*Τις βασικές θέσεις – προτάσεις καθώς και το λογότυπο της παράταξής του παρουσίασε σήμερα ο υποψήφιος Δήμαρχος Πύργου Κώστας Νικολούτσος
*«Στο λογότυπο του συνδυασμού μας αγκαλιάζουμε κάθε άνθρωπο που έχει τη ίδια θέληση και αγάπη για το τόπο μας»
*«Η Αρχαία Ολυμπία δεν έχει αναδειχθεί όπως θα έπρεπε»
Η ουσιαστική προβολή και ανάπτυξη του τουρισμού καθώς και η επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει στην καθημερινότητά του ο πολίτης θα είναι από τις βασικές προτεραιότητες του υποψηφίου Δημάρχου Πύργου Κώστα Νικολούτσου.
Ο κ. Νικολούτσος σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε σήμερα στην περιοχή της Παλαιάς Αγοράς Πύργου με φόντο το Αρχαιολογικό μουσείο αναφέρθηκε στις βασικές προτάσεις – θέσεις καθώς και στο λογότυπο της παράταξής του «Μαζί μπροστά».
Όπως σημείωσε ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στον τουρισμό που αποτελεί έναν εκ των βασικών πυλώνων ανάπτυξης του τόπου καθώς και στην επίλυση των καθημερινών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι δημότες του Καλλικρατικού Δήμου Πύργου.
Επίσης αναφέρθηκε στην ιδιαίτερη βαρύτητα που θα δώσει στο θέμα της οδικής ασφάλειας αλλά και στα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τους αγρότες – κτηνοτρόφους του Δήμου.
Βάρος σε αγροτική οδοποιία, καθαριότητα και ηλεκτροφωτισμό
Ξεκινώντας την ομιλία του ο κ. Νικολούτσος αναφέρθηκε σε τρία βασικά ζητήματα τα οποία αντιμετωπίζουν τα δημοτικά διαμερίσματα.
Όπως ανέφερε «Στο διάστημα που πέρασε, είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε το 90 % των διαμερισμάτων του Δήμου μας, σε μια συνεχή προσπάθεια να έχουμε ολοκληρωμένη άποψη για το πώς είναι αυτή τη στιγμή η κατάσταση στην περιφέρεια, και μέσα από κει να μπορέσουμε να συντάξουμε το πρόγραμμα μας και τις δράσεις μας για να είμαστε δημιουργικοί και αποτελεσματικοί. Τα μεγάλα θέματα που αντιμετωπίζουν τα δημοτικά μας διαμερίσματα είναι τρία. Ξέρετε πολύ καλά ότι είναι το θέμα της αγροτικής οδοποιίας, της καθαριότητας και του ηλεκτροφωτισμού. Πιστεύουμε ότι αυτά μπορούν να αντιμετωπιστούν σύντομα και αποτελεσματικά, ενώ παράλληλα πρέπει να θέσουμε στο προσκήνιο και άλλα θέματα, όπως το κυρίαρχο θέμα της οδικής ασφάλειας. Η οδική ασφάλεια, ξέρετε πολύ καλά, δεν έχει να κάνει μόνο με την κατάσταση του οδοστρώματος, αλλά και με τη κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση. Παράλληλα θα προβούμε στη βελτίωση όλου αυτού του δικτύου υποδομών, το οποίο συνοδεύει την επικοινωνία, γιατί εμείς προσβλέπουμε η κίνηση μέσα στο δήμο να είναι λειτουργική και αποτελεσματική».
Βραχυπρόθεσμος και μεσοπρόθεσμος σχεδιασμός για τον τουρισμό
Συνεχίζοντας ο υποψήφιος Δήμαρχος της παράταξης «Μαζί μπροστά» αναφέρθηκε στον έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της Ηλείας που είναι ο τουρισμός τονίζοντας ότι είναι επιτακτική ανάγκη να αξιοποιηθεί ουσιαστικά και στοχευμένα.
