Η χώρα που ζούμε ανέπτυξε πολιτισμικές αξίες που κύρια αναφορά τους είναι το Λαϊκό στοιχείο ζυμωμένο με τη γλυκιά ζύμη της Μουσικής! Η χώρα μας κύλησε ανάμεσα στους αιώνες τραγουδώντας τη χαρά και τη θλίψη!
Σε μια τέτοια ιστορία και σε τέτοιο πολιτισμό είναι πολύ φυσικό η Μουσική Παιδεία να?χει και βάσεις και προοπτική, να ?ναι συνυφασμένη με τη Γνώση και την Αναζήτηση. Να αποτελεί ανάγκη Ζωής, ανάσα Πολιτισμού. Και έχουν έλθει λοιπόν στη ζωή και στις ευκαιρίες των νέων τα Μουσικά Σχολεία!
Μουσικά Σχολεία..! εμπνευσμένη σκέψη, πολύ μεγάλης αξίας η εφαρμογή και η υλοποίηση τους, στο βαθμό που υπάρχουν, ανά την ελληνική γή.
Θα ?ταν υπέροχο όλα τα Σχολειά να ?ταν Μουσικά! Εμπλουτισμένα και με τις άλλες καλλιτεχνικές μορφές του Πολιτισμού. Μεγάλη σκέψη, πολύ απαιτητική, μα απόλυτα ταιριαστή με τη κουλτούρα και το ταπεραμέντο του Λαού μας!
Όταν η Μουσική γίνεται παίδεμα, γίνεται παιδαγωγικό μέσο, καταλύτης συνειδησιακών δομών στο χαρακτήρα των παιδιών και εφήβων, τότε η Συντεταγμένη Πολιτεία έχει πλέον την υποχρέωση ν? ασχοληθεί σοβαρά μ? αυτά που η ίδια ονόμασε κι έστησε: Μουσικά Σχολεία στο χώρο της Εκπαίδευσης β΄ βαθμού. Πρόκειται για Σχολεία ισότιμα με τα γενικά αντίστοιχα σχολεία, όπως ο νόμος ορίζει.
Η ζωή έχει άλλη νοστιμιά γι? αυτές τις γενιές.Oμως αυτά τα σχολειά ήλθαν να διαταράξουν και «ισορροπίες» αλλά και τα λιμνάζοντα ύδατα του κατεστημένου μοντέλου Παιδείας.
Φωτισμένοι πολίτες και κινήσεις συλλογικές απαίτησαν, διεκδίκησαν την ίδρυση τους από τη Πολιτεία. Εδωσαν μια αλματώδη ώθηση πολιτιστικά στη χώρα και κύρια στους τόπους που ιδρύθηκαν.
Ένα τέτοιο σχολείο είναι και το Μουσικό του Βαρθολομιού, το μοναδικό μέχρι τώρα (γιατί άραγε;) του νομού Ηλείας.
Όμως η εύρυθμη λειτουργία τους είναι ζητούμενο. Οι αιτίες είναι συγκεκριμένες:
- Το Υπουργείο Παιδείας (ΥΠΕΠΘ) κινούμενο στην πολιτική πλαισίων που επιβάλλονται από τη συνολική γενικότερη κυβερνητική πολιτική των τραπεζικών μνημονίων, της Αγοραίας Παιδείας, έχει εξ ολοκλήρου αναστρέψει την προσήλωσή του απ΄ την- συνταγματικά- ενιαία Δημόσια Παιδεία και έχει παγιοποιήσει τα κάθε χρόνο διδακτικά κενά ? που στα Μουσικά Σχολεία φέτος έχουν γράψει ρεκόρ των 17000 (δεκαεπτά χιλ.) μουσικών διδακτικών κενών ωρών ανά βδομάδα! ( 208 ώρες/ βδομάδα στο Μουσικό Βαρθολομιού)- με στόχο την απαξίωσή τους! Τα καταδικάζουν σε αδυναμία να επιτελέσουν το θεσμοθετημένο ρόλο τους, εγείροντας και ζήτημα παραβατικότητας εκ των ιθυνόντων, για την έλλειψη επαρκούς προσωπικού!
Όταν επικαλούνται την οικονομική κρίση, την ξεπερνούν επενδύοντας και στην Παιδεία. Χωρίς αυτήν ευήμερο μέλλον δεν υπάρχει!
- Καρατομήθηκε εν τάχει η παροχή συσσιτίου και μάλιστα με άμεσο το κίνδυνο των παιδιών να υποστούν συνέπειες υποσιτισμού απ΄ το μακρύ ημερήσιο διδακτικό πρόγραμμα των 8 ή 9 -ώρων, συνδυασμένο με το υψηλό, πλέον, ποσοστό φτώχιας!
- Η χρηματοδότηση για τα Μ.Σχ. είναι ανάγκη να ΄ναι αναλογικά μεγαλύτερη απ? αυτή των γενικών Σχολείων χωρίς να υστερούνται αυτής.(Τροφεία, Μουσικά όργανα, αίθουσες οργάνων κ.λ.π.).
Η Δθμια Εκπαίδευση του νομού πρέπει να έχει το Μουσικό Σχολείο ως μέλημα αντίστοιχα με την πολιτιστική σημασία του!
- Επίσης στερείται ακόμη οριστικής σταθερής Στέγης. Είναι καθήκον της Περιφέρειας Δ. Ελλάδας:
Να εργασθεί σοβαρά και με τη πολιτική βούληση ότι τα Μουσικά σχολεία προάγουν ειδικότερα τον πολιτισμό. Ήδη το Μουσικό Βαρθολομιού διανύει τον 18ο χρόνο ζωής δημιουργικής μουσικής παιδαγωγικής, έχοντας διακρίσεις που τιμούν τον Νομό μας, άστεγο χωρίς τις προαπαιτούμενες υποδομές παροχής Γενικής κ΄ Μουσικής μόρφωσης.
Στη φάση που βρίσκεται το θέμα της Στέγης του Μουσικού είναι τέτοια που μόνο η πολιτική θετική βούληση των Πολιτικών και Αυτοδιοικητικών ιθυνόντων του Νομού και της Περιφέρειας θα το «περπατήσει» προς την οικοδόμηση του στο ήδη αγορασμένο και εγκεκριμένο οικόπεδο από τον πρώην Δήμο Βαρθολομιού, έχοντας την δικαιολογημένη άποψή μας ότι είναι στο χέρι της Περιφέρειας να το υλοποιήσει!
Τονίζουμε με έμφαση ότι η ελλειψη αντάξιας της αξίας του Σχολείου φροντίδας εκ μέρους της Πολιτείας για τη στέγασή του, η μη επιλογή της ως θέμα πρωτεύουσας σημασίας της Τοπ. Αυτοδιοίκησης, το κατέστησε ως ενδεικτικό στίγμα της κακής ποιοτικής στάθμης ανάπτυξης του Νομού μας.
Τέλος, με την προϋπόθεση ότι τα Μουσικά Σχολεία παρέχουν Δημόσια ενιαία Μουσική Παιδεία που πρέπει και να αναγνωρίζεται και να κατοχυρώνεται, είναι ακόμη ένα βασικό χρέος της Πολιτείας να παράσχει ενιαία διδακτική μουσική ύλη με δωρεάν έντυπα και Τίτλους Μουσικών Σπουδών.
Ο πολιτισμός μας είναι ο καθρέπτης του Λαού και της Χώρας μας και όχι το φτιασιδωμένο είδωλο μας!
Είναι αναγκαίο και κρίσιμα επίκαιρο να συστρατευθούμε, να συμπορευτούμε στην πανελλαδική κινητοποίηση τη Πέμπτη 5 Δεκ ΄13 στις 12πμ, για τα μεγάλα και ζωτικής σημασίας προβλήματα και τις ελλείψεις των Μουσικών Σχολείων και της Δημόσιας Παιδείας γενικά.
Από το Δ.Σ.
Συλλόγου Γονέων-Κηδεμόνων
Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού.