Ακολουθήστε μας:
Τετάρτη, 21 Μαΐου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Προχωρά η απελευθέρωση των ΚΤΕΛ

31 Δεκεμβρίου 1969
Προχωρά η απελευθέρωση των ΚΤΕΛ

Σε τέσσερις μήνες θα πρέπει να παραδοθεί στο υπουργείο Υποδομών η μελέτη για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ, ανάδοχος της οποίας ανεδείχθη η ένωση εταιριών PLANET AE και DENCO Σύμβουλοι Μηχανικοί, έπειτα από σχετικό διαγωνισμό της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Μεταφορών (ΕΜΑ) με προϋπολογισμό 110.000 ευρώ (με ΦΠΑ).

Παράλληλα, τον καθορισμό των κριτηρίων για την παροχή αδείας σιδηροδρομικής επιχείρησης επεξεργάζεται πλέον η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).

Η μελέτη για τα ΚΤΕΛ γίνεται, βέβαια, καθαρά για τυπικούς λόγους, καθώς αποτελεί μίας χαμηλής σημασίας δέσμευση προς την Τρόικα, ενώ προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι καλείται να εξετάσει τη λειτουργία ανόμοιων αγορών από την Ελληνική, όπως η Γερμανική ή η Βρετανική και όχι τουριστικών, όπως η Ιταλική ή η Ισπανική.

Η εκπόνηση της μελέτης για την «λειτουργία του συστήματος και τις δυνατότητες απελευθέρωσης της αγοράς των ΚΤΕΛ» προβλέπεται στο Μεσοπρόθεσμο και τα αποτελέσματά της θα δείξουν στο υπουργείο Υποδομών τις κατευθύνσεις που θα πρέπει να έχει μία ενδεχόμενη απελευθέρωση των οδικών επιβατικών μεταφορών.

Οι μελετητές θα αναλάβουν να εξετάσουν το ευρωπαϊκό πλαίσιο και το καθεστώς στις προαστιακές και υπεραστικές επιβατικές μεταφορές σε Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστρία και Σουηδία, και στη συνέχεια, θα προτείνουν ένα πλέγμα παρεμβάσεων για Ελληνική αγορά και την λειτουργία του ανταγωνισμού.

Αυτά, βέβαια, είναι τυπικά και θεωρητικά διότι τα πράγματα είναι – ως συνήθως – αρκετά περίπλοκα.

Όλα ανοίγουν το 2019

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 1370/2007, από τις 3 Δεκεμβρίου 2019 τα δρομολόγια των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών, θα πρέπει να γίνονται με σύμβαση παροχής δημόσιας υπηρεσίας.

Εάν υπάρχει δημόσιος φορέας, όπως είναι ο ΟΑΣΑ, τότε πρακτικά δεν αλλάζει κάτι. Όμως, εάν τα σχήματα είναι μονοπωλιακά, όπως δηλαδή ο ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη και τα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ στην υπόλοιπη χώρα, τότε οι δημόσιες αρχές, όπως το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) και οι περιφέρειες στην υπόλοιπη χώρα θα υποχρεούνται να κάνουν μειοδοτικό διαγωνισμό. Έτσι, η αγορά θα ανοίξει ούτως ή άλλως, καθώς, σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο, η δημόσια αρχή δεν θα μπορεί να αρνηθεί την πρόσβαση στον διαγωνισμό σε καμία επιχείρηση.

Ωστόσο, αν και επισήμως τα αστικά και τα υπεραστικά ΚΤΕΛ δηλώνουν έτοιμα για την απελευθέρωση της αγοράς σε οκτώ χρόνια, εν τούτοις η παραχώρηση του απόλυτου μονοπωλίου στις επιβατικές μεταφορές μετά κομίστρου, θα θεωρούνταν οικονομική αυτοκτονία.

Υπάρχει «παραθυράκι» από …τα παλιά

Όπως πληροφορείται «Το Βήμα», στα συρτάρια του υπουργείου Υποδομών βρίσκεται γνωμοδότηση διεθνούς νομικού οίκου, που διαθέτει παράδοση στα «παραθυράκια» του Κοινοτικού Δικαίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το νομικό γραφείο έχει προτείνει την εκτέλεση των δρομολογίων από την εκάστοτε δημόσια αρχή, η οποία θα μισθώνει για αυτό τον σκοπό τον στόλο οχημάτων των ΚΤΕΛ, θεωρώντας ότι θα «αντέξει» στον έλεγχο των ευρωπαϊκών οργάνων.

Πρόκειται για μία λύση, που είχε προταθεί προφητικά από κλιμάκιο του άλλοτε υπουργείου Συγκοινωνιών πριν από πολλές δεκαετίες (!), όταν ο Κ. Καραμανλής καταργούσε το δημόσιο τραμ της Θεσσαλονίκης και παραχωρούσε το μεταφορικό έργο της πόλης στο ΕΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, που αργότερα θα μετονομαζόταν σε Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ).

Τότε, οι αξιωματούχοι του υπουργείου είχαν προτείνει στον Καραμανλή να δημιουργηθεί μία επιτελική δημόσια αρχή, που θα εκμίσθωνε έργο και υπηρεσίες από τους λεωφορειούχους, διατηρώντας όμως το πάνω χέρι στις μεταφορές της πόλης. Όμως, ο Καραμανλής απέρριψε τις υπηρεσιακές εισηγήσεις.

Σοβαρό έλλειμα ανταγωνισμού
Ο δυνητικός ανταγωνιστής των ΚΤΕΛ δεν είναι άλλος από τα τουριστικά λεωφορεία, εις βάρος των οποίων ο νομοθέτης έχει κάνει μία συμβολική διάκριση, που σηματοδοτεί, όμως, και την ουσία της υπόθεσης. Ο νόμος επιτρέπει στα ΚΤΕΛ να διατηρούν τουριστικά γραφεία, όμως απαγορεύει στα δεύτερα να ανοίξουν …ΚΤΕΛ!

Ο νόμος για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων απελευθέρωσε την αγορά των τουριστικών λεωφορείων, αφήνοντας, όμως, κλειστή αυτή των επιβατικών συγκοινωνιών μετά κομίστρου. Η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Τουρισμού έχει ζητήσει πολλές φορές το άνοιγμα όλων των χερσαίων επιβατικών μεταφορών και την άρση του μονοπωλίου των ΚΤΕΛ, κατάγγελοντάς τα, μάλιστα, για υποκλοπή έργου.

Από την πλευρά τους, τα ΚΤΕΛ διατείνονται ότι σε αντάλλαγμα του μονοπωλίου, παράγουν ζημιογόνο κοινωνικό μεταφορικό έργο, το οποίο υπό συνθήκες ελεύθερης αγοράς δεν θα εκτελούνταν.

Στην περίπτωση, πάντως, που ανοίξουν οι οδικές επιβατικές μεταφορές θα κονταροχτυπηθούν για το μεταφορικό τους έργο 7.500 τουριστικά λεωφορεία και πάνω από 4.000 λεωφορεία που ανήκουν στα ΚΤΕΛ.

Ξεκινά η απελευθέρωση του σιδηροδρόμου
Στο μεταξύ, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, που δημιουργήθηκε πέρυσι, αλλά ακόμη υπολειτουργεί, ανέθεσε έναντι 4.000 ευρώ στο Κέντρο Μελετών και Εκπαίδευσης Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Αθηνών τη σύνταξη μελέτης αξιολόγησης της χρηματοοικονομικής επιφάνειας των επιχειρήσεων που αιτούνται λήψη αδείας λειτουργίας ως Σιδηροδρομική Επιχείρηση.

Οι μελετητές θα πρέπει να συντάξουν κατάλογο χρηματοοικονομικών κριτηρίων αξιολόγησης εταιρειών, οδηγό προς τις επιχειρήσεις με κατευθύνσεις για την εκπόνηση των επιχειρησιακών τους σχεδίων, εγχειρίδιο μεθοδολογίας καταγραφής και αξιολόγησης χρηματοοικονομικών κριτηρίων των υπό εξέταση εταιρειών για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας.

Πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η υποδομή του ΟΣΕ, μία σειρά μεγάλων και μικρών επιχειρήσεων ετοιμάζονται να μπουν στην σιδηροδρομική αγορά. Όχι, όμως, για τις επιβατικές μεταφορές, όπου θα έχουν να αντιμετωπίσουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά στις εμπορευματικές, όπου θεωρούνται πεδίον δόξης λαμπρόν για μεγάλα κέρδη.

Και αυτό διότι οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές, λόγω του μεγάλου όγκου φορτίου που μπορεί να μεταφέρει το τρένο, εκμηδενίζει τα κόστη, καθιστώντας, έτσι, μη ανταγωνιστικό το έργο των εθνικών οδικών μεταφορέων.
tovima.gr
Προηγούμενο Άρθρο

Η Μεγάλη Εβδομάδα. Ιερές Ακολουθίες και Τροπάρια της Μ. Εβδομάδας

Επόμενο Άρθρο

Τι προβλέπει ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος

Σχετικά Άρθρα

Αλλάζουν όλα στα ΚΤΕΟ: Ποια αυτοκίνητα θα ελέγχονται υποχρεωτικά κάθε χρόνο
Ελλάδα

Αλλάζουν όλα στα ΚΤΕΟ: Ποια αυτοκίνητα θα ελέγχονται υποχρεωτικά κάθε χρόνο

20 Μαΐου 2025
Από 22 έως 25 Μαΐου τα Ανθεστήρια Γαστούνης 2025
Ελλάδα

Από 22 έως 25 Μαΐου τα Ανθεστήρια Γαστούνης 2025

19 Μαΐου 2025
Πάτρα: Τραγωδία σε γαμήλιο γλέντι – Πέθανε την ώρα που χόρευε
Ελλάδα

Πάτρα: Τραγωδία σε γαμήλιο γλέντι – Πέθανε την ώρα που χόρευε

18 Μαΐου 2025
Επίδομα €250: Ποιοι συνταξιούχοι θα το λάβουν και ποιοι μένουν εκτός
Ελλάδα

Επίδομα €250: Ποιοι συνταξιούχοι θα το λάβουν και ποιοι μένουν εκτός

16 Μαΐου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης: Συμμετέχει σε πρόγραμμα του Υπ.Τουρισμού για τις παραλίες
Τοπικά

Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης: Συμμετέχει σε πρόγραμμα του Υπ.Τουρισμού για τις παραλίες

21 Μαΐου 2025
Χρήστος Μαυρικής: Γιατί συνελήφθη για απόπειρα δωροδοκίας δικαστή
Νέα

Χρήστος Μαυρικής: Γιατί συνελήφθη για απόπειρα δωροδοκίας δικαστή

21 Μαΐου 2025
Δήμος Ήλιδας: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για τους παιδικούς σταθμούς
Τοπικά

Δήμος Πηνειού: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για τους παιδικούς σταθμούς

21 Μαΐου 2025
Γάζα: Πολιτική λιμοκτονίας κάνει το Ισραήλ – 14.000 μωρά σε κίνδυνο
Ελλάδα, Κόσμος

Γάζα: Πολιτική λιμοκτονίας κάνει το Ισραήλ – 14.000 μωρά σε κίνδυνο

21 Μαΐου 2025
Επόμενο Άρθρο

Τι προβλέπει ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος

Χάσαμε το ...δρόμο! Στοπ...

Αρίστευσε και ως πρόσωπο της χρονιάς - Ραφαήλ Παπαδόπουλος.

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορούμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα πρέπει να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookie.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος

Ενεργοποιήστε πρώτα τα απαραίτητα cookie για να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!