Όπως προέκυψε μετά και τη (νέα) σύσκεψη τη Μ. Πέμπτη στο Δημαρχείο Πύργου, το ζήτημα διαχείρισης των απορριμμάτων είναι αυτό που ήδη έχουμε τονίσει απόλυτα περιγραφικά. Ότι, ο …Γολγοθάς των Πυργιωτών δεν έχει …Ανάσταση! Και παρότι πλέον, ο κίνδυνος επιδημιών είναι ΑΜΕΣΟΣ.
* Πριν καιρό ήδη εμείς (και μόνο εμείς τόσο συγκεκριμένα – και γιατί πρέπει να τονίζονται κι αυτά…) γράφαμε ότι τα σκουπίδια ΔΕΝ θα μαζευτούν, και …απλά θα μεγαλώνουν συνεχώς οι σωροί τους!!!
* Πριν ενάμιση τουλάχιστον μήνα στο ΗΛΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ γράφαμε, απολύτως συγκεκριμένα ότι η πόλη και τα χωριά του Δήμου Πύργου θα κάνουν 25η Μαρτίου και Πάσχα με σκουπίδια…
Τότε κάποιοι άλλοι έγραφαν για … “Καθαρές Τρίτες”, για …»μερική αποκομιδή απορριμμάτων», για …ξεκίνημα αποκομιδής απορριμμάτων κλπ.
Σε όλο τον Δήμο Πύργου σήμερα υπάρχουν 13.000 τουλάχιστον τόνοι σκουπιδιών.
* Σε ότι αφορά και τη σημερινή, αρκετά ευρεία σύσκεψη (από όπου και οι ΦΩΤΟ) – οι συμμετέχοντες πήραν την απόφαση – κι αφού πρώτα ακούστηκαν πολλά, για αρκετή ώρα – να εκδώσουν έγγραφο ψήφισμα στο οποίο θα ζητείται η βοήθεια της Πολιτικής Ηγεσίας ώστε τα σκουπίδια που υπάρχουν στους δρόμους του Πύργου να διοχετευθούν σε νόμιμο ΧΥΤΑ.
Αυτός ο ΧΥΤΑ ειπώθηκε εκεί ότι μπορεί να είναι του Παλαίρου, στο Δήμο Ακτίου-Βόνιτσας (περιοχή της βορειοδυτικής Αιτωλοακαρνανίας, και για την ακρίβεια λίγο έξω από το Πάλαιρο, στη θέση Σκλάβαινα, όπου βρίσκεται ο ΧΥΤΑ σε απόσταση 10 χλμ.)!
* Ο συγκεκριμένος ΧΥΤΑ ειπώθηκε ότι είναι σχεδόν… άδειος αφού είναι πολύ μικρές οι ποσότητες που διοχετεύονται εκεί παρ’ ότι έχει σχεδιαστεί να απορροφά περίπου 300.000 τόνους απορριμάτων!
Παρόλα αυτά, η τοπική δημοτική αρχή δεν θέλει να δεχθεί απορρίμματα από άλλους δήμους, καθώς, όπως υπογραμμίζει “δεν θα επιτρέψει να γίνει η περιοχή τους τόπος διέλευσης απορριμματοφόρων”…
* Από το Δήμο Πύργου λοιπόν, γίνεται και πάλι έκκληση σε κεντρικές αρχές να μεσολαβήσουν…
Ενω στο μεταξύ, μεταφέρθηκε στους παρευρισκόμενους και αυτό που έγινε γνωστό από χθες Μ. Τετάρτη, ότι δηλαδή αναστέλλεται για 15 μέρες η απόφαση που είχε λάβει ο ΦΟΔΣΑ Δυτ. Αχαΐας σχετικά με τη μεταφορά κάποιων απορριμμάτων του Πύργου, και συγκεκριμένα 2.000 τόνων, στον ΧΥΤΑ Φλόκα. Αυτό αποφάσισε η διοίκηση του Φορέα, μετά τις ασφυκτικές πιέσεις κατοίκων της Δυτικής Αχαΐας που αντιδρούσαν στην απόφαση, αλλά και μετά τις διαπραγματεύσεις που είχαν ξεκινήσει εδώ και δύο μέρες μεταξύ του δήμου και της συντονιστικής επιτροπής που είχε κάνει μπλόκο έξω από το ΧΥΤΑ για απορρίμματα άλλων περιοχών.
* * * ΟΛΑ ΛΟΙΠΟΝ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ …ΜΑΥΡΑ!!! Με τη Δημοτική Αρχή να εξακολουθεί ΝΑ ΜΗ ΛΕΕΙ ούτε τι άλλη λύση έχει, ούτε για το άμεσο μέλλον, αλλά ούτε και τι σχεδιάζει να κάνει με τα 500.000 ευρώ που δέσμευσε πρόσφατα ο Υπουργός Εσωτερικών για την μηχανική επεξεργασία των σκουπιδιών…
Κι απο κει και πέρα, ΟΛΟΙ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΎΝ ΝΑ κρύβονται!!!
ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΝΑΓΚΗ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΜΕΣΗΣ ΑΠΟΚΟΜΙΔΗΣ!
Καλείται (για ΠΟΛΛΟΣΤΗ φορά…), πρωτίστως η Δημοτική αρχή, αλλά και το Δημοτικό συμβούλιο, ΚΑΙ η Περιφέρεια, ΚΑΙ η Πολιτεία, να βρουν λύση για την άμεση αποκομιδή των απορριμμάτων!
Καλείται και η δικαιοσύνη, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της, να αναλάβει τις δέουσες πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση και να συμβάλλει στην επίλυση του προβλήματος λαμβάνοντας υπόψη την επαπειλούμενη υγεία όλων μας!
* * * Κι εκεί που φταίει (και) το Κράτος κρύβεται! Και πρέπει να …χρεωθεί κι αυτό στο κομμάτι που του αναλογεί!
Αλλά κι αν δεν βρίσκει αυτό λύση, και δεν προχωράει κάτι άλλο, και δεν ανοίγει ένα άλλον νόμιμο ΧΥΤΑ να τα πάμε εκεί, και όλα μαζί, κι άλλα τόσα να ισχύουν! Πέραν δηλαδή από το κομμάτι της ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΗΣ ευθύνης των Δημοτικών Αρχών…
Και δεν προχώρησε ως τώρα (έστω κι αν θα έπρεπε) και η διαλογή στην πηγή, και η διαλογή στο …πηγάδι, και τίποτα! Κάκιστα (λέμε κι εμείς…)
Παραπέρα, ΤΙ;;; ΤΙ;;; ΤΙ;;; Θα πεθάνουμε επειδή πράγματι κάποιοι φταίνε;;;
Η ανακοίνωση από το γραφείο δημάρχου του Δήμου Πύργου:
Σήμερα στο Λάτσειο Δημοτικό Μέγαρο Πύργου, Μ. Πέμπτη και υπό το βάρος 10 χιλιάδων τόνων απορριμμάτων, παρουσία των τριών βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ κας Ε. Γεωργοπούλου Σαλτάρη, κ. Δ. Μπαξεβανάκη κ. Γ. Μπαλαούρα, του Αντιπεριφερειάρχη Ηλείας κ. Γ. Γεωργιόπουλου, του Δημάρχου Ήλιδας και Προέδρου του ΦΟΣΔΑ κ. Χ. Χριστοδουλόπουλου, του Δ/ντή Περιβάλλοντος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κ. Ι. Τσαγκαρέστου, των επικεφαλής των Δημοτικών παρατάξεων, των προέδρων επιστημονικών συλλόγων και φορέων, μετά από πολύωρη συζήτηση διαπιστώθηκε το αδιέξοδο της διαχείρισης των απορριμμάτων του Δήμου Πύργου και προτάθηκε ΟΜΟΦΩΝΑ ως μοναδική και άμεση λύση η μεταφορά των αδιάθετων απορριμμάτων σε νόμιμους ΧΥΤΑ εντός της περιφέρειάς μας.
Έγινε και η πρόταση για αναστολή των κινητοποιήσεων των συμπολιτών μας για τον αποκλεισμό του λιμανιού του Κατακόλου μέχρι νεωτέρας, προκειμένου να προστατευτεί το τουριστικό προϊόν της περιοχής μας.

















