Ακολουθήστε μας:
Τετάρτη, 17 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Οι καλύτερες κινηματογραφικές ενσαρκώσεις του Χριστού

31 Δεκεμβρίου 1969
Οι καλύτερες κινηματογραφικές ενσαρκώσεις του Χριστού

Από τους πιο πιστευτούς γιους του Θεού μέχρι και τα απολύτως αιρετικά πρόσωπά του!

Οι κινηματογραφικές μεταφορές του Ιησού εγκυμονούν πάντα κινδύνους, την ώρα που καλούνται να ανταποκριθούν στις προσδοκίες του κοινού για τη μορφή του Θεανθρώπου.

Κι ενώ η δυτική ανασυγκρότηση της εικόνας του Ιησού τον θέλει ξανθό, γαλανομάτη και οστεώδη, ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για πρόσωπο που έζησε στη Μέση Ανατολή.

Η επιστημονική μάλιστα απόπειρα αποκάλυψης του προσώπου του είχε καταλήξει σε αυτό:

Με αυτά υπόψη, η καλύτερη μεταφορά του Χριστού στη μεγάλη οθόνη σηκώνει μεγάλη συζήτηση: θα κινηθούν οι δημιουργοί σε μονοπάτια πιστότητας με το πραγματικό ιστορικό πρόσωπο ή θα δώσουν άλλη μια δυτικότροπη παραλλαγή στη μορφή του;

Ιδού οι αξιομνημόνευτες λοιπόν απεικονίσεις του Ιησού στο κινηματογραφικό πανί…

Ο Lothaire Bluteau στον «Ιησού του Μόντρεαλ» (1989)

Η μοντέρνα παραβολή του Ντενίς Αρκάν είναι από τις πλέον ενδιαφέρουσες πασχαλινές ιστορίες, αν και απολύτως κοσμική: ένα μπουλούκι ηθοποιών προσπαθούν να δώσουν νέα ζωή στα Ευαγγέλια, με την εκκλησία να αντιτίθεται φυσικά στην απόπειρα. Ο Bluteau είναι μαγευτικός ως άνθρωπος που αρχίζει να αποκτά επαφή με το οικουμενικό μήνυμα του Χριστού και προσπαθεί να το κηρύξει γύρω του, γινόμενος ένας σύγχρονος «Μεσσίας». Ένα πραγματικό κινηματογραφικό αριστούργημα…

Ο Ted Neeley στο «Jesus Christ Superstar» (1973)

Το περίφημο μιούζικαλ των Tim Rice και Andrew Lloyd Webber μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη και τσακίζει κόκαλα! Ο σκηνοθέτης Norman Jewison είχε τον Neeley στο στόχαστρο για τον ρόλο του Ιησού, όταν πήγε ωστόσο να τον δει στην παράσταση που έπαιζε απογοητεύτηκε από την ερμηνεία του. Τι έκανε ο Neeley για να πείσει τον σκηνοθέτη ότι ήταν ιδανικός για τον ρόλο; Ντύθηκε σαν τον Ιησού και κυνηγούσε τον Jewison σε όλο το Παλμ Σπρινγκς! Τα υπόλοιπα είναι κινηματογραφική ιστορία…

Ο Jeffrey Hunter στον «Βασιλιά των Βασιλιάδων» (1961)



Ο κορυφαίος σκηνοθέτης Νίκολας Ρέι επιλέγει έναν ιδιαίτερα φωτογενή Χριστό, καλοκουρεμένο και προσεγμένο μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια. Μέχρι και αποτρίχωση υπέστη στο στήθος ο Hunter, όταν σε δοκιμαστική προβολή το κοινό διαμαρτυρήθηκε για το τριχωτό στέρνο του Μεσσία (στη σκηνή της σταύρωσης)!

Ο Robert Powell στον «Ιησού από τη Ναζαρέτ» (1977)

Εδώ μιλάμε για το ερμηνευτικό αρχέτυπο του Χριστού: για μια ολόκληρη γενιά, ο Powell ήταν ο Ιησούς! Ο Φράνκο Τζεφιρέλι αμφιταλαντευόταν για τον ρόλο του Θεανθρώπου ανάμεσα στον Αλ Πατσίνο και τον Ντάστιν Χόφμαν, με τον Powell να έχει επιλεχθεί αρχικά ως πιθανός Ιούδας. Τα γαλανά του μάτια ωστόσο θα εξαφάνιζαν τον ανταγωνισμό και θα γινόταν το πλέον αναγνωρίσιμο ίσως πρόσωπο του Χριστού στα χρονικά. Ο Τζεφιρέλι του πρότεινε μάλιστα να μην ανοιγοκλείνει τα μάτια του καθ’ όλη τη διάρκεια της μίνι τηλεοπτικής σειράς, για να μεταφέρει έναν αέρα μεσσιανικής πνευματικότητας. Το αποτέλεσμα ήταν ένας Ιησούς περισσότερο θείος παρά ανθρώπινος…

Ο Enrique Irazoqui στο «Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο» (1964)

Ο Πιερ Πάολο Παζολίνι, που είχε εξοργίσει ουκ ολίγες φορές την εκκλησία, κέρδισε την προσωρινή -αλίμονο!- λύτρωσή του με τη συνεπή και μετριοπαθή κινηματογραφική μεταφορά του Κατά Ματθαίον Ευαγγελίου. Έχοντας μάλιστα σκεφτεί για τον ρόλο του Χριστού από τον Τζακ Κέρουακ μέχρι και τον Άλεν Γκίνσμπεργκ(!), ο κορυφαίος σκηνοθέτης επέλεξε τελικά για το μαρξιστικό του διαμάντι τον άγνωστο ισπανό φοιτητή Irazoqui να ενσαρκώσει «τον μεγαλύτερο επαναστάτη όλων των εποχών»…

Ο Jim Caviezel στα «Πάθη του Χριστού» (2004)

Η αιματοβαμμένη αισθητική της ταινίας του Μελ Γκίμπσον χρωστά πολλά στον ηθοποιό Jim Caviezel, με τη βασανισμένη, γδαρμένη και αιματοκυλισμένη ερμηνεία του, την ώρα που υπομένει τις πράξεις φρίκης με αμείωτη στωικότητα. Η πρόζα στα αραμαϊκά προσθέτει σαφώς στην «αυθεντικότητα» του εγχειρήματος, ενώ τα 15 λεπτά που έκοψε τελικά ο Γκίμπσον από τη σοκαριστική σπλατεριά έκαναν την προσπάθεια πιο «εύπεπτη»…

Ο Leon Robinson στο βιντεοκλίπ της Μαντόνα «Like A Prayer» (1989)

Παρά το γεγονός ότι ο Robinson υποδύεται απλώς έναν άγιο (πιθανότατα τον απόστολο Θωμά), η εμφάνισή του στο βιντεοκλίπ ως ιερό άγαλμα που έρχεται στη ζωή και φιλά παθιασμένα τη Μαντόνα είχε σηκώσει θύελλα αντιδράσεων, με τις κριτικές να κάνουν λόγο για «Μαύρο Ιησού»! Λίγα χρόνια αργότερα, ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Blair Underwood υποδύθηκε χωρίς περιστροφές τον έγχρωμο Χριστό στη μικρού μήκους ταινία του «The Second Coming»…

Γεγονός που αυτή τη φορά θα άνοιγε τη συζήτηση για το πραγματικό χρώμα του προσώπου του Θεανθρώπου…

Ο Kenneth Colley στη «Ζωή του Μπράιαν» των Monty Python (1979)

Η αδιαμφισβήτητη απόδειξη ότι ο κακομοίρης ο Μπράιαν δεν είναι ο Μεσσίας έρχεται από την παρουσία του «αληθινού» Κριτή, ενσαρκωμένου με μετριοπάθεια και αυτοσυγκράτηση από τον Kenneth Colley. Οι Monty Python χειρίστηκαν μάλιστα το θέμα με μεγάλη προσοχή (παρά το γεγονός ότι δεν το συνήθιζαν!) προσέχοντας ιδιαίτερα να μη διακωμωδηθεί ο Χριστός παρά μόνο αυτοί που παρερμηνεύουν τα λόγια του…

Ο Max Von Sydow στο «Greatest Story Ever Told» (1965)

Όταν ερμήνευσε τον ηλικιωμένο ιερέα Father Merrin στον περίφημο «Εξορκιστή», ο Φον Σίντοφ διαμαρτυρόταν στον σκηνοθέτη William Friedkin ότι δεν πίστευε στον Διάολο και τα δαιμόνια. «Μα Μαξ», του είπε εκείνος, «έχεις παίξει τον Χριστό!». «Φυσικά», αντιγύρισε ο κορυφαίος ηθοποιός, «αλλά τον έπαιξα ως άνθρωπο». Και πράγματι το έκανε, ενσαρκώνοντας τον πλέον «γήινο» και ευάλωτο Ιησού του κινηματογράφου…

Ο Oliver Reed στο «The Devils» (1971)

Μια απλή υπενθύμιση του πώς η κινηματογραφική εικόνα του Ιησού μπορεί να προκαλέσει μαζική κατακραυγή! Στις διεστραμμένες λοιπόν φαντασιώσεις της, η καλόγρια του 17ου αιώνα Sister Jeanne (Vanessa Redgrave) ονειρεύεται τον σταυρωμένο Oliver Reed να κατεβαίνει από τον σταυρό του μαρτυρίου και να γίνεται αντικείμενο σεξουαλικής λατρείας, την ίδια ώρα που άλλες καλόγριες κομματιάζουν ένα γιγαντιαίο ομοίωμα του Χριστού και επιδίδονται σε ακολασίες. Παρά τη θερμή υποδοχή της ταινίας από την κριτική του κινηματογράφου, η κατακραυγή του αιρετικού φιλμ του Ken Russell θα ανάγκαζε την τρομαγμένη Warner Brothers να το θάψει στα ντουλάπια της, όπου και παραμένει μέχρι σήμερα. «Η ταινία απεικονίζει τη βλασφημία χωρίς να είναι η ίδια βλάσφημη», θα παραδεχτεί ο διαπρεπής ακαδημαϊκός θεολόγος, πατέρας Gene Phillips, χωρίς ωστόσο να συγκινήσει το χολιγουντιανό στούντιο…


Newbeast.gr

Προηγούμενο Άρθρο

Η Μεγάλη Εβδομάδα. Ιερές Ακολουθίες και Τροπάρια της Μ. Εβδομάδας

Επόμενο Άρθρο

Τι προβλέπει ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος

Σχετικά Άρθρα

6 Δεκεμβρίου – Η Εκκλησία τιμά τη μνήμη του Αγίου Νικολάου
Πολιτισμός

6 Δεκεμβρίου – Η Εκκλησία τιμά τη μνήμη του Αγίου Νικολάου

6 Δεκεμβρίου 2025
4 Δεκεμβρίου εορτή της Μεγαλομάρτυρος ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
Πολιτισμός

4 Δεκεμβρίου εορτή της Μεγαλομάρτυρος ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ

3 Δεκεμβρίου 2025
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου για παιδιά και νέους: Τελετή έναρξης και πλήθος δράσεων
Πολιτισμός

Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου για παιδιά και νέους: Τελετή έναρξης και πλήθος δράσεων

29 Νοεμβρίου 2025
11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου: 108 Ταινίες & Διευρυμένο Δίκτυο Πόλεων φέτος
Πολιτισμός

11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου: 108 Ταινίες & Διευρυμένο Δίκτυο Πόλεων φέτος

16 Νοεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Στην τελική ευθεία η έρευνα για το σκάνδαλο υποκλοπών
Ελλάδα, Πολιτική

Αποκαλύψεις για το Predator: Ροζ συνομιλίες, μαύρο χρήμα και εκβιασμοί

17 Δεκεμβρίου 2025
Συναυλία με τον Κώστα Χατζή στη Γαστούνη στις 19/12
Τοπικά, Πολιτισμός

Συναυλία με τον Κώστα Χατζή στη Γαστούνη στις 19/12

17 Δεκεμβρίου 2025
Το ανέκδοτο της ημέρας : Ο ήρωας
Life Style

Το ανέκδοτο της ημέρας

17 Δεκεμβρίου 2025
Εκτός ευρωομάδας ΣΥΡΙΖΑ ο Νίκος Παππάς μετά από επίθεση σε δημοσιογράφο
Πολιτική

Εκτός ευρωομάδας ΣΥΡΙΖΑ ο Νίκος Παππάς μετά από επίθεση σε δημοσιογράφο

17 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο

Τι προβλέπει ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος

Χάσαμε το ...δρόμο! Στοπ...

Αρίστευσε και ως πρόσωπο της χρονιάς - Ραφαήλ Παπαδόπουλος.

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος