Ομιλία πραγματοποίησε στην ολομέλεια της Βουλής την Τρίτη 10/12/2013 ο Βουλευτής του Νομού Ηλείας της Ν.Δ κ. Μαρίνος κατά την συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Κύρωση των συμφωνιών τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών αξόνων και ρύθμιση συναφών θεμάτων».
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Μαρίνος με το παρόν σχέδιο νόμου επανεκκινούνται τα έργα για τους οδικούς άξονες της χώρας. Έργα που υπηρετούν πρωτίστως τον πολιτισμό στον τόπο μας.
Στη βάση αυτή το παγκόσμιο σύμβολο που λέγεται Αρχαία Ολυμπία, που οι Αρχαίοι Έλληνες από κάθε μέρος πριν από 2789 ακριβώς χρόνια είχαν δημιουργήσει το δικό τους δρομολόγιο για το ραντεβού τους με την εκεχειρία και την συναδέλφωση των λαών, εμείς μετά ακριβώς από τόσα χρόνια δεν βρίσκουμε τον τρόπο να χαράξουμε το δικό μας δρόμο για να συναντήσει όλη η ανθρωπότητα, τη γενέθλια γη του ωραίου, του μεγάλου και του αληθινού.
Στη συνέχεια υπογράμμισε πως το έργο αυτό είναι κομβικής σημασίας και σωστά χαρακτηρίζεται στο άρθρο 5 ως άμεσης προτεραιότητας, γιατί συμβάλλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη του τόπου, ανοίγει νέα πύλη στη Μεσόγειο που είναι η Καλαμάτα και εγκαινιάζει τη δημιουργία νέου οδικού και εμπορικού δρομολογίου από τη Δυτική Ελλάδα στην Ευρώπη.
Μεταξύ άλλων τόνισε ότι ” η ολοκλήρωση του έργου έρχεται ταυτόχρονα να αναγνωρίσει το συνεχές έγκλημα που διαπράττεται από την αδιαφορία της Ελληνικής πολιτείας μπροστά στα δυστυχήματα και στις εκατοντάδες απώλειες συνανθρώπων που μέχρι σήμερα έχουμε θρηνήσει.
Επίσης ο δρόμος αυτός διευκολύνει και υπηρετεί το τουριστικό προϊόν της χώρας, αφού επιπροσθέτως ενδιαφέρει άμεσα δύο μεγάλους τουριστικούς προορισμούς, όπως είναι η Ζάκυνθος και η Κεφαλλονιά”. “Δεν αντιλέγω”, συνεχίζει ο Ηλείος Βουλευτής, ” πως η οικονομική κρίση που υφίσταται η χώρα την τελευταία τετραετία, ήταν η μεγάλη και κυρίαρχη αιτία για την ματαίωση του έργου αυτού και για την εξαίρεση του τμήματος Πάτρα-Τσακώνα από τη σύμβαση.
Με το άρθρο 5 που είναι προϊόν πίεσης όλων των παραγόντων της περιοχής και βέβαια της δικής σας θέλησης και της ρητής εντολής του Πρωθυπουργού να κατασκευαστεί αυτό τo τμήμα έστω και με αυτό τον τρόπο, δίνει μια χαραμάδα αισιοδοξίας ότι το έργο αυτό θα υλοποιηθεί, όχι για να αρθεί απλά και μόνο μια διαχρονική αδικία εις βάρος της περιοχής μου, έτσι ώστε αφενός να υπάρξει ένα ασφαλές οδικό δίκτυο και αφετέρου να βοηθηθεί η Εθνική οικονομία που σίγουρα θα έχει ανταποδοτικά οφέλη από την κατασκευή του.
Το ότι ο παραχωρησιούχος θα συντάξει τις μελέτες που υπολείπονται, κ’ ότι όσον αφορά τις απαλλοτριώσεις θα ισχύσει το άρθρο 7Α περί τέτοιων αναγκαστικών τις θεωρώ τρόπον τινά ασφαλιστικές δικλείδες”.
Τέλος ο κ. Μαρίνος αναφέρθηκε στις πιέσεις που ασκούνται τόσο από τον ίδιο όσο και από τους υπολοιπους βουλευτές και θεσμικούς παράγοντες του τόπου, υπογραμμίζοντας ότι αυτές θα είναι ασφυκτικές για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος της δημοπράτησης και της κατασκευής του έργου.