Ερωτηθείς από δημοσιογράφους σχετικά με τη μελέτη ίδρυσης και λειτουργίας αγροτικών προϊόντων στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ο περιφερειακός σύμβουλος Γιώργος Γεωργιόπουλος δήλωσε τα εξής:
Τις τελευταίες μέρες ο Ηλειακός τύπος, έντυπος και ηλεκτρονικός, ασχολήθηκε εκτενώς με το θέμα της μελέτης ίδρυσης και λειτουργίας δημοπρατηρίου αγροτικών προϊόντων και της προτεραιότητας της Ηλείας σε ό,τι αφορά τη χωροθέτηση των εγκαταστάσεών του.
Ανεγράφη δε ότι περιφερειακοί σύμβουλοι της Ηλείας που μετείχαν στην Οικονομική Επιτροπή ψήφισαν την ανάθεση νέας μελέτης ενώ υπήρχε ήδη σχετική από το 2005 και πως τούτο ήταν προϊόν μεθόδευσης για την χωροθέτηση του δημοπρατηρίου στην Αχαϊα.
Να σημειωθεί πως η μελέτη του 2005 για τη «δημιουργία διαμετακομιστικού κέντρου αγροτικών προϊόντων» ανατέθηκε και παρελήφθη από το Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης Δυτικής Ελλάδας, δηλαδή την τότε Κρατική Περιφέρεια . Σύμφωνα δε με σχετικό δημοσίευμα η χωροθέτησή του προσδιορίζετο εντός των ορίων της Ηλείας, στις αποθήκες ΑΤΕ Μανωλάδας ή Ινστιτούτο Κοροίβου και τις εγκαταστάσεις πρώην εργοστασίου Αιγαίου στο Επιτάλιο.
Για την αποκατάσταση της αλήθειας των γεγονότων έχω να δηλώσω τα εξής:
Πρώτον: Η ύπαρξη προηγούμενης μελέτης του 2005 ,για την δημιουργία δημοπρατηρίου (;) δεν ήταν γνωστή στο σύνολο των περιφερειακών συμβούλων της Ηλείας, πλην ίσως, όσων σε εκείνη την περίοδο είχαν αυτοδιοικητική ιδιότητα ή αξίωμα.
Δεύτερον: Ως πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής ουδέποτε πληροφορήθηκα ,από όσους γνώριζαν ή όφειλαν να γνωρίζουν, την ύπαρξη αυτής της μελέτης πριν, κατά ή μετά τη συνεδρίαση της Oικονομικής Επιτροπής, η ημερήσια διάταξη της οποίας, ως γνωστόν, δημοσιεύεται 3 τουλάχιστον ημέρες πριν τη συνεδρίασή της.
Τρίτον: Η Οικονομική Επιτροπή έχει ως μοναδική εν προκειμένω αρμοδιότητα την διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού (διαδικασία) και όχι την απόφαση για τη σκοπιμότητα του έργου, η οποία προηγείται και αναφέρεται σε άλλα όργανα.
Τέταρτον: Μέχρι αυτή τη στιγμή, ούτε εγώ ούτε κανένας περιφερειακός σύμβουλος εξ όσων γνωρίζω, έχει οποιαδήποτε γνώση του περιεχομένου της παλαιάς μελέτης, της πληρότητάς της, της ανάγκης για συμπλήρωση ή επικαιροποίησή της.
Στο σημείο αυτό θέλω να παρατηρήσω πως το σύμπτωμα της ύπαρξης δύο ενδεχομένως αλληλεπικαλυπτόμενων μελετών, αναδεικνύει την αδυναμία του συστήματος ελέγχου και παρακολούθησης μελετών και έργων που κατατρύχει το σύνολο των νέων περιφερειών και δήμων.
Πέραν τυχόν σκοπιμοτήτων οι οποίες αναφέρονται, ο μόνος ίσως τρόπος για να αποφύγουμε στο μέλλον τέτοιες δαπανηρές επαναλήψεις θα ήταν η δημιουργία Μητρώου -Παρατηρητηρίου – Εργων και Μελετών, που θα αποτύπωνε την υπάρχουσα κατάσταση όπως προέκυψε από τη συνένωση των παλαιών Νομαρχιών. Την παραπάνω πρόταση του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας είχα υποστηρίξει στην Εκτελεστική Επιτροπή της Περιφέρειας χωρίς ανταπόκριση. Δυστυχώς φοβάμαι ότι και σε άλλες περιπτώσεις έχουν πληρωθεί μελέτες χωρίς κανείς να γνωρίζει την ύπαρξη και την τύχη τους. Αλήθεια μήπως θα έπρεπε να γνωρίζουμε πόσες μελέτες ανατέθηκαν τα προηγούμενα χρόνια από Νομαρχίες, Αναπτυξιακές Εταιρείες κ.λ.π., ποια ποσά δαπανήθηκαν και πόσες εξ αυτών υλοποιήθηκαν ή αραχνιάζουν σε συρτάρια και υπόγεια; Και τούτο αποτέλεσε πρότασή μου στα πλαίσια των καθηκόντων μου ως υπεύθυνου οικονομικών, χάριν όμως κακώς εννοουμένων ισορροπιών δεν έγινε αποδεκτή.
Θεωρώ αυτονόητο εκ μέρους της Περιφερειακής Αρχής, ότι θα λάβει υπ όψιν και τις 2 μελέτες ως προς τις προτάσεις και τα συμπεράσματά τους. Η προτεραιότητα της Ηλείας σε ό,τι αφορά τη χωροθέτηση του Δημοπρατηρίου Αγροτικών Προϊόντων πρέπει να θεωρείται δεδομένη .