Ακολουθήστε μας:
Πέμπτη, Απρίλιος 15, 2021
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result
Home Ελλάδα

Το νομοσχέδιο για το πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων. Δείτε τις αλλαγές

31 Δεκέμβριος 1969
Το νομοσχέδιο για το πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων. Δείτε τις αλλαγές
ShareTweetPin

Σημαντικές αλλαγές και καινοτομίες επιφέρει στο πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων το νομοσχέδιο που εισηγήθηκε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δημήτρης Ρέππας και ψηφίστηκε επί της αρχής χθες στη Βουλή από το ΠΑΣΟΚ, τη Ν.Δ. και το ΛΑΟΣ.

«Οι αλλαγές δεν έχουν σχέση με το μνημόνιο αλλά με το να διαμορφώσουμε την καλύτερη Ελλάδα του 2020», τόνισε ο κ. Ρέππας ο οποίος έκανε δεκτές ορισμένες αλλαγές που προτάθηκαν από τα κόμματα.

Μεταξύ άλλων στις νέες διατάξεις προβλέπονται τα ζητήματα που αφορούν στην αυτοδίκαιη αργία, στη δυνητική αργία και στα χρονικά όρια της παραγραφής.

Προβλέπεται ακόμα, η συμμετοχή 2 εκπροσώπων της ΑΔΕΔΥ στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο. Αυξάνεται ο χρόνος διαγραφής της πειθαρχικής ποινής του προστίμου ενώ δεν διαγράφονται ποτέ οι πειθαρχικές ποινές της (οριστικής και) προσωρινής παύσης, καθώς και του υποβιβασμού.

Αναλυτικά όλες οι αλλαγές και οι νέες διατάξεις

Το νομοσχέδιο εισάγει για πρώτη φορά τα εξής:

  • Αποκλειστικός προσδιορισμός των πειθαρχικών παραπτωμάτων και όχι ενδεικτική αναφορά αυτών ώστε να διασφαλίζεται ο υπάλληλος από αυθαίρετες κρίσεις και να επικρατεί ασφάλεια δικαίου.
  • Αναμόρφωση του καταλόγου των πειθαρχικών ποινών με πρόβλεψη νέων (στέρηση του δικαιώματος συμμετοχής σε διαδικασία επιλογής προϊσταμένων οργανικής μονάδας από 1-5 έτη, αφαίρεση της άσκησης των καθηκόντων προϊσταμένου οργανικής μονάδας).
  • Θεσμοθετείται η δυνατότητα επιβολής, επιπλέον της πειθαρχικής ποινής, διοικητικής κύρωσης 3.000 -30.000 ευρώ ή 10.000-100.000 ευρώ (όταν πρόκειται για παραπτώματα με οικονομικό αντικείμενο).
  • Τίθεται για πρώτη φορά ως όριο η χαμηλότερη πειθαρχική ποινή που μπορεί να επιβληθεί για πειθαρχικό παράπτωμα (π.χ. για το παράπτωμα της σοβαρής απείθειας δεν μπορεί να επιβληθεί ποινή χαμηλότερη του υποβιβασμού). Με τον τρόπο αυτό περιορίζεται θεμιτά η ευχέρεια του πειθαρχικού οργάνου κατά την επιμέτρηση της ποινής.
  • Εισάγεται ειδική ρύθμιση για το παράπτωμα της απόκτησης οικονομικού οφέλους ώστε η παραγραφή να αρχίζει από την ημερομηνία που ο πειθαρχικώς προϊστάμενος έλαβε γνώση της πράξης.
  • Ως προς την έκδοση πειθαρχικής απόφασης προβλέπεται ρητά η υποχρέωση των μελών του πειθαρχικού συμβουλίου που μειοψηφούν ως προς την ενοχή του διωκόμενου θεωρώντας τον αθώο, να ψηφίσουν ως προς την ποινή, αποκλείοντας την περίπτωση παροχής από αυτούς λευκής ψήφου ή της αποχής τους από τη δεύτερη ψηφοφορία.
  • Σύσταση των πρωτοβάθμιων πειθαρχικών συμβουλίων ως διακριτών οργάνων με αποκλειστική αρμοδιότητα την άσκηση πειθαρχικής εξουσίας στους δημοσίους υπαλλήλους.
  • Ποιοτική αναβάθμιση αυτών μέσω της συμμετοχής σε αυτά ανώτερων δικαστικών λειτουργών και μελών του ΝΣΚ, που διαθέτουν ειδικές νομικές γνώσεις και εμπειρία ώστε να παρέχουν εχέγγυα ορθής διεξαγωγής της διαδικασίας και επαρκούς αντιμετώπισης των νομικών ζητημάτων που αναφύονται κατά την εξέταση των πειθαρχικών παραπτωμάτων.
  • Μη συμμετοχή αιρετών υπαλλήλων στα πειθαρχικά συμβούλια. Οι προϊστάμενοι διευθύνσεων που μετέχουν σε αυτά δεν προέρχονται από τις υπηρεσίες που υπάγονται στην αρμοδιότητά τους, γεγονός που ενισχύει την αμεροληψία και ουδετερότητα των οργάνων).
  • Δυνατότητα σύστασης κοινών πειθαρχικών συμβουλίων για κάποιους φορείς ώστε να εξοικονομηθούν πόροι.
  • Υπαγωγή και του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο

Τι ισχύει σήμερα (ΥΚ), τι αλλάζει (ΣΝ)

Σε αυτοδίκαιη αργία ετίθετο υπάλληλος που α) είχε στερηθεί την προσωπική του ελευθερία ύστερα από ένταλμα προσωρινής κράτησης ή δικαστική απόφαση έστω και αν απολύθηκε με εγγύηση και β)στην περίπτωση που του είχε επιβληθεί η ποινή της οριστικής παύσης. (Α 103 παρ. 1 ΥΚ)

Σε αυτοδίκαιη αργία τίθεται πλέον ο υπάλληλος που: α) διώκεται ποινικά για αδικήματα με έντονη κοινωνική απαξία (πχ δωροδοκία, υπεξαίρεση, ασέλγεια σε βάρος ανηλίκου, ασέλγεια με κατάχρηση εξουσίας, παραπτώματα σχετικά με την παιδική πορνογραφία), β) στερήθηκε την προσωρινή του ελευθερία ύστερα από πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια απόφαση ποινικού δικαστηρίου ή ένταλμα προσωρινής κράτησης και γ) του επιβλήθηκε η πειθαρχική ποινή της οριστικής παύσης ή της προσωρινής παύσης άνω των 6 μηνών μέχρι να τελεσιδικήσει η απόφαση (Α103 παρ. 1 ΣΝ).

Σε δυνητική αργία ετίθετο ο υπάλληλος μόνο στις περιπτώσεις που είχε ασκηθεί ποινική δίωξη για αδίκημα το οποίο επισύρει την έκπτωση από την υπηρεσία. Ειδικά για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος προβλεπόταν ότι ο υπάλληλος μπορεί να τεθεί σε αργία εφόσον είχε παραπεμφθεί στο ακροατήριο για το αδίκημα αυτό. Επίσης στην περίπτωση που είχε ασκηθεί πειθαρχική δίωξη για παράπτωμα το οποίο μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης και στην περίπτωση που υπήρχε βάσιμη υπόνοια για άτακτη διαχείριση (Α 104 παρ.1 ΥΚ)

Σε δυνητική αργία, πέραν της περίπτωσης που έχει ασκηθεί εναντίον του ποινική δίωξη για αδίκημα το οποίο μπορεί να επιφέρει την έκπτωση από την υπηρεσία και προκειμένου για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος εφόσον έχει παραπεμφθεί στο ακροατήριο, τίθεται επίσης ο υπάλληλος που: α) διώκεται πειθαρχικά για οποιοδήποτε πειθαρχικό παράπτωμα υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, β) υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις εναντίον του για άτακτη διαχείριση, οι οποίες στηρίζονται σε έκθεση της προϊσταμένης αρχής ή του αρμόδιου επιθεωρητή και γ) εκδόθηκε ένταλμα προσωρινής κράτησης και ήρθη η προσωρινή κράτηση ή αντικαταστάθηκε με προσωρινούς όρους (Α104 παρ. 1 ΣΝ)

Συνέπειες αργίας: καταβαλλόταν το ½ των αποδοχών ( Α105 παρ. 2 ΥΚ)

Συνέπειες αργίας: καταβάλλεται το 1/3 ή ? των αποδοχών ( Α105 παρ. 2 ΣΝ)

Πειθαρχική ποινή: α) του προστίμου ήταν οι αποδοχές έως 3 μήνες β) της προσωρινής παύσης μπορούσε να είναι έως 6 μήνες γ)του υποβιβασμού μπορούσε να είναι έως ένα βαθμό ( Α109 ΥΚ)

Θέσπιση μεγαλύτερης κλιμάκωσης στις πειθαρχικές ποινές: α) του προστίμου είναι οι αποδοχές έως σε 12 μήνες β)της προσωρινής παύσης μπορεί να φτάσει μέχρι τους 12 μήνες γ) του υποβιβασμού μπορεί να φτάσει τους δύο βαθμούς ( Α109 ΣΝ)

Α) 5 έτη (από την ημερομηνία διάπραξης) ήταν η παραγραφή για τα παραπτώματα: α) της άρνησης αναγνώρισης Συντάγματος/δημοκρατίας β)της παράβαση καθήκοντος κατά τον ΠΚ γ)της απόκτησης οικονομικού οφέλους γ)της σοβαρής απείθειας δ)της αδικαιολόγητης αποχής από την εκτέλεση των καθηκόντων Β) 7 έτη συνολικά ήταν η παραγραφή για τα παραπάνω παραπτώματα μαζί με τη διακοπή λόγω κλήσης σε απολογία ή λόγω παραπομπής στο πειθαρχικό. Γ) 2 έτη (από την ημερομηνία διάπραξης)ήταν η παραγραφή για τα λοιπά πειθαρχικά παραπτώματα, Δ) 3 έτη συνολικά ήταν η παραγραφή για τα λοιπά παραπτώματα μαζί με τη διακοπή λόγω κλήσης σε απολογία ή λόγω παραπομπής στο πειθαρχικό (112 ΥΚ)

Αυξάνονται τα χρονικά όρια παραγραφής Α) 7 έτη (από την ημερομηνία διάπραξης) είναι η παραγραφή για τα παραπτώματα: α) της άρνησης αναγνώρισης Συντάγματος/δημοκρατίας β)της παράβαση καθήκοντος κατά τον ΠΚ γ)της απόκτησης οικονομικού οφέλους γ)της σοβαρής απείθειας δ)της αδικαιολόγητης αποχής από την εκτέλεση των καθηκόντων Β) 10 έτη συνολικά είναι η παραγραφή για τα παραπάνω παραπτώματα μαζί με τη διακοπή λόγω κλήσης σε απολογία ή λόγω παραπομπής στο πειθαρχικό. Γ) 5 έτη (από την ημερομηνία διάπραξης) είναι η παραγραφή για τα λοιπά πειθαρχικά παραπτώματα Δ) 7 έτη συνολικά ήταν η παραγραφή για τα λοιπά παραπτώματα μαζί με τη διακοπή λόγω κλήσης σε απολογία ή λόγω παραπομπής στο πειθαρχικό (Α112 ΣΝ)

Οι προθεσμίες ολοκλήρωσης της πειθαρχικής διαδικασίας και της έκδοσης πειθαρχικής απόφασης ήταν 3 μήνες από την κλήση σε απολογία ή 6 μήνες από την παραπομπή ενώπιον του πειθαρχικού συμβουλίου Συντομεύονται οι προθεσμίες ολοκλήρωσης: Οι προθεσμίες ολοκλήρωσης της πειθαρχικής διαδικασίας και της έκδοσης πειθαρχικής απόφασης γίνονται 2 μήνες από την κλήση σε απολογία ή 4 μήνες από την παραπομπή ενώπιον του πειθαρχικού συμβουλίου. Πριν η πειθαρχική ποινή της προσωρινής παύσης μαζί με τον υποβιβασμό και την οριστική παύση ήταν μη άμεσα εκτελεστέες (το υπηρεσιακό συμβούλιο δεν μπορούσε να αποφασίσει την άμεση εκτέλεσή τους) Α141 ΥΚ

Το πειθαρχικό συμβούλιο μπορεί πλέον να αποφασίζει την άμεση εκτέλεση και της ποινής της προσωρινής παύσης ( Α141 ΣΝ)

Α) 5 έτη ήταν ο χρόνος διαγραφής της πειθαρχικής ποινής του προστίμου Β) 10 έτη ήταν ο χρόνος διαγραφής όλων των υπολοίπων πειθαρχικών ποινών εκτός της ποινής της οριστικής παύσης που δεν διαγράφεται (Α145 ΥΚ)

Αυξάνεται ο χρόνος διαγραφής: Α) 8 έτη είναι ο χρόνος διαγραφής της πειθαρχικής ποινής του προστίμου Β) δεν διαγράφονται ποτέ οι πειθαρχικές ποινές της (οριστικής και) προσωρινής παύσης, καθώς και του υποβιβασμού (Α145 ΣΝ)

Συμμετοχή 2 εκπροσώπων της ΑΔΕΔΥ στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο (και για τους Δήμους) Α163Α ΥΚ

Μη συμμετοχή αιρετών υπαλλήλων στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο. (Όταν το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο επιλαμβάνεται υπόθεσης που αφορά υπάλληλο Περιφέρειας, στη σύνθεσή του μετέχει προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης της Περιφέρειας Αττικής, διασφαλίζοντας τη διοικητική αυτοτέλεια των ΟΤΑ που καθιερώνεται με το Α102 παρ. 2 του Συντάγματος. Συγκροτείται τρίτο τμήμα του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου για τις πειθαρχικές υποθέσεις των υπαλλήλων των δήμων και των νπδδ αυτών (Α 146 Α ΣΝ)

Πριν η καταδικαστική απόφαση, εφόσον ο υπάλληλος δεν υπηρετούσε πλέον, παρέμενε ανεκτέλεστη.

Η καταδικαστική πειθαρχική απόφαση παράγει για τον υπάλληλο που δεν υπηρετεί πλέον, σοβαρές δυσμενείς συνέπειες σε οικονομικό επίπεδο αφού κάθε πειθαρχική ποινή ανώτερη του προστίμου μετατρέπεται, ανάλογα με τη βαρύτητα, σε ποινή προστίμου αποδοχών έως 12 μηνών με δυνατότητα επιβολής και διοικητικής κύρωσης(Α113 παρ.2 ΣΝ)

 

iefimerida.gr

ShareTweetPin
Επόμενο Άρθρο

Τι προβλέπει ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος

Σχετικά Άρθρα

Γιατί η Spiroulina PLATENSIS αποτελεί φυσικό τρόπο αντιμετώπισης της δυσκοιλιότητας & των αιμορροΐδων
Ελλάδα, Υγεία

Γιατί η Spiroulina PLATENSIS αποτελεί φυσικό τρόπο αντιμετώπισης της δυσκοιλιότητας & των αιμορροΐδων

15 Απρίλιος 2021
Πάτρα: Μπλόκο της Δίωξης, σε μεγάλη παρτίδα ναρκωτικών – Βρέθηκαν όπλα και σφαίρες
Ελλάδα

Πάτρα: Μπλόκο της Δίωξης, σε μεγάλη παρτίδα ναρκωτικών – Βρέθηκαν όπλα και σφαίρες

15 Απρίλιος 2021
Συγκέντρωση τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» ενόψει Πάσχα
Ελλάδα

Συγκέντρωση τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» ενόψει Πάσχα

15 Απρίλιος 2021
Έκανε μήνυση σε λυκειάρχη επειδή δεν άφησε το παιδί της να μπει χωρίς self test – Σε κατάληψη το σχολείο
Εκπαίδευση, Ελλάδα

Έκανε μήνυση σε λυκειάρχη επειδή δεν άφησε το παιδί της να μπει χωρίς self test – Σε κατάληψη το σχολείο

15 Απρίλιος 2021
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Συγκέντρωση τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» ενόψει Πάσχα
Ελλάδα

Συγκέντρωση τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» ενόψει Πάσχα

15 Απρίλιος 2021
Έκανε μήνυση σε λυκειάρχη επειδή δεν άφησε το παιδί της να μπει χωρίς self test – Σε κατάληψη το σχολείο
Εκπαίδευση, Ελλάδα

Έκανε μήνυση σε λυκειάρχη επειδή δεν άφησε το παιδί της να μπει χωρίς self test – Σε κατάληψη το σχολείο

15 Απρίλιος 2021
Πάτρα: Ξεκινούν σήμερα μαζικά οι εμβολιασμοί στο νέο Λιμάνι – Το Κέντρο θα λειτουργεί με ευθύνη των Ενόπλων Δυνάμεων
Ελλάδα, Υγεία

Πάτρα: Ξεκινούν σήμερα μαζικά οι εμβολιασμοί στο νέο Λιμάνι – Το Κέντρο θα λειτουργεί με ευθύνη των Ενόπλων Δυνάμεων

15 Απρίλιος 2021
Σε σοβαρή κατάσταση νοσηλεύεται ο Κώστας Σπυρόπουλος
Life Style

Σε σοβαρή κατάσταση νοσηλεύεται ο Κώστας Σπυρόπουλος

15 Απρίλιος 2021
Επόμενο Άρθρο

Τι προβλέπει ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος

Χάσαμε το ...δρόμο! Στοπ...

Αρίστευσε και ως πρόσωπο της χρονιάς - Ραφαήλ Παπαδόπουλος.

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Να μην ξαναεμφανιστεί.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

Ηλεία Οικονομία
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορούμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα πρέπει να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookie.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

Cookie Διάρκεια Χρήση
_ga 2 Έτη Αναγνώριση χρηστών
_gid 24 Ώρες Αναγνώριση χρηστών
_gat 1 Λεπτό Ρύθμιση ρυθμού αιτήματος

Ενεργοποιήστε πρώτα τα απαραίτητα cookie για να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!