Αποκαλυπτικά αλλά και …αποκαρδιωτικά, σε ότι αφορά το ενδεχόμενο κατασκευής και λειτουργίας πολιτικού αεροδρομίου στην Ανδραβίδα ήταν τα όσα ειπώθηκαν και παρουσιάστηκαν στη σύσκεψη της Παρασκευής! Χαρακτηριστικά ότι σε 77.000.000 ευρώ (!) ανεβάζει το κόστος η ΕΔΥΕ ενώ η ωριμότητα του έργου κρίνεται χαμηλή…
Όπως ανέφερε κι ο Αντιπεριφερειάρχης Χ. Καφύρας:
“Για το μεν το κτιριακό μέρος του αεροδρομίου απαιτούνται 29.500.000 ευρώ και τα οποία τα μεν 20.000.000ευρώ τα έχει χορηγήσει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας από το ΠΕΠ – ΕΣΠΑ, όπως επιβεβαίωσε και το τελευταίο Περιφερειακό Συμβούλιο που έγινε στην Ανδρίτσαινα στις 16-12-2010, και 9.500.000 ευρώ η ΥΠΑ από χρήματα του ταμειακού προγράμματος της(που στις προτάσεις του 2011 της ΥΠΑ το έργο αυτό δεν συμπεριλαμβάνεται !) και είναι πλήρως έτοιμο για δημοπράτηση μετά την έγκριση και των περιβαλλοντικών μελετών από τον Νοέμβριο του 2010.
Tώρα, όσον αφορά το θέμα που θέτει το ΓΕΑ για άλλα 23.000.000ευρώ (που ανεβάζουν το κόστος της κατασκευής του νέου αεροδρομίου σε 77.000.000ευρώ) για την «Ανακατασκευή υπάρχοντος διαδρόμου προς απογειώσεως αεροσκαφών», αυτή τη δαπάνη πρέπει να τη χρεωθεί το ΓΕΑ γιατί αφορά τη λειτουργία του στρατιωτικού αεροδρομίου κυρίως, κι αν τίθεται τώρα ως θέμα μπορεί να θεωρηθεί ως δικαιολογία για τη μη λειτουργία του αεροδρομίου της Ανδραβίδας ως πολιτικού”…
Παρατίθεται και σχετικό, πολύ πρόσφατο, ενημερωτικό σημείωμα της ΕΔΥΕ:
ΑΘΗΝΑ 1 – 2 – 2011
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Α΄. Τίτλος υποέργου Α: «Νέο κτίριο αεροσταθμού, λοιπές εγκαταστάσεις και διαμόρφωση περιβάλλοντα χώρου στο Α/Δ Ανδραβίδας».
Προϋπολογισμός υποέργου Α΄ προς Δημοπράτηση :
(συνολικό ποσό με ΦΠΑ) 29.500.000,00ευρώ
2. Περιγραφή και ουσιώδη χαρακτηριστικά του έργου :
α) Νέο κτίριο Αεροσταθμού επιφάνειας ισογείου 4.277,51 μ2 και επιφάνειας ημιώροφου 748,59 μ2
β) Κτίριο πυροσβεστικού σταθμού – αμαξοστασίου εμβαδού 370 μ2
γ) Κτίριο HBS εμβαδού 120 μ2 και υπόστεγο χώρο εμβαδού 190 μ2
δ) Φυλάκιο εμβαδού 10 μ2
Συνολ. επιφάνεια: 4.277,51 + 748,59 + 370 + 120 + 190 + 10 =5716,10μ2
ε)Διαμόρφωση περιβάλλοντα χώρου επιφάνειας 35.000μ2 (εσωτερικό δίκτυο κυκλοφορίας, χώροι στάθμευσης οχημάτων, χώροι επιβίβασης/αποβίβασης επιβατών), περιφράξεις, σημάνσεις κτλ
στ) Η/Μ εγκαταστάσεις κτιρίων και περιβάλλοντα χώρου
Χρηματοδότηση έργου:
Το έργο επρόκειτο να συγχρηματοδοτηθεί από κοινοτικούς πόρους στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος 2007-2013. Σύμφωνα με το αρ. πρωτ. 1290/4.5.2009 έγγραφο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας προβλεπόταν δέσμευση ποσού 20.000.000,00 e για το ανωτέρω έργο. Το εναπομείναν ποσό για την υλοποίηση του έργου θα συνεισέφερε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) από το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων, σύμφωνα με το με αρ. πρωτ. Δ7/Α/14391/1706/22.4.09 έγγραφό της.
Στις προτάσεις του 2011 (28-1-2011) της ΥΠΑ το εν λόγω έργο δεν υπάρχει.
Σημερινή κατάσταση του έργου προς δημοπράτηση:
α) Σύμφωνα με το αρ.3467/Φ.51/31.10.2009 έγγραφο της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Μεταφορών (ΕΔΑ Μεταφορών) μετά τον έλεγχο της πληρότητας των μελετών σχεδίων και Τευχών Δημοπράτησης, το έργο παρουσιάζει την απαιτούμενη ετοιμότητα για δημοπράτηση, δεδομένου ότι έχει υπογραφεί και η τροποποίηση της ΚΥΑ των περιβαλλοντικών όρων (Αποφ. ΕΥΠΕ 132163/8-11-2010).
β) Στην Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή του ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας έχουν διαβιβαστεί η εγκεκριμένη μελέτη, τα τεύχη δημοπράτησης του έργου καθώς και όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, ώστε να επακολουθήσει η άμεση έκδοση της Απόφασης Ένταξης του έργου στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2007-2013.
γ) Τέλος μετά την ένταξη του έργου θα δρομολογηθεί η Δημοπράτηση και εν συνεχεία η υλοποίηση του από την ΕΥΔΕ Αεροδρομίων Ν. Ελλάδος.
Β΄. Τίτλος υποέργου Β: «Ανακατασκευή υπάρχοντος διαδρόμου προσαπογειώσεως αεροσκαφών»
Προϋπολογισμός υποέργου Β΄ : 23.000.000,00 e
Έχει προωθηθεί σχετική τεχνική μελέτη από το ΓΕΑ στην ΕΔΑ Μεταφορών για συγχρηματοδότηση.
Γ΄. Τίτλος υποέργου Γ: «Κατασκευή πεδίου ελιγμών στο Αεροδρόμιο Ανδραβίδας»
Προϋπολογισμός υποέργου Γ΄ : 24.000.000,00e
Περιγραφή του έργου :
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή νέου δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών, σε έκταση που έχει παραχωρηθεί από το ΓΕΑ στην ΥΠΑ, μπροστά από την ορισμένη θέση κατασκευής του νέου κτιρίου αεροσταθμού, επιφάνειας 40.000 τ.μ. περίπου, καθώς και την ανακατασκευή του υπάρχοντος κάθετου τροχόδρομου που συνδέει το δάπεδο στάθμευσης με το διάδρομο. Επίσης στη βόρεια πλευρά του δαπέδου έχει ζητηθεί νέα παραχώρηση χώρου από το ΓΕΑ προκειμένου να διαμορφωθεί για την εγκατάσταση δεξαμενών καυσίμων.
Ωριμότητα έργου:
Η ωριμότητα του έργου κρίνεται χαμηλή διότι δεν έχει προωθηθεί η μελέτη κατασκευής του πεδίου ελιγμών, η οποία θα ξεκινήσει ευθύς μόλις διευθετηθούν θέματα συναρμοδιότητας με το ΓΕΑ. Επίσης απαιτείται η σχετική περιβαλλοντική αδειοδότηση.
Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ
ΕΥΔΕ Α/Δ Ν.ΕΛΛΑΔΟΣ
Ε. ΣΩΤΗΡΙΟΥ
ΑΡΧ. ΜΗΧ. με Α΄β.