Όπως σημείωσε «Στο διάστημα που πέρασε μπορώ να πω ότι σε πρώτη φάση ασχοληθήκαμε με τον τουρισμό και είναι ένα από τα πρώτα δείγματα του πως εμείς σκεπτόμαστε κάποια πράγματα. Σαφώς ο τουρισμός συνδέεται με τον πολιτισμό και τον αθλητισμό, αλλά μιλώντας για τον τουρισμό θέλω να πω ότι ο δικός μας ο σχεδιασμός θα είναι βραχυπρόθεσμος και μεσοπρόθεσμος, δηλαδή πράγματα τα οποία πρέπει να γίνουν άμεσα και πράγματα τα οποία πρέπει να γίνουν σε δεύτερο χρόνο. Για να γίνουν όμως αυτά και να έχουν αποτελεσματικότητα, πάνω απ’ όλα πρέπει να τακτοποιηθούν θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινή εικόνα της πόλης. Σημαίνει ότι μια πόλη για να προσβλέπει σε τουρισμό πρέπει να έχει πολύ καθαρό περιβάλλον, να έχει καλές υποδομές και οπωσδήποτε καλούς τρόπους προσέγγισης. Δεν γίνεται να είναι καταστραμμένα τα πεζοδρόμια και οι ράμπες πρόσβασης των ατόμων με κινητικά προβλήματα, κλειστές.
Όλα αυτά πρέπει να δημιουργηθούν σε άμεσο χρόνο και με συγκεκριμένη διαφημιστική καμπάνια για τον τουρισμό να γίνει η προσέγγιση σε ειδικές τουριστικές αγορές για να έρθει κόσμος στην πόλη μας. Βεβαίως για τον τουρισμό κυρίαρχο ρόλο έχει το θέμα της κρουαζιέρας. Ξέρετε πολύ καλά ότι δεν υπάρχουν τουρίστες στην πόλη, άρα εμείς πρέπει να δημιουργήσουμε αυτές τις συνθήκες στην λογική που σας ανέφερα πριν, για να μπορούν αυτοί οι άνθρωποι να έρχονται ξανά και ξανά. Άρα πέρα από την δημιουργία των υποδομών της καθαριότητας και της οικοτεχνικής αναβάθμισης, πρέπει να έχουμε ένα περιβάλλον πραγματικά φιλικό και ο επισκέπτης θα αισθάνεται ότι είναι σε μια πόλη διαφορετική».
Κρουαζιέρα και Κατάκολο
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Νικολούτσος αναφέρθηκε και στο θέμα της κρουαζιέρας αλλά και του λιμένα Κατακόλου τονίζοντας ότι η παράταξή του θα φέρει ολοκληρωμένες προτάσεις οι οποίες έχουν σχέση με την σημερινή τουριστική πραγματικότητα.
Όπως ανέφερε «Όσον αφορά την κρουαζιέρα ξέρετε όλοι τη θέση μου, την οποία έχω εκφράσει και παλιότερα, δηλαδή ότι είναι χαμηλή η κατά κεφαλήν κατανάλωση και άρα πρέπει να βελτιώσουμε αυτόν τον παράγοντα. Βέβαια μας ανησυχεί πάρα πολύ το γεγονός ότι ένα 35 % των επισκεπτών από τα καράβια δεν κατεβαίνουν στην πόλη. Δεν κατεβαίνουν καν στο λιμάνι, παραμένουν επάνω στο καράβι. Άρα είναι κάτι που θα μας απασχολήσει και γι’ αυτά τα θέματα θα κινηθούμε με επαγγελματισμό. Αυτό σημαίνει ότι θα χρησιμοποιήσουμε ανθρώπους της αγοράς, ανθρώπους οι οποίοι γνωρίζουν το προϊόν. Δεν θα κάνουμε αυτοσχεδιασμούς, θα φέρουμε ολοκληρωμένες προτάσεις οι οποίες έχουν σχέση με την σημερινή τουριστική πραγματικότητα.
Στην ίδια λογική βεβαίως είναι ότι έχουμε χάσει σε μεγάλο βαθμό και το Κατάκολο σαν εσωτερικό τουριστικό προορισμό και αυτό πρέπει να το ανατάξουμε. Πρέπει να γίνουν συντονισμένες κινήσεις, πάντα, όπως αναφέρω με επαγγελματισμό. Πρέπει να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις αυτές, ώστε αμέσως μετά να κάνουμε μια ισχυρή διαφημιστική καμπάνια η οποία θα προσελκύσει τον κόσμο. Για να γίνει αυτό πρέπει ο κόσμος να έχει συγκεκριμένη διάθεση να έρθει στον τόπο τον δικό μας, και εμείς πρέπει να λύσουμε αυτά τα προβλήματα τα οποία σας ανέφερα εξ αρχής».
Brandname στα χαρτιά η Αρχαία Ολυμπία
Ολοκληρώνοντας ο κ. Νικολούτσος αναφέρθηκε και στη μη αξιοποίηση και ανάδειξη του μεγάλου brand name της Ηλείας που είναι η Αρχαία Ολυμπία.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «πρέπει να αναφέρω και το θέμα της Ολυμπίας, γιατί ξέρετε καλά ότι αυτός ο μεγάλος προορισμός δεν έχει συνδεθεί επαρκώς με το Δήμο μας και βέβαια δεν έχει αναδειχθεί όπως θα έπρεπε, ούτως ώστε αυτό το brand να μπορέσει να λειτουργήσει αποτελεσματικά για όλους μας. Έχουμε ελπίδες ότι αυτό θα το καταφέρουμε και φιλοδοξούμε να συνεργαστούμε στενά με τον Δήμο Αρχαίας Ολυμπίας, ο οποίος είναι συνδεδεμένος διοικητικά και εμπορικά με τον Πύργο. Πρέπει να συνδεθούμε παραπάνω, ώστε το τουριστικό προϊόν να είναι ένα ευρύτερο για να μπορέσει να ενταχθεί σε επεμβάσεις και χρηματοδοτήσεις που έχουν να κάνουν με την ΟΧΕ, με το τρένο κ.α. Όλα αυτά θα τα βάλουμε σε ένα ενιαίο σκεπτικό για να μπορέσουμε να έχουμε κάποια αποτελέσματα με αυτόν τον τρόπο».
Επίσης ο κ. Νικολούτσος αναφέρθηκε και στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αγρότες – κτηνοτρόφοι του Δήμου τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι «ότι κατά τις επισκέψεις μας, διαπίστωσα πως πέρα από αυτά τα προβλήματα, πάρα πολλές επιχειρήσεις, ειδικά στην βόρεια περιοχή του Δήμου που είναι οι κτηνοτροφικές μονάδες, δεν μπορούν να λειτουργήσουν με τις τρέχουσες συνθήκες. Φανταστείτε ότι πρέπει να μετακινούνται τουλάχιστον 4 φορές την ημέρα και με την υπάρχουσα κατάσταση αυτό είναι αδύνατο. Το ενδιαφέρον μας για αυτούς τους ανθρώπους θα είναι η νούμερο ένα προτεραιότητά μας».
Λογότυπο λιτό και εκφραστικό
Τέλος ο κ. Νικολούτσος παρουσίασε και το λογότυπο της παράταξής του τονίζοντας ότι σχεδιάστηκε για να αγκαλιάσει κάθε άνθρωπο που έχει τη ίδια θέληση και αγάπη για το τόπο. Όπως ανέφερε «Στη δημιουργία του λογότυπου υιοθετήσαμε έναν αφαιρετικό τρόπο γραφής, μια σύνθεση πιο λιτή εκφραστικά, σε μια εκδοχή της παραστατικότητας με γεωμετρική προσαρμογή. Η αναπαράσταση της πραγματικότητας ξεφεύγει από τις περιττές λεπτομέρειες και κρατά τα στοιχεία που είναι σημαντικά στην αποτύπωση του μηνύματος. Παράλληλα δίνει τη δυνατότητα στον δημότη να το ερμηνεύσει ή να επικεντρώσει το ενδιαφέρον του σε στοιχεία που αντιστοιχούν στο δικό του πεδίο γνώσεων ή ενδιαφερόντων. Σε αυτό το πλαίσιο οι 4 Δημοτικές Ενότητες του Δήμου Πύργου έχουν ισάξια συμμετοχή στην αναπτυξιακή μας πρόταση, κάτι που αποτυπώνεται ξεκάθαρα από το μέγεθος των τεσσάρων τετραγώνων. Κυριαρχεί το γαλάζιο και το μπλε, ως μέσο ανάδειξης συγκριτικών πλεονεκτημάτων που είναι η θάλασσα του Ιονίου και ο Αλφειός ποταμός. Η αναπτυξιακή προοπτική θα ακολουθεί το δρόμο των απαραίτητων αλλά και ουσιαστικών έργων, χωρίς περιττές παρεμβάσεις, οι οποίες αποδυναμώνουν τη χρηστική αξία όλων αυτών των έργων. Έτσι αγκαλιάζουμε κάθε άνθρωπο, ο οποίος έχει τη ίδια θέληση και αγάπη για το τόπο μας».
Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά το πέρας της συνέντευξης ο κ. Νικολούτσος παρέθεσε γεύμα στο κατάστημα «ΕΔΕΑΤΡΟΣ» στους συνεργάτες του καθώς και στους δημοσιογράφους των έντυπων – ηλεκτρονικών και τηλεοπτικών μέσων.
Του Θοδωρή Λάμπρου
thlabros@hotmail.com