Ακολουθήστε μας:
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Δασμοί Τράμπ: Άρχισαν οι συγκρούσεις εταιρειών για τα κόστη σε ΕΕ & ΗΠΑ

10 Αυγούστου 2025
Ανοιχτά προγράμματα για επιχορηγήσεις επιχειρήσεων & επιδότησης νέας επιχείρησης-Αναλυτικός οδηγός
Οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ συγκρούονται με τους κολοσσούς των καταναλωτικών αγαθών, καθώς οι αυξανόμενοι δασμοί και το ράλι τιμών προκαλούν εντάσεις για το ποιος θα απορροφήσει το κόστος.
Εν μέσω αύξησης των τιμών και με τους καταναλωτές να σφίγγουν πια το ζωνάρι, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ συγκρούονται με τους παραγωγούς επώνυμων καταναλωτικών προϊόντων – όπως η Beiersdorf, κατασκευάστρια της Nivea, και η ζυθοποιία Heineken – στην προσπάθειά τους να αποφύγουν ένα νέο «σοκ τιμών» που θα μπορούσε να πλήξει τις πωλήσεις.

Οι αντιπαραθέσεις αυτές – που έχουν ήδη επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις ορισμένων brand – υπογραμμίζουν τη δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί και οι λιανοπωλητές, καθώς ο πληθωρισμός και οι δασμοί αυξάνουν το κόστος παραγωγής, ενώ ταυτόχρονα οι τιμές βασικών αγαθών, όπως ο καφές, καταγράφουν απότομες αυξήσεις.

Οι διαπραγματεύσεις για τις τιμές δεν ήταν ποτέ εύκολες, ωστόσο οι δασμοί εντείνουν περαιτέρω τον ήδη υψηλό πληθωρισμό στα τρόφιμα, καθιστώντας τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ πεδίο έντονων συγκρούσεων, την ώρα που οι καταναλωτές παλεύουν με την κρίση ακρίβειας.

«Όλοι μας θα πρέπει να έχουμε πλήρη επίγνωση του προϋπολογισμού των καταναλωτών», δήλωσε την Τετάρτη στο Reuters ο Frans Muller, διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Ahold Delhaize, στην οποία ανήκουν μεταξύ άλλων τα αμερικανικά Food Lion, Hannaford και Stop & Shop.

Ο ίδιος περιέγραψε τις συνομιλίες με τις εταιρείες καταναλωτικών αγαθών για τις τιμές ως «τεταμένες», προσθέτοντας ότι η προτεραιότητα του κλάδου είναι να αυξηθούν οι πωλήσεις σε όγκο – και όχι τα έσοδα μέσω αύξησης των τιμών.

amigo-mobility-xnWM1LwY75s-unsplash_da118.jpg

«Αυτός θα ήταν ένας λανθασμένος τρόπος να στηρίξουμε τους πελάτες μας, αλλά και λανθασμένος τρόπος ανάπτυξης των ίδιων των επιχειρήσεών μας», πρόσθεσε.

Ο Muller ανέφερε ότι η Ahold διαθέτει ομάδες που παρακολουθούν εσωτερικά τις τιμές πρώτων υλών, ενέργειας και εργασίας, συγκρίνοντας τις τιμές με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που διαθέτει, ώστε να αξιολογεί εάν οι αυξήσεις που ζητούν οι προμηθευτές είναι δικαιολογημένες ή όχι.

Πιέσεις στις επώνυμες εταιρείες, 1στις 3 αυξάνουν τις τιμές

Από την άλλη πλευρά της εξίσωσης βρίσκονται οι εταιρείες παραγωγής επώνυμων προϊόντων, που αντιμετωπίζουν υψηλότερα κόστη και μειωμένα περιθώρια κέρδους.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Beiersdorf, Vincent Warnery, δήλωσε την Τετάρτη ότι οι λιανοπωλητές σε βασικές αγορές όπως η Γερμανία και η Γαλλία αντέδρασαν σθεναρά στις διαπραγματεύσεις του προηγούμενου τριμήνου, όχι μόνο απορρίπτοντας τις αυξήσεις τιμών, αλλά και ζητώντας μειώσεις, ενώ απέσυραν και προϊόντα από τα ράφια.

Τελικά η Beiersdorf συμφώνησε σε αύξηση 2,6%, ανέφερε ο Warnery, ωστόσο η απόσυρση ορισμένων προϊόντων από τους λιανοπωλητές αφαίρεσε δύο ποσοστιαίες μονάδες από την αύξηση των πωλήσεών της στην Ευρώπη το δεύτερο τρίμηνο.

