Ακολουθήστε μας:
Σάββατο, 6 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Σκηνικό διάλυσης για ένα στα δύο δημόσια ΚΤΕΟ

15 Αυγούστου 2016
Σκηνικό διάλυσης για ένα στα δύο δημόσια ΚΤΕΟ

Της Μαρίας Μόσχου

Χαοτική είναι η κατάσταση στον χώρο των δημόσιων ΚΤΕΟ παρά την απόφαση της κυβέρνησης το 2015 να ενεργοποιηθούν τα κλειστά κέντρα και να αξιοποιηθεί εξοπλισμός που ξεπερνούσε τα 2 εκατ. ευρώ.

Και αυτό, τη στιγμή που περισσότερα από 1,5 εκατ. οχήματα παραμένουν ανασφάλιστα και χωρίς να έχουν περάσει τεχνικό έλεγχο.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ολόκληρες περιοχές της χώρας είναι χωρίς ιδιωτικό ή δημόσιο ΚΤΕΟ αλλά και χωρίς κινητή μονάδα τεχνικού ελέγχου με τις νομαρχίες να αναγκάζονται να δίνουν ακόμα και εξάμηνη παράταση ελπίζοντας να ομαλοποιηθεί η κατάσταση. Την ίδια στιγμή το υπουργείο Οικονομικών πιέζει ασφυκτικά τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών για τις «λίστες» με τα οχήματα που δεν είναι «νόμιμα» για  να ξεκινήσει τις αποστολές των «τσουχτερών» προστίμων.

Δραματική εικόνα
Εντύπωση προκαλούν τα στοιχεία που αποκαλύπτει η Ετήσια Έκθεση 2015 της Γενικής Επιθεωρήτριας δημόσιας διοίκησης, στο πλαίσιο διερεύνησης της καταγγελίας του Πανελληνίου Συλλόγου Ιδιοκτητών Ιδιωτικών ΚΤΕΟ για τον έλεγχο της προμήθειας και εγκατάστασης εξοπλισμού και λογισμικού αυτομάτων γραμμών ελέγχου στα δημόσια ΚΤΕΟ, στο πλαίσιο της σύμβασης 6115/2009 και των τροποποιήσεων αυτής. Όπως αναφέρει το 55% των δημόσιων ΚΤΕΟ της χώρας παραμένει αδρανοποιημένο και με αναξιοποίητο εξοπλισμό, ύψους περίπου 1.915.479  ευρώ, που αγγίζει το ποσοστό του 63% στις γραμμές ελέγχου των φορτηγών και του 58% αντιστοίχως, στις γραμμές των επιβατικών.

Τα κυριότερα συμπεράσματα του ελέγχου συνοψίζονται στα εξής:

α) Αναποτελεσματικότητα του έργου.

β) Ατελής εκπλήρωση αυτοτελούς συμβατικής υποχρέωσης του αναδόχου, αναφορικά με το λογισμικό ολοκλήρωσης των αυτομάτων γραμμών. Καταγράφεται η απουσία μακρόπνοου στρατηγικού σχεδιασμού στη διαδικασία εξοπλισμού και συνακόλουθης επαναλειτουργίας των δημοσίων ΚΤΕΟ.

Επιπλέον, καταγράφηκε έλλειμμα συντονισμού μεταξύ των εμπλεκομένων οργανικών μονάδων του υπουργείου, για τη διαχείριση ζητημάτων που ανέκυψαν κατά τη διαδικασία εκτέλεσης της σύμβασης.

Τίθεται θέμα αποτελεσματικής λειτουργίας, από το γεγονός ότι, παρά τις τρεις προμήθειες στις οποίες προέβη το υπουργείο, από το 2000 έως την εξεταζόμενη σύμβαση, με τις οποίες συνδέονται και άλλες υποστηρικτικές αναθέσεις έργου, το 55% των ΚΤΕΟ της χώρας παραμένουν αδρανοποιημένα, σε πυκνοκατοικημένες μάλιστα περιοχές, με μεγάλο αριθμό οχημάτων προς έλεγχο, και με αναξιοποίητο εξοπλισμό, ύψους περίπου 1.915.479 ευρώ, που αγγίζει το ποσοστό του 63% στις γραμμές των φορτηγών και του 58% αντιστοίχως, στις γραμμές των επιβατικών.

Μάλιστα επισημαίνεται ότι σε ορισμένες Περιφέρειες δεν υπάρχει πρόθεση επαναλειτουργίας των δημοσίων ΚΤΕΟ (όπως στις Π.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης, της Πέλλας, της Καρδίτσας, της Ημαθίας, του Ηρακλείου, του Λασιθίου, του Ρεθύμνου, των Χανίων), εξαιτίας της προβλεπόμενης μικρής επισκεψιμότητας και του ανταγωνισμού με τα ιδιωτικά κέντρα τεχνικού ελέγχου. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η συγκεκριμένη απόφαση, σε ορισμένες περιφερειακές υπηρεσίες, στηρίχθηκε σε σχετική μελέτη κόστους-οφέλους, με εκτίμηση της βιωσιμότητας και του μελλοντικού κύκλου εργασιών (π.χ. Π.Ε. Πέλλας).

Παρόμοιος σχεδιασμός σε επίπεδο κεντρικής διοίκησης διαφαίνεται πως δεν υπήρξε πριν από την εκκίνηση του έργου. Ως άμεση απόρροια των ανωτέρω αναφέρεται η απώλεια πολύτιμων εσόδων από τα δημόσια ταμεία και η μη αξιοποίηση των πλείστων των μηχανημάτων ελέγχου, τα οποία παραμένουν αχρησιμοποίητα εδώ και αρκετά χρόνια, είτε στα δημόσια ΚΤΕΟ που δεν λειτουργούν, είτε στην κεντρική αποθήκη του Υπουργείου, βαίνοντας απαξιούμενα, εντός ενός ευμετάβλητου θεσμικού περιβάλλοντος, όπου οι κανονιστικές ρυθμίσεις περί εξοπλισμού τεχνικού ελέγχου, διαδέχονται η μία την άλλη.

Παρέμειναν αμφιβολίες αναφορικά με το εάν οι τεχνικές προδιαγραφές του διαγωνισμού, αναφορικά με το λογισμικό ολοκλήρωσης των μηχανημάτων ελέγχου ήταν ορθώς και σαφώς διατυπωμένες, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η απαραίτητη διαλειτουργικότητα των αυτομάτων γραμμών, με άλλα υπολογιστικά συστήματα (μηχανογραφικό δημοσίων ΚΤΕΟ, ΥΜΕ).

Σε αρκετά ΚΤΕΟ, μετά την ολοκλήρωση της εξεταζόμενης προμήθειας του υπουργείου, προέκυψε ή απαιτείται επιπλέον δαπάνη για προμήθεια λογισμικού διαχείρισης, παραμετροποίησης και σύνδεσης των αυτομάτων γραμμών με το μηχανογραφικό σύστημα των δημοσίων ΚΤΕΟ (ενδεικτικά Περιφέρεια Αττικής για ΚΤΕΟ Χολαργού, Π.Ε. Ξάνθης, Περιφέρειας Κρήτης για τα ΚΤΕΟ Ηρακλείου, Ρεθύμνου, Χανίων, Λασιθίου, Π.Ε. μράμας για το ομώνυμο κέντρο, ΠΕ Ροδόπης για το ΚΤΕΟ Κομοτηνής). Ομοίως, σε ορισμένα ΚΤΕΟ ανέκυψε ανάγκη αναβάθμισης του λογισμικού των αυτομάτων γραμμών τους (ενδεικτικά ΚΤΕΟ Πάτρας, Πύργου, Αγρινίου, Μεσολογγίου).

Εξάμηνη παράταση
Χωρίς δημόσιο ή ιδιωτικό ΚΤΕΟ αλλά και χωρίς κινητή μονάδα ελέγχου οχημάτων έχουν μείνει οι κάτοικοι του Αργοσαρωνικού. Μάλιστα δόθηκε εξάμηνη παράταση προκειμένου να περάσουν τα αυτοκίνητά τους από ΚΤΕΟ μετά από εισήγηση του αντιπεριφερειάρχη Νήσων Παναγιώτη Χατζηπέρου.

Να σημειωθεί ότι ο αντιπεριφερειάρχης λαμβάνοντας υπόψη τους οικονομικά δύσκολα καιρούς, είχε ζητήσει την εξασφάλιση δημόσιου κινητού ΚΤΕΟ, καθώς σε διαφορετική περίπτωση οι κάτοικοι του Αργοσαρωνικού επιβαρύνονται με τη δαπάνη μετάβασης ταυτόχρονα με τη δυσκολία από την ακτοπλοϊκή σύνδεση προκειμένου να περάσουν τα αυτοκίνητά τους από ΚΤΕΟ.

«Μέχρι να επιλυθεί οριστικά η εξασφάλιση της μόνιμης λειτουργίας Κινητών Μονάδων ΚΤΕΟ, η εξάμηνη παράταση προσκλήσεως αποτελεί ανάσα ανακούφισης για τους κατοίκους των νησιών του Αργοσαρωνικού» είχε δηλώσει  ο Π. Χατζηπέρος τονίζοντας πως η προσπάθεια συνεχίζεται ελπίζοντας ότι μέσα στο 6μηνο θα έχει υπάρξει λύση.

Η παράταση αφορά τα προγράμματα πρόσκλησης επιβατικών οχημάτων ιδιωτικής χρήσης και φορτηγών ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο μικτό βάρος 3,5 τόνους με έδρα στους Δήμους Αγκιστρίου, Αίγινας, Κυθήρων, Πόρου, Σπετσών, Τροιζηνίας και Ύδρας.

Ερχονται πρόστιμα για ανασφάλιστα αυτοκίνητα

Λίστες με τα ανασφάλιστα και χωρίς ΚΤΕΟ οχήματα απαιτεί το υπουργείο Οικονομικών από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών. Στελέχη από το οικονομικό επιτελείο απαίτησαν από το υπουργείο Μεταφορών αλλά και άλλους φορείς που εμπλέκονται στο θέμα των ανασφάλιστων και χωρίς ΚΤΕΟ οχημάτων να έχουν αποστείλει τους αναλυτικούς καταλόγους με τα στοιχεία των ιδιοκτητών που κινούν παράνομα τα οχήματά τους ώστε να ξεκινήσει η αποστολή των ειδοποιητηρίων με τα πρόστιμα. Ο λόγος αποστολής του τελεσίγραφου εστιάζεται στο γεγονός πως τους τελευταίους μήνες καταγράφεται μεγάλη αύξηση στην αποχή των οχημάτων από τους τεχνικούς ελέγχους ενώ παράλληλα σημειώνεται επίσης και αύξηση στα ασφαλιστικά συμβόλαια που δεν ανανεώνονται χωρίς τα οχήματα να τίθενται εκτός κυκλοφορίας (κατάθεση πινακίδων). Η αποστολή των ειδοποιητηρίων με τα πρόστιμα αναμένεται να ξεκινήσει αμέσως μετά την αποστολή των καταλόγων με τους ιδιοκτήτες οχημάτων που τα κινούν χωρίς ΚΤΕΟ και ασφάλεια.

Στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι να έχουν αποσταλεί μέχρι τα μέσα έως τέλη Σεπτεμβρίου όλα τα ειδοποιητήρια στους πάνω από 1 εκατ. παραβάτες ιδιοκτήτες οχημάτων ώστε να μπορέσει να ανακοπεί και η «αποχή» των ιδιοκτητών οχημάτων από τους τεχνικούς ελέγχους αλλά και από την ανανέωση των ασφαλιστήριων συμβολαίων.

Να υπενθυμίσουμε πως το πρόστιμο για κίνηση οχήματος χωρίς να έχει περάσει από ΚΤΕΟ ανέρχεται σε 150 ευρώ το οποίο επιβάλλεται μέσω του Taxisnet, ενώ στα ανασφάλιστα οχήματα από τη στιγμή που ο παραλήπτης πάρει στα χέρια του το ειδοποιητήριο προστίμου έχει προθεσμία οκτώ ημερών να τακτοποιήσει την οφειλή του πληρώνοντας επιπλέον παράβολο 250 ευρώ.

Αν ο ανασφάλιστος δεν τακτοποιήσει την οφειλή του τότε το πρόστιμο αυξάνεται σε 500 ευρώ μαζί με διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.

Τα πρόστιμα που προβλέπονται από τον νόμο για τα ανασφάλιστα οχήματα, όσον αφορά τις διοικητικές κυρώσεις αυτές είναι:

  • Αφαίρεση των πινακίδων, άδειας ικανότητας και άδειας κυκλοφορίας για έξι μήνες.
  • Αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια σε περίπτωση ατυχήματος ή για τρία χρόνια σε περίπτωση υποτροπής.
  • Χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, με πράξη της Αστυνομικής Αρχής, 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα Φ.Δ.Χ., 500 ευρώ για τα επιβατικά & 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
  • Φυλάκιση από δύο μήνες έως 1 χρόνο και χρηματική ποινή έως 3.000 ευρώ σε περίπτωση εμπλοκής σε ατύχημα.

Όσον αφορά τις ποινικές κυρώσεις αυτές περιλαμβάνουν φυλάκιση από 2 μήνες έως 1 χρόνο και χρηματική ποινή έως 3.000 ευρώ.

 Imerisia.gr
Προηγούμενο Άρθρο

Κοψίματα, εκδορές, γρατζουνιές: Αντιμετώπιση με 5 θεραπείες από φυσικά υλικά

Επόμενο Άρθρο

Eξασφάλισαν μετάλλιο οι Μάντης-Καγιαλής στα 470 ιστιοπλοΐας!

Σχετικά Άρθρα

Αγρότες: Ένταση σε αεροδρόμια και τελωνεία – Νέα μπλόκα από Δευτέρα και κυβέρνηση σε… σκληρή γραμμή
Ελλάδα

Αγρότες: Ένταση σε αεροδρόμια και τελωνεία – Νέα μπλόκα από Δευτέρα και κυβέρνηση σε… σκληρή γραμμή

5 Δεκεμβρίου 2025
Πιερρακάκης: Τέλος στην αδράνεια των κληροδοτημάτων με το νέο πλαίσιο για την κοινωφελή περιουσία
Ελλάδα

Πιερρακάκης: Τέλος στην αδράνεια των κληροδοτημάτων με το νέο πλαίσιο για την κοινωφελή περιουσία

5 Δεκεμβρίου 2025
Πάτρα – Πύργος: Η ανακοίνωση της Ολυμπίας Οδού για το κόστος των διοδίων
Ελλάδα

Πάτρα – Πύργος: Η ανακοίνωση της Ολυμπίας Οδού για το κόστος των διοδίων

4 Δεκεμβρίου 2025
Αγρότες: Ενισχύουν τα μπλόκα σε δρόμους και τελωνεία – Εξετάζουν να κλείσουν και τις παρακαμπτήριες οδούς
Ελλάδα

Ξύλο και χημικά στα μπλόκα των αγροτών-Πού υπάρχουν μπλόκα-Ποιοι δρόμοι είναι κλειστοί

3 Δεκεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Δωρεάν φάρμακα κατά της παχυσαρκίας για 10.000 Έλληνες
Υγεία

Παχυσαρκία: Τα πασίγνωστα φάρμακα που φέρνουν επανάσταση

5 Δεκεμβρίου 2025
Στην Αθήνα σήμερα οι ηγέτες των Βαλκανίων: Τα πρόσωπα, τα μηνύματα και η ατζέντα
Ελλάδα, Πολιτική

Mαξίμου σε συναγερμό-Κάνει τον Τσίπρα κύριο αντίπαλο του Μητσοτάκη

5 Δεκεμβρίου 2025
Στην Ολυμπία το 31ο Διεθνές Συνέδριο Φιλοσοφίας 6-7/12
Τοπικά, Πολιτισμός

Στην Ολυμπία το 31ο Διεθνές Συνέδριο Φιλοσοφίας 6-7/12

5 Δεκεμβρίου 2025
Πύργος: Τοποθετήθηκε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο – Tην Κυριακή η φωταγώγηση
Νέα

Πύργος: Τοποθετήθηκε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο – Tην Κυριακή η φωταγώγηση

5 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Eξασφάλισαν μετάλλιο οι Μάντης-Καγιαλής στα 470 ιστιοπλοΐας!

Eξασφάλισαν μετάλλιο οι Μάντης-Καγιαλής στα 470 ιστιοπλοΐας!

Α2 Ηλείας: Μπήκε η Αρετή, αναμονή μπαράζ και ομάδα στον … “αέρα”

Α2 Ηλείας: Μπήκε η Αρετή, αναμονή μπαράζ και ομάδα στον ... “αέρα”

Γιαννιώτης: Ένσταση από την ελληνική πλευρά για το αργυρό μετάλλιο

Γιαννιώτης: Ένσταση από την ελληνική πλευρά για το αργυρό μετάλλιο

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος