Ακολουθήστε μας:
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Από πού πάνε για την Ηλεία;;;

13 Δεκεμβρίου 2012

Σύντομα η παραπάνω φράση θα είναι εύλογο ερώτημα.

Η σχεδόν βέβαιη εγκατάλειψη και ματαίωση της κατασκευής του τμήματος της Ολυμπίας οδού «Πάτρα-Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα» χωρίς αμφιβολία θα αποτελέσει το τελειωτικό καίριο κτύπημα σε οποιαδήποτε αναπτυξιακή προοπτική του Νομού Ηλείας.

Οι επιπτώσεις από την ματαίωση του έργου αυτού θα είναι μακροπρόθεσμες και εξαιρετικά δυσμενείς. Ο Νομός Ηλείας θα παραμείνει ο μοναδικός Νομός στην Πελοπόννησο, χωρίς σύγχρονο αυτοκινητόδρομο διεθνών προδιαγραφών.

Σε ανάλογο άρθρο μας που δημοσιεύθηκε την 10/1/2012 με τίτλο «Ο συγκοινωνιακός (και όχι μόνο..) αποκλεισμός του Νομού Ηλείας» είχαμε προβλέψει και τονίσει την διαφαινόμενη εγκατάλειψη και ματαίωση του έργου αυτού στο τμήμα του μετά την  Πάτρα, καθώς και τις ανυπολόγιστες συνέπειες που συνεπάγεται. Στο διάστημα που μεσολάβησε σχεδόν τίποτα δεν έγινε. Κάποιες μεμονωμένες φωνές, ήταν μάλλον για «την τιμή των όπλων». Ας ξαναθυμηθούμε πάλι τα βασικά σημεία αυτής της παρέμβασής μας, τα οποία, όχι μόνο εξακολουθούν να ισχύουν, αλλά γίνονται ολοένα εντονότερα.

Μετά την ολοκλήρωση, σε σύντομο χρονικό διάστημα, του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και Λεύκτρο- Σπάρτη, καθώς και με την ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού, στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα, ο Νομός Ηλείας θα έχει υποστεί το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα πλήγμα συγκοινωνιακού αποκλεισμού και όχι μόνο.

Όσοι κινούνται  στα νέα τμήματα του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος- Τρίπολη-Καλαμάτα, ασφαλώς θα διαπίστωσαν την διαφορά και θα έκαναν αναπόφευκτα την σύγκριση με τον δρόμο Πάτρα-Πύργος.

Ένας κατ’ ευφημισμό «Εθνικός» δρόμος, με δέκα (10) φωτεινούς σηματοδότες, σε απόσταση ενενήντα (90) χιλιομέτρων, με όριο ταχύτητας 60 χλμ. την ώρα!!! στην μισή περίπου διαδρομή, με εκατοντάδες ισόπεδες μικρές και μεγάλες διασταυρώσεις, με πλήθος γεωργικών μηχανημάτων να κινούνται στο οδόστρωμα και τόσα άλλα.

Και όλα αυτά έρχονται να προστεθούν σε μια σειρά άλλων δυσμενών εξελίξεων, που αφορούν την συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση του Νομού.

  • Ο δρόμος Αρχαία Ολυμπία-Τρίπολη, ο οποίος θα μπορούσε να αποτελέσει διέξοδο και δίοδο επικοινωνίας με την κεντρική και ανατολική Πελοπόννησο, στην οποία ευρίσκονται οι υψηλής ελκτικότητας τουριστικοί πόροι της Αργολίδας, κατά την θερινή περίοδο και της Αρκαδίας, κατά την χειμερινή περίοδο, σταμάτησε στην Λιναριά και εγκαταλείφθηκε μάλλον οριστικά.
  • Η σιδηροδρομική σύνδεση, μετά από δεκαετίες διαρκούς υποβάθμισης και απαξίωσης του σιδηροδρόμου, στο τμήμα του μετά την Πάτρα και έλλειψης οποιασδήποτε παρέμβασης στον τομέα της υποδομής και της οργάνωσης καταργήθηκε, χωρίς να υπάρξει οποιαδήποτε φωνή διαμαρτυρίας και αντίδρασης. Έμεινε μόνο το τραινάκι Πύργου-Κατακόλου να πηγαινοέρχεται άδειο και χωρίς καμία προοπτική.
  • Η αεροπορική εξυπηρέτηση του Νομού και η κατασκευή του αεροδρομίου της Ανδραβίδας κατάντησε ένα διαχρονικό παραμύθι, κατάλληλο μόνο για τους πολιτικάντηδες. Πέρασαν δεκαετίες με υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα και εμπόριο ελπίδων.
  • Όσο για το λιμάνι Κατακόλου και το μέλλον  της κρουαζιέρας για την περιοχή, τα πράγματα δεν διαγράφονται ευοίωνα. Η μακροχρόνια έλλειψη παρέμβασης και δημιουργίας σύγχρονων υποδομών εξυπηρέτησης στο λιμάνι και στην περιοχή, ίσως σύντομα οδηγήσει στην ανάγκη το νέο λιμάνι της Πάτρας να λειτουργήσει ως εναλλακτική λύση.

Είναι βέβαιο ότι ο σταδιακός αυτός αποκλεισμός του Νομού, θα έχει μεγάλες και ανυπολόγιστες συνέπειες στην αναπτυξιακή του πορεία και εξέλιξη. Σύμφωνα με όσα προαναφέρθηκαν, θα παραμείνει ο μοναδικός Νομός της Πελοποννήσου, χωρίς ευχερή και επαρκή πρόσβαση, με ότι συνεπάγεται αυτό.

Άλλωστε, όπως προκύπτει ήδη, από τα πρώτα στοιχεία της πρόσφατης απογραφής, η μακροχρόνια αναπτυξιακή υστέρηση του Νομού και η πολυετής παραμονή του στις τελευταίες θέσεις του ΑΕΠ και της ανάπτυξης, εμφανίζεται ανάγλυφα στα πληθυσμιακά μεγέθη και την μεγάλη πληθυσμιακή καθίζηση που σημειώθηκε κατά την δεκαετία 2001-2011.

Ίσως μέχρι τώρα οι περισσότεροι δεν έχουν συνειδητοποιήσει τι θα σημαίνει για το μέλλον του Νομού, η ματαίωση αυτού του έργου. Είναι όμως βέβαιο ότι η  τελευταία θέση στην ανάπτυξη, που κατέχει χρόνια τώρα, θα είναι εξασφαλισμένη για πολλές δεκαετίες.

Έστω και τώρα, την ύστατη ώρα, ας υπάρξει γενική κινητοποίηση και προσπάθεια από όλους, μήπως οι μηδαμινές ελπίδες ζωντανέψουν.

Θα κλείσω και πάλι με αυτό που είχα γράψει στο προηγούμενο άρθρο μου, χωρίς να γίνει κάτι αξιόλογο : ¨Είναι προφανές ότι η αντιστροφή του κλίματος και των πραγμάτων θα απαιτήσει την έντονη και αποφασιστική ενεργοποίηση των τοπικών φορέων, καθώς και των πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων, με ανάληψη πρωτοβουλιών και αποτελεσματικών παρεμβάσεων¨.

Προηγούμενο Άρθρο

Η «επόμενη μέρα» και η ανάγκη άμεσης διαμόρφωσης νέας εθνικής στρατηγικής

Επόμενο Άρθρο

Και μετά τις δόσεις, τι ;;;

Σχετικά Άρθρα

ΠΥΡΓΟΣ: Καταρρέουν τα ιστορικά κτίρια του ΟΣΕ! Σε άθλια κατάσταση ο περιβάλλων χώρος – Πλήρης εγκατάλειψη
Τοπικά

ΠΥΡΓΟΣ: Καταρρέουν τα ιστορικά κτίρια του ΟΣΕ! Σε άθλια κατάσταση ο περιβάλλων χώρος – Πλήρης εγκατάλειψη

31 Ιουλίου 2025
Νέα ήττα για την Ανάπτυξη των επιχειρήσεων του Νομού Ηλείας. Βουλευτές και άλλοι Αιρετοί του Νομού τρέχουν ΜΟΝΟ στα πανηγύρια
Τοπικά

ΗΛΕΙΑ: Μόνιμα στον πάτο σε όλα εκτός… από τα πανηγύρια και τη γουρνοπούλα! Χίλια ευρώ επιπλέον για να… πεθαίνεις!

16 Ιουλίου 2025
ΠΥΡΓΟΣ: Η πόλη αργοσβήνει… γερνάει… Και ΟΛΟΙ οι Αιρετοί του Δήμου… κοκκορομαχούν σε βάρος των Δημοτών
Εκπαίδευση, Ελλάδα

ΠΥΡΓΟΣ: Η πόλη αργοσβήνει… γερνάει… Και ΟΛΟΙ οι Αιρετοί του Δήμου… κοκκορομαχούν σε βάρος των Δημοτών

4 Μαΐου 2025
Το Σταυροπάζαρο στον Πύργο που “έβρισκες τα πάντα” (φωτο) και η αδυναμία των Δημοτικών Αρχών να δώσουν την παλιά αίγλη του
Τοπικά

Το Σταυροπάζαρο στον Πύργο που “έβρισκες τα πάντα” (φωτο) και η αδυναμία των Δημοτικών Αρχών να δώσουν την παλιά αίγλη του

16 Απριλίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Πύργος: Τοποθετήθηκε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο – Tην Κυριακή η φωταγώγηση
Νέα

Πύργος: Τοποθετήθηκε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο – Tην Κυριακή η φωταγώγηση

5 Δεκεμβρίου 2025
Το ανέκδοτο της ημέρας : Ο ήρωας
Life Style

Το ανέκδοτο της ημέρας

5 Δεκεμβρίου 2025
Εντυπωσιακή η Τελετή Παράδοσης Ολυμπιακής Φλόγας στην Αθήνα
Τοπικά, Πολιτισμός

Εντυπωσιακή η Τελετή Παράδοσης Ολυμπιακής Φλόγας στην Αθήνα

5 Δεκεμβρίου 2025
Μ. Κατρίνης: Κοινή ευρωπαϊκή άμυνα – ασπίδα για τον Ελληνισμό Ελλάδας και Κύπρου
Τοπικά

M.Κατρίνης: Σε κίνδυνο η συνδεδεμένη ενίσχυση στους κτηνοτρόφους από ψηφιακά εμπόδια

5 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο

Και μετά τις δόσεις, τι ;;;

Η πορεία υλοποίησης του ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας και ο άμεσος κίνδυνος απώλειας κοινοτικών πόρων

ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ!!

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος