Ο Ηλειακός Λαός συνεχίζει να παρακολουθεί αποσβολωμένος τις παλινωδίες του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή σχετικά με το ζωτικής σημασίας ζήτημα του νομού μας, την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα- Πύργος.
Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, αφού πέρασαν 4 μήνες από την ανάληψη της διακυβέρνησης από την Νέα Δημοκρατία, ο αρμόδιος υπουργός μας ενημέρωσε ότι θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το 2023, αφού σε διαφορετική περίπτωση θα χαθεί η χρηματοδότηση από τα Ευρωπαϊκά κονδύλια. Εν συνεχεία ανέφερε ότι προτάσσει ως την πλέον συμφέρουσα λύση για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου την ενσωμάτωση του στην υπάρχουσα παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού! Μάλιστα επεσήμανε ότι κατά αυτό τον τρόπο ο οδικός άξονας θα ολοκληρωθεί σε 30 μήνες. Εντύπωση προκαλεί η αναφορά του υπουργού ότι η κοινοπραξία είναι σύμφωνη να αναλάβει το έργο και μάλιστα ότι θα χρειαστεί να βάλει και «βαθειά το χέρι στην τσέπη». Σαν εναλλακτικές λύσεις προτείνει έναν νέο διαγωνισμό για ενιαίο έργο ή κατάτμηση σε τέσσερα ζευγάρια εταιριών, σε περίπτωση που δεν προχωρήσει η ενσωμάτωση στην υπάρχουσα παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού.
Είναι πραγματικά να απορεί κανείς με την επικοινωνιακή διαχείριση που ακολουθεί η κυβέρνηση σχετικά με τον οδικό άξονα Πάτρας-Πύργου. Τα γεγονότα είναι γνωστά και αδιάψευστα. Το 2013 η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ αποφάσισε την καταστροφική εξαίρεση του τμήματος Πάτρα-Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα από το συνολικό έργο του αυτοκινητόδρομου «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ». Τώρα έρχεται με θράσος μετά από έξι χρόνια ο Υπουργός του ίδιου κόμματος κ. Καραμανλής να μας πει ξανά ότι η πλέον ενδεδειγμένη λύση είναι η ενσωμάτωση του έργου στην ανωτέρω κοινοπραξία!
Τα ερωτήματα που γεννώνται είναι εύλογα. Αφού αυτή είναι κατά τον Υπουργό η πλέον ενδεδειγμένη λύση γιατί απεντάχθηκε το έργο το 2013 και οδηγηθήκαμε στο κίνδυνο να μη πραγματοποιηθεί ποτέ; Πως θα πείσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι τότε δεν ήταν ικανοί να εκτελέσουν το έργο και τώρα είναι; Γιατί να γυρίσουμε στο παρελθόν, εφόσον, σήμερα, μετά από συνεχείς και χρονοβόρες προσπάθειες, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε τον Μάρτιο του 2018 να εξασφαλίσει την έγκριση της Κομισιόν, τη χρηματοδότηση 293 εκ. ευρώ από ευρωπαϊκά κονδύλια και την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με χρόνο ολοκλήρωσης του έργου το 2023; Γιατί να ψάχνει η κυβέρνηση «άλλες λύσεις» για ένα έργο που ήδη εκτελείται στις 5 από τις 8 εργολαβίες, με τη μία να εκκρεμεί στο Συμβούλιο της Επικράτειας και για τις υπόλοιπες δύο εργολαβίες, το Υπουργείο αδικαιολόγητα δεν έχει προχωρήσει στον επόμενο μειοδότη;