Στα 3 (τουλάχιστον) ευρώ θα ανέβει η τιμή των “φθηνών” τσιγάρων, αυτών δηλαδή που έχουν περίπου 2,5 ευρώ σήμερα, μετά τη νέα φορολογική παρέμβαση του υπουργείου Οικονομικών. Ο νέος τελωνειακός κώδικας, καθορίζει τον ελάχιστο φόρο κατανάλωσης στο 100% από 95% που είχε καθοριστεί με μία άλλη απόφαση του υπουργείου με ημερομηνία 27 Ιουνίου 2011!!!
Δηλαδή, μέσα σε τέσσερις ημέρες τα “φθηνά” τσιγάρα αυξήθηκαν έως 25% ή 60 λεπτά περίπου το πακέτο!!!
Η καπνοβιομηχανία αιφνιδιάστηκε από την αναπροσαρμογή του ελάχιστου φόρου στο 100%, ο οποίος καθορίζει τη μεσοσταθμική τιμή που υπολογίζεται ο φόρος, δηλαδή τα έσοδα του κράτους, που στην παρούσα φάση θεωρούνται αποφασιστικής σημασίας.
Στελέχη της αγοράς μέχρι την περασμένη Πέμπτη είχαν διαμορφώσει τα σχέδια με τον ελάχιστο φόρο κατανάλωσης στο 95% (ενώ μέχρι πρότινος ήταν στο 75%) και ανέμεναν ότι η τελική τιμή των “φθηνών” θα ήταν τα 2,8 ευρώ περίπου ανά πακέτο τσιγάρων.
Η “μεσαία” και η “ακριβή” κατηγορία τσιγάρων δεν αναμένεται, προς το παρόν τουλάχιστον, να βγουν στην αγορά με νέες τιμές.
Βέβαιο είναι ότι η αναμόρφωση του ελάχιστου φόρου κατανάλωσης βάζει κατώφλι των τιμών στα “φθηνά” τσιγάρα και με βάση τις αναλύσεις της καπνοβιομηχανίας η ελάχιστη τιμή πώλησης θα είναι πλέον τα 3 ευρώ ανά πακέτο.
Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, στην προσπάθειά του να βρει έσοδα από τη φορολόγηση της οικονομικής κατηγορίας τσιγάρων, της οποίας το μερίδιο αγοράς, με βάση τις μετρήσεις, ανέβηκε στο 56% από 50% που ήταν έναν χρόνο πριν.
Η σχετική διάταξη προβλέπει ακόμα τη μείωση στο μισό, του χρονικού περιθωρίου πίστωσης για την πληρωμή του ΕΦΚ στο δημόσιο.
Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να πληρώνουν το φόρο ενός 4 εβδομάδων ήτοι 28 ημερών αντί 8 εβδομάδων που ίσχυε μέχρι σήμερα. Το μέτρο αναμένεται να αποδώσει στην αρχική του φάση ποσό περίπου 100 εκατ. ευρώ στο δημόσιο. Η επιβάρυνση αυτή για τις εταιρείες δεν αποκλείεται να μετακυληθεί στους περιπτεριούχους, οι οποίοι έχουν υποστεί σημαντικό πλήγμα τον τελευταίο χρόνο.
Οι καπνιστές, για να μην πουν το… τσιγάρο τσιγαράκι, έριξαν τις προτιμήσεις τους όλο και περισσότερο τον τελευταίο καιρό σε ό,τι αφορά τα επώνυμα σήματα και πήγαν στα πιο οικονομικά πακέτα, καθώς και στον καπνό (στριφτό).












