέχρι τώρα μέσω των self tests
Εκπαίδευση

Κορωνοϊός – Σκέρτσος: 35 θετικοί μαθητές και καθηγητές μέχρι τώρα μέσω των self tests

11 Απρίλιος 2021
Επόμενο Άρθρο

Τι προβλέπει ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος

Χάσαμε το ...δρόμο! Στοπ...

Αρίστευσε και ως πρόσωπο της χρονιάς - Ραφαήλ Παπαδόπουλος.

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Να μην ξαναεμφανιστεί.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

Ηλεία Οικονομία
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορούμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα πρέπει να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookie.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

Cookie Διάρκεια Χρήση
_ga 2 Έτη Αναγνώριση χρηστών
_gid 24 Ώρες Αναγνώριση χρηστών
_gat 1 Λεπτό Ρύθμιση ρυθμού αιτήματος

Ενεργοποιήστε πρώτα τα απαραίτητα cookie για να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!