Ακολουθήστε μας:
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Αναλογικά και φθηνότερα διόδια στην Πατρών – Κορίνθου τους επόμενους μήνες

8 Μαΐου 2017
Αναλογικά και φθηνότερα διόδια στην Πατρών – Κορίνθου τους επόμενους μήνες

Αναλογικά διόδια αναμένεται να μπουν τους επόμενους μήνες στον αυτοκινητόδρομο της Πατρών – Κορίνθου, όπου οι χρήστες θα πληρώνουν λιγότερα χρήματα, ανάλογα με τα χιλιόμετρα του δρόμου που θα χρησιμοποιούν. Η κυβέρνηση προγραμματίζει να θέσει σε εφαρμογή τα αναλογικά διόδια στην Πατρών- Κορίνθου όπου θα είναι και τα πρώτα της χώρας, από τον Σεπτέμβριο. Ωστόσο επιφυλακτική εμφανίζεται η Ολυμπία Οδός, ως προς τον χρόνο εφαρμογής του συστήματος.

Η Πατρών – Κορίνθου είναι ο μόνος αυτοκινητόδρομος, στον οποίο είχε προβλεφθεί στο χρηματοοικονομικό μοντέλο το υβριδικό σύστημα πληρωμής διοδίων. Για τους υπόλοιπους οδικούς άξονες θα χρειαστεί επαναδιαπραγμάτευση με το υπουργείο Υποδομών, συζήτηση που έχει εξαγγείλει ουκ ολίγες φορές, ο υπουργός Χρίστος Σπίρτζης.

Όπως σημειώνουν καλά ενημερωμένες πηγές του υπουργείου, το νέο σύστημα προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία με την ολοκλήρωση της περιόδου κατασκευής (Τ1), όπως προβλέπει η σύμβαση, η οποία επικυρώθηκε και στο μνημόνιο συναντίληψης μεταξύ παραχωρησιούχου και δημοσίου το περασμένο καλοκαίρι.

«Είναι ο μόνος αυτοκινητόδρομος που έχει προβλεφθεί από την επανεκκίνηση των έργων του 2013 η εφαρμογή του υβριδικού μοντέλου, το οποίο μάλιστα έχει κοστολογηθεί σε 10 εκ. ευρώ. Σε καμία άλλη παραχώρηση δεν έχουν συμφωνήσει οι τράπεζες στην μείωση των διοδίων», αναφέρουν και τονίζουν ότι μπορεί να γίνει μείωση εφόσον υπάρχουν ανταλλάγματα όπως είναι η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης.

Βασική προϋπόθεση για να λειτουργήσει το υβριδικό σύστημα διοδίων είναι οι χρήστες να είναι κάτοχοι πομποδέκτη. Το σύστημα απαιτεί την τοποθέτηση κεραιών στις εισόδους και εξόδους των δρόμων αλλά και καμερών που θα φωτογραφίζουν τις πινακίδες για ταυτοποίηση των στοιχείων.

Στόχος είναι να αναγνωρίζεται από που μπήκε ο χρήστης, ο οποίος θα πληρώνει όλο το κόστος της διαδρομής αλλά εάν βγει νωρίτερα σε μία έξοδο, τότε αυτόματα θα αναγνωρίζεται από το σύστημα και θα του αφαιρείται το ποσό από τον λογαριασμό. Για το σύστημα εκτιμάται ότι δεν χρειάζεται να τοποθετηθούν κεραίες σε όλο το δίκτυο αφού υπάρχουν έξοδοι και είσοδοι με χαμηλή κυκλοφορία που θα ήταν ανώφελο να επενδύσουν οι παραχωρησιούχοι.

Υβριδικό αλλά όχι σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους

Το υβριδικό σύστημα χρέωσης προβάλλει σήμερα ως το πιο ενδεδειγμένο μοντέλο χιλιομετρικής τιμολόγησης για τους αυτοκινητοδρόμους καθώς με ελάχιστες επενδύσεις μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα από τους παραχωρησιούχους, εφόσον φυσικά καταλήξουν σε μια συμφωνία και με τις τράπεζες. Σύμφωνα όμως με έμπειρα στελέχη του κλάδου, η αναλογική χρέωση δεν μπορεί να επεκταθεί σε όλους τους οδικούς άξονες.

Για παράδειγμα, στον Μορέα (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα) που έχει υπεραστική κυκλοφορία, το υβριδικό σύστημα δεν έχει εφαρμογή. Όπως σημειώνουν, στελέχη των εταιρειών παραχώρησης, η αναλογική χρέωση εξυπηρετεί αυτοκινητόδρομους όπου γίνονται πολλές τοπικές μετακινήσεις και οι οδηγοί δεν διασχίζουν μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις.

Στην ίδια κατηγορία ανήκει και το Αθήνα-Σκάρφεια της Ιόνιας Οδού, για το οποίο όμως δεν υπάρχει συναίνεση των τραπεζών για να μειωθούν τα διόδια. Το επιπρόσθετο αγκάθι στο συγκεκριμένο οδικό άξονα, είναι οι προβλέψεις της σύμβασης για δύο πλευρικούς σταθμούς διοδίων σε Άγιο Στέφανο και Βαρυμπόμπη, το χρονοδιάγραμμα εγκατάστασης των οποίων από το 2008 έχει γίνει λάστιχο. Πριν λίγες ο κ. Σπίρτζης στον απόηχο του αρνητικού ψηφίσματος του Περιφερειακού Συμβουλίου για τα διόδια, επανέλαβε ότι δεν θα λειτουργήσουν οι νέοι σταθμοί και ότι θα ξεκινήσει από το 2018 η αναλογική χρέωση.

Οι επιπτώσεις

Στις εταιρείες παραχώρησης υποστηρίζουν ότι οι επιπτώσεις από την μείωση των διοδίων αποτελούν μία σύνθετη άσκηση. Για παράδειγμα στην Ολυμπία Οδό εκτιμάται ότι τα αναλογικά διόδια μπορεί να μειώσουν πάνω από το 5% τα σημερινά έσοδα από τα διόδια. Όμως οι απώλειες αυτές, ίσως καταφέρουν να περιοριστούν καθώς ένας αυτοκινητόδρομος μπορεί να κερδίσει χρήστες από την εφαρμογή μίας δικαιότερης χρέωσης. Στην Ολυμπία Οδό, δείχνουν πάντως επιφυλακτικοί σχετικά με τον χρόνο εφαρμογής του υβριδικού συστήματος, αναφέροντας ότι υπάρχουν ακόμη θέματα προς επίλυση με το δημόσιο και οι επιπτώσεις στα έσοδα είναι ένα από αυτά.

Επί του παρόντος πάντως, η Κορίνθου-Πατρών δείχνει να κερδίζει τους χρήστες αφού σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο του ημιτελούς άξονα, εμφανίζει αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 10%.

Thebest.gr

Προηγούμενο Άρθρο

Οι εφημερίες σε Πύργο – Αμαλιάδα – Νομός Ηλείας (07/05)

Επόμενο Άρθρο

Ανατροπές σε σχολεία και πανεπιστήμια -Ολες οι αλλαγές στην Παιδεία

Σχετικά Άρθρα

Η νέα Πατρών–Πύργου σε κυκλοφορία –Μετά από εκατοντάδες νεκρούς, ένας δρόμος με ασφάλεια
Τοπικά

Η νέα Πατρών–Πύργου σε κυκλοφορία –Μετά από εκατοντάδες νεκρούς, ένας δρόμος με ασφάλεια

5 Δεκεμβρίου 2025
Μπλόκα αγροτών: Έκλεισαν τη νέα Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου, στο ύψος της Κάτω Αχαΐας
Τοπικά

Μπλόκα αγροτών: Έκλεισαν τη νέα Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου, στο ύψος της Κάτω Αχαΐας

4 Δεκεμβρίου 2025
Πύργος: Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή στα 48 χρόνια του ο Αλέξης Μυλωνόπουλος
Τοπικά

Πύργος: Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή στα 48 χρόνια του ο Αλέξης Μυλωνόπουλος

4 Δεκεμβρίου 2025
Λύκειο Ελληνίδων Πύργου: Χριστουγεννιάτικο bazaar 6 και 7/12
Τοπικά

Λύκειο Ελληνίδων Πύργου: Χριστουγεννιάτικο bazaar 6 και 7/12

4 Δεκεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Παρατείνεται το επίδομα θέρμανσης
Οικονομία, Ελλάδα

Επίδομα Θέρμανσης: Στις 23 Δεκεμβρίου η πληρωμή-Τα ποσά

5 Δεκεμβρίου 2025
Ηλεία: Χαρίζονται επιδοτήσεις από το 2007 σε πυρόπληκτους αγρότες & επιχειρήσεις
Οικονομία, Ελλάδα

ΟΠΕΚΕΠΕ: Τα ποσά πληρωμών των αγροτών μέχρι τέλος του χρόνου-Όλο το σχέδιο

5 Δεκεμβρίου 2025
Πιερρακάκης: Τέλος στην αδράνεια των κληροδοτημάτων με το νέο πλαίσιο για την κοινωφελή περιουσία
Ελλάδα

Πιερρακάκης: Τέλος στην αδράνεια των κληροδοτημάτων με το νέο πλαίσιο για την κοινωφελή περιουσία

5 Δεκεμβρίου 2025
Εργαζόμενοι Νοσοκομείου Αμαλιάδας:«Κινδυνεύει να μετατραπεί σε Κέντρο Υγείας!»
Τοπικά, Ελλάδα

Εργαζόμενοι Νοσοκομείου Αμαλιάδας:«Κινδυνεύει να μετατραπεί σε Κέντρο Υγείας!»

5 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Ανατροπές σε σχολεία και πανεπιστήμια -Ολες οι αλλαγές στην Παιδεία

Ανατροπές σε σχολεία και πανεπιστήμια -Ολες οι αλλαγές στην Παιδεία

Eurovision 2017: H Demy πάει την Ελλάδα στον τελικό

Eurovision 2017: H Demy πάει την Ελλάδα στον τελικό

Δημόσιο: Μειώσεις μισθών – Πως τα επιδόματα φέρνουν “κούρεμα” στις αποδοχές

Δημόσιο: Μειώσεις μισθών – Πως τα επιδόματα φέρνουν “κούρεμα” στις αποδοχές

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος