Εντείνονται οι πληροφορίες περί αποχώρησης της γαλλικής εταιρείας Vinci, όχι μόνο από το έργο της Ολυμπίας Οδού, αλλά και ευρύτερα απο τις δραστηριότητες στη χώρα, ενώ το γενικότερο κλίμα που έχει διαμορφωθεί στο χώρο των εργολάβων, παραμένει αρνητικό αφού θεωρούν γραμμένη στο… πόδι την πρόταση που απεστάλη τη Μεγάλη Εβδομάδα στις κοινοπραξίες των αυτοκινητοδρόμων. Κι έτσι, η πρόταση της κυβέρνησης για να “ξεμπλοκάρουν” τα έργα δεν φαίνεται να πείθει ούτε τους παραχωρησιούχους ούτε τις τράπεζες.
Συγκεκριμένα, παρότι κυβερνητικά στελέχη δηλώνουν αισιόδοξα, για αίσια έκβαση μέσα στο Μάιο του σοβαρότατου προβλήματος που έχει ανακύψει, η θετική κατάληξη των διαπραγματεύσεων φαντάζει μάλλον ανέφικτη υπό τις παρούσες συνθήκες, αφού οι εργολάβοι θεωρούν ότι δεν διασφαλίζονται τα έργα και κυρίως η βιωσιμότητά τους. Ειδικότερα, ενίστανται για το γεγονός ότι το Υπουργείο δεν ξεκαθαρίζει τους πόρους από τους οποίους θα τροφοδοτηθεί ο …κουμπαράς των 500 εκατ. ευρώ, ο οποίος, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του Υπουργείου, θα χρηματοδοτήσει την εξέλιξη των έργων μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους.
Βέβαια, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, έχει δηλώσει ότι τα χρήματα θα προέλθουν από τον τακτικό προϋπολογισμό, αλλά οι συνομιλητές του εμφανίζονται δύσπιστοι.
Υπενθυμίζεται, ότι η Vinci έχει ήδη απολύσει πάνω από 100 εργαζόμενους τους πρώτους μήνες του 2011, αυξάνοντας κατακόρυφα την ανησυχία και στις τάξεις αυτών που έχουν απομείνει.
Οι περαιτέρω… μπελάδες που φαίνεται πως μπαίνει ολόκληρο το έργο της Ολυμπίας Οδού, αφορούν και το ότι …υπ’ ατμόν βρίσκεται, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η γαλλικών συμφερόντων κατασκευαστική εταιρεία Vinci, τόσο όσον αφορά τη συμμετοχή της στο υπό κατασκευή μεγάλο έργο του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Κορίνθου όσο και σε ό,τι αφορά γενικότερα τη δραστηριότητά της στη χώρα μας.
Και τούτο διότι, σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία το τελευταίο διάστημα έχει κάνει επαφές με τοπικούς Έλληνες εργολάβους, προκειμένου να τους πουλήσει τα μηχανήματά της, κάτι που δεν θα συνέβαινε ασφαλώς αν απλώς αποχωρούσε από ένα συγκεκριμένο έργο, αλλά δεν εγκατέλειπε τη χώρα μας. Μάλιστα, έντονες φήμες ανέφεραν ότι στους σχεδιασμούς των υπευθύνων της εταιρείας βρίσκεται η ενεργότερη ανάμιξή της σε έργα στην Αίγυπτο, κάτι, μάλιστα, που θα είχε συμβεί και νωρίτερα, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες φήμες, αν δεν είχε μεσολαβήσει η λαϊκή εξέγερση στη βορειοαφρικανική χώρα, που ανέτρεψε, προς στιγμήν, τα δεδομένα.
(Με πληροφορίες κι από attacktv και protothema)