Στη Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 01/11/2016, υποστηρίξαμε τη θέση μας σχετικά με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στο Νομό και την πόλη του Πύργου.
Απαιτούμε το ΤΕΙ Πύργου
1/. Να παραμείνει στον Πύργο
2/. Να πιέσει η Δημοτική Αρχή, με κινηματικές διαδικασίες (μαζί με τους Φοιτητές και τους Διδάσκοντες) να υποστηριχθούν τα αιτήματα των φορέων του Ιδρύματος, που είναι διορισμοί μόνιμου διδακτικού προσωπικού, εξασφάλιση γραμματειακής υποστήριξης και αναβάθμιση του ΤΕΙ σε όλα τα επίπεδα καθώς και στην υλικοτεχνική υποδομή. Σύγχρονα εργαστήρια και βιβλιοθήκες, καθώς και χρήση της τελευταίας τεχνολογίας θεωρούνται δεδομένα. Αυτό σημαίνει αυτόματα ότι πρέπει να χρηματοδοτηθεί γενναία από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι να ψάχνει για σπόνσορες – δωρητές.
3/. Να εξασφαλιστεί η δωρεάν στέγαση των φοιτητών μέσα σε Φοιτητική Εστία και η δωρεάν σίτιση όλων των φοιτητών.
Υποστηρίξαμε την άποψη ότι δεν πρέπει να υποτιμάται η πολιτισμική και πολιτιστική προσφορά των φοιτητών των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων στο κοινωνικό γίγνεσθαι, εις βάρος οποιασδήποτε «ωφελιμιστικής» αντίληψης σχετικά με την ύπαρξη φοιτητών σε μία πόλη.
Αρνητική ήταν η στάση μας στο θέμα της αυτονομίας της σχολής,
1/ επειδή μας έβαλε σε βαθειά σκέψη η πρόταση της αντιπολίτευσης , με την οποία ασμένως συμφώνησε και η δημοτική αρχή, και επειδή γνωρίζουμε ότι βαδίζουμε προς τη σχετικά αυτόνομη – διαφοροποιημένη – ανταγωνιστική εκπαιδευτική μονάδα (σχολείο, Πανεπιστήμιο κ.λπ.) με ευθύνη για τα οικονομικά της, την επιλογή αναλυτικών προγραμμάτων, βιβλίων και εκπαιδευτικών.
Η “αυτόνομη” εκπαιδευτική μονάδα είναι περισσότερο “ευαίσθητη” στις απαιτήσεις των “πελατών”, η συντήρηση ή η ανάπτυξή της εξαρτάται άμεσα από τη “ζήτηση” των εκπαιδευτικών ή ερευνητικών “προϊόντων” τους, την αξιολόγησή της από την αγορά. Η νέα φυσιογνωμία του καπιταλιστικού σχολείου είναι άρρηκτα δεμένη με τη σταδιακή μετατόπιση ευθυνών στην Τοπική Διοίκηση, η οποία υπηρετείται μέσω της αντιδραστικής αναδιάρθρωσης της διοικητικής δομής του αστικού κράτους. Η αποκέντρωση δεν μπορεί να έχει θετικά και φιλολαϊκά χαρακτηριστικά. Βαθαίνει τους ταξικούς φραγμούς στην Εκπαίδευση γιατί θα δημιουργηθούν όροι υποβάθμισης της παρεχόμενης Εκπαίδευσης, διαφοροποίησης σχολείων και σχολών, προγραμμάτων σπουδών και ανεξάρτητα από το ποσό της χρηματοδότησης της Τοπικής Διοίκησης για εκπαιδευτικές λειτουργίες, θα οδηγήσει σε παραπέρα υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών, κυρίως στους δήμους με εργατική – λαϊκή σύνθεση. Αυτή η πρόβλεψη επιβεβαιώνεται από τη διεθνή εμπειρία σε άλλες καπιταλιστικές χώρες, σε Ευρώπη και Αμερική.
2/.. επειδή –παραβλέποντας έστω τα παραπάνω- οποιαδήποτε επέκταση προϋποθέτει μεγαλύτερης έκτασης κτιριακές εγκαταστάσεις και στην δεδομένη στιγμή θα λειτουργήσει εις βάρος της ήδη ελλιπούς σχολικής στέγης στην πόλη μας και ειδικά εις βάρος του κτιριακού του 4ου Λυκείου.
Θεωρούμε ότι η Εκπαίδευση είναι λειτούργημα ,σε όλες τις βαθμίδες, πρέπει να λειτουργεί σαν κόμβος εξέλιξης και μόρφωσης, ελιξίριο συνεκφοράς πολιτικών και κοινωνιολογικών αναφορών, ανταλλαγής εμπειριών ανάμεσα στα προβλήματα και τα κινήματα του κάθε τόπου, όσμωση των ιστορικών δεδομένων και της -ταξικής ιστορίας καθώς και ευκαιρία για ανάπτυξη κριτικής σκέψης και μετεξέλιξη νεωτεριστικών αντιλήψεων.
Εμείς, σαν Λαϊκή Συσπείρωση, .λέμε:
ΟΧΙ ΣΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΟΧΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΠΕΛΑΤΕΣ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΓΝΩΣΗ – ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ
Θα οργανώνουμε πάντα τον αγώνα ενάντια στους ταξικούς φραγμούς, για αναβάθμιση της δημόσιας Εκπαίδευσης με κάλυψη των κενών που υπάρχουν και αύξηση των δαπανών.
Γιατί, πάλη ενάντια στους ταξικούς φραγμούς σημαίνει αγώνας ενάντια στην πολύμορφη ιδιωτικοποίηση, ενάντια στη διάσπαση και κατακερματισμό της ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης, στην εισβολή του μεγάλου κεφαλαίου. Σημαίνει πάλη για ενιαία δημόσια και δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση.
Μα, πάνω από όλα, σημαίνει αγώνας για μια άλλη κοινωνία, όπου θα βρίσκει νόημα και σκοπό μια πραγματικά λαϊκή παιδεία. Γιατί φραγμοί στα παιδιά του λαού θα πάψουν να υπάρχουν μόνο σε μια κοινωνία της σχεδιασμένης ανάπτυξης, του σοσιαλισμού.