Ακολουθήστε μας:
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Αλλαγές στον ΚΟΚ: Μείωση προστίμων και νέο όριο ταχύτητας

19 Οκτωβρίου 2023
Τέλη κυκλοφορίας: Ποιες αλλαγές έρχονται-Τι θα πληρώσουμε φέτος (πίνακες)

Παλιά αυτοκίνητα, άνδρες οδηγοί, ηλικιωμένοι ή και πολύ νέοι εμπλέκονται συχνότερα σε τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα, ενώ παρά τους κινδύνους οι οδηγοί αυτοκινήτων και οι αναβάτες μηχανών δεν έχουν πειστεί στο σύνολό τους για την αναγκαιότητα χρήσης ζώνης ασφαλείας ακόμα και στα πίσω καθίσματα και κράνους.

Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021 – 2030 του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο καταρτίστηκε από τον Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Στόχος της Ελλάδας βάσει των αρχών του Οράματος Μηδέν και της Προσέγγισης του Ασφαλούς Συστήματος, η επίτευξη του φιλόδοξου οράματος για μηδέν νεκρούς από δυστυχήματα έως το 2050.

Στο πλαίσιο αυτό η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, εξήγγειλε την ίδρυση Εθνικού Φορέα Οδικής Ασφάλειας, στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, στην οποία συμμετείχε και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς.

Στο υπουργείο την περίοδο αυτή επικαιροποιείται ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ενώ το προσεχές διάστημα θα κατατεθεί και νομοθετική ρύθμιση για την Οδική Ασφάλεια, η οποία θα βασίζεται στο Στρατηγικό Σχέδιο.

Όπως έχει ήδη εξαγγελθεί, θα υπάρξει μείωση στο ύψος των προστίμων για παραβάσεις που δε θεωρείται ότι σχετίζονται με την πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων, ενώ στόχος είναι να αυξηθούν οι έλεγχοι της Τροχαίας και να προβλεφθούν αυστηρότερες ποινές για τους υπότροπους. Ταυτόχρονα θα εισαχθεί το χαμηλό όριο ταχύτητας των 30 χιλιομέτρων την ώρα στις πόλεις στο πρότυπο πολλών ευρωπαικών χωρών.

Οι θεσμικές δράσεις, τις οποίες θα προχωρήσει το υπουργείο συνοψίζονται στα εξής:

  • Αυτοματοποίηση Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων: πλήρης και απρόσκοπτη ψηφιακή σύνδεση με gov.gr
  • Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: χαμηλά πρόστιμα – συχνοί έλεγχοι, υπότροποι.
  • Επεμβάσεις στις Πόλεις: θέσπιση ανώτατου ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα, προώθηση των Σχεδίων βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας
  • Βελτιώσεις στο Υπεραστικό Δίκτυο: Συντήρηση και λήψη μέτρων χαμηλού κόστους)

Όπως έκανε γνωστό η υφυπουργός, ο Εθνικός Φορέας θα αποτελέσει το βασικό όργανο των δράσεων που αφορούν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας και επεσήμανε ότι το προσεχές χρονικό διάστημα θα αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία για την Οδική Ασφάλεια, που θα βασίζεται στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο.

Παράλληλα, θα υπάρξει ολοκληρωμένο σύστημα για την παρακολούθηση της εφαρμογής των δράσεων οδικής ασφάλειας και την αξιολόγηση των επιδόσεων οδικής ασφάλειας τόσο σε επίπεδο χρονοδιαγραμμάτων όσο και στόχων που έχουν τεθεί στο Στρατηγικό Σχέδιο, ενώ θα αξιολογείται και η αποτελεσματικότητα των μέτρων συγκρίνοντας τις επιδόσεις οδικής ασφάλειας πριν και μετά την εφαρμογή τους

Η εικόνα της Ελλάδας

Ως προς τις συνήθειες των οδηγών, αλλά και τα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα από τα διαθέσιμα στοιχεία προκύπτει ότι:

  • Ο υψηλότερος δείκτης επικινδυνότητας για τους οδηγούς εντοπίζεται στα επιβατικά αυτοκίνητα ηλικίας άνω των 20 ετών και είναι περίπου 4 φορές υψηλότερος σε σύγκριση με τα πιο καινούρια επιβατικά αυτοκίνητα.
  • Οι άνδρες οδηγοί παρουσιάζουν 4,6 φορές υψηλότερο δείκτη επικινδυνότητας σε σύγκριση με τις γυναίκες οδηγούς.
  • Οι ηλικιωμένοι και οι νέοι οδηγοί έχουν 1,6 φορές και 1,3 φορές αντίστοιχα υψηλότερο δείκτη επικινδυνότητας σε σύγκριση με τους οδηγούς ηλικίας 35-54 ετών.
  • Στο αστικό δίκτυο, παρατηρείται το χαμηλότερο ποσοστό οχημάτων που κινείται εντός των ορίων ταχύτητας (55,8% στην Ελλάδα – ΕΕ: 49,7%), συγκριτικά με τους αυτοκινητοδρόμους (76,9% – ΕΕ: 62,3%) και το υπεραστικό δίκτυο (84% – ΕΕ:57,7%).
  • Ο δείκτης επίδοσης χρήσης κινητού τηλεφώνου είναι αυξημένος στο αστικό δίκτυο (8,3%) σε σύγκριση με τους αυτοκινητοδρόμους (6,9%) και το υπεραστικό οδικό δίκτυο (5,9%). ?(Σύνολο: 7,4% – ΕΕ: 5,2%).
  • Η χρήση ζώνης από τους επιβάτες πίσω θέσεων ΙΧ είναι πολύ χαμηλότερη (55,8% – ΕΕ: 75,3%) συγκριτικά με τους επιβάτες μπροστινών θέσεων (65,0% – ΕΕ: 92,0%).
  • Η χρήση κράνους από τους επιβάτες των μοτοσυκλετών είναι πολύ χαμηλότερη σε σχέση με τους οδηγούς μοτοσυκλετών, σε όλους τους τύπους οδού. (Οδηγός 80,3% – ΕΕ: 96,9%, Επιβάτης: 65,5% – ΕΕ: 94,7%)
Προηγούμενο Άρθρο

Στέφανος Κασσελάκης: Σήμερα ο γάμος με τον σύντροφό του Τάιλερ στη Νέα Υόρκη

Επόμενο Άρθρο

Το ανέκδοτο της ημέρας

Σχετικά Άρθρα

Βάρδα: Προχωρά η δημιουργία Στέγης διαβίωσης για άτομα με αναπηρία
Νέα

Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: Οι άνθρωποι με αναπηρίες διεκδικούν ισότιμη μεταχείριση

3 Δεκεμβρίου 2025
ΠΥΡΓΟΣ: Συνεργεία της ΔΕΥΑΠ και του Δήμου αντιμετωπίζουν τα προβλήματα από την έντονη βροχόπτωση
Νέα

Σε ποιες περιοχές θα πέσει πολύ νερό για 48 ώρες – Η πρώτη εκτίμηση για τα Χριστούγεννα

3 Δεκεμβρίου 2025
Καιρός: Με συννεφιά η Παρασκευή – Δείτε που θα σημειωθούν καταιγίδες
Νέα

Από τα δυτικά ξεκινάει την Τετάρτη η νέα κακοκαιρία

2 Δεκεμβρίου 2025
Μάζεψαν τις ελιές από τη γηραιότερη, άνω των 2.000 ετών, ελιά της Πελοποννήσου
Νέα

Μάζεψαν τις ελιές από τη γηραιότερη, άνω των 2.000 ετών, ελιά της Πελοποννήσου

1 Δεκεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Σχολεία: Πότε λήγει το σχολικό έτος για νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια – Τέλη Μαΐου οι πανελλαδικές εξετάσεις
Εκπαίδευση, Ελλάδα

Πανελλήνιες 2026: Συνεχίζεται η υποβολή Δηλώσεων για συμμετοχή στις εξετάσεις

5 Δεκεμβρίου 2025
Ηλεία: Αγρότες έκλεισαν την Ε.Ο στο ύψος του Πύργου και των Λεχαινών
Τοπικά

Πατρών-Πύργου: Έκλεισαν τον κόμβο στον Πύργο και πάλι οι αγρότες Ηλείας

5 Δεκεμβρίου 2025
Στον πάτο της Ευρώπης η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας – Αρνητικοί οι οικονομικοί δείκτες
Τοπικά

Η Δ.Ελλάδα στο επίκεντρο: Ο χάρτης των έργων που αλλάζουν Αχαΐα, Αιτωλοακαρνανία & Ηλεία έως το 2027

5 Δεκεμβρίου 2025
Τοπικά

Εμπορικός Σύλλογος Πύργου: Το ωράριο καταστημάτων ενόψει Χριστουγέννων & Πρωτοχρονιάς

5 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Το ανέκδοτο της ημέρας : Ο ήρωας

Το ανέκδοτο της ημέρας

Αυξήθηκαν τα κέρδη των σούπερ μάρκετ με την ακρίβεια στα προϊόντα

Σούπερ Μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9,8% το πρώτο 8μηνο του 2023

ΚΕΠ Πύργου: Προσωρινά κλειστό την Παρασκευή 20/10 και το Σάββατο 21/10

ΚΕΠ Πύργου: Προσωρινά κλειστό την Παρασκευή 20/10 και το Σάββατο 21/10

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος