Ακολουθήστε μας:
Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου, 2021
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result
Home Τοπικά

Πατρών-Πύργου: Νέα εμπόδια στην κατασκευή του – Αγνοείται το οριστικό σχέδιο υλοποίησης

19 Ιανουαρίου 2020
Πατρών-Πύργου: Νέα εμπόδια στην κατασκευή του – Αγνοείται το οριστικό σχέδιο υλοποίησης
ShareTweetPin

Αγνοείται επί του παρόντος το οριστικό σχέδιο για τον τρόπο υλοποίησης του οδικού άξονα Πάτρας – Πύργου μετά την απόφαση του υπ. Υποδομών, Κων. Αχ. Καραμανλή, το περασμένο καλοκαίρι, να «παγώσει» τα έργα στις εργολαβίες όπου είχαν εγκατασταθεί ανάδοχοι.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η δεδομένη πρόθεση του κ. Καραμανλή να αναθέσει το έργο στην κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού (από την οποία είχε αφαιρεθεί το έργο το 2013, προκειμένου να καταστεί εφικτή τότε η επανεκκίνηση των έργων των οδικών αξόνων) έχει προκαλέσει έναν πυρετό διαβουλεύσεων, τόσο μεταξύ των μετόχων της Ολυμπίας Οδού όσο και με τις υπηρεσίες του υπουργείου. Στόχος είναι να βρεθεί η χρυσή τομή για μια δύσκολη εξίσωση, καθώς η γερμανική Hochtief, η οποία ελέγχει το 17% της Ολυμπίας Οδού, ξεκαθάρισε εξαρχής ότι δεν προτίθεται να δαπανήσει επιπλέον χρήματα και παραμένει στην αρχική θέση της μέχρι σήμερα, παρά τις πιέσεις που της ασκήθηκαν, ακόμη και σε πολιτικό επίπεδο.

Οπως τονίζουν στελέχη των κατασκευαστικών εταιρειών που μετέχουν στο σχήμα εκμετάλλευσης της Ολυμπίας Οδού, το κόστος του έργου, με βάση τον νέο σχεδιασμό, αναμένεται να αυξηθεί στα 300 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων περίπου το 25%-30% (είναι υπό διαπραγμάτευση), δηλαδή 80-90 εκατ. ευρώ, θα αποτελέσει την ιδιωτική συμμετοχή, δηλαδή τα κεφάλαια που θα εισφέρουν οι ιδιώτες. Υπενθυμίζεται πως με βάση το σημερινό καθεστώς, το κόστος του έργου για να κατασκευαστεί ως δημόσιο και χωρίς διόδια ανερχόταν σε 255 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, στο τραπέζι των συζητήσεων είναι η κατασκευή του τμήματος από τον Πύργο μέχρι την Αρχαία Ολυμπία, όπως και η παράταση της διάρκειας της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης, που θα λειτουργήσει ως αντισταθμιστικό όφελος για τους μετόχους της κοινοπραξίας της Ολυμπίας Οδού, δηλαδή για τις Vinci (29,9%), «Αβαξ» (19,1%), «Ακτωρ Παραχωρήσεις» (17%) και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (17%), πέραν της Hochtief. Τα παραπάνω ζητήματα είναι εξαιρετικά σύνθετα, καθώς προϋποθέτουν και αλλαγές στους όρους της σύμβασης παραχώρησης, νέες τιμές διοδίων κ.ο.κ., απαιτώντας αρκετό χρονικό διάστημα έως ότου επιλυθούν.Στη συνέχεια, βέβαια, το επόμενο κρίσιμο στοίχημα είναι η εξασφάλιση της έγκρισης της Ε.Ε., που με βάση την προηγούμενη εμπειρία θα απαιτήσει αρκετούς μήνες (χρειάστηκαν δύο χρόνια για την έγκριση της σημερινής χρηματοδότησης του έργου). Αν υπάρξουν δε και προσφυγές από τους υφιστάμενους αναδόχους, η υπόθεση περιπλέκεται ακόμη περισσότερο. Εφόσον ξεπεραστούν όλα αυτά τα εμπόδια, θα πρέπει να συνταχθεί νέα σύμβαση παραχώρησης, να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και να κυρωθεί από τη Βουλή, πριν ξεκινήσουν οι εργασίες. Ως εκ τούτου, μια πρώτη αισιόδοξη εκτίμηση για την επανέναρξη του έργου είναι το 2022…

Εν τω μεταξύ, βεβαίως οι υφιστάμενοι ανάδοχοι του έργου καλούνται να διαχειριστούν μια πρωτόγνωρη κατάσταση, καθώς από τη μία πλευρά δεν μπορούν να διακόψουν πλήρως τις εκτελούμενες εργασίες, από φόβο μην τυχόν κηρυχθούν έκπτωτοι από το έργο, ενώ από την άλλη έχουν «παγώσει» οι σχετικές πληρωμές εγκεκριμένων πιστώσεων. Το αποτέλεσμα είναι να δέχονται έναν ιδιότυπο οικονομικό στραγγαλισμό με τη σφραγίδα του Δημοσίου.

Ως εκ τούτου, διαμορφώνεται μια κατάσταση η οποία έχει εγκλωβίσει στο έργο εταιρείες που ναι μεν δεν διαθέτουν τη ρευστότητα των μεγάλων ομίλων (πέραν της Intrakat), πλην όμως βάσει των στοιχείων που παρασχέθηκαν κι ελέγχθηκαν από τις υπηρεσίες του υπ. Υποδομών (π.χ. εγγυητικές επιστολές, τζίρος προηγούμενων χρήσεων κ.τ.λ.), έχουν την τεχνική και οικονομική επάρκεια για να υλοποιήσουν το έργο, πλην ασφαλώς των εταιρειών Καλογρίτσα, οι οποίες αποκλείστηκαν από τις δύο εργολαβίες, όπου είχαν αναδειχθεί προσωρινοί ανάδοχοι.

 

Πηγή: Καθημερινή
ShareTweetPin
Προηγούμενο Άρθρο

Νέο «Εξοικονομώ κατ’ Οίκον» με δάνεια και φοροαπαλλαγές σχεδιάζει το Υπ. Περιβάλλοντος

Επόμενο Άρθρο

Πάνω από 10.000 χιλιάδες οι πολίτες που έχουν υπογράψει στο ηλεκτρονικό ψήφισμα απαιτώντας να ξεκινήσει άμεσα η Πατρών – Πύργου

Σχετικά Άρθρα

Στην κόψη του ξυραφιού – Ο αριθμός των φορολογούμενων με χρέη στην εφορία είναι 4.278.000 άτομα ή επιχειρήσεις!!!
Οικονομία

Στην κόψη του ξυραφιού – Ο αριθμός των φορολογούμενων με χρέη στην εφορία είναι 4.278.000 άτομα ή επιχειρήσεις!!!

22 Ιανουαρίου 2021
Πέθανε η ηθοποιός Τιτίκα Σαριγκούλη
Life Style

Πέθανε η ηθοποιός Τιτίκα Σαριγκούλη

22 Ιανουαρίου 2021
ΟΑΕΔ: Νέο πρόγραμμα επιδότησης της εργασίας για ανέργους 30 ετών και άνω στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (και άλλες τέσσερις)
Εργασία

ΟΑΕΔ: Νέο πρόγραμμα επιδότησης της εργασίας για ανέργους 30 ετών και άνω στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (και άλλες τέσσερις)

22 Ιανουαρίου 2021
Δήμοι της Ηλείας κάντε το όπως η Πάτρα – Λιγότερα κατά 10% θα πληρώσουν προς τον Δήμο της Πάτρας τα νοικοκυριά και οι ελεύθεροι επαγγελματίες
Τοπικά

Δήμοι της Ηλείας κάντε το όπως η Πάτρα – Λιγότερα κατά 10% θα πληρώσουν προς τον Δήμο της Πάτρας τα νοικοκυριά και οι ελεύθεροι επαγγελματίες

22 Ιανουαρίου 2021
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

ΟΑΕΔ: Νέο πρόγραμμα επιδότησης της εργασίας για ανέργους 30 ετών και άνω στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (και άλλες τέσσερις)
Εργασία

ΟΑΕΔ: Νέο πρόγραμμα επιδότησης της εργασίας για ανέργους 30 ετών και άνω στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (και άλλες τέσσερις)

22 Ιανουαρίου 2021
Δήμοι της Ηλείας κάντε το όπως η Πάτρα – Λιγότερα κατά 10% θα πληρώσουν προς τον Δήμο της Πάτρας τα νοικοκυριά και οι ελεύθεροι επαγγελματίες
Τοπικά

Δήμοι της Ηλείας κάντε το όπως η Πάτρα – Λιγότερα κατά 10% θα πληρώσουν προς τον Δήμο της Πάτρας τα νοικοκυριά και οι ελεύθεροι επαγγελματίες

22 Ιανουαρίου 2021
Το ανέκδοτο της ημέρας : 5 συμβουλές για … να προσέχετε !
Life Style

Το ανέκδοτο της ημέρας : Λέει ο τύπος στο σπιτονοικοκύρη του

22 Ιανουαρίου 2021
Κορωνοϊός: 585 νέα κρούσματα (1 η Ηλεία) – 28 ακόμα νεκροί – 288 οι διασωληνωμένοι (22/1)
Υγεία

Κορωνοϊός: 585 νέα κρούσματα (1 η Ηλεία) – 28 ακόμα νεκροί – 288 οι διασωληνωμένοι (22/1)

22 Ιανουαρίου 2021
Επόμενο Άρθρο
Πάνω από 10.000 χιλιάδες οι πολίτες που έχουν υπογράψει στο ηλεκτρονικό ψήφισμα απαιτώντας να ξεκινήσει άμεσα η Πατρών – Πύργου

Πάνω από 10.000 χιλιάδες οι πολίτες που έχουν υπογράψει στο ηλεκτρονικό ψήφισμα απαιτώντας να ξεκινήσει άμεσα η Πατρών – Πύργου

Κίνηση – ματ από την Σκλαβενίτης – Εξαγόρασε την caremarket και μπαίνει στις ηλεκτρονικές πωλήσεις

Κίνηση - ματ από την Σκλαβενίτης - Εξαγόρασε την caremarket και μπαίνει στις ηλεκτρονικές πωλήσεις

Δημοσκόπηση: Φοβούνται “θερμό” επεισόδιο με την Τουρκία οι Έλληνες! video

Δημοσκόπηση: Φοβούνται “θερμό” επεισόδιο με την Τουρκία οι Έλληνες! video

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Να μην ξαναεμφανιστεί.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

Ηλεία Οικονομία
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορούμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα πρέπει να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookie.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

Cookie Διάρκεια Χρήση
_ga 2 Έτη Αναγνώριση χρηστών
_gid 24 Ώρες Αναγνώριση χρηστών
_gat 1 Λεπτό Ρύθμιση ρυθμού αιτήματος

Ενεργοποιήστε πρώτα τα απαραίτητα cookie για να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!