Ως αποτέλεσμα της παρατεταμένης – ήδη στο πέμπτο έτος – ύφεσης της ελληνικής οικονομίας και με την καταναλωτική εμπιστοσύνη στο ναδίρ, η δραστηριότητα της Fourlis Συμμετοχών στη λιανική αγορά οικιακού εξοπλισμού και επίπλων, όπου κατέχει ηγετική θέση με τα καταστήματα ΙΚΕΑ, εμφάνισε σημαντικές ζημιές για τους πρώτους έξι μήνες της χρονιάς, έναντι κερδών το αντίστοιχο διάστημα του 2011.
Σύμφωνα με τη οικονομική κατάσταση για το εξάμηνο του 2012, τα ΙΚΕΑ (η «ναυαρχίδα» του ομίλου από όπου προήλθε το 81% των EBITDA στο 6μηνο) εμφάνισαν στο διάστημα αυτό ζημιές 6,7 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 4,6 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2011, ενώ τα EBITDA υποχώρησαν κατά 70% και διαμορφώθηκαν στα 3,6 εκατ. ευρώ έναντι 11,9 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2011, με το περιθώριο να διαμορφώνεται στο 3,1% από 9,2% ένα χρόνο νωρίτερα. Οι πωλήσεις υποχώρησαν στα 122,7 εκατ. ευρώ για το πρώτο εξάμηνο του 2012, μειωμένες κατά 9,6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Ωστόσο, παρά τον έντονα πτωτικό ρυθμό στον κλάδο του επίπλου και των ειδών οικιακού εξοπλισμού στην Ελλάδα, τα ΙΚΕΑ αύξησαν, σύμφωνα με την εταιρεία, το μερίδιό τους στην αγορά.
Η διοίκηση του ομίλου μιλώντας στους αναλυτές στο πλαίσιο τηλεδιάσκεψης μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εξαμήνου, ανέφερε ότι καθώς τα ΙΚΕΑ κερδίζουν μερίδιο αγοράς, εάν η κατάσταση σταθεροποιηθεί θα αρχίσουν να αναπτύσσονται ταχύτερα. Όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Απόστολος Πεταλάς, η πίεση που ασκείται στο σύνολο του λιανεμπορίου έχει ενταθεί λόγω της κρίσης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και της γενικευμένης αβεβαιότητας.
Αναφορικά με τις προοπτικές για το υπόλοιπο του έτους, η διοίκηση ανέφερε ότι η τάση θα είναι ανάλογη του προηγούμενου διαστήματος, αναμένεται ωστόσο μια βελτίωση από την εγχώρια αγορά λόγω εποχικότητας. Γενικά, οι δραστηριότητες εκτός Ελλάδας εμφάνισαν καλύτερη εικόνα και θα παραμείνουν κερδοφόρες για το σύνολο του 2012. Σημειώνεται ότι από την Ελλάδα προήλθε το 70,2% των εσόδων του ομίλου στο πρώτο εξάμηνο.
Το τελευταίο διάστημα ο όμιλος έχει καταβάλλει προσπάθειες να αυξήσει την επισκεψιμότητα στα ΙΚΕΑ μέσω προσφορών και άλλων προωθητικών ενεργειών. Σήμερα, λειτουργούν συνολικά επτά καταστήματα ΙΚΕΑ, πέντε στην Ελλάδα, ένα στην Κύπρο, και ένα στη Σόφια Βουλγαρίας. Ο όμιλος είχε γνωστοποιήσει το πλάνο επέκτασης των ΙΚΕΑ, σε Κρήτη, Δυτική Αττική και Βουλγαρία, ωστόσο υπό τα σημερινά δεδομένα δεν είναι σαφές το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του επενδυτικού πλάνου. Αντίθετα στα Intersport στόχος είναι η δημιουργία νέων σημείων πώλησης, κυρίως στο εξωτερικό.
Συνολικά, όλοι οι κλάδοι δραστηριότητας του ομίλου το πρώτο εξάμηνο εμφάνισαν αρνητικό bottom line, κάτι που σύμφωνα με τους αναλυτές οφείλεται στις αντίξοες συνθήκες στο λιανεμπόριο στην Ελλάδα, τις υψηλότερες αποσβέσεις (+22%), το αυξανόμενο χρηματοοικονομικό κόστος (+63%) και τις δαπάνες προώθησης (+10%). O όμιλος, πάντως, μείωσε ελαφρά τα επίπεδα του καθαρού δανεισμού του στα 154 εκατ. ευρώ, από 159 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2012.
Η Piraeus Sec. σε σχετικό report εστίασε στις ζημιές των 9,6 εκατ. ευρώ μόνο για το πρώτο εξάμηνο, προχωρώντας σε μείωση της τιμής-στόχου σε 1,10 ευρώ και σε αναθεώρηση επί τα χείρω των προβλέψεών της για το σύνολο του 2012, ενώ η Eurobank Sec. σε αντίστοιχο report αναμένει υποβαθμίσεις για τη μετοχή της εταιρείας η οποία έχει υποχωρήσει στα επίπεδα των 0,88 ευρώ (χαμηλό 52 εβδομάδων στα 0,63 ευρώ).