«Θα υπάρξουν πολλές αλλαγές τιμών που θα επιχειρήσουν να επιβάλουν οι κατασκευαστές καταναλωτικών αγαθών· ορισμένες θα γίνουν αποδεκτές από τους λιανοπωλητές, άλλες όχι», δήλωσε ο Bobby Gibbs, σύμβουλος της Oliver Wyman με έδρα το Ντάλας.

Οι κατασκευαστές έχουν περισσότερες πιθανότητες να επιβάλουν αυξήσεις τιμών σε προϊόντα με ισχυρή πιστότητα στη μάρκα και λίγες αξιόπιστες εναλλακτικές ιδιωτικής ετικέτας, πρόσθεσε ο Gibbs.

Σύμφωνα με την παγκόσμια πλατφόρμα παρακολούθησης δασμών της Reuters, τουλάχιστον 102 από τις σχεδόν 300 εταιρείες που παρακολουθούνται έχουν ανακοινώσει αυξήσεις τιμών ως απάντηση στον εμπορικό πόλεμο, με περίπου 41 από αυτές να δραστηριοποιούνται στον κλάδο των καταναλωτικών προϊόντων.

isaiah-villar-ufo46Dz0KXI-unsplash_f0880.jpg

Πέρα από τους δασμούς, και άλλοι παράγοντες όπως το κόστος κεφαλαίου, η εργασία και οι τιμές βασικών εμπορευμάτων – όπως ο καφές και η σοκολάτα – πιέζουν τις τιμές προς τα πάνω, σύμφωνα με τον Gibbs.

Ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει δηλώσει ότι οι δασμοί στοχεύουν στην αντιμετώπιση των εμπορικών ανισορροπιών και της φθίνουσας μεταποιητικής ισχύος των ΗΠΑ, προσθέτοντας ότι τα μέτρα αυτά θα φέρουν επενδύσεις και θέσεις εργασίας πίσω στη χώρα.

Νέες αυξήσεις τιμών στον ορίζοντα, οι αλυσίδες αποσύρουν προϊόντα από τα ράφια

Η Procter & Gamble, κατασκευάστρια του απορρυπαντικού Tide, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα αυξήσει τις τιμές περίπου στο 25% των προϊόντων της στις ΗΠΑ κατά ένα ποσοστό της τάξης του μεσαίου μονοψήφιου αριθμού, προκειμένου να αντισταθμίσει το αυξημένο κόστος των δασμών στις εισαγωγές. Η αύξηση αυτή θα επηρεάσει τις τιμές σε Walmart, Target και άλλες αλυσίδες.

Καθώς οι διαπραγματεύσεις εντείνονται, περισσότεροι λιανοπωλητές ενδέχεται να αποσύρουν προσωρινά επώνυμα προϊόντα από τα ράφια τους, χρησιμοποιώντας αυτή την τακτική ως διαπραγματευτικό όπλο – όπως έκανε η ολλανδική Albert Heijn φέτος, στη διαμάχη της με την JDE Peet’s για τις αυξήσεις τιμών στον καφέ.

Η ολλανδική ζυθοποιία Heineken δήλωσε την προηγούμενη εβδομάδα ότι οι πωλήσεις της μπύρας επλήγησαν από τη διαμάχη για τις τιμές με ευρωπαϊκά σούπερ μάρκετ.

«Πολλοί λιανοπωλητές έχουν αποκτήσει πλέον πιο εξελιγμένα εργαλεία για να μετρούν την “αντικατάσταση προϊόντων”, δηλαδή την προτίμηση των καταναλωτών να στραφούν σε άλλα είδη· γι’ αυτό είναι πιο τολμηροί στις αποσύρσεις, επειδή μπορούν να προστατεύσουν τις πωλήσεις και τα περιθώρια κέρδους τους καλύτερα απ’ ό,τι στο παρελθόν», δήλωσε ο Gibbs.

mitchell-luo-wy2azn7VooQ-unsplash_3be2f.jpg

Στην Ευρώπη, οι λιανοπωλητές συνεργάζονται μεταξύ τους για να αυξήσουν τη διαπραγματευτική τους δύναμη στις συζητήσεις για τις τιμές. Η Carrefour ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα τη δημιουργία μιας νέας ευρωπαϊκής συμμαχίας αγορών με την ονομασία Concordis, μαζί με τον ανταγωνιστικό όμιλο Coopérative U, ενώ βρίσκεται σε προχωρημένες συνομιλίες με άλλους ευρωπαϊκούς λιανοπωλητές για τη διεύρυνση της συμμαχίας.

Τα σούπερ μάρκετ επενδύουν επίσης σε περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ως εναλλακτική λύση στις γνωστές επωνυμίες. Η Ahold έχει ήδη λανσάρει 300 νέα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φέτος στις αλυσίδες της στις ΗΠΑ, με τις πωλήσεις αυτών να ξεπερνούν σε ρυθμό ανάπτυξης το υπόλοιπο κατάστημα.

Οι μεγάλες μάρκες το έχουν προσέξει: Ο οικονομικός διευθυντής της P&G, Andre Schulten, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι οι λιανοπωλητές εφαρμόζουν «πιο επιθετική τιμολογιακή πολιτική» στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

«Παρατηρούμε κάποια πίεση στην κατεύθυνση της ενίσχυσης των προσφορών, λόγω της στροφής των καταναλωτών σε φθηνότερες επιλογές», είπε, προσθέτοντας ότι η αγορά θα παραμείνει «ασταθής και απαιτητική».

 

dnews.gr

Προηγούμενο Άρθρο

Πύργος: Μειωμένη η παροχή νερού στην ύδρευση πόλης και κοινοτήτων λόγω των πυρκαγιών

Επόμενο Άρθρο

Πληροφορίες και χρονοδιάγραμμα για ίδρυση κόμματος Αλέξη Τσίπρα τη νέα χρονιά

Σχετικά Άρθρα

Αναδύεται μία “αντιδυτική συμμαχία”; Ανησυχίες για έναν νέο άξονα ισχύος
Οικονομία, Ελλάδα, Κόσμος

Αναδύεται μία “αντιδυτική συμμαχία”; Ανησυχίες για έναν νέο άξονα ισχύος

11 Σεπτεμβρίου 2025
ΚΕΡΚΥΡΑ: Οι 11 από τους 12 μήνες έχουν «κλειδώσει» με αφίξεις κρουαζερόπλοιων, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων του home porting
Οικονομία, Ελλάδα, Κόσμος

Λιμάνια κρουαζιέρας: Τι αλλαγές σχεδιάζει η κυβέρνηση

7 Αυγούστου 2024
Η Κίνα πρώτη οικονομική δύναμη στον κόσμο το 2037
Οικονομία, Ελλάδα, Κόσμος

Η Κίνα πρώτη οικονομική δύναμη στον κόσμο το 2037

29 Δεκεμβρίου 2023
Πόσο θα πληρώσουμε αέριο και ρεύμα τον χειμώνα
Οικονομία, Ελλάδα, Κόσμος

Πόσο θα πληρώσουμε αέριο και ρεύμα τον χειμώνα

4 Σεπτεμβρίου 2023
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Προκαλεί ο νεοδημοκράτης Χρήστος Μαγειρίας: Κέρδισε το τζόκερ 7-8 φορές
Ελλάδα, Πολιτική

Προκαλεί ο νεοδημοκράτης Χρήστος Μαγειρίας: Κέρδισε το τζόκερ 7-8 φορές

5 Δεκεμβρίου 2025
Παρατείνεται το επίδομα θέρμανσης
Οικονομία, Ελλάδα

Επίδομα Θέρμανσης: Στις 23 Δεκεμβρίου η πληρωμή-Τα ποσά

5 Δεκεμβρίου 2025
Ηλεία: Χαρίζονται επιδοτήσεις από το 2007 σε πυρόπληκτους αγρότες & επιχειρήσεις
Οικονομία, Ελλάδα

ΟΠΕΚΕΠΕ: Τα ποσά πληρωμών των αγροτών μέχρι τέλος του χρόνου-Όλο το σχέδιο

5 Δεκεμβρίου 2025
Πιερρακάκης: Τέλος στην αδράνεια των κληροδοτημάτων με το νέο πλαίσιο για την κοινωφελή περιουσία
Ελλάδα

Πιερρακάκης: Τέλος στην αδράνεια των κληροδοτημάτων με το νέο πλαίσιο για την κοινωφελή περιουσία

5 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Πληροφορίες και χρονοδιάγραμμα για ίδρυση κόμματος Αλέξη Τσίπρα τη νέα χρονιά

Πληροφορίες και χρονοδιάγραμμα για ίδρυση κόμματος Αλέξη Τσίπρα τη νέα χρονιά

Ελλάδα: Oι πολίτες πληρώνουν και οι τράπεζες πλουτίζουν από τις προμήθειες

Οι αλλαγές χρεώσεων στις τραπεζικές συναλλαγές-Τι πρέπει να ξέρετε-Πότε θα πληρώνετε 1,50 ευρώ

Μπάντμιντον-Φιλαθλητικός: Στην Εθνική Ομάδα ξανά η Χαρά Βλαχαντώνη – Από τον Πύργο στη Σλοβενία και η Ηλεία στο προσκήνιο του αθλήματος

Μπάντμιντον-Φιλαθλητικός: Στην Εθνική Ομάδα ξανά η Χαρά Βλαχαντώνη - Από τον Πύργο στη Σλοβενία και η Ηλεία στο προσκήνιο του αθλήματος

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος