Ακολουθήστε μας:
Δευτέρα, 5 Ιουνίου, 2023
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

To Κατάκολο παρουσιάζει σημαντική πτώση αφίξεων πλοίων (-22%) και επιβατών (-21%) σε σχέση με το 2017 !

19 Οκτωβρίου 2018
To Κατάκολο παρουσιάζει σημαντική πτώση αφίξεων πλοίων (-22%)  και επιβατών (-21%) σε σχέση με το 2017 !

Παρά την αύξηση των τουριστών φέτος στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, η κρουαζιέρα δεν σημείωσε ανάλογα αποτελέσματα. Αντίθετα παρουσίασαν μείωση οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στα λιμάνια της Δυτικής Ελλάδας, με το Κατάκολο να παρουσιάζει σημαντική πτώση σε σχέση με το 2017.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η Πάτρα, συνεχίζει να παραμένει σχεδόν ανύπαρκτη στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, καθώς δεν έχει καταφέρει να αξιοποιήσει ακόμα αυτό τον κλάδο του λιμανιού της. Μόλις τρεις ήταν οι φετινές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στην αχαϊκή πρωτεύουσα.

To Κατάκολο να παρουσιάζει σημαντική πτώση αφίξεων (-22%)  και επιβατών (-21%) σε σχέση με το 2017 !

Συνολικά σε όλη την Χώρα, το 2018 σημειώθηκε μείωση των αφίξεων όπως αναφέρονται στα στατιστικά ο κατάπλους κατά 2,7% και των επιβατών κατά 2,3% σε σύγκριση με τα ο 2017, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το newmoney.gr.

Τα στοιχεία δίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες.

Για το 2019 σύμφωνα με τις προβλέψεις αναμένεται βελτίωση κατά 2% οπότε η κατάσταση θα επανέλθει στα επίπεδα του 2017.

«Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στον κλάδο, αλλά και τις αγορές γενικότερα και σας παραθέτουμε τα τελευταία στοιχεία του Οκτωβρίου για την κίνηση στα Ελληνικά λιμάνια για το 2018.

Έτσι λοιπόν επιβεβαιώνονται οι αρχικές προβλέψεις μας τον Μάιο του 2018 (αρχή της season) με τα πρόσφατα στοιχεία του Οκτωβρίου 2018 όπως διαμορφώνονται για το τρέχον έτος μέχρι τέλους περιόδου» επισημαίνει ο Θεόδωρος Κόντες:

«Το σύνολον των προσεγγίσεων με την πρόβλεψη Μαΐου ήταν 3.353 calls με 4.479.700 επιβάτες και η πρόβλεψη του Οκτωβρίου δείχνει 28 προσεγγίσεις λιγότερες και 43.264 επιβάτες να μειώνονται από τις επιβατο-αφίξεις στην επικράτεια.

Η ουσία βέβαια παραμένει ότι υπάρχει η αναμενόμενη μείωση συγκριτικά με το 2017 με 89 αφίξεις λιγότερες και 102.400 επιβάτες λιγότερους -ποσοστό περίπου 2,7 % στις αφίξεις και 2,3 % μείωση επιβατών» και προσθέτει:

«Οι περαιτέρω προβλέψεις για το 2019 φαίνεται να είναι πλησίον στο 2018 με ίσως μικρή βελτίωση της τάξεως του 2 % περίπου. Οι εταιρείες κρουαζιέρας και operators κρατούν στάση αναμονής μέχρι να βελτιωθεί η κατάσταση στην Ανατολική Μεσόγειο με πρόβλεψη το 2020 να υπάρξει ικανοποιητική βελτίωση στην εικόνα».

Αναλυτικά:

– ο Πειραιάς φαίνεται με μια πολύ μικρή διόρθωση.

– Η Κεφαλονιά και η Μονεμβασιά δείχνουν μία αξιοσημείωτη πτώση από τις αρχικές προβλέψεις, αλλά το Ηράκλειο δείχνει να βελτιώνει την θέση του.

Τα λοιπά λιμάνια παραμένουν πολύ κοντά στις αρχικές προβλέψεις του Μαΐου, όπως μπορείτε να δείτε στον Πίνακα.

layrio

kavala

shteia

«Είναι αξιοσημείωτο να αναφερθούμε στην πολιτική της γείτονος Τουρκίας που προσφέρει επιδοτήσεις στα κρουαζιερόπλοια (ανά επιβάτη) για να επαναφέρει την κίνηση στα λιμάνια της, με την Κωνσταντινούπολη να ξαναγίνει και πάλι το κύριο λιμάνι για embarkation μια που πολύ σύντομα εγκαινιάζεται και το νέο complex συγκρότημα (αεροδρόμιο – λιμάνι κρουαζιέρας, μαρίνα, shopping center) ένα πολύ ενδιαφέρον έργο για τους operators.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναλογισθούν τα δικά μας λιμάνια (μεγάλα και μικρά) να παραμείνουν ανταγωνιστικά, αλλά και να βελτιώσουν υποδομές και υπηρεσίες αν επιθυμούν να διατηρήσουν μεγάλο τμήμα του Industry» υπογραμμίζει ο πρόεδρος της Ένωσης.

Αναφερόμενος στις αναμενόμενες εξελίξεις στην κρουαζιέρα επισημαίνει:

· Η εξέλιξη της αναπτυσσόμενης αγοράς στην Ασία με διψήφια ποσοστιαία νούμερα αύξησης ετησίως, αρχίζει να υποχωρεί το ενδιαφέρον στην περιοχή για γεωπολιτικούς κυρίως λόγους μεταξύ Κίνας / Κορέας με αποτέλεσμα να επιστρέφουν πλοία στις προηγούμενες αγορές ή να αναζητούν νέους προορισμούς.

· Η συνεχιζόμενη ναυπηγική δραστηριότητα νέων μεγάλων κρουαζιεροπλοίων έως και 6.000 επιβάτες συνεχίζεται, ιδιαίτερα από τους μεγάλους οργανισμούς του industry.

Βέβαια αξιοσημείωτο είναι η παράλληλη ναυπήγηση μικρού μεγέθους πλοίων από 200 – 300 επιβάτες σε πολύ υψηλά standards και για ειδικούς προορισμούς.

Έτσι λοιπόν πολλές εταιρείες έχουν εδραιώσει διαφορετικό luxury brand με τα λεγόμενα expedition cruisers με προγραμματισμό Αρκτική, Ανταρκτική και όχι μόνο.

Περίπου 35 πλοία στο μέγεθος και standard αυτό είναι υπό κατασκευή αυτή την στιγμή συμπληρωματικά των 90 περίπου πλοίων μεσαίου και μεγάλου μεγέθους που ναυπηγούνται κυρίως στα Ευρωπαϊκά ναυπηγεία. Δυστυχώς όχι στην Ελλάδα.

· Αξιοσημείωτο είναι επίσης οι νέοι Κανονισμοί και οι εξελίξεις που αναμένονται να εφαρμοστούν από 1/1/2020 που σχετίζονται με τη βελτίωση της ποιότητας καυσίμων με σκοπό την μείωση ρύπων και βελτίωση του περιβάλλοντος γενικότερα.

Φυσικά οι εν λόγω απαιτήσεις αφορούν όλο τον ναυτιλιακό χώρο και την ποντοπόρο ναυτιλία.

«Αναλύοντας λοιπόν περαιτέρω τον στόλο στην κρουαζιέρα παρατηρούμε ότι υπάρχει μια αυξητική τάση νεότευκτων πλοίων να κατασκευάζονται χρησιμοποιώντας το LNG ως καύσιμο. Από την άλλη πλευρά βέβαια υπάρχουν νέες κατασκευές, αλλά και πολλά υπάρχοντα πλοία να τοποθετούν πλυντηρίδες καυσαερίων (scrubbers) για να πληρούν τις εν λόγω εξελίξεις» λέει και συνεχίζει:

«Δύο βέβαια είναι τα ερωτηματικά που προβληματίζουν τους πλοιοκτήτες και operators.

– Για την χρήση του LNG (world wide) θα είναι εύκολη και διαθέσιμη η εξυπηρέτηση των πλοίων στην παραλαβή (bunkers stations); Ιδιαίτερα δύσκολο στους προορισμούς κρουαζιέρας.

– Θα υπάρχει διαθέσιμη ποσότητα καυσίμων με μειωμένη περιεκτικότητα σε θείο; Και σε τι τιμή;»

Οι αποφάσεις

Πολλές εταιρείες κρουαζιέρας τηρούν στάση αναμονής μια που πρέπει να συνυπολογίσουν και άλλους παράγοντες μέχρι να πάρουν τις τελικές τους αποφάσεις όπως:

· Η υπόλοιπη χρονική διάρκεια λειτουργίας της εκάστης μονάδος είναι ένας βασικός παράγων.

· Επίσης η κατανάλωση, οι προορισμοί και οι υποδομές λιμένων είναι πάρα πολύ σοβαρή προϋπόθεση για να παρθεί μία τέτοια σοβαρή απόφαση που αφορά αρκετά υψηλή επένδυση.

Προηγούμενο Άρθρο

Cine cinema Αμαλιάδας : Προβολές από Πέμπτη 18 Οκτωβρίου

Επόμενο Άρθρο

Μπάσκετ – Κόροιβος: Μεγάλη νίκη στην Πάτρα (αν κι έκανε τα …εύκολα, δύσκολα)!

Σχετικά Άρθρα

Μειώνεται η ένταση μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ- Στο ¨κόκκινο¨ η κόντρα με την ΝΔ
Ελλάδα, Πολιτική

Μειώνεται η ένταση μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ- Στο ¨κόκκινο¨ η κόντρα με την ΝΔ

5 Ιουνίου 2023
Mytilineos: Ενδεχόμενο μεταφοράς της έδρας της στο εξωτερικό;
Επιχειρήσεις

Mytilineos: Ενδεχόμενο μεταφοράς της έδρας της στο εξωτερικό;

5 Ιουνίου 2023
Πέθανε ο δημοσιογράφος Γιώργος Γεωργίου
Ελλάδα

Πέθανε ο δημοσιογράφος Γιώργος Γεωργίου

5 Ιουνίου 2023
Μύκονος: Μπράβοι σε μαγαζί απαγορεύουν στον κόσμο να πάει στην παραλία στον Πάνορμο
Ελλάδα

Μύκονος: Μπράβοι σε μαγαζί απαγορεύουν στον κόσμο να πάει στην παραλία στον Πάνορμο

5 Ιουνίου 2023
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Πέθανε ο δημοσιογράφος Γιώργος Γεωργίου
Ελλάδα

Πέθανε ο δημοσιογράφος Γιώργος Γεωργίου

5 Ιουνίου 2023
Μύκονος: Μπράβοι σε μαγαζί απαγορεύουν στον κόσμο να πάει στην παραλία στον Πάνορμο
Ελλάδα

Μύκονος: Μπράβοι σε μαγαζί απαγορεύουν στον κόσμο να πάει στην παραλία στον Πάνορμο

5 Ιουνίου 2023
Σοκ στο Βόλο: Άντρας αυτοϊκανοποιήθηκε σε λεωφορείο μπροστά σε 26χρονη
Ελλάδα

Σοκ στο Βόλο: Άντρας αυτοϊκανοποιήθηκε σε λεωφορείο μπροστά σε 26χρονη

5 Ιουνίου 2023
Πήραν την ανηφόρα οι τιμές του πετρελαίου, μετά την απόφαση της Σαουδικής Αραβίας για μείωση παραγωγής
Οικονομία

Πήραν την ανηφόρα οι τιμές του πετρελαίου, μετά την απόφαση της Σαουδικής Αραβίας για μείωση παραγωγής

5 Ιουνίου 2023
Επόμενο Άρθρο
Μπάσκετ – Κόροιβος: Μεγάλη νίκη στην Πάτρα (αν κι έκανε τα …εύκολα, δύσκολα)!

Μπάσκετ - Κόροιβος: Μεγάλη νίκη στην Πάτρα (αν κι έκανε τα ...εύκολα, δύσκολα)!

Γ’ Εθνική – 6ος όμιλος: Νίκη Παλληνιακού στο πρώτο ματς 4ης μέρας – Το υπόλοιπο πρόγραμμα

Γ' Εθνική – 6ος όμιλος: Νίκη Παλληνιακού στο πρώτο ματς 4ης μέρας - Το υπόλοιπο πρόγραμμα

Ηλεία: Τα αποτελέσματα του Σαββάτου – Το υπόλοιπο πρόγραμμα (Α1, Α2, Β’)

Ηλεία: Τα αποτελέσματα του Σαββάτου – Το υπόλοιπο πρόγραμμα (Α1, Α2, Β')

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορούμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα πρέπει να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookie.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος

Ενεργοποιήστε πρώτα τα απαραίτητα cookie για να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!