Ακολουθήστε μας:
Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Ν. Κοροβέσης: Οι «χαμένες ευκαιρίες» της τουριστικής ανάπτυξης!

28 Νοεμβρίου 2019
Ν. Κοροβέσης: Οι «χαμένες ευκαιρίες»  της τουριστικής ανάπτυξης!

*Η Δυτ. Ελλάδα είχε μείνει πίσω χωρίς την αξιοποίηση ανάλογων προγραμμάτων τα προηγούμενα χρόνια τόνισε ο Νίκος Κοροβέσης

*πρέπει πλέον να «τρέξουμε» βασικούς άξονες και δράσεις ώστε στρατηγικά να στοχεύσουμε την αύξηση της επισκεψιμότητας στην  περιοχή μας

Με απόλυτους  αριθμούς που αντικατοπτρίζουν την πραγματική θέση της Περιφέρειας στον τουριστικό «χάρτη» στην χώρα μας απάντησε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Νίκος Κοροβέσης στην επερώτηση που κατέθεσε στο Περιφερειακό Συμβούλιο ο Κωνσταντίνος Καρπέτας.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ Κοροβέσης    «σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδας, οι αυξήσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019 σε σχέση με το 2018, σε αφίξεις, διανυκτερεύσεις και εισπράξεις αναφέρονται επιλεκτικά μόνο σε ποσοστά και όχι σε απόλυτους αριθμούς, που δίνουν μια πληρέστερη εικόνα.

Για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι: το Α εξάμηνο του 2019 πραγματοποιήθηκαν στο σύνολο της χώρας 10.813.800 επισκέψεις, από τις οποίες στη Δυτική Ελλάδα αντιστοιχούν σε μόλις 257.700, ή 2,38%.

Από την άλλη πλευρά, το Ά εξάμηνο 2019 στη Δυτική Ελλάδα πραγματοποιήθηκαν 1.492.400 διανυκτερεύσεις όταν στο σύνολο της χώρας, το ίδιο χρονικό διάστημα πραγματοποιήθηκαν 69.917.900 διανυκτερεύσεις. Τι μας λένε αυτοί οι αριθμοί; Ότι στη Δυτική Ελλάδα για το αναφερθέν χρονικό διάστημα πραγματοποιήθηκε μόνο το 2,14% των συνολικών διανυκτερεύσεων.

Τέλος, όσον αφορά τις εισπράξεις, κατά το Ά εξάμηνο 2019, από τα 5 δις 244,4 εκ. ευρώ που εισπράχτηκαν σε εθνικό επίπεδο, στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας αντιστοιχούν μόλις 86 εκ. ευρώ ή 1,64%. Δηλαδή, από τα 618,8 εκ. ευρώ που εισπράχτηκαν παραπάνω το Α΄ εξάμηνο 2019 στο σύνολο της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό, στη Δυτική Ελλάδα κατέληξαν μόλις τα 21,7 εκ. ευρώ, ή 3,61%».

ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ

ΣΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Όπως επισήμανε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού ένα ακόμα στοιχείο που πρέπει να εξεταστεί είναι  «η έλλειψη προσανατολισμού προς μία πολιτική που θα ευνοεί τη δημιουργία νέων επενδυτικών μονάδων στον κλάδο του τουρισμού, έχει ως συνέπεια η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας να μένει πίσω καταρχήν σε ανταγωνιστικότητα, και επιπρόσθετα να χάνει την ευκαιρία να διεκδικήσει μεγαλύτερο μερίδιο από την αυξανόμενη πίτα εισερχόμενων τουριστών στην Ελλάδα.

Για αυτό και όταν αναφέρονται αποκλειστικά και επιλεκτικά  ποσοστά, αυτό δημιουργεί μια παραπλανητική εικόνα ως προς την πραγματικότητα που είναι ότι σε μία περίοδο σημαντικής ανόδου των εισερχόμενων τουριστών στη χώρα μας, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας δεν μπόρεσε να αδράξει την ευκαιρία και να καταστεί ένας κορυφαίος προορισμός όπως της αρμόζει.

Για να γίνει πιο κατανοητό θα πρέπει να υπενθυμίσουμε τα εξής:

  • Την περίοδο 2011- 2012 δεν υπήρξε κάποιο πρόγραμμα τουριστικής προβολής.
  • Την περίοδο 2013- 2015 μέσω ΕΣΠΑ υπήρξε ένα πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής χωρισμένο σε 6 υποέργα από τα οποία τα υποέργα 3 και 4 υλοποιήθηκαν από την Αναπτυξιακή Εταιρεία ΠΔΕ και τα υπόλοιπα από την ΠΔΕ. Ο συνολικός προϋπολογισμός Έργου (για 3 έτη) ήταν € 572.692,10

  • Υποέργο 1: Ηλεκτρονικές υποδομές και μέσα προώθησης του τουρισμού στην Δυτική Ελλάδα. Δεν υλοποιήθηκε ποτέ αφού δύο φορές ο διαγωνισμός ανακηρύχθηκε άγονος
  • Υποέργο 2: Έντυπο και ηλεκτρονικό ενημερωτικό & προωθητικό υλικό
  • Υποέργο 3: Συμμετοχή σε διεθνείς και εθνικές τυριστικές εκθέσεις το οποίο υλοποιήθηκε από την Αναπτυξιακή της ΠΔΕ
  • Υποέργο 4: Ενίσχυση της δημοσιότητας των τουριστικών υπηρεσιών της Δυτικής Ελλάδας  το οποίο υλοποιήθηκε από την Αναπτυξιακή της ΠΔΕ
  • Υποέργο 5: Μέτρηση αποτελεσμάτων
  • Υποέργο 6: Έντυπο και ηλεκτρονικό ενημερωτικό & προωθητικό υλικό

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ

ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΚΡΥΣΜΑ

Την περίοδο 2016 (Σεπτέμβριος) – 2017: Ανάθεση με Προγραμματική Σύμβαση σχεδιασμού και υλοποίησης προγράμματος τουριστικής προβολής στο Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) προϋπολογισμού € 300.000 από ΠΔΕ και € 15.000 από ΠΤΑ.  Τα χρήματα ήταν από ΚΑΠ, ενώ ο έργο που ήταν να χρηματοδοτήσει το ΠΤΑ κρίθηκε εκ των υστέρων ότι δεν έπρεπε να γίνει.

Η προγραμματική σύμβαση με το ΣΕΤΕ περιελάμβανε την υλοποίηση των παρακάτω άξονες:

1ος Άξονας Ενεργειών:  «Σχεδιασμός και τεκμηρίωση του τουριστικού brand της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας»

α)Δράση 1η: Μελέτη/ τεκμηρίωση του προωθητικού brand (BrandStrategy) της Περιφέρειας.

β) Δράση 6η: Μελέτη τεκμηρίωσης και σκοπιμότητας για εκπόνηση στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης αερογραμμών και «αεροδρομιακού» marketing. ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ

2ος Άξονας Ενεργειών: «Ανάπτυξη περιεχομένου δημιουργικών εργαλείων και ψηφιακών συστημάτων, για την προβολή του τουριστικού προϊόντος.»

α)Δράση 2η:Website:

 –             Ανάπτυξη κειμένων ταξιδιωτικών εμπειριών (μέχρι 15.000 λέξεις), σε πέντε (5) γλώσσες.

–              Συγκέντρωση, αξιολόγηση και επιλογή/ εξασφάλιση υλικού από υπάρχουσες πηγές.

–              Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Website.

–              Ανάπτυξη ολοκληρωμένης παρουσίας για τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (socialmedia -setup).

–              Παραγωγή video.

3ος Άξονας Ενεργειών:  «Αξιοποίηση ενεργειών προώθησης του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.»

α)           Δράση 3η: Ενέργειες Προώθησης B2C

β)            Δράση 4η: Ενέργειες Προώθησης Β2Β

γ)            Δράση 5η: Δημόσιες Σχέσεις

Περίοδος 2017- σήμερα: ενεργοποιήθηκε το Μάρτιο του 2017 το Τμήμα Σχεδιασμού Τουριστικής Στρατηγικής. Το σύνολο του σχεδιασμού υλοποιήθηκε ομαλά. Όλοι οι προϋπολογισμοί μέχρι σήμερα ήταν από ΚΑΠ και έχουν ως εξής:

2017: € 35.000,00

2018: € 123.000,00

2019: € 200.000,00

Με βάση τα παραπάνω αντιλαμβάνονται όλοι την αποσπασματικότητα  με την οποία αντιμετωπίστηκαν ως τώρα τα ζητήματα τουρισμού» ανέφερε ο κ Κοροβέσης.

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ

ΤΟΤΡ. ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ

 «Θέλουμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι η στήριξη του τουρισμού της Περιφέρειας μας, για εμάς είναι μια από τις βασικές προτεραιότητες.

Στόχος μας είναι η αξιοποίηση του μεγάλου φυσικού και πολιτιστικού αποθέματος που διαθέτει η Δυτική Ελλάδα για την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας, καθώς και η διαφοροποίησή του μέσα από την ανάπτυξη και την προώθηση ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Παράλληλα, επιδιώκουμε τη μείωση της εποχικότητας και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου ώστε να καταστεί η ΠΔΕ τουριστικός προορισμός καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Στο πλαίσιο αυτό, θα προκηρυχθεί το επόμενο διάστημα ανοικτός διεθνής διαγωνισμός για την τουριστική προβολή της Περιφέρειας που να καλύπτει το σύνολο των αναγκών του τουριστικού της προϊόντος, καθώς και των στόχων που έχουμε θέσει για την ανάπτυξη του.

 

Η προηγούμενη πρόταση στην οποία αναφέρεστε,δεν ανταποκρινόταν στους στόχους αυτούς. Ήταν περιορισμένης εμβέλειας, στηριγμένη υπερβολικά σε ξεπερασμένους τρόπους και μέσα επικοινωνίας και με χαμηλό προϋπολογισμό που δεν αρκούσε να καλύψει τις μεγάλες ανάγκες της Περιφέρειας στον συγκεκριμένο τομέα. Επιπλέον, υποβλήθηκε λίγες μέρες πριν τις εκλογές, γεγονός που δημιουργεί σοβαρές προβληματισμούς ως προς τη σκοπιμότητά της.

 

Εστιάζει ακόμη, στη συστηματική και όχι συγκυριακή προβολή του προορισμού «Δυτική Ελλάδα» στη διεθνή και εγχώρια αγορά αξιοποιώντας πληθώρα μέσων, όπως: εκθέσεις, διαφήμιση, συνεργασία με ταξιδιωτικούς οργανισμούς, δημόσιες σχέσεις, διαρκή επιμόρφωση των επαγγελματιών του τουρισμού κ.α., η οποία και θα επικεντρώνεται σε ειδικά κοινά στόχους.

Επιπλέον, στοχεύει στην επέκταση σε νέες αγορές και στην προσέλκυση νέων επισκεπτών που δυνητικά ενδιαφέρονται για τους προσφερόμενους στην Περιφέρεια, τουριστικούς πόρους, όπως επίσης και στην προώθηση της συνεργασίας μεταξύ κατοίκων, δημοσίων φορέων και ιδιωτικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην τουριστική ανάπτυξη μιας περιοχής.

Οι στόχοι αυτοί υπηρετούνται μέσα από ένα μίγμα συνδυασμένων ενεργειών με σκοπό την ενίσχυση του προορισμού «ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ» στην παγκόσμια και εγχώρια τουριστική αγορά, ως ενός πολυδιάστατου ανταγωνιστικού τουριστικού προορισμού. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη διαφημιστική προβολή σε εγχώρια και διεθνή ΜΜΕ, σε γενικές και ειδικές θεματικές καταχωρήσεις στον ελληνικό και διεθνή τύπο, αλλά και στην πλήρη αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων που δίνει το διαδίκτυο και τα κοινωνικά μέσα.

Στόχος μας και μεγάλη πρόκληση είναι να κάνουμε σε επίπεδο σχεδιασμού μέσα σε τέσσερεις μήνες /όσα δεν έγιναν τα τελευταία 9 χρόνια.

Προηγούμενο Άρθρο

Νέες εισφορές επαγγελματιών και αγροτών

Επόμενο Άρθρο

Διονύσης Καλαματιανός: Αοριστολογίες του Υπουργού για το «Πάτρα – Πύργος»

Σχετικά Άρθρα

Φορείς Ηλείας: Συνάντηση με τον Πρύτανη Πανεπιστημίου Πατρών την 1η Δεκεμβρίου για το θέμα ίδρυσης Σχολής
Τοπικά, Πολιτική

Φορείς Ηλείας: Συνάντηση με τον Πρύτανη Πανεπιστημίου Πατρών την 1η Δεκεμβρίου για το θέμα ίδρυσης Σχολής

23 Νοεμβρίου 2025
Μ. Κατρίνης: Κοινή ευρωπαϊκή άμυνα – ασπίδα για τον Ελληνισμό Ελλάδας και Κύπρου
Τοπικά, Πολιτική

Μ.Κατρίνης: Άμεση ανάγκη παρεμβάσεων στο αρδευτικό σύστημα της Ηλείας

6 Νοεμβρίου 2025
Τη δημιουργία Δημοτικού Συμβουλίου Νέων αποφάσισε ο Δήμος Πύργου
Τοπικά, Πολιτική

Τη δημιουργία Δημοτικού Συμβουλίου Νέων αποφάσισε ο Δήμος Πύργου

25 Οκτωβρίου 2025
Γαστούνη: Υπογράφηκε η σύμβαση για την ανάπλαση του οικοδομικού τετραγώνου στο 4ο Νηπιαγωγείο
Τοπικά, Πολιτική

Γαστούνη: Υπογράφηκε η σύμβαση για την ανάπλαση του οικοδομικού τετραγώνου στο 4ο Νηπιαγωγείο

3 Σεπτεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Νέα Δημοκρατία: 5+1 γαλάζιες νάρκες στον δρόμο για τις εκλογές
Τοπικά

ΔΕΕΠ ΝΔ Ηλείας: Συγκροτήθηκε σε σώμα-Ποιοι καταλαμβάνουν θέσεις

20 Δεκεμβρίου 2025
Ηλεία: Μέσα στις συνδεδεμένες τελικά η σταφίδα, η ντομάτα και τα εσπεριδοειδή
Οικονομία, Ελλάδα

ΟΠΕΚΕΠΕ-ΕΛΓΑ: Ολοκληρώθηκαν πληρωμές 487,9 εκ. ευρώ-Πληρώθηκε και το πετρέλαιο 22,5 εκ. ευρώ

20 Δεκεμβρίου 2025
Επίδομα θέρμανσης: Πότε και πώς θα καταβληθεί – Οι ημερομηνίες και οι προϋποθέσεις
Ελλάδα, Οικονομία

Επίδομα θέρμανσης: Πότε και πώς θα καταβληθεί – Οι ημερομηνίες και οι προϋποθέσεις

20 Δεκεμβρίου 2025
Κληρικοί στο πλευρό των αγροτών: Επιστολές στήριξης από ιερείς και Μητροπολίτες σε όλη την Ελλάδα
Ελλάδα

Κληρικοί στο πλευρό των αγροτών: Επιστολές στήριξης από ιερείς και Μητροπολίτες σε όλη την Ελλάδα

20 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Διονύσης Καλαματιανός: Αοριστολογίες του Υπουργού για το «Πάτρα – Πύργος»

Διονύσης Καλαματιανός: Αοριστολογίες του Υπουργού για το «Πάτρα – Πύργος»

Νέο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα για τους ΟΤΑ –  Ερωτηματικά για το πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ – Τι απαντάει ο Χαρίτσης

Νέο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα για τους ΟΤΑ - Ερωτηματικά για το πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ - Τι απαντάει ο Χαρίτσης

Ημερομηνίες: Πριν τα Χριστούγεννα, Συντάξεις (Ιανουαρίου), ΚΕΑ, Επίδομα Ενοικίου, Προνοιακά, κ.α.

Ημερομηνίες: Πριν τα Χριστούγεννα, Συντάξεις (Ιανουαρίου), ΚΕΑ, Επίδομα Ενοικίου, Προνοιακά, κ.α.

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος