Ακολουθήστε μας:
Τρίτη, 2 Μαρτίου, 2021
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result
Home Ελλάδα

Crash test μεταξύ υγραερίου κίνησης και βενζίνης

31 Δεκεμβρίου 1969
Crash test μεταξύ υγραερίου κίνησης και βενζίνης
ShareTweetPin

Τελικά που θα κάτσει η μπίλια της φορολόγησης του υγραερίου κίνησης; Αυτό είναι το ερώτημα που απασχολεί χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. που προχώρησαν σε μετατροπή του κινητήρα του αυτοκινήτου τους από βενζίνη σε υγραέριο προκειμένου να γλυτώσουν από το κόστος των 2 περίπου ευρώ το λίτρο που έχει φτάσει να πωλείται σήμερα η απλή αμόλυβδη.

Τι λένε σήμερα οι αριθμοί

Προσπαθώντας να βγάλουμε μια άκρη για το κατά πόσον συμφέρει η χρήση του υγραερίου θα πρέπει να ξεκινήσουμε με την εξής παραδοχή. Η κατανάλωση ενός Ι.Χ. σε υγραέριο είναι από 10% έως 15% μεγαλύτερη σε ποσότητα από την κατανάλωση βενζίνης. Αυτό σημαίνει ότι αν ένα βενζινοκίνητο μοντέλο καταναλώνει 10 λίτρα απλής αμόλυβδης στα 100 χιλιόμετρα, η αντίστοιχη κατανάλωση για ένα μοντέλο υγραερίου φτάνει τα 11,5 λίτρα υγραερίου. Αυτό ως προς την ποσότητα. Πάμε τώρα σε απόλυτα κόστη. Τα 10 λίτρα βενζίνης με μέση τιμή 1,75 ευρώ το λίτρο κοστίζουν 17,5 ευρώ. Τα 11,5 λίτρα υγραερίου σήμερα κοστίζουν 10,35 ευρώ. Αρα το όφελος σήμερα είναι 7,15 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα. Κάνοντας τον υπολογισμό με 12.000 χιλιόμετρα που κατά μέσο όρο χρησιμοποιούμε το ΙΧ μας ετησίως, λόγω και του περιορισμού της χρήσης του λόγω κρίσης, προκύπτουν τα εξής: Κατανάλωση βενζίνης 2.100 ετησίως, κατανάλωση υγραερίου 1.250 ευρώ. Πρακτικά λοιπόν το ετήσιο όφελος από την χρήση του υγραερίου έναντι της βενζίνης είναι σήμερα 850 ευρώ.

Εφάπαξ κόστη

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι στην περίπτωση που αποφασίσει κάποιος να μετατρέψει τον κινητήρα του να καταναλώνει από βενζίνη υγραέριο θα πρέπει να λάβει υπόψη του ότι το κόστος ξεκινά από τα 1000 ευρώ για μία καλή λύση και φτάνει έως και 2.000 ευρώ για πολύ extreme καταστάσεις. Στα εφάπαξ κόστη θα πρέπει επίσης να συμπεριληφθούν το ΚΤΕΟ, που απαιτείται να περάσει για έλεγχο το Ι.Χ. μετά την μετατροπή του και η έκδοση νέας άδειας κυκλοφορίας που θα συμπεριλαμβάνει και την υγραεριοκίνηση. Όμως, όπως σημειώσαμε, είναι κόστη που γίνονται μια κι έξω και όπως γίνεται αντιληπτό από το παράδειγμα θα απαιτηθούν περίπου 3 χρόνια χρήσης του Ι.Χ για να αποσβεστούν. Εκτός και αν κάποιος αγοράσει καινούριο Ι.Χ. και απολαμβάνει τα οφέλη από την πρώτη μέρα.

Τι ετοιμάζει η κυβέρνηση

Η κυβέρνηση προωθεί την εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης με το πετρέλαιο κίνησης. Αυτή η εξίσωση, αναμένεται να γίνει στο 80% του φόρου που επιβάλλεται σήμερα στο πετρέλαιο κίνησης. Πόσος είναι αυτός ο φόρος; 410 ευρώ στα χίλια λίτρα. Αν υποτεθεί λοιπόν ότι η εξίσωση θα γίνει στο 80% όπως έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση, τότε ο ειδικός φόρος στο πετρέλαιο κίνησης θα πέσει από τα 410 στα 328 ευρώ ανά χίλια λίτρα.

Με τη λογική της εξίσωσης λοιπόν, θα πρέπει να επιβάλλεται φόρος 328 ευρώ ανά χίλια λίτρα και στο υγραέριο. Πόσος φόρος επιβάλλεται σήμερα; 125 ευρώ ανά χίλια λίτρα (σ.σ ο φόρος στο υγραέριο επιβάλλεται στον τόνο. Επειδή όμως το υγραέριο είναι ελαφρύ, ο τόνος βγάζει περίπου 1800 λίτρα. Αν γίνει η αναγωγή, προκύπτει ότι στα 1000 λίτρα η επιβάρυνση είναι 125 ευρώ.

Αν από τα 125 ευρώ εκτοξευτούμε στα 330 ευρώ, θα προκύψει μια διαφορά 205 ευρώ στα 1000 λίτρα. Προσοχή όμως: επί του ειδικού φόρου κατανάλωσης επιβάλλεται και ΦΠΑ 23%. Δηλαδή, η πραγματική επιβάρυνση θα είναι 252 ευρώ στα 1000 λίτρα.

Συμπέρασμα 1ο

Πόσο πωλείται σήμερα το υγραέριο; Περίπου 90 λεπτά το λίτρο. Αυτό θα ακριβύνει και θα διατίθεται περίπου προς 1,15 ευρώ το λίτρο.

Συμπέρασμα 2ο

Σε σχέση με τη βενζίνη φαίνεται ότι θα παραμείνει μια σημαντική διαφορά στην τιμή. Λαμβάνοντας υπόψη το προηγούμενο παράδειγμα κατανάλωσης και προσαρμόζοντας την τιμή του υγραερίου στο 1,15 ευρώ το λίτρο προκύπτει ότι το ετήσιο όφελος από τη χρήση υγραερίου αντί βενζίνης για ένα Ι.Χ. που διανύει 12.000 χιλιόμετρα ανέρχεται σε περίπου 4,3 ευρώ τα 100 χιλιόμετρα, δηλαδή στα 516 ευρώ το χρόνο

fpress.gr

ShareTweetPin
Επόμενο Άρθρο

Τι προβλέπει ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος

Σχετικά Άρθρα

Τί θα γίνει κ. Αντιπεριφερειάρχα με το καταστραμμένο οδόστρωμα της Ε.Ο από Λαστέικα έως Χανάκια;;;
Τοπικά

Τί θα γίνει κ. Αντιπεριφερειάρχα με το καταστραμμένο οδόστρωμα της Ε.Ο από Λαστέικα έως Χανάκια;;;

2 Μαρτίου 2021
Θρήνος στην Αστυνομία Πύργου. Σκοτώθηκε εν υπηρεσία ο αστυνομικός Νίκος Γεωργίου στον δρόμο καρμανιόλα Πατρών-Πύργου
Τοπικά

Θρήνος στην Αστυνομία Πύργου. Σκοτώθηκε εν υπηρεσία ο αστυνομικός Νίκος Γεωργίου στον δρόμο καρμανιόλα Πατρών-Πύργου

2 Μαρτίου 2021
Κ. Τζαβάρας: “Οι Πρυτανικές Αρχές του Πανεπιστημίου Πατρών μέσω πορίσματος Επιτροπής επιχειρούν να «θάψουν» την Ηλεία στα ακαδημαϊκά αζήτητα”
Ελλάδα, Πολιτική

Τζαβάρας για Κουφοντίνα: Αδιανόητο να έχουμε νεκρό απεργό πείνας, να εξαντλήσει τα περιθώρια η κυβέρνηση

2 Μαρτίου 2021
Νεκρός 46χρονος αστυνομικός σε τροχαίο στα Χανάκια όταν αυτοκίνητο συγκρούστηκε με απορριμματοφόρο
Τοπικά

Νεκρός 46χρονος αστυνομικός σε τροχαίο στα Χανάκια όταν αυτοκίνητο συγκρούστηκε με απορριμματοφόρο

2 Μαρτίου 2021
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Κ. Τζαβάρας: “Οι Πρυτανικές Αρχές του Πανεπιστημίου Πατρών μέσω πορίσματος Επιτροπής επιχειρούν να «θάψουν» την Ηλεία στα ακαδημαϊκά αζήτητα”
Ελλάδα, Πολιτική

Τζαβάρας για Κουφοντίνα: Αδιανόητο να έχουμε νεκρό απεργό πείνας, να εξαντλήσει τα περιθώρια η κυβέρνηση

2 Μαρτίου 2021
Νεκρός 46χρονος αστυνομικός σε τροχαίο στα Χανάκια όταν αυτοκίνητο συγκρούστηκε με απορριμματοφόρο
Τοπικά

Νεκρός 46χρονος αστυνομικός σε τροχαίο στα Χανάκια όταν αυτοκίνητο συγκρούστηκε με απορριμματοφόρο

2 Μαρτίου 2021
Τα σχολεία ΟΛΩΝ των βαθμίδων ανοίγουν στις 11 Ιανουαρίου
Εκπαίδευση

Σχολεία: Τι εξετάζεται για παράταση σχολικού έτους, πανελλήνιες 2021 και φροντιστήρια

1 Μαρτίου 2021
Καινούργιου κατά Κούγια για το «επαγγελματίας κυρία» της Μυκόνου: «Ποιος νομίζει ότι είναι;» – Τι απαντά ο ποινικολόγος
Life Style

Καινούργιου κατά Κούγια για το «επαγγελματίας κυρία» της Μυκόνου: «Ποιος νομίζει ότι είναι;» – Τι απαντά ο ποινικολόγος

1 Μαρτίου 2021
Επόμενο Άρθρο

Τι προβλέπει ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος

Χάσαμε το ...δρόμο! Στοπ...

Αρίστευσε και ως πρόσωπο της χρονιάς - Ραφαήλ Παπαδόπουλος.

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Να μην ξαναεμφανιστεί.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

Ηλεία Οικονομία
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορούμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα πρέπει να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookie.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

Cookie Διάρκεια Χρήση
_ga 2 Έτη Αναγνώριση χρηστών
_gid 24 Ώρες Αναγνώριση χρηστών
_gat 1 Λεπτό Ρύθμιση ρυθμού αιτήματος

Ενεργοποιήστε πρώτα τα απαραίτητα cookie για να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!