Ακολουθήστε μας:
Σάββατο, 6 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Ανδραβίδα: Η πιο σύγχρονη βάση της Ευρώπης με τα F-35

16 Μαΐου 2023
Ανδραβίδα: Η πιο σύγχρονη βάση της Ευρώπης με τα F-35

Την στρατιωτική βάση της Ανδραβίδας επέλεξε η Πολεμική Αεροπορία για να γίνει η «φωλιά» των μαχητικών αεροσκαφών πέμπτης γενιάς F-35, ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει σήμερα σε μαχητικό αεροσκάφος. Είναι άλλωστε θέμα ολίγων ημερών η άφιξη της αμερικανικής Επιστολής Αποδοχής (LoA) για τα ελληνικά F-35 που θα σημάνει και την επίσημη έναρξη των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στις δύο πλευρές με στόχο οι σχετικές συμβάσεις να υπογραφούν στις αρχές του επόμενου έτους. Το 2028 θα παραληφθούν, σύμφωνα με τον προγραμματισμό τα πρώτα F-35, σε μερικούς μήνες όμως από τώρα, με την υπογραφή του συμβολαίου θα αρχίσει η εκπαίδευση των πιλότων και των τεχνικών.

Η Πολεμική Αεροπορία θα ακολουθήσει το πρότυπο των Ισραηλινών όσον αφορά την εκπαίδευση των πιλότων. Θέλει να έχει πιλότους επιχειρησιακά έτοιμους ταυτόχρονα με την παραλαβή των αεροπλάνων. Οι Ισραηλινοί όταν παρέλαβαν από τους Αμερικανούς τα καινούργια F-16 άρχισαν αμέσως να τα χρησιμοποιούν καθότι οι χειριστές τους είχαν ήδη πραγματοποιήσει περί τις 1.000 ώρες πτήσης σε εκπαίδευση και σε συνθήκες μάχης στις ΗΠΑ. Το ίδιο θα γίνει και με τα ελληνικά F-35.

Πλήρης αναβάθμιση

Γιατί όμως επέλεξαν την Ανδραβίδα και όχι μια άλλη βάση, ας πούμε την Κρήτη (Καστέλι), τη Λάρισα (ΑΤΑ) ή τον Αραξο; Επειδή τόσο οι επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας όσο και η κατασκευάστρια εταιρία των F-35 έθεσαν εξαρχής θέμα ασφάλειας της βάσης από έξωθεν απειλές, θέμα απομακρυσμένης βάσης και κυρίως ποια βάση στην Ελλάδα μπορεί να επιβληθεί λιγότερο, να προσβληθεί ή να ανιχνευτούν σε αυτήν τα μαχητικά.

Ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε μάλιστα ότι θα διατεθούν 150 εκατ. ευρώ για αναβάθμιση της περιοχής. Δεν ήταν μια προεκλογική υπόσχεση, αφού οι προετοιμασίες άρχισαν. Φτάνουν όμως τόσα χρήματα; Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να γίνουν συγκεκριμένα έργα στη βάση ώστε να υποδεχτεί αυτό το εξελιγμένο μαχητικό, που κατά τους πιλότους μας, δεν είναι ένα απλό μαχητικό, αλλά με αυτό θα υπάρξει αλλαγή στον τρόπο επιχειρήσεων της Πολεμικής Αεροπορίας. Θα πρέπει συνεπώς να κατασκευαστούν νέοι διάδρομοι απο/προσγειώσεων (ώστε να αντικατασταθούν όσοι είναι φθαρμένοι). Και τούτο επιβάλλεται καθότι τα ελληνικά F-35 δεν θα είναι καθέτου απο/προσγειώσεως, συνεπώς χρειάζονται διάδρομο. Θα απαιτηθούν επίσης νέα συστήματα ασφαλείας και προστασίας των αεροσκαφών, ειδικές συνθήκες φύλαξης, νέα καταφύγια, νέα συστήματα παροχής τεχνικής βοήθειας και συντήρησης, νέες αποθήκες φύλαξης οπλισμού, νέα συστήματα ραντάρ. Μιλάμε για εκατομμύρια που εκσυγχρονίζουν απόλυτα τη βάση, τη μετατρέπουν αμέσως σε μια από τις πλέον σύγχρονες αεροπορικές βάσεις της Ευρώπης με φοβερές επιχειρησιακές δυνατότητες, φόβητρο για όποιον επιβουλεύεται την εθνική μας ανεξαρτησία.

Πολλαπλασιαστής ισχύος

Με την απόκτηση των F-35 θα πρέπει, όπως λένε οι επιτελείς, να σχεδιαστούν και καινούργια σχέδια (θεωρήσεις) επιχειρήσεων. Τα F-35 είναι ένα υπερόπλο, λαμβάνει από παντού πληροφορίες και είναι ικανό να τις διοχετεύσει αμέσως σε όλα τα μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων, σε στεριά, θάλασσα και αέρα. Επιπλέον χαρακτηρίζεται ως ένα απαραίτητο «εργαλείο» για την Αεροπορία μας, διότι ενσωματώνει σημαντικές τεχνολογίες (Stealth, Networked Warfare, Sensor Fusion) που δίνουν σημαντικό πλεονέκτημα ακόμη και σε δυνάμεις που αξιοποιούν επιχειρησιακά μικρό αριθμό αεροσκαφών του τύπου, κυρίως εναντίον αντιπάλων που δεν τα διαθέτουν. Και το σημαντικότερο; Θα αποτελέσει πολλαπλασιαστή ισχύος και αποτελεσματικότητας τόσο των F-16V και των Blk50 αναβαθμισμένων σε BlkM, όσο και των Rafale, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για καθολική αεροπορική υπεροχή όχι μόνο στο Αιγαίο αλλά και στην Ανατολική Μεσόγειο.

Προφανώς, ο δρόμος για να δούμε F-35 με τα ελληνικά εθνόσημα στα φτερά είναι ακόμη μακρύς, καθώς απαιτείται λεπτομερής ανάλυση του κόστους, αναβάθμιση εγκαταστάσεων εδάφους βάσει συγκεκριμένων προτύπων και εκπαίδευση ιπταμένων και τεχνικών.

Στόλος 227 συνολικά μαχητικών

Οι παραπάνω διαδικασίες είναι χρονοβόρες και οι πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις θέλουν την ένταξη του μαχητικού στην Πολεμική Αεροπορία – εφόσον δεν προκύψει κάποιο άλλο ζήτημα – να μην ξεκινά νωρίτερα από το 2028. Τότε θα ολοκληρώνεται βάσει του αρχικού χρονοδιαγράμματος και η αναβάθμιση των 83 F-16 σε επίπεδο Viper, οπότε η Πολεμική θα διαθέτει ήδη ικανό αριθμό αεροσκαφών 4+ γενιάς πριν περάσει στο επόμενο στάδιο. Τότε οι πιλότοι μας θα είναι επιχειρησιακά έτοιμοι με χίλιες ώρες πτήσης στο ενεργητικό τους με την παραλαβή των πρώτων F-35.

Ετσι σε μερικά χρόνια η χώρα μας θα διαθέτει 24 Rafale στην έκδοση F3R (αναμένεται η ολοκλήρωση όλων των παραδόσεων), 155 F-16 διαφόρων εκδόσεων (83 εκ των οποίων θα αναβαθμιστούν σε επίπεδο Viper), 24 Mirage 2000-5 αλλά και μία μοίρα F-35 (δηλαδή περίπου 20 με 24 αεροσκάφη). Θα φτάσουμε συνεπώς σε έναν στόλο συνολικά περίπου 227 σύγχρονων μαχητικών.

 

tanea.gr

Προηγούμενο Άρθρο

Πύργος: Έκρυβε σε δάσος την καλλιέργειά του με ναρκωτικά

Επόμενο Άρθρο

Ηλεία: Μπήκε σε σχολείο και έκλεψε υπολογιστές και άλλα αξίας 4000 ευρώ

Σχετικά Άρθρα

Kαταρράκτης Νεμούτας: Ο ωραιότερος της Ελλάδας σύμφωνα με κριτικές στο Google
Τοπικά

Kαταρράκτης Νεμούτας: Ο ωραιότερος της Ελλάδας σύμφωνα με κριτικές στο Google

6 Δεκεμβρίου 2025
Επιμελητήριο Ηλείας: Δυναμική παρουσία στη Συνέλευση Εθνικού Επιμελητηριακού Δικτύου Ελληνίδων Επιχειρηματιών
Τοπικά

Επιμελητήριο Ηλείας: Δυναμική παρουσία στη Συνέλευση Εθνικού Επιμελητηριακού Δικτύου Ελληνίδων Επιχειρηματιών

6 Δεκεμβρίου 2025
Κουρούτα: Σήμερα η φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου Καραβιού
Τοπικά

Κουρούτα: Σήμερα η φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου Καραβιού

6 Δεκεμβρίου 2025
Πύργος: Τοποθετήθηκε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο – Tην Κυριακή η φωταγώγηση
Νέα

Πύργος: Τοποθετήθηκε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο – Tην Κυριακή η φωταγώγηση

5 Δεκεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Κουρούτα: Σήμερα η φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου Καραβιού
Τοπικά

Κουρούτα: Σήμερα η φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου Καραβιού

6 Δεκεμβρίου 2025
myDimos.Live.gov.gr: Για ραντεβού σε υπηρεσίες δήμων
Οικονομία, Ελλάδα

Το πιο ακριβό Internet της Ευρώπης πληρώνουν οι Έλληνες

6 Δεκεμβρίου 2025
Δεύτερη ευκαιρία με διαγραφές φόρων και προστίμων έως 75%
Οικονομία

Στο “μάτι” της ΑΑΔΕ μεταβιβάσεις ακινήτων και χρηματικών γονικών παροχών

6 Δεκεμβρίου 2025
Καρυστιανού: Ένα κίνημα πολιτών θα φέρει τη λύση στην Ελλάδα, δεν ξέρω όμως αν θα βγω μπροστά
Ελλάδα, Πολιτική

Καρυστιανού: Ένα κίνημα πολιτών θα φέρει τη λύση στην Ελλάδα, δεν ξέρω όμως αν θα βγω μπροστά

6 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Συνελήφθη 47χρονος στην Κυλλήνη για ναρκωτικά

Ηλεία: Μπήκε σε σχολείο και έκλεψε υπολογιστές και άλλα αξίας 4000 ευρώ

Euractiv: Στήθος με στήθος ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ – Εκτίμηση για διαφορά 30.000 ψήφων

Euractiv: Στήθος με στήθος ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ – Εκτίμηση για διαφορά 30.000 ψήφων

Μητσοτάκης για νέους: Να έχεις δουλέψει, να έχεις κολλήσει πραγματικά ένσημα για να μπεις στην πολιτική

Μητσοτάκης για νέους: Να έχεις δουλέψει, να έχεις κολλήσει πραγματικά ένσημα για να μπεις στην πολιτική

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος