Υπομονή για ένα ακόμη χρόνο θα πρέπει να κάνουν οι οδηγοί που κατευθύνονται προς την Δυτική Ελλάδα καθώς στο τέλος του 2015 θα αρχίσει να παραδίδεται στην κυκλοφορία ο βασικός άξονας της Ολυμπίας Οδού που περιλαμβάνει το τμήμα Κόρινθος- Πάτρα.
Η ολοκλήρωση του δρόμου, ο οποίος είναι ένας από τους πιο επικίνδυνους στην Ελλάδα, αναμένεται να συντομεύσει την διαδρομή Κόρινθος -Πάτρα κατά μισή ώρα περίπου (θα διαρκεί μιαμιση ώρα).
Ήδη οι κατασκευαστικές εργασίες στον οδικό άξονα έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 60%.
Σήμερα στο έργο απασχολούνται 3.500 εργαζόμενοι.
Με τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου-Πάτρας οι οδηγοί θα προστεθούν και νέα διόδια στο Ζευγολατιό, στα Νικολαίικα και στο Ρίο, ενώ πλευρικούς σταθμούς θα έχουν οι κόμβοι εισόδου/εξόδου σε Ζευγολατιό, Κιάτο, Ακράτα, Καλάβρυτα και Αραχωβίτικα, εκτινάσσοντας το κόστος του ταξιδιού.
Οι υπέυθυνοι της Ολυμπίας Οδός πάντωες απέφυγαν να αναφερθούν σε τιμές που θα ισχύσουν για τα νέα διόδια.
Να σημειωθεί ότι η εθνική οδός Ελευσίνας – Κορίνθου – Πάτρας – Πύργου – Τσακώνας ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2008, ωστόσο τα έργα σταμάτησαν το 2011 λόγω έλλειψης κονδυλίων. Τα έργα ξεκίνησαν και πάλι στα τέλη του 2013, μετά την επίτευξη συμφωνίας μεταξύ τραπεζών και κατασκευαστικών και δημοσίου.
Το συνολικό κόστος κατασκευής του έργου ανέρχεται σε 1,48 δισ. ευρώ και χρηματοδοτείται κατά 38% από ιδιωτικά κεφάλαια (29% τραπεζικά δάνεια και 9% ίδια κεφάλαια των εταιρειών), 33% από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 23% από τη συμβολή των χρηστών (έσοδα διοδίων) και 6% από το Ελληνικό Δημόσιο.
Στην Ολυμπία Οδό, που είναι η εταιρία παραχώρησης του έργου, συμμετέχουν οι Vinci Concessions (29,9%), η Hochtief PPP Solutions (17%), η J&P ΑΒΑΞ (17%), η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (17%), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (17%) και η ΑΘΗΝΑ (που ανήκει στον όμιλο J&P ΑΒΑΞ) με 2,1%.
fpress.gr