Για το 2016 φαίνεται να μετατίθεται η είσπραξη του 1,23 δισ. ευρώ από την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην ελληνογερμανική κοινοπραξία Fraport – Slentel, καθώς σύμφωνα με εκπρόσωπο της γερμανικής εταιρείας διαχείρισης αεροδρομίων είναι σχεδόν αδύνατη η ολοκλήρωση της συμφωνίας μέχρι το τέλος του 2015.
«Λόγω των μακροχρόνιων διακοπών των συζητήσεων με την Ελλάδα είναι απίθανο να αναλάβουμε τη διαχείριση των 14 αεροδρομίων φέτος», δήλωσε εκπρόσωπος της Fraport στη Wall Street Journal, αναδεικνύοντας το κλίμα που επικρατεί.
Συμπλήρωσε, μάλιστα, ότι οι συζητήσεις αυτή τη στιγμή δεν δίνουν εικόνα συμφωνίας αλλά μιας επαναδιαπραγμάτευσης, η οποία όμως παραμένει άγνωστο πότε θα ολοκληρωθεί.
Είχαν προηγηθεί δηλώσεις κυβερνητικών πηγών, σύμφωνα με τις οποίες αν η Fraport εγείρει θέμα επαναδιαπραγμάτευσης τότε αυτή θα γίνει σε συνολική βάση.
Οι δηλώσεις του εκπροσώπου της Fraport έρχονται σε αντίθεση με τις προχθεσινές τοποθετήσεις κυβερνητικών πηγών, οι οποίες διαβεβαίωναν ότι θα καταβληθεί ιδιαίτερη προσπάθεια έτσι ώστε η υπογραφή της συμφωνίας να γίνει μέχρι το τέλος Νοεμβρίου.
Σημειώνεται ότι ακόμα και μετά την υπογραφή της συμφωνίας θα απαιτηθεί μεγάλο χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης. Δεν είναι τυχαίο ότι στελέχη της κοινοπραξίας εκτιμούσαν ότι ακόμα και αν οι υπογραφές της συμφωνίας γινόταν τον περασμένο Οκτώβριο, που αναδείχθηκε ανάδοχος, θα χρειαζόταν περίπου ένας χρόνος για να αλλάξουν χέρια τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.
Την ίδια στιγμή, κύκλοι του υπουργείου Υποδομών αναφέρουν ότι οποιαδήποτε τροποποίηση στο τίμημα του σχεδίου σύμβασης, που θέτει κάποιους όρους για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, συνεπάγεται ότι η κοινοπραξία Fraport AG – Slentel Ltd δεν θέλει να προχωρήσει η σύμβαση.
Πρέπει να σημειωθεί ότι στις 10 Οκτωβρίου λήγει η ισχύς της εγγυητικής επιστολής ύψους 30 εκατ. ευρώ που έχει καταθέσει η Fraport στο ΤΑΙΠΕΔ και, σύμφωνα με ανακοίνωση του Ταμείου, είχε ανανεωθεί τον Απρίλιο, λίγο πριν από τη συνάντηση του υπουργού Οικονομίας Γιώργου Σταθάκη με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Fraport, Stefan Schulte, όπου και είχε προαναγγελθεί από ελληνικής πλευράς η αλλαγή των όρων της συμφωνίας. Μέχρι τότε θα πρέπει οι δύο πλευρές να έχουν καταλήξει στο γενικότερο πλαίσιο και να έχουν μπει οι μονογραφές της συμφωνίας παραχώρησης.
Αν και κυβερνητικά στελέχη θεωρούν ότι πλέον το θέμα έχει περάσει στα χέρια των Γερμανών προκειμένου να ολοκληρωθεί η συμφωνία, ωστόσο όλα αναμένεται να ανατραπούν αν προκηρυχθούν πρόωρες εκλογές. Σε αυτή την περίπτωση το όριο των περίπου 50 ημερών που απομένουν μέχρι τη λήξη ισχύος της εγγυητικής επιστολής δεν είναι αρκετό για να υπάρξει συμφωνία, καταστρέφοντας και τα αρχικά σχέδια της Fraport να έχει αναλάβει τη διαχείριση των αεροδρομίων πριν από την έναρξη της θερινής περιόδου του 2016.
imerisia.gr