Συνέντευξη παρεχώρησε δήμαρχος Πύργου κ. Μάκης Παρασκευόπουλος, πλαισιωμένος από τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου και τους αντιδημάρχους του Δήμου.
Βασικό θέμα το υπ αρ.54/16-3-2011 του ΣΔΟΕ Υπηρεσιακό Σημείωμα Ελέγχου και η λήψη ασφαλιστικών μέτρων κατά του Δήμου Πύργου με βάση τις διατάξεις του Ν. 2523/1997 άρθρο 14, γιά δέσμευση του 50 % των καταθέσεων του δήμου και η απαγόρευση διάθεσης της ακίνητης περιουσίας του.
Η Δημοτική Αρχή με επανειλημμένες παρεμβάσεις της από τις αρχές της προηγούμενης τετραετίας (2007) ζήτησε την διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου για την περίοδο 2005 και 2006.
Ο έλεγχος αυτός δεν έχει ξεκινήσει μέχρι σήμερα.
Αντίθετα, και εντελώς περίεργα, προηγήθηκε φορολογικός έλεγχος, που αν και είχε ολοκληρωθεί ήδη τον Ιούλιο του 2008 στο επίπεδο των μεγάλων υποθέσεων που αφορούν στη διαφάνεια και τη λειτουργία του δήμου, και είχε διαπιστώσει πλήθος περιπτώσεων κακοδιαχείρισης με τη μέθοδο των εικονικών τιμολογίων, επεκτάθηκε αυθαίρετα σε όλους τους συναλλαχθέντες με το Δήμο Πύργου, ακόμη και με αντικείμενο 100 ευρώ.
Την 5 /4/2011 γνωστοποιήθηκαν στο Δήμο Πύργου τα πρώτα αποτελέσματα του φορολογικού ελέγχου που διενεργήθηκε από την Υπηρεσία Ελέγχου για την περίοδο 2000-2006 .
Με το υπ αρ.54/16-3-2011 του ΣΔΟΕ Υπηρεσιακό Σημείωμα Ελέγχου ο δήμος Πύργου εγκαλείται ότι ζήτησε και έλαβε από προμηθευτές και εργολάβους κατά την περίοδο 2000- 2006 εικονικά τιμολόγια, δηλαδή τιμολόγια για ανύπαρκτες συναλλαγές, συνολικού ύψους 1.443.678 ευρώ.
Αποτέλεσμα είναι η λήψη ασφαλιστικών μέτρων κατά του Δήμου Πύργου με βάση τις διατάξεις του Ν. 2523/1997 άρθρο 14.
Δηλαδή η δέσμευση του 50 % των καταθέσεων του δήμου και η απαγόρευση διάθεσης της ακίνητης περιουσίας του. Είναι φανερό ότι κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε στραγγαλισμό της οικονομικής δραστηριότητας του Δήμου με καταστροφικές συνέπειες για το δήμο κα τους πολίτες. Ήδη προσφύγαμε ενώπιον του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών ζητώντας την άρση των ασφαλιστικών μέτρων.
Πιστεύουμε ότι χρειάζονται από την Δημοτική Αρχή σοβαροί, προσεκτικοί και κυρίως καλά τεκμηριωμένοι από φορολογικής και νομικής άποψης χειρισμοί γιά να μην βρεθεί ο Δήμος σε πολύ δύσκολη θέση στο άμεσο μέλλον.
Πιστεύουμε επίσης ότι πρέπει να αποδοθούν και οι ευθύνες που αναλογούν σε αυτούς που έφθασαν τον Δήμο σε αυτή την δύσκολη θέση, όποιοι και αν είναι, όπου και αν ανήκουν πολιτικά.
Και τελικά πρέπει να δούμε συνολικά τις δράσεις μιάς σοβαρής συντεταγμένης πολιτείας και όχι αποσπασματικά όπως συμβαίνει τώρα στον Δήμο Πύργου.
Οι δηλώσεις του Δημάρχου Πύργου κ. Μάκη Παρασκευόπουλου έχουν ως εξής:
Είναι γνωστό σε όλους ότι πριν τέσσερα και πλέον χρόνια με την υπʼ αρ. 5/07 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πύργου συνεστήθη επιτροπή ελέγχου των οικονομικών πεπραγμένων του δήμου Πύργου ετών 2005 και 2006 σύμφωνα με προεκλογική δέσμευση και εντολή των πολιτών του δήμου Πύργου.
Η επιτροπή αυτή αποτελούμενη από δημοτικούς συμβούλους και με την τεχνική και γραμματειακή υποστήριξη των αρμοδίων δημοτικών υπηρεσιών διενήργησε διαχειριστικό έλεγχο και συνέταξε έκθεση ελέγχου.
Κατά τον έλεγχο αυτό εντοπίστηκαν πολλές περιπτώσεις κακής διαχείρισης μεγάλης έκτασης, που ζημίωσαν τον δήμο και σε κάθε περίπτωση απαιτούσαν περαιτέρω διερεύνηση από τα αρμόδια όργανα της πολιτείας.
Η έκθεση ελέγχου απεστάλη με το υπʼ αρ. πρωτ. 93/Δ.Σ. διαβιβαστικό στην κ. Πταισματοδίκη Πύργου την 8/10/2007, μετά από σχετικό αίτημά της στα πλαίσια σχετικής προκαταρκτικής εξέτασης που ήδη διενεργούσε αυτεπαγγέλτως με αφορμή δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο.
Η Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Ηλείας με έγγραφό της προς το Υπουργείο Οικονομικών Οικονομική Επιθεώρηση ζήτησε, από το Νοέμβριο του 2007, τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου στο δήμο Πύργου.
Αν και με επανειλημμένες παρεμβάσεις μας ζητήσαμε τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου για την περίοδο 2005 και 2006, ο έλεγχος αυτός δεν έχει ξεκινήσει μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες τέσσερις επιθεωρητές ανέλαβαν διαδοχικά τη διενέργεια του διαχειριστικού ελέγχου και για άγνωστους λόγους βγήκαν από την υπόθεση χωρίς να αρχίσουν καν το έλεγχο.
Αντίθετα, και εντελώς περίεργα, προηγήθηκε φορολογικός έλεγχος, που αν και είχε ολοκληρωθεί ήδη τον Ιούλιο του 2008 στο επίπεδο των μεγάλων υποθέσεων που αφορούν στη διαφάνεια και τη λειτουργία του δήμου, και είχε διαπιστώσει πλήθος περιπτώσεων κακοδιαχείρισης με τη μέθοδο των εικονικών τιμολογίων, επεκτάθηκε αυθαίρετα σε όλους τους συναλλαχθέντες με το δήμο Πύργου, ακόμη και με αντικείμενο 100 ευρώ.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ΕΝΩ Ο ΔΗΜΟΣ ΠΥΡΓΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΖΗΤΗΣΕΙ ΤΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ, οι ελεγχόμενοι ενημερώνονταν από τους διενεργούντες τον έλεγχο ότι «ο έλεγχος γίνεται ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΥΡΓΟΥ».
Είναι ολοφάνερο ότι ένας τέτοιος ανορθόδοξος προσανατολισμός του φορολογικού ελέγχου που παίρνει τη μορφή πογκρόμ δεν εξυπηρετεί τη διαφάνεια, γίνεται αναποτελεσματικός και δυσφημεί κάθε αίτημα και προσπάθεια για έλεγχο.
Την 5 /4/2011 γνωστοποιήθηκαν στο δήμο Πύργου τα πρώτα αποτελέσματα του φορολογικού ελέγχου που διενεργήθηκε από την Υπηρεσία Ελέγχου για την περίοδο 2000-2006 .
Με το υπ αρ.54/16-3-2011 του ΣΔΟΕ Υπηρεσιακό Σημείωμα Ελέγχου ο δήμος Πύργου εγκαλείται ότι ζήτησε και έλαβε από προμηθευτές και εργολάβους κατά την περίοδο 2000- 2006 εικονικά τιμολόγια, δηλαδή τιμολόγια για ανύπαρκτες συναλλαγές, συνολικού ύψους 1.443.678 ευρώ.
Δυστυχώς, οι καταγγελίες μας για κακοδιαχείριση στο δήμο κατά την περίοδο 1999-2006 φαίνεται να επιβεβαιώνονται με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο.
Όμως, η κοινοποίηση στο Δήμο του Υπηρεσιακού Σημειώματος Ελέγχου, αποδεικνύει για μια ακόμη φορά το αναποτελεσματικό νομοθετικό πλαίσιο και την σαφή έλλειψη πολιτικής βούλησης για ουσιαστική διαφάνεια στον δημόσιο βίο.
Ο Δήμος επιχειρείται να θεωρηθεί ως επιτηδευματίας που απλά ζήτησε και έλαβε εικονικά τιμολόγια. Με άλλα λόγια, ο δήμος που κατήγγειλε την κακοδιαχείριση και υπηρέτησε τις αρχές της διαφάνειας με μοναδικό σκοπό την προστασία της κοινωνικής-δημοτικής περιουσίας, μετατρέπεται σε καταγγελλόμενο που έλαβε εικονικά τιμολόγια.
Αποτέλεσμα αυτής της εξωφρενικής γραφειοκρατικής συμπεριφοράς της ελληνικής πολιτείας είναι η λήψη ασφαλιστικών μέτρων κατά του δήμου Πύργου με βάση τις διατάξεις του Ν. 2523/1997 άρθρο 14. Δηλαδή η δέσμευση του 50 % των καταθέσεων του δήμου και η απαγόρευση διάθεσης της ακίνητης περιουσίας του. Είναι φανερό ότι κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε στραγγαλισμό της οικονομικής δραστηριότητας του δήμου με καταστροφικές συνέπειες για το δήμο κα τους πολίτες. Ήδη προσφύγαμε ενώπιον του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών ζητώντας την άρση των ασφαλιστικών μέτρων.
Αλλά με την ευκαιρία αυτή απευθύνουμε σχετικό υπόμνημά μας και προς τον κ. Πρωθυπουργό. Η περίπτωση του δήμου Πύργου, όπως και του δήμου Θεσσαλονίκης αλλά και άλλων δήμων καθιστά επιτακτικό το αίτημα για άμεση νομοθετική ρύθμιση αυτού του γραφειοκρατικού παραλογισμού που η διατήρησή του πλήττει άμεσα όχι απλά το κύρος μιας ευνομούμενης πολιτείας αλλά κύρια την βούλησή της για διαφάνεια και χρηστή διαχείριση του δημόσιου χρήματος. Γιατί σε αντίθετη περίπτωση ποια δημοτική αρχή θα θελήσει να ερευνήσει και να αποκαλύψει υποθέσεις κακοδιαχείρισης όταν φοβάται πως οι όποιες κυρώσεις θα πλήξουν το δήμο και τους πολίτες, ενώ οι πραγματικοί υπαίτιοι θα σφυρίζουν αδιάφορα;