Ακολουθήστε μας:
Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Σταθάκης: Θα αναθεωρήσουμε όλες τις συμβάσεις παραχώρησης των μεγάλων οδικών αξόνων (και Ολυμπίας Οδού)

31 Δεκεμβρίου 1969
Σταθάκης: Θα αναθεωρήσουμε όλες τις συμβάσεις παραχώρησης των μεγάλων οδικών αξόνων (και Ολυμπίας Οδού)

Στόχος η εφαρμογή νέου αναλογικού συστήματος χρέωσης που θα φέρει μείωση στις τιμές των διοδίων, η μετοχική παρουσία του Δημοσίου στις κοινοπραξίες που αναλαμβάνουν το έργο και η επιδίωξη ταχύτερης απόσβεσης του κόστους επένδυσης

Kακά μαντάτα επιφύλαξε για τους εργολάβους κατά την διάρκεια συζήτησης στη βουλή των δύο νέων συμβάσεων της Εγνατίας Οδού, ο υπουργός Οικονομίας κ. Γιώργος Σταθάκης. Όπως ανακοίνωσε η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης των τεσσάρων οδικών αξόνων (Ολυμπία Οδός, Μαλιακός – Κλειδί, Αξονας Κεντρικής Ελλάδας και Ιόνια Οδός). Τον ίδιο δρόμο εκτιμάται ότι θα ακολουθήσει και το Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα, η σύμβαση του οποίου βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο προκειμένου να τροποποιηθεί με βάση τα νέα κυκλοφοριακά δεδομένα κατ΄απαίτηση της Ευρωπαικής Τράπεζας Επενδύσεων.

Μιλώντας στην  αρμόδια επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για τις συμβάσεις λειτουργίας και συντήρησης της Εγνατίας Οδού, ο κ. Σταθάκης σκιαγράφησε τις ριζικές αλλαγές που θα φέρει στα τέσσερα οδικά έργα που ίδρωσε η προηγούμενη κυβέρνηση για να βγάλει από την βαθιά κατάψυξη. Κατά γενική όμως ομολογία αναλαμβάνοντας μεγάλα ρίσκα σε βάρος του ελληνικού δημοσίου. Οι αλλαγές αυτές αφορούν καταρχήν μείωση των διοδίων, με γνώμονα τη δημιουργία ενός αναλογικού συστήματος, τη μετοχική παρουσία του δημοσίου στις εταιρείες διαχείρισης των οδικών αξόνων και την “εύλογη συρρίκνωση του ρυθμού απόσβεσης της επένδυσης των ιδιωτών υπέρ του δημοσίου”.

Προέκρινε ως βέλτιστο μοντέλο αυτό της Εγνατίας Οδού, μιας κρατικής εταιρείας που διαχειρίζεται τον μεγαλύτερο οδικό άξονα με υπεργολάβους (στην συντήρηση τον Άκτωρα μέσω της νέας σύμβασης που θα υποκαταστήσει εκείνη της ΑΕΓΕΚ και στην λειτουργία τις Αττικές Διαδρομές που πρόσφατα ανανέωσε την παρουσία της για άλλα τέσσερα χρόνια στην Εγνατία).

Ο κ. Σταθάκης χαρακτήρισε «φαραωνική σκέψη” την ταυτόχρονη κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων της χώρας που είχε σχεδιάσει η κυβέρνηση Καραμανλή και επικύρωσε πριν από ενάμιση χρόνο η κυβέρνηση Σαμαρά, μετά από περιπετειώδης διαδικασία που προκλήθηκε από την παύση χρηματοδότησης των έργων από τις τράπεζες το 2011. Όπως είπε ο κ. Σταθάκης μετά την κρίση οι εταιρείες κατασκευής και διαχείρισης των αυτοκινητοδρόμωνχρεοκόπησαν με εξαίρεση την Αττική Οδό. “Μπήκαν σε περιπέτειες και σταμάτησε η τραπεζική χρηματοδότηση” υποστήριξε.

Για να «αναστήσει τις συμβάσεις¨ επισήμανε ο  Σταθάκης, με τις αλλαγές που έγιναν το δημόσιο απορρόφησε το σύνολο των κινδύνων που είχαν αυτές για τους ιδιώτες, ενώ μετέφερε τις οικονομικές απαιτήσεις (έσοδα από διόδια) του δημοσίου στο τέλος της χρονικής διάρκειας της παραχώρησης. Επιπλέον προσέφερε ισχυρές εγγυήσεις για την περίπτωση που η κίνηση στους οδικούς άξονες είναι χαμηλότερη σε σχέση με τις προβλέψεις των αναθεωρημένων συμβάσεων.

