Ακολουθήστε μας:
Παρασκευή, 24 Μαρτίου, 2023
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Σταματάει οριστικά στην Πάτρα η “Ολυμπία Οδός”! Ανευ αποτελέσματος οι παρεμβάσεις απο τοπικούς παράγοντες και φορείς.

31 Δεκεμβρίου 1969
Σταματάει οριστικά στην Πάτρα η “Ολυμπία Οδός”!  Ανευ αποτελέσματος οι παρεμβάσεις απο τοπικούς παράγοντες και φορείς.

Μήνυμα αισιοδοξίας για την ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης ανάμεσα στο Δημόσιο και τους παραχωρησιούχους για τους «παγωμένους» οδικούς άξονες έρχεται από το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών. Πηγές του υπουργείου υποστηρίζουν ότι επίκεινται ανακοινώσεις μέσα στις επόμενες ημέρες, σε κάθε περίπτωση το αργότερο στα μέσα Δεκεμβρίου. Τα μηνύματα που έρχονται από το μέτωπο των διαπραγματεύσεων είναι σαφώς πιο συγκρατημένα, καθώς η κοινοπραξία που έχει αναλάβει τόσο την Ιόνια Οδό όσο και τον Ε65 εξακολουθεί να αντιτίθεται σε περικοπή του κατασκευαστικού τους αντικειμένου, όπως γράφει στην “Καθημερινή” ο Γιώργος Λιάλιος.

Σύμφωνα λοιπόν με τις τελευταίες πληροφορίες, οι διαπραγματεύσεις έχουν πάρει εκ νέου παράταση για τα τέλη Δεκεμβρίου (ή, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, για τα μέσα Δεκεμβρίου).

Οι εξελίξεις είναι οι ακόλουθες:

– Οι συζητήσεις με τις κοινοπραξίες Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου και Ολυμπία Οδός έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί. Μένει να αποσαφηνιστεί πλήρως το ακριβές μοντέλο αναχρηματοδότησης των δύο έργων, με τα μελλοντικά έσοδα του Δημοσίου από τα διόδια να χρησιμοποιούνται ως το βασικό εργαλείο εξεύρεσης λύσης. Πάντως, αν το Δημόσιο δεχθεί να παραδώσει τις μελλοντικές εισπράξεις του, τότε το όφελος από την επανεκκίνηση των αξόνων θα περιοριστεί στα 3-4 χρόνια που θα χρειαστούν μέχρι να ολοκληρωθούν (από τις διόλου ευκαταφρόνητες νέες θέσεις εργασίας και την αναθέρμανση του κατασκευαστικού κλάδου) αλλά εξανεμίζεται για τα υπόλοιπα 25-30 χρόνια.

Oσον αφορά το τεχνικό σκέλος, στην περίπτωση της Ολυμπίας Οδού έχει πλέον «κλειδώσει» η ολοκλήρωση μόνο του βασικού τμήματος, δηλαδή από την Ελευσίνα μέχρι την Πάτρα. Οι αντιδράσεις βέβαια από πολιτικούς, τοπικούς παράγοντες και φορείς στην Ηλεία είναι πολλές, ωστόσο οι τράπεζες δεν αφήνουν κανένα ενδεχόμενο υπαναχώρησης, θεωρώντας το τμήμα Πύργου-Τσακώνας μη βιώσιμο οικονομικά.

Το ενθαρρυντικό, πάντως, στην περίπτωση του τμήματος Πάτρας-Πύργου είναι ότι η απαραίτητη γη έχει απαλλοτριωθεί σε ποσοστό μεγαλύτερο του 70%, οπότε είναι σαφώς ευκολότερη η κατασκευή του στο μέλλον ως δημόσιο έργο. Οι πολιτικές αντιδράσεις, πάντως, δεν είναι ευκαταφρόνητες και προβληματίζουν την κυβέρνηση, καθώς οποιαδήποτε αλλαγή στις συμβάσεις παραχώρησης (που κυρώθηκαν με 5 νόμους το 2007) θα πρέπει να εγκριθεί από τη Βουλή.

– Αντίθετα, οι συζητήσεις με τις κοινοπραξίες Νέα Οδός και Κεντρική Οδός, για την τύχη της Ιόνιας Οδού και του Ε65, προχωρούν με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς. Κύρια αιτία είναι η αντίδραση των κατασκευαστών (πρόκειται στην ουσία για την ίδια κοινοπραξία και στα δύο έργα) σε οποιαδήποτε σοβαρή αλλαγή στο τεχνικό αντικείμενο. Το Δημόσιο έχει προτείνει την κατασκευή του Ε65 μόνο μέχρι το ύψος της Καρδίτσας και τη «λειτουργική ενοποίηση» των δύο παραχωρήσεων. Από την πλευρά τους, οι κατασκευαστές ελπίζουν ότι μπορούν να ασκήσουν επαρκή πίεση ώστε να μην περικοπεί το τεχνικό αντικείμενο των έργων, επικαλούμενοι τις αποζημιώσεις που θα αιτηθούν σε περίπτωση που μία από τις δύο πλευρές καταγγείλει τη σύμβαση παραχώρησης.

– Οσο για τις τράπεζες; Τα νέα της έγκρισης από την ΕΤΕπ δανείου 650 εκατ. ευρώ αποκλειστικά για τους αυτοκινητόδρομους βελτίωσε το κλίμα. Ωστόσο ο ενθουσιασμός μετριάστηκε κάπως, όταν έγινε ξεκάθαρο ότι τα χρήματα δεν προορίζονται για την υποκατάσταση τραπεζών που δεν επιθυμούν πλέον να συμμετάσχουν στο δανειοδοτικό σχήμα (bail-out).

Το μήνυμα πάντως που έρχεται από την πλευρά του υπουργείου Υποδομών είναι ότι όλα τα ζητήματα θα κλείσουν το αργότερο έως τα μέσα Δεκεμβρίου με στόχο την επανέναρξη των έργων στο πρώτο εξάμηνο του 2013. Το αν το Δημόσιο είναι διατεθειμένο να δώσει γη και ύδωρ για την επανεκκίνηση των έργων, απεκδυόμενο τα όποια προνόμια διέσωζε από τις συμβάσεις παραχώρησης, θα φανεί από το αποτέλεσμα των διαπραγματευτικών ικανοτήτων του κ. Ευθ. Βιδάλη, που έχει τεθεί επικεφαλής των συζητήσεων.

Eφημερίδα “Καθημερινή”

Επόμενο Άρθρο

Τι προβλέπει ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος

Σχετικά Άρθρα

Ποδόσφαιρο: Πρόγραμμα και διαιτητές τοπικών αγώνων – Οι νέες ώρες έναρξης
Αθλητικά

Ποδόσφαιρο: Πρόγραμμα και διαιτητές τοπικών αγώνων – Οι νέες ώρες έναρξης

24 Μαρτίου 2023
Μπακαλιάρος: Συνταγές-ιδέες ενόψει 25ης Μαρτίου
Life Style

Μπακαλιάρος: Συνταγές-ιδέες ενόψει 25ης Μαρτίου

23 Μαρτίου 2023
Άντζελα Γκερέκου για Τόλη Βοσκόπουλο: Αφού κλάψεις, θρηνήσεις, μπορείς να βρεις μια γλυκύτητα σε αυτόν τον πόνο
Life Style

Άντζελα Γκερέκου για Τόλη Βοσκόπουλο: Αφού κλάψεις, θρηνήσεις, μπορείς να βρεις μια γλυκύτητα σε αυτόν τον πόνο

23 Μαρτίου 2023
Πύργος: Έφυγε από τη ζωή ο επιχειρηματίας Θεόδωρος Δούρος
Τοπικά

Πύργος: Έφυγε από τη ζωή ο επιχειρηματίας Θεόδωρος Δούρος

23 Μαρτίου 2023
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Άντζελα Γκερέκου για Τόλη Βοσκόπουλο: Αφού κλάψεις, θρηνήσεις, μπορείς να βρεις μια γλυκύτητα σε αυτόν τον πόνο
Life Style

Άντζελα Γκερέκου για Τόλη Βοσκόπουλο: Αφού κλάψεις, θρηνήσεις, μπορείς να βρεις μια γλυκύτητα σε αυτόν τον πόνο

23 Μαρτίου 2023
Πύργος: Έφυγε από τη ζωή ο επιχειρηματίας Θεόδωρος Δούρος
Τοπικά

Πύργος: Έφυγε από τη ζωή ο επιχειρηματίας Θεόδωρος Δούρος

23 Μαρτίου 2023
Εμμηνόπαυση: Τα συμπληρώματα που ανακουφίζουν τα συμπτώματα
Υγεία

Εμμηνόπαυση: Τα συμπληρώματα που ανακουφίζουν τα συμπτώματα

23 Μαρτίου 2023
Αρχαία Ολυμπία: 1ος ποδηλατικός αγώνας L’ÉTAPE Greece by Tour de France
Τοπικά, Πολιτισμός

Αρχαία Ολυμπία: 1ος ποδηλατικός αγώνας L’ÉTAPE Greece by Tour de France

23 Μαρτίου 2023
Επόμενο Άρθρο

Τι προβλέπει ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος

Χάσαμε το ...δρόμο! Στοπ...

Αρίστευσε και ως πρόσωπο της χρονιάς - Ραφαήλ Παπαδόπουλος.

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορούμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα πρέπει να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookie.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος

Ενεργοποιήστε πρώτα τα απαραίτητα cookie για να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!