Tο iliaoikonomia.gr σε συνεργασία με το φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης «Αλμα» Θα είναι κοντά στους υποψηφίους ΕΠΑΛ των Πανελλαδικών εξετάσεων 2016. Δείτε τα θέματα, τις απαντήσεις και τα σχόλια των έμπειρων καθηγητών του φροντιστηρίου «Αλμα».
Σήμερα οι μαθητές εξετάζονται στο μάθημα ΑΟΘ ΕΠΑΛ .
Εν αναμονή η ανάρτηση των θεμάτων.
Από το φροντιστήριο ΑΛΜΑ και το iliaoikonomia.gr καλή επιτυχία σε όλους τους υποψηφίους!
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
Ε.Π.Α.Λ. (ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ)
1ηΟμάδα
Θέμα Α
Α1. | α. Σωστό | δ. Λάθος |
β. Λάθος | ε. Λάθος | |
γ. Σωστό |
Α2. | 1) δ | 2) α |
Θέμα Β
Β1. | Σχολ. Βιβλίο σελ. 10-11 |
Β2. | Σχολ. Βιβλίο σελ. 16 1) «Εργασία: …προϊόντος» 2) Έδαφος: …παραγωγική διαδικασία» 3) Κεφάλαιο: …άλλων προϊόντων» |
Θέμα Γ
Γ1. | i) τα κέρματα ii) τα χαρτονομίσματα iii) οι τραπεζικές επιταγές iv) οι πιστωτικές κάρτες |
Γ2. | Σχολ. Βιβλίο σελ 170 «Η ανεργία έχει τρεις βασικές οικονομικές συνέπειες… ανέργους.» |
Γ3. | Σχολ. Βιβλίο σελ 178-179 « iv) Τα Δημόσια αγαθά. Συνήθως η απόκτηση… Τα αγαθά αυτά ονομάζονται δημόσια αγαθά.» |
Θέμα Δ
Δ1. | ΑΕΠΤΤ=ΡΑ●ΡΑ+ΡΒ·QB 22000=100·70+ΡΒ·75Þ ΡΒ=200 =22000 30000=120·QA+225·80 Þ QA=100 |
Δ2. | Πραγματική Μεταβολή ΑΕΠ 2004-2005=25000-22000=3000 |
Δ3. | κ.κ. πραγματικό ΑΕΠ= κ.κ. πραγματικό ΑΕΠ 2005=25 25=άτομα |
Δ4. | Πληθυσμός2004=1100 Οικονομικά ενεργός Πληθυσμός 2004=Πληθυσμός 2004-οικονομικά μη ενεργός πληθυσμός2004 Οικονομικά Ενεργός πληθυσμός 2004=1100-600=500 Άνεργοι 2004= Οικονομικά Ενεργός πληθυσμού 2004 – απασχολούμενοι 2004 Άνεργοι 2004=500-400=100 Ποσοστό ανεργίας= Ποσοστό ανεργίας= |
Επιμέλεια Απαντήσεων
Έφη Βαγγοπούλου
Καθ. Οικονομικών
Φροντιστήριο «Άλμα»
Σχόλιο
Τα θέματα στο μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρία Ημερήσιων Ε.Π.Α.Λ. (Νέο Σύστημα) χαρακτηρίζονται απαιτητικά, αφού αντλούνται από τις δύο θεωρίες της Οικονομικής Επιστήμης δηλαδή και την Μικροοικονομία και την Μακροοικονομία. Η άσκηση του 4ου θέματος προέρχεται από το 7ο Κεφάλαιο το οποίο αναφέρεται στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν και από το 9ο κεφάλαιο που αναφέρεται στην Ανεργία. Οι φετινοί υποψήφιοι κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια για να ανταποκριθούν στην κάλυψη της νέας εξεταστέας ύλης και αυτοί που έκαναν μια οργανωμένη προσπάθεια θα ανταμειφθούν με υψηλές βαθμολογίες
Έφη Βαγγοπούλου
Καθ. Οικονομικών
Φροντιστήριο «Άλμα»
Δείτε εδω τα θέματα
ΑΡΧΗ 1ΗΣ ΣΕΛΙ∆ΑΣ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Γ΄ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ
ΤΕΛΟΣ 1ΗΣ ΑΠΟ 4 ΣΕΛΙ∆ΕΣ
ΠΑΝΕΛΛΑ∆ΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ HMEΡΗΣΙΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΠΕΜΠΤΗ 26 ΜΑΪΟΥ 2016 ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙ∆ΩΝ: ΤΕΣΣΕΡΙΣ (4)
1 η ΟΜΑ∆Α ΘΕΜΑ Α
Α1. Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιό σας δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση τη λέξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή ή τη λέξη Λάθος, αν η πρόταση είναι λανθασμένη. α. Στο οικονομικό κύκλωμα οι ροές είναι συνεχείς, δηλαδή συμβαίνουν σε κάθε χρονική στιγμή. β. Στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν ( Α.Ε.Π.) η χρησιμοποίηση του όρου «εγχώριο» έχει σημασία, γιατί η παραγωγή πρέπει να γίνεται μέσα στην επικράτεια της χώρας από μόνιμους κατοίκους της χώρας αυτής. γ. Η χρησιμοποίηση του χρήματος μετέτρεψε τις ανταλλαγές σε συναλλαγές. δ. Στα δάνεια που χορηγούνται από τις Τράπεζες, προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους, δεν υπάρχουν σοβαροί περιορισμοί. ε. Το πραγματικό εισόδημα ενός ατόμου δίνεται από τη σχέση: ⋅ επίπεδο τιμών πραγματικό εισόδημα = 100 ονομαστικό εισόδημα
Μονάδες 15
ΑΡΧΗ 2ΗΣ ΣΕΛΙ∆ΑΣ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Γ΄ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ
ΤΕΛΟΣ 2ΗΣ ΑΠΟ 4 ΣΕΛΙ∆ΕΣ
Α2. Να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό καθεμίας από τις παρακάτω προτάσεις και δίπλα στον αριθμό, το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση. 1. Τα δημοσιονομικά και νομισματικά μέτρα αποβλέπουν στη μείωση της: α. εποχιακής ανεργίας β. ανεργίας τριβής γ. διαρθρωτικής ανεργίας δ. ανεργίας ανεπαρκούς ζήτησης 2. Η φάση της ύφεσης στη διάρκεια ενός οικονομικού κύκλου χαρακτηρίζεται από: α. εκτεταμένη ανεργία β. αύξηση της απασχόλησης γ. ευνοϊκό κλίμα για επενδύσεις δ. υψηλά κέρδη των επιχειρήσεων Μονάδες 10
ΘΕΜΑ Β
Β1. Να αναπτύξετε τους βασικούς λόγους που συντελούν στον πολλαπλασιασμό και στην εξέλιξη των αναγκών. Μονάδες 16 Β2. Να δώσετε τους ορισμούς των συντελεστών παραγωγής «εργασία», «έδαφος» και «κεφάλαιο». Μονάδες 9
ΑΡΧΗ 3ΗΣ ΣΕΛΙ∆ΑΣ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Γ΄ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ
ΤΕΛΟΣ 3ΗΣ ΑΠΟ 4 ΣΕΛΙ∆ΕΣ
2η ΟΜΑ∆Α
ΘΕΜΑ Γ
Γ1. Ποια είναι τα είδη του χρήματος (ονομαστικά). Μονάδες 4 Γ2. Να αναπτύξετε τις τρεις βασικές οικονομικές συνέπειες της ανεργίας. Μονάδες 9 Γ3. Από τις βασικές οικονομικές λειτουργίες του κράτους να αναπτύξετε τα ∆ημόσια Αγαθά. Μονάδες 12
ΘΕΜΑ ∆
∆ίνονται τα παρακάτω στοιχεία για μια υποθετική οικονομία που παράγει δύο (2) μόνο αγαθά, το αγαθό Α και το αγαθό Β:
Έτη Τιμή αγαθού Α
Ποσότητα αγαθού Α
Τιμή αγαθού Β
Ποσότητα αγαθού Β
Α.Ε.Π. σε τρέχουσες τιμές
∆είκτης τιμών με έτος βάσης 2004 (%)
Α.Ε.Π. σε σταθερές τιμές με έτος βάσης 2004
2004 100 70 75 22.000 100 2005 120 225 80 120 25.000
∆1. Αφού μεταφέρετε τον πίνακα στο τετράδιό σας, να συμπληρώσετε τα κενά του δικαιολογώντας τις απαντήσεις σας. Μονάδες 8 ∆2. Να υπολογιστεί η πραγματική μεταβολή του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (Α.Ε.Π.) μεταξύ των ετών 2004 και 2005. Μονάδες 3
ΑΡΧΗ 4ΗΣ ΣΕΛΙ∆ΑΣ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Γ΄ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ
ΤΕΛΟΣ 4ΗΣ ΑΠΟ 4 ΣΕΛΙ∆ΕΣ
∆3. Αν ο πληθυσμός της οικονομίας το έτος 2004 είναι 1.100 άτομα, να υπολογίσετε το κατά κεφαλήν πραγματικό Α.Ε.Π. του έτους 2004. Αν το κατά κεφαλήν πραγματικό Α.Ε.Π. αυξήθηκε κατά 25% μεταξύ των ετών 2004 και 2005, να υπολογίσετε τον πληθυσμό του 2005. Μονάδες 6 ∆4. Αν το 2004 ο οικονομικά μη ενεργός πληθυσμός είναι 600 άτομα και οι απασχολούμενοι είναι 400 άτομα, να υπολογίσετε τον αριθμό των ανέργων και το ποσοστό ανεργίας. Μονάδες 8