Υποστήριξε επίσης ότι τα έργα πρέπει να ολοκληρωθούν ωστόσο άνοιξε θέμα κόστους κατασκευής. Όπως είπε αυτό ανέρχεται σε 7 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο, ενώ το κόστος συντήρησης κυμαίνεται από 60.000 έως 250.000 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

“Κατά τη γνώμη μας βρίσκονται πάνω από τους διεθνείς μέσους όρους” είπε ο υπουργός Οικονομίας. Στην κυβέρνηση θεωρούν πως το δημόσιο δεν συμμετέχει με ισότιμούς όρους στις νέες συμβάσεις οι οποίες κλίνουν υπέρ των ιδιωτών.

Για τα διόδια, ο κ. Σταθάκης υποστήριξε πως βασίστηκαν σε δεδομένα προ της κρίσης και πως “όσο αυξάνεις τα διόδια, τόσο μειώνεις τον κυκλοφοριακό φόρτο, ειδικά υπό συνθήκες σκληρής οικονομικής πραγματικότητας”.

Για την Εγνατία Οδό, υποστήριξε πως θα βρεθεί άλλη λύση χωρίς να παραχωρηθεί σε ιδιώτες όπως σχεδίαζε το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων. Τόνισε πως ο οδικός άξονας κόστισε περί τα 6,5 δισ. ευρώ. Το ύψος των διοδίων στην Εγνατία είναι μόλις το μισό σε σχέση με τους υπόλοιπους οδικούς άξονες δηλαδή περί τα 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο έναντι 0,066 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Προηγούμενο Άρθρο

Η Μεγάλη Εβδομάδα. Ιερές Ακολουθίες και Τροπάρια της Μ. Εβδομάδας

Επόμενο Άρθρο

Τι προβλέπει ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος

Σχετικά Άρθρα

Επιδόματα από 100 έως και 200 ευρώ – Ποιοι θα τα πάρουν και πότε θα καταβληθούν
Οικονομία

Ξεκινούν οι πληρωμές επιδομάτων νωρίτερα λόγω εορτών

19 Δεκεμβρίου 2025
ΔΥΠΑ: Έδωσε 147.000 για αίθουσες τηλεδιάσκεψης που … χάθηκαν
Οικονομία

ΔΥΠΑ: Σήμερα η προπληρωμή επιδομάτων, παροχών και του Δώρου Χριστουγέννων

17 Δεκεμβρίου 2025
Επιδόματα από 100 έως και 200 ευρώ – Ποιοι θα τα πάρουν και πότε θα καταβληθούν
Οικονομία

Πότε και πόσο αυξάνονται τα επιδόματα το 2026

15 Δεκεμβρίου 2025
Χρέη Εφορίας: Από 500 ευρώ κατασχέτουν ό,τι έχεις-Τι μπορούν να σου πάρουν εκτός από σπίτι
Οικονομία

Οι μισοί Έλληνες σε νέα «κόκκινη λίστα» οφειλετών Εφορίας, ΕΦΚΑ & τραπεζών

15 Δεκεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Ψυχική Υγεία-Γονείς: Πώς να μιλήσετε στο παιδί για το σώμα του χωρίς να το πληγώσετε
Υγεία

5 σημάδια που αποκαλύπτουν ότι μεγαλώσατε με ναρκισσιστές γονείς

19 Δεκεμβρίου 2025
Εξώδικο έστειλε ο Ηλείος ιδιοκτήτης του Fever στον Γιώργο Μαζωνάκη
Life Style, Ελλάδα

Εξώδικο έστειλε ο Ηλείος ιδιοκτήτης του Fever στον Γιώργο Μαζωνάκη

19 Δεκεμβρίου 2025
Η κοινωνία στο πλευρό των αγροτών: Δίκαια τα αιτήματα για το 80% – «Ή τώρα ή ποτέ», λένε στη Νίκαια
Ελλάδα, Επιχειρήσεις

Η κοινωνία στο πλευρό των αγροτών: Δίκαια τα αιτήματα για το 80% – «Ή τώρα ή ποτέ», λένε στη Νίκαια

19 Δεκεμβρίου 2025
Βουλευτές Ηλείας: Προτίμησαν τα …πανηγύρια από ομιλίες στην Βουλή για τον Αναπτυξιακό Νόμο
Πολιτική

Τσίπρας, Καρυστιανού, Βενιζέλος, Κασσελάκης: To πολιτικό σκηνικό σε αχαρτογράφητα νερά

19 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο

Τι προβλέπει ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος

Χάσαμε το ...δρόμο! Στοπ...

Αρίστευσε και ως πρόσωπο της χρονιάς - Ραφαήλ Παπαδόπουλος.

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος