Ακολουθήστε μας:
Σάββατο, 6 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

ΟΣΕ: Τα τρένα της μεγάλης ντροπής – H μαφία του χαλκού…

2 Ιουνίου 2017
ΟΣΕ: Τα τρένα της μεγάλης ντροπής – H μαφία του χαλκού…

Μικρή συχνότητα δρομολογίων στον Προαστιακό, χαμηλές ταχύτητες, έλλειψη συστημάτων διαχείρισης και ασφαλείας των δρομολογίων, ελλιπές προσωπικό, ασανσέρ εκτός λειτουργίας και προβληματική υποδομή αποτελούν μέρος της πραγματικότητας των τρένων της μεγάλης ντροπής που κατάπιαν τις τελευταίες δεκαετίες πακτωλό δισεκατομμυρίων. 

Αυτά ανέφερε μεταξύ άλλων, με αφορμή το δυστύχημα στο Άδενδρο, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης ΟΣΕ (ΠΕΠΕ), σκιαγραφώντας μια τουλάχιστον δραματική εικόνα.

H μαφία του χαλκού έχει αποψιλώσει τα καλώδια, κόστους 7 δισ. ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο κατά το διάστημα 2000-2011 το Δημόσιο δαπάνησε -μέσα στην κρίση- 4,6 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στη συμμετοχή στις αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου του ΟΣΕ, όπως φανερώνουν οι εθνικοί προϋπολογισμοί. Την περίοδο 2001-2008 οι δαπάνες της Πολιτείας διαμορφώθηκαν σε 2 δισ. ευρώ. 

Εάν στα παραπάνω ποσά προστεθεί η ζημιά δισεκατομμυρίων που φέρεται να έχει προκληθεί από υπερκοστολογημένες συμβάσεις (π.χ. ΟΣΕ-Ναυπηγείων Σκαραμαγκά) -μεταξύ άλλων- για το τροχαίο υλικό και από τη μαφία του χαλκού που έχει αποψιλώσει τα καλώδια, το κόστος των ελληνικών σιδηροδρόμων υπερβαίνει σημαντικά τα επτά δις ευρώ που έχει κοστίσει η κατασκευή των πέντε νέων εθνικών οδών.

Η Ferrovie dello Stato Italiane αναλαμβάνει το τιτάνιο έργο της ανασυγκρότησης των ελληνικών σιδηροδρόμων και την υπερνίκηση κάθε είδους συμφερόντων στους τομείς της μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων. 

Το deal, ωστόσο, θα ολοκληρωθεί όταν η Κομισιόν εγκρίνει τη συμφωνία μεταβίβασης μετοχών, γεγονός που θα οδηγήσει στη διαγραφή παράνομων κρατικών ενισχύσεων της τάξεως των 750-800 εκατ. ευρώ.

Μπορεί τα ελληνικά τρένα να μην είναι αρκούντως καθαρά και σύγχρονα, αλλά η κατάσταση στο δίκτυο φαίνεται πως είναι ακόμη χειρότερη και βεβαίως μάλλον επικίνδυνη. 

Σύμφωνα με την αποτύπωση των εργαζομένων στα τρένα, η κατάσταση έχεις ως εξής:

Πελοπόννησος 

Το δίκτυο, για την ανακαίνιση του οποίου δαπανήθηκαν 70 εκατ. ευρώ, παραμένει ανενεργό από το 2010, με την τρίτη μεγαλύτερη πόλη σε πληθυσμό να μη συνδέεται σιδηροδρομικά με την Αθήνα. 

Ούτε αυτήν την εικόνα μπορεί να συναντήσει κάποιος στο δίκτυο της Πελοποννήσου
Ούτε αυτήν την εικόνα μπορεί να συναντήσει κάποιος στο δίκτυο της Πελοποννήσου

Μέρος της υποδομής έχει λεηλατηθεί, με αποτέλεσμα να απαιτούνται σημαντικά ποσά για να επαναλειτουργήσει, ενώ ο προαστιακός της Πάτρας, που δημιουργήθηκε το 2011, αποτελεί την πιο κερδοφόρα γραμμή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Προαστιακός Αθήνας 

Ιδρύθηκε το 2004, ενώ η γραμμή προς Κιάτο δόθηκε στην κυκλοφορία την περίοδο 2006 – 2007. Διαθέτει ηλεκτροκίνηση, χωρίς τηλεδιοίκηση και σύστημα προστασίας έναντι ανθρωπίνων λαθών (ECTS), χωρίς σύστημα επικοινωνίας (GSMR), ενώ τα φωτοσήματα λειτουργούν μόνο σε μέρος του δικτύου (από Λιόσια μέχρι αεροδρόμιο). 

Τα συστήματα είχαν εγκατασταθεί και λειτούργησαν μέχρι το 2010, μέρος τους σήμερα έχει λεηλατηθεί και οι ταχύτητες περιορίζονται οριακά σε 120 χλμ./ ώρα, λόγω έλλειψης συστημάτων ασφαλείας.

Μεταξύ του Κιάτου και της Κορίνθου η κυκλοφορία γίνεται σε μονή γραμμή, επειδή δεν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση, ενώ σε Μέγαρα και Αγ. Θεοδώρους μόνιμα γίνεται είσοδος σε παρακαμπτηρίους.

Στον Προαστιακό Αθήνας, εδώ και 10 χρόνια, δεν λειτουργεί η τηλεματική, οι κάμερες ασφαλείας...
Στον Προαστιακό Αθήνας, εδώ και 10 χρόνια, δεν λειτουργεί η τηλεματική, οι κάμερες ασφαλείας…

Στον Προαστιακό Αθήνας, εδώ και 10 χρόνια, δεν λειτουργεί η τηλεματική, οι κάμερες ασφαλείας, ενώ σε πολλούς σταθμούς υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στην υποδομή (π.χ. στον σταθμό Κηφισίας οι ανελκυστήρες είναι εκτός λειτουργίας εδώ και πολλά χρόνια).

Παράλληλα, τα δρομολόγια προς Χαλκίδα και Πειραιά πραγματοποιούνται ανά δύο ώρες λόγω έλλειψης μηχανοδηγών, με το δίκτυο και εδώ να είναι χωρίς τηλεδιοίκηση, φωτοσήματα, ECTS και GSMR. Το δίκτυο διαθέτει ηλεκτροκίνηση από Κιούρκα έως τη Χαλκίδα και αντίστροφα, ενώ στα Κιούρκα γίνεται μετεπιβίβαση σε συρμούς diesel! 

Η παράδοση προς χρήση της ηλεκτροκίνησης προς Αθήνα απλώς… αναμένεται. 

Οι χωρίς εκδοτήρια σταθμοί και η εκτός λειτουργίας τηλεματική είναι ρουτίνα…

Γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης 

Ο αριθμός των δρομολογίων έχει μειωθεί σε έξι ανά ημέρα από 10 το 2010, ενώ ο χρόνος διάνυσης διαμορφώνεται -από το 2012- σε 5 ώρες και 30 λεπτά, όταν το 2009 ήταν 4 ώρες και 20 λεπτά (με τρένα express).

Η τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα είναι εκτός λειτουργίας στο 70% της γραμμής, ενώ κατά τον τελευταίο χρόνο η γραμμή μεταξύ Θήβας-Τιθορέας είναι μονή λόγω εργασιών.

Ο ορεινός όγκος (Τιθορέα – Δομοκός) λειτουργεί με φωτοσήματα, η συντήρηση των οποίων είναι δυσχερής λόγω παλαιότητας του συστήματος και της δυσκολίας εξασφάλισης ανταλλακτικών.

Ακόμη, εξαιτίας εργασιών, από τον Δομοκό έως τον Παλαιοφαρσάλο εδώ και οκτώ μήνες η γραμμή κυκλοφορίας είναι μονή.

Τέτοια τρένα, υψηλών προδιαγραφών και ταχυτήτων, δεν θα δούμε ποτέ στην Ελλάδα
Τέτοια τρένα, υψηλών προδιαγραφών και ταχυτήτων, δεν θα δούμε ποτέ στην Ελλάδα

Μόνιμα πραγματοποιείται είσοδος σε παρακαμπτηρίους, χωρίς φωτοσήματα, σε Δομοκό, Παλαιοφάρσαλο, Μεζούρλο, Λάρισα, Νέους Πόρους, Άδενδρο, Σίνδο και Θεσσαλονίκη.

Ηλεκτροκίνηση υπάρχει μόνο μεταξύ Παλαιοφαρσάλου και Θεσσαλονίκης, ενώ στον Παλαιοφάρσαλο γίνεται αλλαγή μηχανής (σε diesel προς Αθήνα, σε ηλεκτράμαξα προς Θεσσαλονίκη). 

To δίκτυο ηλεκτροκίνησης κατά την περίοδο 2008 – 2011 λεηλατήθηκε (όπως και το δίκτυο οπτικών ινών), ενώ η ΠΕΠΕ κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά. 

Να σημειωθεί ότι η ηλεκτροκίνηση στοίχισε πάνω από 15 εκατ. ευρώ και ολοκληρώθηκε (μέχρι Τιθορέα) το 2015.

Μακεδονία – Θράκη

Το δίκτυο από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη είναι με μονή γραμμή κυκλοφορίας, χωρίς κανένα σύστημα φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης. Το ίδιο ισχύει και για τη γραμμή προς Φλώρινα και Έδεσσα.

Από τις 25 Σεπτεμβρίου του 2016 έχει διακοπεί η σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Δράμας – Θεσσαλονίκης λόγω έργων, ενώ από τις 25 Μαΐου διακόπηκε και η σιδηροδρομική σύνδεση με Βουλγαρία ελλείψει μηχανοδηγών. Από το 2010 δεν λειτουργεί η σιδηροδρομική σύνδεση με Τουρκία.

Μεταξύ Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης κυκλοφορούν δύο τρένα την ημέρα, αντί πέντε που ήταν διαθέσιμα μέχρι το 2010, ενώ υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στη σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι Αλεξανδρούπολης.

Εμπορικά τρένα

Εδώ και 18 μήνες, η γέφυρα του Γαλλικού είναι κλειστή, λόγω έργων για την αποκατάσταση προβλήματος, με αποτέλεσμα η κυκλοφορία των τρένων προς Ειδομένη να γίνεται μέσω παράκαμψης από τη γέφυρα του Αξιού. 

Το χειρότερο είναι ότι δεν υπάρχει ακόμα σαφές χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του έργου. Ως εκ τούτου, δεν μπορεί να καλυφθεί (σε συνδυασμό με την έλλειψη προσωπικού) το απαιτούμενο έργο από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη δεν λειτουργούν φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση, με αποτέλεσμα να μειώνεται η χωρητικότητά της.

Στο Ικόνιο η γραμμή είναι μονή, χωρίς απευθείας σύνδεση με τη γραμμή προς Θεσσαλονίκη.

Στο Θριάσιο δεν έχει παραληφθεί ακόμα το σύνολο του έργου και στη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης κυκλοφορεί ένα τρένο καθημερινά, με το δεύτερο να δρομολογείται κατά διαστήματα.

zougla.gr

Προηγούμενο Άρθρο

Μηχανισμοί Αυλόπορτας από την εταιρεία “Φωτεινόπουλος”

Επόμενο Άρθρο

Κομοτηνή: Σοκάρει η φοιτήτρια, θύμα ξυλοδαρμού – “Κάθε μέρα κλαίω, με ενοχλούν ακόμα”

Σχετικά Άρθρα

Δήμος Πύργου: Αλλάζουν οι αντικειμενικές ακινήτων αλλά όχι αναδρομικά λέει το Υπουργείο
Οικονομία

Πώς και πότε μπορείτε να λάβετε επιδότηση για ανακαίνιση ακινήτων

4 Δεκεμβρίου 2025
Eurostat: Άλμα του πληθωρισμού στο 2,9% τον Νοέμβριο στην Ελλάδα
Οικονομία

Eurostat: Άλμα του πληθωρισμού στο 2,9% τον Νοέμβριο στην Ελλάδα

4 Δεκεμβρίου 2025
“Φωτιά” οι τιμές των ελληνικών τυριών – Μισό μεροκάματο για ένα κιλό!
Οικονομία

“Φωτιά” οι τιμές των ελληνικών τυριών – Μισό μεροκάματο για ένα κιλό!

2 Δεκεμβρίου 2025
«Απλησίαστο» και το κρέας – Σενάρια για νέες αυξήσεις έως και 20% στις τιμές
Οικονομία

Χριστούγεννα με χοιρινό στα 14,9 ευρώ το κιλό – Νέες αυξήσεις στις τιμές για τα κρέατα

1 Δεκεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Δωρεάν φάρμακα κατά της παχυσαρκίας για 10.000 Έλληνες
Υγεία

Παχυσαρκία: Τα πασίγνωστα φάρμακα που φέρνουν επανάσταση

5 Δεκεμβρίου 2025
Στην Αθήνα σήμερα οι ηγέτες των Βαλκανίων: Τα πρόσωπα, τα μηνύματα και η ατζέντα
Ελλάδα, Πολιτική

Mαξίμου σε συναγερμό-Κάνει τον Τσίπρα κύριο αντίπαλο του Μητσοτάκη

5 Δεκεμβρίου 2025
Στην Ολυμπία το 31ο Διεθνές Συνέδριο Φιλοσοφίας 6-7/12
Τοπικά, Πολιτισμός

Στην Ολυμπία το 31ο Διεθνές Συνέδριο Φιλοσοφίας 6-7/12

5 Δεκεμβρίου 2025
Πύργος: Τοποθετήθηκε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο – Tην Κυριακή η φωταγώγηση
Νέα

Πύργος: Τοποθετήθηκε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο – Tην Κυριακή η φωταγώγηση

5 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Κομοτηνή: Σοκάρει η φοιτήτρια, θύμα ξυλοδαρμού – “Κάθε μέρα κλαίω, με ενοχλούν ακόμα”

Κομοτηνή: Σοκάρει η φοιτήτρια, θύμα ξυλοδαρμού - "Κάθε μέρα κλαίω, με ενοχλούν ακόμα"

Πόσα χρόνια πρέπει να δουλέψεις για να πάρεις σύνταξη 1.000 ευρώ

Πόσα χρόνια πρέπει να δουλέψεις για να πάρεις σύνταξη 1.000 ευρώ

Γιάννος Παπαντωνίου: Βρήκαν 46 λογαριασμούς με καταθέσεις 2,3 εκατ. ευρώ

Γιάννος Παπαντωνίου: Βρήκαν 46 λογαριασμούς με καταθέσεις 2,3 εκατ. ευρώ

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος