της Αλεξάνδρας Γκίτση
Υπερδιπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης, απ’ αυτόν που παρουσίασε στην τελευταία οικονομική χρήση ο όμιλος Inditex, εμφάνισε ο ισπανικός όμιλος στην Ελλάδα, στη χρήση που ολοκληρώθηκε στις 31 Ιανουαρίου του 2019 (1/2/2018-31/1/2019).
Αποτέλεσμα οι πωλήσεις του να “σπάσουν” το φράγμα του μισού δισεκατομμυρίου ευρώ ανερχόμενες στα 517 εκατ. ευρώ, 8% υψηλότερες σε σχέση με το 2017. Οι πωλήσεις του Ισπανικού ομίλου, την ίδια περίοδο ενισχύθηκαν κατά 3% στα 26,14 δισ. ευρώ, με τις online πωλήσεις του να αγγίζουν τα 3,2 δισ. ευρώ σημειώνοντας ανάπτυξη 27%.
Δηλαδή ο ελληνικός βραχίονας του ισπανικού ομίλου πραγματοποιεί το 1,97% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου Inditex, ή το 2,3% αν από τη μεγάλη “εικόνα” εξαιρεθούν οι online πωλήσεις οι οποίες “πέφτουν” κατευθείαν στη μητρική.
Αν τα 517 εκατ. ευρώ, στο “ταμείο” του Ισπανικού ομίλου αντιπροσωπεύουν χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, για την ελληνική αγορά ένδυσης η οποία “τζιράρει”, σύμφωνα με στελέχη του λιανεμπορίου περί τα 2 δισ. ευρώ, ξεπερνούν το 25%. Ακόμη πιο ενδιαφέρον όμως είναι πως ο Ισπανικός όμιλος Inditex ο οποίος έκανε την εμφάνισή του στην Ελλάδα το μακρινό 1993, μέσω των οκτώ σημάτων που αναπτύσσει πλέον, έχει καταφέρει την τελευταία 15ετία και μεσούσης της οικονομικής κρίσης, κατά τη διάρκεια της οποίας αρκετές εκατοντάδες επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης πέταξαν “λευκή” πετσέτα, να υπερδιπλασιάσει τον τζίρο του, ο οποίος το 2004 ήταν στα 215 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα το δίκτυο των καταστημάτων του σχεδόν τριπλασιάστηκε την τελευταία 15ετία από 56 σημεία το 2004, σε 165 ενώ τα κέρδη προ φόρων, αυτά ανήλθαν στην τελευταία χρήση αθροιστικά σε 32 εκατ. ευρώ αυξημένα 40%.
Ναυαρχίδα του Ισπανικού ομίλου στην Ελλάδα παραμένει η αλυσίδα Ζara Hellas, η οποία με δίκτυο 47 καταστημάτων την τελευταία χρήση αύξησε τις πωλήσεις της κατά 11,5% στα 269,546 εκατ. ευρώ, η καθαρή κερδοφορία της διπλασιάσθηκε ανερχόμενη στα 8,9 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη προ φόρων υπερδιπλασιάστηκαν και άγγιξαν τα 14 εκατ. ευρώ.
Η Zara Home, με 10 καταστήματα, βελτίωσε τις επιδόσεις της πετυχαίνοντας πωλήσεις 18,484 εκατ. ευρώ από τα 18,001 εκατ. ευρώ αν και η προ φόρων κερδοφορία της μειώθηκε στα 2,157 εκατ. ευρώ από 2,575 εκατ. ευρώ.
Η Bershka Hellas, με δίκτυο 30 καταστημάτων, εμφάνισε έστω και οριακή κάμψη πωλήσεων στα 67,835 εκατ. ευρώ από 68.364 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη προ φόρων της περιορίστηκαν στα 1,462 εκατ. ευρώ από 3,463 εκατ. ευρώ.
Η αλυσίδα Pull&Bear Hellas, με δίκτυο 25 καταστημάτων, ενίσχυσε τις πωλήσεις της κατά 13%, στα 53,708 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων υπερδιπλασιάστηκαν στα 4,9 εκατ. ευρώ από 2,212 εκατ. ευρώ.
Στα 48,990 εκατ. ευρώ από 48,798 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι πωλήσεις της αλυσίδας Stradivarius Hellas, η οποία διαθέτει 21 καταστήματα, ενώ τα κέρδη προ φόρων της ανήλθαν σε 3,354 εκατ. ευρώ από 1,915 εκατ. ευρώ.
Στα 22,62 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών της Oysho Hellas, ενισχυμένος κατά 2,3% ενώ τα κέρδη πει φόρων της αλυσίδας που διαθέτει δίκτυο 19 καταστημάτων διαμορφώθηκαν στα 2,36 εκατ. ευρώ από 2,75 εκατ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά στην αλυσίδα Massimo Dutti Hellas που διάθετε δίκτυο 21 καταστημάτων, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 8,4%, στα 35,3 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη προ φόρων στα 2,952 εκατ. ευρώ από 2,210 εκατ. ευρώ. Η Uterqüe εμφάνισε πωλήσεις 181.296 ευρώ από 138.359 ευρώ και κέρδη προ φόρων 72.521 ευρώ από 54.374 ευρώ.
www.capital.gr